2018 Ford Fiesta 1.0 Ecoboost İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Marka: Ford
Model: Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium (Ek opsiyonlar aşağıda)
Yıl: -
KM'si: -
Motor: 998 cc
Güç: 100 hp @ 4500-6500 d/d
Tork: 170 Nm @ 1500-4000 d/d
Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü
0-100 km/s: 12.2 sn
Son hız: 180 km/s
Test tüketimi: Ortalama 8,0 litre/100 km
Ağırlık: 1206 kg
Bagaj hacmi: 292 litre

Araç Hakkında:
İç Mekan;

Kullanışlılık:

Genelde Fiesta bu konu da biraz zayıftır ve bu araba da biraz olsun iyileşme var ama yine de pek iyi değil.

Önden başlarsak,

Kapı içleri 1.5 litre suyu alabilecek seviye de.

Vitesin çevresinde iyi bir gelişme var. Vitesin önünde güzel bir alan var. Arkasında 2 tane bardaklık ve küçük bir göz var.

st-line_race_red_082-VkWSsFzxdK-AoSqNB-SJ4g.jpg


Torpido maalesef biraz küçük kalmış. Arka kapılara göz koymuşlar. 1 şişe alabilecek kapasite de. Bagajda eski nesile göre 16 litre artmış. Yükleme eşiği biraz yüksek. Ama duvarları düz. Bu sınıf için yeterli seviyede.

Arka yaşam alanı:

Diz ve baş mesafesi olarak pek bir iyileşme yok.

Özellikle rakipleri olan yeni Polo,İbiza ya bakınca hem kullanışlılık hem de arka yaşam alanının rakiplerinin arkasında kaldığını görüyorsunuz.

Bu arka yaşam alanı etkileyen en büyük etkenin hala gereksiz önde kalan orta konsol olduğunu düşünüyorum.

new-2018-ford-fiesta.jpg


Donanım:
Fiesta ların en büyük eksiği sundukları donanımın rakiplerine göre az oluşuydu. Kullandığımız araba Titanium+X paket+B&O Sound Müzik Sistemi (9 hoparlör, 1 Subwoofer),Jant Paketi (17 inç),Açılabilir Panoramik Cam Tavan yani anlayacağınız en dolu paket.

Titanium: Öne çıkanlar;
  • Elektronik klima
  • Ford SYNC III Bluetooth & Türkçe Sesli Kontrol Sistemi
  • Otomatik kararan iç dikiz aynası
  • Otomatik yanan farlar
  • Yağmur sensörü
  • 3 kollu deri kaplı direksiyon simidi
  • Yol bilgisayarı
  • 8” dokunmatik, renkli gösterge ekranı
  • “Ford Power” Anahtarsız Çalıştırma Sistemi
  • Direksiyondan kumandalı otomatik vites
  • X Paket: Fiyatı: 3100 tl
    Anahtarsız Giriş Sistemi
    Otomatik Park Sistemi
    Geri Görüş Kamerası
    Elektrikli Katlanabilir Yan Aynalar
    Ön-arka park sensörü
  • B&O Sound Müzik Sistemi Fiyatı: 2300 tl
    9 hoparlör, 1 Subwoofer
  • Jant Paketi Fiyatı: 1000 tl
    17″ Alüminyum Alaşımlı Jant
Açılabilir Panoramik Cam Tavan Fiyat: 7300 tl

8 inç ekranı beğendim. Grafikleri büyük ve net. Geri görüş kamerasının netliği de fena değil. Yağmurlu hava da bile gayet netti.

2017-ford-fiesta.jpg


B&O ses sistemi baya iyi kesinlikle verdiğiniz paraya değer.

Panoramik cam tavan: Arabaya ciddi ferahlık katıyor ama fiyatına değeceğini sanmıyorum.

2017-yeni-kasa-ford-fiesta-19.jpg


X paketi biraz beklenti meselesi eğer geri görüş,otomatik park gibi donanımları sık sık kullanacaksanız değeceğini düşünüyorum. Ön-arka park sensörü sonradan serviste takılabiliyormuş.

Konfor:

Beklentimin baya üstüne çıktı.

Süspansiyonlar:

Bir gerginlik var ama sönümlemesi gerçekten çok iyi. Bide 17 inç 45 yanak lastikleri düşününce beni baya şaşırttı. Öyle yastık gibi konforlu değil. Engebelerin üstünden geçerken hissettiriyor ama rahatsız etmeyecek seviyeye kadar sönümlüyor.

Yalıtım:

Rüzgar yalıtımı eskisine göre gelişmiş. 110 civarında ses gelmeye başlıyor.

Birazcık lastik sesi var ama daha küçük jant ile bu ses azalacaktır.

Motor sesi üst devirlere çıkmadığınız sürece pek bir ses gelmiyor. Üst devirlere çıkınca da cılız bir ses geliyor.

Koltuk:

İdeal sürüş pozisyonumu çok rahat ulaştım. Yanal destekler fena değil. Koltuklarda pek sert değil.

Motor:

1.0 Ecoboost 100 bg 170 tork üretiyor. Motor bu arabaya fazlasıyla yetiyor. İlk kalkış tepkisi baya iyi.

Motor hızlanma konusunda baya istekli ama motoru birazcık gücünü göstermeyi engelleyen bir şanzıman var.

maxresdefault.jpg


Şanzıman;

Ford powershift yerine 6 ileri tork konvertörü kullanmış. Bir kaç eksiği var ama genel olarak kıyaslayınca çok doğru bir karar verdiğini düşünüyorum.

Eksiler:

İlk olarak bazen kitleyemiyor ve hızlanırken gücünü yere tam aktaramıyor. İkinci olarak yakıt: Tork konvertörlü şanzıman aradaki kitleme sorunlarından dolayı rakiplerinde 0.5-1 lt arası fazla yakıyor. Ortalama 8 litre ile gezebileceğinizi düşünüyorum. Max 15 litre gördük.

Artıları:

İlk gaz tepkisi efsane olmuş. Araba olduğunda çok daha atik hissettiriyor. Özellikle çift kavramalı rakiplerindeki gecikme yok.

Verdiği güven,sanki hiç bozulmayacağım zamanı gelince yağımı değiş onun dışında d tak unut bu iş bende. Şehir içinde trafikte manuele al,park ederken önce n al sonra el frenini çek sonra p al gibi dertler yok.

Gazdan ayağınızı çektiğinizde gerekirse hiç tereddüt etmeden yükseltiyor ve spor modu da var ve direksiyonların arkasında kulakçıklar da var. Kulakçıklar pek hızlı çalıştığı söylenemez.

ford-fiesta-st-line.jpg


Sürüş:
İlk çıktığından beri Fiesta denildiği zaman b sınıfında sürüş demekti. İşte Ford mühendisliğini burada bir kez daha konuşmuş.

İlk gaz tepkisindeki atiklik,süspansiyonların sert yapısı ve şasisinin rijitliği ile virajlarda çok keyif veriyor. Arabanın üstüne çıkıp limite ulaşınca arkasını açmaya meyilleniyor ve esp de kolay kolay devreye girmiyor.

Elektrikli olmasına rağmen hala canlı direksiyonu ile Petrolhead arabası olmaya devam ediyor.

new-2018-ford-fiesta.jpg


Sonuç:
Yalıtımı ve konforunu geliştirip üstüne hala sürüş keyfini sürdürebiliyor. Bide eski Fiesta lardaki donanım eksiğini de gidermiş.

Tabii bu kadar donanım belli bir karşılığı da var. Bu araba da tam olarak 13700 tl opsiyon var ve bu arabanın fiyatı şuan (18.01.2018) 107200 tl buluyor.

Şimdi bu fiyatı rakipleri ile kıyaslamak lazım. Benzer donanım+motor+şanzımanlı rakipleri:

VW Polo 1.0 Tsi Dsg Highline 100k civarında eğer Fiesta yı X paket+ses sistemi+jant paketi ile alırsanız onunda fiyatı 100k oluyor ama Fiesta Polo’ya ek olarak 17 inç jant, otomatik park sistemi, ses sistemi, elektrikli katlanır aynalar, anahtarsız çalıştırma ,geri görüş kamerası var.

Bu fiyata Polo da olup Fiesta da olmayan İkincil çarpışma freni donanımı var.

Peugeot 208 1.2 110 hp Eat6 Allure 98k donanım olarak karşılıklı artı ve eksileri var. Benzer donanımdaki Fiesta (Titanium+X paket) 96k. 208 de ek olarak otomatik fren sistemi, Fiesta da anahtarsız giriş var.

Renault Clio 1.2 120 hp Edc İcon 95k donanım olarak Fiesta da Titanium+x pakete denk denebilir. Clio da bir tek anahtarsız giriş çalıştırma eksik.

(Bu fiyat + donanım kıyaslaması resmi sitelerinden baktım bir çok kez kontrol ettim umarım bir hata yoktur.)
Fiyat olarak bakarsak rakipleri ile hemen hemen aynı. Eğer sürüş keyfi sizin için önemli ise yeni Ford Fiesta yı kesinlikle göz atın.

Eski Fiesta Testleri:
http://garajtv.com/2-ileri-1-geri-ford-fiesta-1-6-powershift/
http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
Test yazısı: http://garajtv.com/timsahford-fiesta-1-0-ecoboost/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ee tabii bir yerde bu ölçülerin büyümesi mevzusu duracak. Tahminimce iç mekanda kullanılan malzeme türlerinin boyut ve hafiflik anlamında iyice geliştirildiği ve tüm segmentlerde iç mekan hacimlerinin insanların genel ortalama boylarına optimum düzeyde yeteceği gün ölçü büyütme işi de durağan hale gelir.

Valla polo ve ibizi ya gördükten sonra skoda rahat durmaz boyut işinin b.kunu çıkarır gibime geliyor :D
 
Valla polo ve ibizi ya gördükten sonra skoda rahat durmaz boyut işinin b.kunu çıkarır gibime geliyor :D
Muhtemelen öyle olur. Vag grubu oldum olası seviyor geniş iç mekanlı otomobiller yapmayı. Ford'da tam tersine ' alan 2-3 kişi binsin ' mantığıyla ilerliyor :D
 
İşte içi geniş ve ferah olunca daha showroom da artı puanı kapıyor :)
Kesinlikle.. Bu direkt başka müşterileri kapma konusunda kafadan büyük bir artı. Ama Ford'un müşterileri, daha doğrusu kullanıcı kitlesi iç mekan hacmiyle pek alakası olmayan tipler. Adam daha galeriye giderken biliyor aracın iç hacminin rakiplerinden küçük olduğunu. Başka müşterileri çalmak istiyorsa büyütmeliler. Yok bu pazar bize yeter, müşteri kitlemiz yeter diyorlarsa o ayrı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Kesinlikle.. Bu direkt başka müşterileri kapma konusunda kafadan büyük bir artı. Ama Ford'un müşterileri, daha doğrusu kullanıcı kitlesi iç mekan hacmiyle pek alakası olmayan tipler. Adam daha galeriye giderken biliyor aracın iç hacminin rakiplerinden küçük olduğunu. Başka müşterileri çalmak istiyorsa büyütmeliler. Yok bu pazar bize yeter, müşteri kitlemiz yeter diyorlarsa o ayrı :D
Hocam bu konuda Ford 2000'lerin sonundan itibaren bozdu. Fiesta Mk6 daha genişti, Focus Mk2 daha genişti.:)
 
Hocam bu konuda Ford 2000'lerin sonundan itibaren bozdu. Fiesta Mk6 daha genişti, Focus Mk2 daha genişti.:)
Aynen öyle. Focus mk1'in bile arka diz mesafesi güncel focus'la yarışır, hatta aynıdır muhtemelen :D Ama işte dediğim gibi müşteriler bunu bilerek alıyorlar araçları. Mesela benim boyum 1.71, babam'da benimle aynı boyda. Annem bizden biraz daha kısa. Onlar focus'un önüne oturduğunda ben arkada bırak dizlerimin sürtmesini, kaykılarak bile oturabiliyorum. Düşün ki güncel focus'un arkasında birisi kaykılarak oturabiliyorum diyor :D İşte bu markayı alacak kişiler de iç hacim konusunda sıkıntısı olmayan tipler diyebiliriz. Tabii şu da var; kardeşim ben Ford markasını seviyorum, bu markaya ait bir araç almak istiyorum ama çok dar iç mekan yapıyorlar bize de haksızlık diyenler olabilir ve haklılar.
 
Aynen öyle. Focus mk1'in bile arka diz mesafesi güncel focus'la yarışır, hatta aynıdır muhtemelen :D Ama işte dediğim gibi müşteriler bunu bilerek alıyorlar araçları. Mesela benim boyum 1.71, babam'da benimle aynı boyda. Annem bizden biraz daha kısa. Onlar focus'un önüne oturduğunda ben arkada bırak dizlerimin sürtmesini, kaykılarak bile oturabiliyorum. Düşün ki güncel focus'un arkasında birisi kaykılarak oturabiliyorum diyor :D İşte bu markayı alacak kişiler de iç hacim konusunda sıkıntısı olmayan tipler diyebiliriz. Tabii şu da var; kardeşim ben Ford markasını seviyorum, bu markaya ait bir araç almak istiyorum ama çok dar iç mekan yapıyorlar bize de haksızlık diyenler olabilir ve haklılar.
Evet. Haklıyım.:D Sonra yarın öbürgün gelip "neden Hyundai aldın" diye sormasınlar. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
bizde @emert20 ile bir test sürüşünde bulunmuştuk bir kaç izlenimimi yazayım öncelikle direksiyon bilindiği üzere şaheser gibi gayet hisli yolu hissediyorsunuz ele oturuşu güzel fakat araç çok dar egemenin boyu standartlarda olmasına rağmen ben arkada hareket edemedim. vites geçişleri vs. problem yoktu performansıda gayet başarılıydı fakat fiyat olarak 107 bin tl dediler lansman fiyatıymış sonra 120 bine fiyat gelir dediler gel gelelim 107 bin tl eder mi etmez mi ses sistemi mükemmel seviye 10da bile içerisi efsane ama b segment bir otomobile 107 bin tl vermek ne kadar doğru 110 bin tl ye cıvıc hb 1.5 turbo alabilecekken 1.0 fieasta ya yönelmezdim şahsen birde son olarak bundan önceki tasarımlar daha sportif ve agresif duruyor yeni kasa sanki biraz kurbağaya benmezmiş gibi o ateşli görünümü ve sportifliğini kaybetmiş gibi geldi bana
 
bizde @emert20 ile bir test sürüşünde bulunmuştuk bir kaç izlenimimi yazayım öncelikle direksiyon bilindiği üzere şaheser gibi gayet hisli yolu hissediyorsunuz ele oturuşu güzel fakat araç çok dar egemenin boyu standartlarda olmasına rağmen ben arkada hareket edemedim. vites geçişleri vs. problem yoktu performansıda gayet başarılıydı fakat fiyat olarak 107 bin tl dediler lansman fiyatıymış sonra 120 bine fiyat gelir dediler gel gelelim 107 bin tl eder mi etmez mi ses sistemi mükemmel seviye 10da bile içerisi efsane ama b segment bir otomobile 107 bin tl vermek ne kadar doğru 110 bin tl ye cıvıc hb 1.5 turbo alabilecekken 1.0 fieasta ya yönelmezdim şahsen birde son olarak bundan önceki tasarımlar daha sportif ve agresif duruyor yeni kasa sanki biraz kurbağaya benmezmiş gibi o ateşli görünümü ve sportifliğini kaybetmiş gibi geldi bana
O boyla sığamadın tabii değil mi :D:D Tasarım konusunu makyajda düzeltmek için özellikle bozuk bırakmış olabilirler :) Ford hep yapıyor bunu. Yalnız şöyle bir gerçek var: Eski kasa Fiesta sahiplerine ses sistemi ve panoramik cam tavan dışında arabalarını yeniletip yeni kasayı sattıracak bir özelliği yok.
 
O boyla sığamadın tabii değil mi :D:D Tasarım konusunu makyajda düzeltmek için özellikle bozuk bırakmış olabilirler :) Ford hep yapıyor bunu. Yalnız şöyle bir gerçek var: Eski kasa Fiesta sahiplerine ses sistemi ve panoramik cam tavan dışında arabalarını yeniletip yeni kasayı sattıracak bir özelliği yok.
bencede abi doğru tespit valla sığamadım 1.90 boyla. şahsen param olsa şu yeni kasa fieasta almaya yönelmezdim şahsen cam tavan zaten aradığım bi özellik değil ses sisteminide bi şekilde mükemmel olmasada iyi bi seviyeye getirilir. baz donanımıda inceledik yanlış bilmiyorsam malzeme kalitesi bile değişiyor yani fark olur tamam eyvallah ama uçurumda olmaz be abi ekran bildiğiniz cep telefonu boyutuna küçülüyor bazda. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
bencede abi doğru tespit valla sığamadım 1.90 boyla. şahsen param olsa şu yeni kasa fieasta almaya yönelmezdim şahsen cam tavan zaten aradığım bi özellik değil ses sisteminide bi şekilde mükemmel olmasada iyi bi seviyeye getirilir. baz donanımıda inceledik yanlış bilmiyorsam malzeme kalitesi bile değişiyor yani fark olur tamam eyvallah ama uçurumda olmaz be abi ekran bildiğiniz cep telefonu boyutuna küçülüyor bazda. :D
Başıma bir şey gelmeyecekse ben baz donanıma ses sistemi dahil birkaç opsiyon ekleyip 1.1 atmosferik motoruyla, o sert plastik konsoluyla tercih ederdim. Direksiyonu da git dışarıda 300 liraya en kralından deri kaplat :p
 
Evet. Haklıyım.:D Sonra yarın öbürgün gelip "neden Hyundai aldın" diye sormasınlar. :D
Vallahi bana da Ford'dan bir araç almasan şuan ne alırdın diye sorsan verecek cevap bulamam. Konforlu kalmaya devam ettiği sürece golf ve yeni insignia, mazda 3 - 6 haricinde şuan içime sine sine alacağımı düşündüğüm bir araç yok :D
 
malzeme kalitesi bile değişiyor
Çok bir değişiklik yok ama polo da bariz fark var. Genele vurursak o fiyat işine bende katılıyorum ama kıyaslarken rakiplerine bakıp değerlendirdim. Bu sınıfta araba bakan kişi belki civic boyutlarında bir araba istemeyecek. Zaten c sınıfına girseydim sonucu yazarken işin içinden çıkamazdım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
72 bin liraya satılanın fabrikaya maliyeti ne kadar çok merak ediyorum
 
72 bin liraya satılanın fabrikaya maliyeti ne kadar çok merak ediyorum
Oraya hiç girmemek gerek. Arabaların fabrikaya maliyeti çok düşük olur. Ama tüm satış ve servis ağının personel ve işletme giderlerini, lojistik masraflarını eklediğimizde arabanın fiyatı belirleniyor. Burada fiyatların bu kadar anormal olma sebebi paramızın pul olması. Şöyle ki:
upload_2018-1-19_3-46-49.png

Adamlar 15-20 bin € gibi fiyatlara satıyor arabaları. Biz şu an kullandığımız 2010 model Titanium X donanımlı Fiesta'yı o günkü Euro kuruyla 16.250 € civarı bir fiyata almıştık. (Mart 2010'da 1€ = 2,09₺) Böyle bakınca distribütörlere fiyatlandırma konusunda çok fazla kızamıyoruz. Türk lirasının değerini bu kadar bitirenlere hesabını sormak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve At
Oraya hiç girmemek gerek. Arabaların fabrikaya maliyeti çok düşük olur. Ama tüm satış ve servis ağının personel ve işletme giderlerini, lojistik masraflarını eklediğimizde arabanın fiyatı belirleniyor. Burada fiyatların bu kadar anormal olma sebebi paramızın pul olması. Şöyle ki:
Ekli dosyayı görüntüle 10889
Adamlar 15-20 bin € gibi fiyatlara satıyor arabaları. Biz şu an kullandığımız 2010 model Titanium X donanımlı Fiesta'yı o günkü Euro kuruyla 16.250 € civarı bir fiyata almıştık. (Mart 2010'da 1€ = 2,09₺) Böyle bakınca distribütörlere fiyatlandırma konusunda çok fazla kızamıyoruz. Türk lirasının değerini bu kadar bitirenlere hesabını sormak lazım.
Yine artış olmuş oluyor biraz ama olsun doğru söylüyorsun abi. Ne ara bu kadar kötü oldu piyasa yaw
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...