aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Koronanın getirdiği zaman bolluğu ve yolların da boş olmasını fırsat bilerek birkaç video çektim. İlk mesaja da ekleyecektim ama düzenleyemiyorum, belki @Berkin yardımcı olabilir :)
100-200'de ilk video hafif eğimli bir yerde, ikincisi ise dümdüz sayılabilir. Launch'a süre koymadım çünkü yaptığım asfalt çok tutmuyordu, daha iyi bir yerde zaman almayı deneyebilirim. Son videoda çok da bir şey yok, çekmişken koyayım boşa gitmesin dedim. İyi seyirler :D



 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Koronanın getirdiği zaman bolluğu ve yolların da boş olmasını fırsat bilerek birkaç video çektim. İlk mesaja da ekleyecektim ama düzenleyemiyorum, belki @Berkin yardımcı olabilir :)
100-200'de ilk video hafif eğimli bir yerde, ikincisi ise dümdüz sayılabilir. Launch'a süre koymadım çünkü yaptığım asfalt çok tutmuyordu, daha iyi bir yerde zaman almayı deneyebilirim. Son videoda çok da bir şey yok, çekmişken koyayım boşa gitmesin dedim. İyi seyirler :D



Eger üstünde yaz lastikleri varsa bu süreler havalar ısındığında daha randumanlı hale gelebilir hocam ki şuanda bile gayet yeterli.
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Eger üstünde yaz lastikleri varsa bu süreler havalar ısındığında daha randumanlı hale gelebilir hocam ki şuanda bile gayet yeterli.
Evet Pilot Sport 4'ler var üzerinde ama dediğiniz gibi şu haliyle bile gayet yeterli benim için. Her ne kadar düzgün karşılaştırma için kamera değil GPS'le ve aynı yerde süre almak gerekse de, Youtube'dan baktığım birkaç videoya dayanarak segmentindeki diğer rakiplerinden geride değil gibi
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Evet Pilot Sport 4'ler var üzerinde ama dediğiniz gibi şu haliyle bile gayet yeterli benim için. Her ne kadar düzgün karşılaştırma için kamera değil GPS'le ve aynı yerde süre almak gerekse de, Youtube'dan baktığım birkaç videoya dayanarak segmentindeki diğer rakiplerinden geride değil gibi
Doğru hocam. Genelde Ford araçlarında görülen bir durum değildir ama bu konuda çoğu rakibinden de iyi noktada. Hatta Ford'un performanslı tüm modelleri arasında bu kasa Fiesta ST'nin 0-100 ve 100-200 konularında rakiplerinden pek geride kalmadığı ilk modeli bile olabilir. Tabi Amerikan versiyonları hariç tutarsak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: aaygen

Shendelzare

Onur Badur
Asfalt Kurutucu
5 Haz 2020
20
86
685
31
Istanbul
Marka
Renault
Aracı paddock'un paylaşımlarında görmüştüm ve Türkiye'de satılabilmiş olduğuna şaşırmıştım gerçekten. Fiyatı dediğiniz civarda ise gerçekten makul ve mantıklı, keyifli sürüşler dilerim. Pistler açılınca da padok alanında denk geliriz büyük ihtimalle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: aaygen

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Aracı paddock'un paylaşımlarında görmüştüm ve Türkiye'de satılabilmiş olduğuna şaşırmıştım gerçekten. Fiyatı dediğiniz civarda ise gerçekten makul ve mantıklı, keyifli sürüşler dilerim. Pistler açılınca da padok alanında denk geliriz büyük ihtimalle.
Fiyati gecen sene sonu yazdigim gibiydi ama simdi ne oldu bilmiyorum, yeni parti Temmuz’da geliyor, onlari gormeye bayiye gittigimde ogrenecegim. Tahminim kurdan dolayi bir ust OTV dilimine de takildigi icin fiyatin epey arttigi yonunde.
Pistin acilmasini heyecanla bekliyorum, padokta karsilasip tanisma sansimiz olur insallah.
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Koronanın getirdiği zaman bolluğu ve yolların da boş olmasını fırsat bilerek birkaç video çektim. İlk mesaja da ekleyecektim ama düzenleyemiyorum, belki @Berkin yardımcı olabilir :)
100-200'de ilk video hafif eğimli bir yerde, ikincisi ise dümdüz sayılabilir. Launch'a süre koymadım çünkü yaptığım asfalt çok tutmuyordu, daha iyi bir yerde zaman almayı deneyebilirim. Son videoda çok da bir şey yok, çekmişken koyayım boşa gitmesin dedim. İyi seyirler :D




Valla zamanında iyi ki denememişiz, içimden geçermişsin, 3 saniye civarında fark var :D
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Ben yine de görmek istiyodum, talihsizlik yaşadık o gün :D
Hala dengi bi hot hatchle deneme şansım olmadı, bir arkadaşta Ibiza Cupra var yakın zamanda onla deneriz diye düşünüyorum, video çekebilirsem atarım :D
 

Shendelzare

Onur Badur
Asfalt Kurutucu
5 Haz 2020
20
86
685
31
Istanbul
Marka
Renault
Stock CAV motorlu polonun 100-200'ü 22 sn civarlarında ama tabi bu gps ölçümü, kadrandan bakarsak 20-21 gibi çıkar yani bu Fiesta her türlü geçer gibi stock TSI 180'lik motoru.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur Gunes

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Zeperfste aşağıdaki gibi veriler, sol taraf Polo sağ taraf Fiesta. İkinci ss'teki yayınların ölçümlerinin ortalamalarıyla oluşmuş veriler.

1593071703523.png


1593071751919.png
 

Shendelzare

Onur Badur
Asfalt Kurutucu
5 Haz 2020
20
86
685
31
Istanbul
Marka
Renault
Ooo fiesta birde hafifmiş poloya göre :)
Ama bir de şöyle bir durum var CTH kodlu TSI180 motor CAV'a göre 0,1 bar kadar daha fazla basınç basıyor ve o motora sahip araçlar (2012 sonu ve sonrası) 190-195hp arası güçler çıkarıyor, dolayısıyla süreleri biraz daha iyi. Bitane CTH bulup denerseniz güzel olabilir, bir de 100-200 ölçümü için Dragy denen cihazı öneririm.
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Dragy aslında alacaktım ama hala tur zamanı ölçmüyor, adamlara mail de attım ne zaman tur zamanı ölçümü koycaksınız appe diye ona da dönmediler. Geçenlerde bi Pgear bulmuştum ama onu da sonra kırk yılda bir kullanıcam o parayı vermeye gerek yok diye almadım. Aslında AIM Solo 2 almak istiyorum ama onun için kurların epey bi düşmesi lazım (yani hayal :D)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur Gunes

Shendelzare

Onur Badur
Asfalt Kurutucu
5 Haz 2020
20
86
685
31
Istanbul
Marka
Renault
Evet tur zamanı ölçmemesi hoş değil ama ben tur zamanı için Harrys Laptime kullanıyorum ve o zaten transpondere çok yakın süreler veriyor. Dragy'nin güzel olan tarafı çok kompakt bir ürün olması, PGear biraz kaba.

1cf70a6a-3bb4-4fbb-b19e-d61bc4c331cf.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur Gunes

kaldimi

Şükrü
Takipçi
6 Ağu 2020
2
2
20
36
İstanbul
Merhabalar,

Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Umarım beklentilerinizi karşılıyordur :)

Ben de Fiesta ST almayı planlıyorum. Danışmak istediğim birkaç konu var:
* Bir arkadaşım rodaj sonrası yağ değişimi yapmamı önerdi, sizce bu faydalı olur mu?
* Facebook'taki Fiesta ST grubunda bijon somunlarını değiştirmek önerilmiş. Ford'un orijinal somunları yetersiz mi?
* 5 kapı ve sunroof handling'i/şasi rijitliğini bozar diye bir algı var, bu doğru mu?
* Türkiye'de satılan yakıtlar arasında bir tercih yapmalı mıyım?

İlk defa performans odaklı bir araba alacağım. Araç bakımıyla ilgili normal otomobillerden farklı olarak dikkat etmem gereken bir konu var mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve alfhonso

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
* Bir arkadaşım rodaj sonrası yağ değişimi yapmamı önerdi, sizce bu faydalı olur mu?
* Facebook'taki Fiesta ST grubunda bijon somunlarını değiştirmek önerilmiş. Ford'un orijinal somunları yetersiz mi?
Bu ikisine ben cevap vereyim; sadece st için değil, sıfır alınan bütün araçlarda rodaj sonrası yağın değiştirilmesi tavsiye edilir. İmalattan kaynaklı pistonların içinde bulunabilecek çapak gibi kalıntıların atılması için yağın yenilenmesi tavsiye edilir bazı servis ustalarınca. Tabi günümüz üretim teknolojisinde imalat ilerlediği için daha iyi üretimler görmekteyiz. Velhasıl yağ değişimi şart değildir, mecburiyet değildir ama tedbiren tavsiye edilir.

İkinci soruya gelirsek; Ford araçlarının bijon somunlarının üzerinde, somuna yapışık yüzük dedikleri ekstra bir katman vardır. Hatta bijonu elinize alıp oynatırsanız ileri geri fark edersiniz. Bu katman bijon ağzını haliyle daha geniş yapıyor. Bu genişlikten dolayı lastikçiler, lastikleri sökmek istediklerinde bijonları söken basınçlı hava tabancalarının ağzı bijona tam oturmayabiliyor ya da otursa da yüzük denilen bu katman kendi etrafında boşa dönerek asıl bijonun janttan ayrılmasını zorlaştırıyor. Tabi bu esnada basınçlı tabanca bijonu zorladığı için bijon kenarları deforme oluyor. Sökülmesi lastikçileri uğraştırdığı için sevmezler. Bunun araç sahibi olarak size dezavantajı nedir ? Olur da yolda lastiğiniz patlarsa, krikoyla aracı kaldırıp kendiniz değiştirmeye çalışırsanız basınçlı bijon tabancasıyla bile zor sökülen bu bijonu elle açmanız çok zordur. Hele zaman için kenarları deforme olan bijonu hiç sökemezsiniz. Bu riske girmemek, lastiğin kolay değişimi için Ford kullanıcılarının çoğu bijonları değiştirir. Ford mühendisleri niyeyse böyle bir bijon kullanmayı tercih etmiş.

Asıl bijonun üzerinde bijona yapışık şuna benzer geçme bir metal yüzük/kapak vardır. Örneği şöyle göstereyim;
DtgOQtr.jpg


Bu gördüğünüz asıl bijon değil. Asıl bijonun üzerindeki geçme metal kapak. Bu yerinden çıkmıyor ama kendisi boşa hareket ediyor döndürülmek istendiğinde. Haliyle zamanla kenarları deforme oluyor. Sökülmesi zorlaşıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Merhabalar,

Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Umarım beklentilerinizi karşılıyordur :)

Ben de Fiesta ST almayı planlıyorum. Danışmak istediğim birkaç konu var:
* Bir arkadaşım rodaj sonrası yağ değişimi yapmamı önerdi, sizce bu faydalı olur mu?
* Facebook'taki Fiesta ST grubunda bijon somunlarını değiştirmek önerilmiş. Ford'un orijinal somunları yetersiz mi?
* 5 kapı ve sunroof handling'i/şasi rijitliğini bozar diye bir algı var, bu doğru mu?
* Türkiye'de satılan yakıtlar arasında bir tercih yapmalı mıyım?

İlk defa performans odaklı bir araba alacağım. Araç bakımıyla ilgili normal otomobillerden farklı olarak dikkat etmem gereken bir konu var mı?

Merhaba, teşekkür ederim, umarım siz de istediğiniz gibi bir araç bulursunuz.

-Ben rodajdan sonra yağ değişimi yapmadım, yapan da var yapmayan da var, bundan önce hiç bir sıfır arabamızda rodaj sonrası yağ değişimi yapmadık, bunların içinde düşük hacim nispeten yüksek güç turbo makineler de vardı, sorun yaşamadık. Yağ + yağ filtresi çok pahalı bir şey değil, içim rahat etsin diyorsanız yapabilirsiniz.

-Bunu @Cenk gayet güzel açıklamış, benim de duyduğum bir konuydu ama belki MK4 Focus-MK8 Fiesta döneminde değişiklik yapılmıştır, emin değilim. Ben henüz değiştirmedim.

-5 kapı tasarım olarak da çok daha kötü duruyor, ihtiyaç yoksa ben önermem. Zaten inip binmek hariç arkada yolcular için baya bir yer var, oturduktan sonrası 5 kapıdan çok farklı değil yan cam da aşırı küçülmediği için. Rijitlik konusunda da etkisi mutlaka olacaktır. Sunroof kişisel tercih ama ben böyle bir otomobilde sunroof almazdım, zaten buraya gelenlerin tamamı en son sunroofsuz sipariş ediliyordu, hala öyle mi bilmiyorum.

-Ben BP Ultimate, Shell V-Power ve düz Opet benzini kullanıyorum hangisine denk gelirsem. Petrol Ofisi'nden aldığım da oldu. Yakıtlar arasında anlık olarak bir performans değişikliği veya sorun gözlemlemedim ama muhtemelen ultimate, vpower ayarında bir şey almak daha mantıklı olur.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım