2019 Ford Puma

2019 Yeni Ford Puma Crossover, Sınıfının En İyisi Bagaj Kapasitesini ve Hafif Hibrit Yakıt Verimliliğini Sunuyor.
  • Sınıfının en iyisi yükleme alanı ve bagaj kapasitesi sağlayacak esnek arka istifleme çözümleri sunan model Fiesta ile kıyaslandığında, müşteri geri dönüşleri sonrasında geliştirilen yenilikler arasında.
  • Puma yakıt verimliliğini, performansını ve sürüşü eğlenceli bir karakteri geliştirmek için gelişmiş Ford EcoBoost Hybrid 48 volt teknolojisini de sunacak.
  • Zahmetsiz ve sezgisel teknolojiler arasında, Durdur & Git özellikli Adaptif Hız Kontrolü; Yeni Yerel Tehlike Bilgisi; Kablosuz şarj ve 12,3 inç “gerçek renk” tam dijital gösterge grubu mevcut.

Yeni Ford Puma, kendine özgü kanat tepesine monteli farlar ve atletik, aerodinamik çizgiler dahil olmak üzere karizmatik stil ipuçlarıyla Ford’un tasarım kimliğinde yeni bir kimlik sunuyor.
Ford’un EcoBoost Hybrid 48 volt teknolojisini kullanan Puma müşterileri için güçlü, duyarlı performans ve optimize edilmiş yakıt verimliliği sağlanıyor. Hafif hibrit güç aktarma sistemi, 155 PS’ye kadar güç sağlamak için elektrikli tork desteğini düşük sürtünmeli, üç silindirli 1,0 litre EcoBoost benzinli motorla birleştiriyor.
Daha basit ve daha az stresli bir sürüş deneyimi sunan gelişmiş sürücü yardımı teknolojileri:
  • Durdur & Git ile Adaptif Hız Kontrolü; Otoyol ve şehiriçi trafiğini zahmetsizce sürdürmek için Hız Tabe Tanıma ve Şerit Merkezleme sistemi sunuyor.
  • Önümüzdeki yoldaki tehlikeli durumları sürücüye sürücü veya araç sensörlerine görünmeden önce bildiren Yeni Yerel Tehlike Bilgisi
Puma ayrıca, eller serbest bagaj kapağı ve Bel Masaj Koltuğu sunan segmentindeki ilk araç.
Puma, yıl sonunda Avrupa’da satışa sunulacak ve 2008’den bu yana yaklaşık 1,5 milyar avroluk yatırımın ardından Ford’un Romanya’daki Montaj Fabrikası’nda üretilecek. Türkiye’ye ise 2020’de satışa sunulacak.

Sınıf lideri pratiklik

Ford MegaBox ile Golf Çantası
Ford Puma, optimize edilmiş bir dingil mesafesi ve iz açıklığı kullanarak Ford’un B-sınıfı mimarisini kullanıyor. 4,19 metre uzunluğunda 1,54 metre yüksekliğinde ve 1,93 metre genişliğinde, Fiesta’dan 55 mm geniş.
Esnek bagaj bölmesi, ikinci koltuk sırası düz katlanmış halde, 97 cm genişliğinde ve 43 cm yüksekliğinde 112 cm uzunluğunda bir kutuyu rahatça alabilir.
Pratik bagaj alanı için müşteri gereksinimlerini karşılamak ve aşmak üzere geliştirilen Ford MegaBox, iki golf çantasını dik konumda rahatça barındırabilen derin, çok yönlü bir depolama alanı sunuyor. Bu depolama çözümü, 76,3 cm genişliğinde, 75,2 cm uzunluğunda ve 30,5 cm derinliğinde bir alanda 80 litrelik bir kapasite sunar; bu, dik konumda yaklaşık 115 cm yüksekliğe kadar dengesiz öğeleri -saksı bitkileri gibi- barındırabilir. Alternatif olarak, kapak kapalıyken, alan kirli spor ekipmanlarını veya çamurlu botları gizlemek için kullanılabilir. Ford MegaBox’ın altındaki sentetik astar ve boşaltma tapası su ile temizliği kolaylaştırıyor ki bu özellik çok kullanışlı olmuş, çok beğendim. Bagaj yüksekliği normal zeminde 82,5 cm iken Ford MegaBox ile bagaj yüksekliği 114,3 cm’e çıkıyor.
Puma ayrıca, 1000 mm arka kapak açıklığıgenişliğine sahip sınıf lideri bir erişim ile büyük hacimli eşyaların yüklenmesini kolaylaştırabilir.
Puma’nın bagaj tabanı, yük gereksinimlerini karşılamak ve kargo alanındaki üç konumdan birini seçmek için yalnızca bir el kullanılarak kolayca ayarlanabiliyor;
• En düşük konumda, Ford MegaBox‘un gizlendiği sırada mevcut maksimum depolama hacmi sunuyor
• Yüksek konumda, ikinci sıra koltuklarla aynı hizada bir kargo zemini oluşturmak için kullanılıyor.
• Kaldırılmış halde, zemin tam 456 litre kapasite için ikinci sıra koltukların arkasına dikey olarak güvenli bir şekilde saklanabilir.

Puma’nın yüklenmesi, Ford’un segmentteki ilk eller serbest bagaj kapağı teknolojisi ile daha da kolay. Sistem, arka tamponun altında basit bir tekme hareketi kullanarak, yiyecek, çocuk veya spor malzemeleri dolu kollarla bile bagaj alanına erişim sağlatıyor.
Puma bagaj kapağı aynı zamanda yenilikçi bir ankastre raf (pandizot) çözümüne sahip – büyük parçaların yüklenmesi, boşaltılması ve taşınması sırasında bu rafı ile ne yapılması gerektiği konusundaki zorluğu çözmekte.

Gelişmiş aktarma organları teknolojisi
Ford, bu yılın başlarında, yeni Focus’tan itibaren piyasaya sürülen şirket adlarının her birinin elektrikli bir seçenek içereceğini açıkladı. Puma müşterileri, Ford’un daha güçlü ve duyarlı bir performansla deneyime geçme eğlencesini tamamlarken yakıt verimliliğini artırmak için tasarlanmış, sofistike hafif hibrit mimarisinden ilk yararlananlar arasında olacak.
EcoBoost Hybrid teknolojisi, Puma’nın 1.0 litrelik EcoBoost benzinli motorunu 11.5 kW (16 ps) kayışla çalışan entegre bir marş / jeneratör (BISG) ile zenginleştiriyor. Standart alternatörü değiştiren BISG, 48 voltluk lityum-iyon hava soğutmalı bataryayı şarj etmek için genellikle frenleme ve yavaşlama sırasında kaybedilen enerjinin geri kazanılmasını ve depolanmasını sağlayacak.
BISG ayrıca düşük bir sürtünmeyle birlikte, üç silindirli 1.0L EcoBoost motorla sorunsuz bir şekilde entegre edilerek normal sürüş ve hızlanma sırasında tork yardımı sağlamak ve depolanan enerjiyi kullanmak için aracın elektriksel yardımcılarını kullanmak için bir motor görevi görür.
155 PS varyant ile sunulan akıllı, kendinden regüleli yumuşak hibrit sistem, aracın en iyi fayda için ne zaman ve ne kadar yoğun bir şekilde şarj edileceğini belirlemek için aracın nasıl kullanıldığını ve depolanan pil şarjını ne zaman kullanacağını sürekli olarak izler. İki kullanım stratejisi şöyle;
  • Ekonomi için Tork ikame görevi; BISG’nin 50 Nm‘ye kadar tork üretmesi için elektrikli motor işlevini kullanır. Tork değişimi, 125 PS varyantı için 5,4 L/100 km ve 155 PS varyantı için 5,6 L/100 kmyakıt verimi sağlıyor. WLTP analizine dayanarak yüzde 9’a varan yakıt verimi artışı.
  • Performans için Tork desteği görevi; güç aktarım organlarında mevcut olan toplam torku, yalnızca tam yükte, benzinli motorda mevcut olan seviyenin 20 Nm üzerine çıkarmak için BISG’nin elektrik motoru işlevini kullanır.
Elektrikli tork desteği, daha esnek ve sürüşe bağlı deneyim için, özellikle düşük motor devirlerinde daha keskin, daha hassas performans sunmaya yardımcı olur. BISG ayrıca Ford mühendislerinin turbo-gecikmeyi azaltarak 1.0 litrelik EcoBoost motorun gücünü daha büyük bir turboşarjla artırmalarına olanak sağlamış.
Motoru yaklaşık 300 milisaniyede yenidençalıştırabilen – neredeyse bir göz açıp kapayıncaya kadar aynı – BISG ayrıca Puma EcoBoost Hybrid’in Otomatik Başlat-Durdurteknolojisinin daha da fazla yakıt tasarrufu için daha geniş bir senaryo aralığında çalışmasını sağlıyor; 15 km/s’in altındaki bir hızda süzülürken hatta debriyaj pedalına basılı tutulduğunda bile.
Ek olarak, müşteriler daha düşük işletme maliyetleri ve altı ileri manuel şanzıman ile standart Auto Start-Stop tarafından desteklenen Ford EcoBoost benzinli ve Ford EcoBlue dizel motorlardan birini seçebilirler.
Puma’nın hibrit sistemsiz 125 PS 1.0 litrelikEcoBoost motoru 5,8 L/100 km yakıt verimliliği sağlayacak. 1.5L EcoBlue 125 ps dizel güç aktarma sistemi seçeneği ve 1.0 EcoBoost yediileri otomatik çift kavramalı şanzıman lansmandan sonra devreye girecek.
Puma’nın 1.0 litrelik EcoBoost ve EcoBoost Hibrit motorları ayrıca tam kapasite gerekmediğinde motorun silindirlerini otomatik olarak kapatan sisteme sahip.
Puma, Ford’un Ford Fiesta’ya sınıfında lider sürüş dinamikleri sağlayan B-sınıfı mimarisini daha da optimize ediyor. Yeni ve daha serttorsiyon çubuklu arka süspansiyonu, daha büyük amortisörler, daha sert süspansiyon burçları ve optimize edilmiş süspansiyonlu üst bağlantılar, sınıfının en iyisi sürüş dinamiklerini desteklemek için sürtünmeyi azaltır ve şasi boyunca sertliği artırır.

Teknolojiler
Puma, koruma, sürüş ve park etmeyi artıran ve sürüş deneyimini daha konforlu, daha az talep ve daha güvenli hale getirmek için tasarlanan bir Ford Co-Pilot360 teknolojisi paketi sunmak için arabanın etrafına yerleştirilmiş 12 ultrasonik sensör, üç radar ve iki kamerakullanıyor.
Yedi vitesli otomatik şanzıman, Durdur & Git özellikli Adaptif Hız Kontrolü, Hız İşareti Tanıma ve Şerit Merkezleme ile etkinleştirildiğinde, aracın öndeki araçlardan konforlu bir sürüş mesafesi sürmesine yardımcı olur. Sistem ayrıca, uzun yol yolculuklarında stresi azaltmaya yardımcı olur ve aracı şeridinde ortalanmış halde tutar ve hız işaretleri için yol kenarı ve üst geçit izlerini izleyerek araç hızını yasal sınırlar dahilinde ayarlayabilir. Bu, dahili navigasyon sisteminden gelen bilgileri kullanır ek olarak.
Sistem, toplam frenleme gücünün yüzde 50’sini kullanarak aracı şehir içi trafiğinde tamamen durmasına ve durma süresi 3 saniyeden azsa otomatik olarak tekrar hızlanmasına olanak sağlıyor. 3 saniyeden daha uzun süreleri duruşlarda, sürücü direksiyon simidi düğmesine basabilir veya gaz pedalına hafifçe basarak tekrar sistemi aktif edebilir.

Yeni Yerel Tehlike Bilgisi Sistemi: -FordPass Connect yerleşik modemi tarafından etkinleştirilir, henüz ülkemizde yok- yolda veya diğer araçlarda meydana gelen bir viraj nedeniyle olay görünmese bile, önündeki yoldaki tehlikeli durum hakkında bilgi verebilir.

Yerel Tehlike Bilgi bildirimleri, yerel yetkililerden, acil servislerden ve “bulut” ile bağlantılı diğer araçlardan gelen sürüş verilerinden kaynaklanan, HERE Technologies tarafından sağlanan en güncel verilere dayanarak, sat-nav’dan bağımsız olarak gönderilir.

Yol çalışmaları dahil tehlike bildirimleri; devrilmiş araçlar; anayoldaki hayvanlar, yayalar ve nesneler; ve hatta tehlikeli sürüş koşulları havaya araca iletilir ve bu da sürücülere görüş alanlarının ötesinde gelişen durumlar için gelişmiş bir uyarı verir.
B-segmentli Ford’da ilk kez, arka geniş açılı kamera, otomobilin içindeki bir dokunmatik ekranda görüntülenebilecek 180 derecelik bir görüntü yakalar – böylece geçen yayalar, bisikletliler ve diğer araçlar geri giderken daha kolay görülebilir.

Ayrıca, Puma sürücülerine daha fazla güvenle geri dönmelerine yardımcı olan Ford’un Çapraz Trafik Uyarısına sahip Kör Nokta Bilgi Sistemi (BLIS), kısa süre sonra arkalarından geçen araçların geri çevrilmesi sırasında bir uyarı verebilir. Sürücüler uyarılara cevap vermezse, sistem çarpışmaların etkilerini önlemek veya azaltmak için frenleri uygulayabilir.
Ford’un Aktif Park Yardımı
, sürücülerin uygun yerleri bulmasına ve diğer araçlarla yan yana park etmesine yardımcı oluyor.
Otomatik uzun far teknolojisi, yaklaşmakta olan sürücülerin göz kamaştırmasını önlemek için Puma’nın farlarını otomatik olarak kırabilir.

Ford’un Şerit Koruma Sistemini daha da güçlendiren Yol Kenarı Tespiti işlevi, asfalt yolun yumuşak kenar, çakıl sert omuz veya çim gibi geçilmez bir yüzeye geçtiğini fark edebilir. Sistem, aracın araba yolundan kaymasını önlemek için direksiyon simidine bir tork uygulayabilir.

Yaya Algılama ile Çarpışma Öncesi Yardımı, Yanlış Yol Uyarısı, Engelden Kaçış Yönlendirme Asistanı ve Çarpışma Sonrası Frenleme teknolojisi de Puma ile sunuluyor. Bu özelliklerin detaylarına sitemizde arama yaparak ulaşabilirsiniz.

Yenilikler
Puma’nın -segmenti ilk – bel masajlı ön koltukları yorgun kasları canlandırır ve daha rahatlatıcı yolculuklara katkıda bulunur. Üç hava keseli masaj sistemi, üç yoğunluk ayarına ve ayarlanabilir yuvarlanma yönlerine sahip.

Ön koltuklar, ikinci sıradaki yolcular için diz boşluğunu en üst düzeye çıkaran ince sırtlı bir tasarıma sahipken, ikinci sıradaki sıra koltuk konturları girişi ve çıkışı iyileştirmek için tasarlanmış. Sürücü koltuğu da yüksekliği ayarlanabilir.

Ön ve arka koltuklar, -Puma varyantına bağlı olarak- çıkarılabilir, yıkanabilir koltuk kılıfları ile sunuluyor ve bu da iç mekanın yeni gibi tutulmasını kolaylaştırıyor. Müşteriler, iç mekanı farklı renk ve desenlerle kişiselleştirebilir, entegre fermuar sayesinde sahiplerin kılıfları tek elle çıkarmasını kolaylaştırır.

Buna ek olarak, sertleşmiş, renkli camların neredeyse tam genişlikte iki panelinden oluşan tam uzunlukta açılabilir bir panorama tavan, ön ve arkadaki yolcular için daha geniş ve havadar ortam oluşturur.
Hareket halindeyken akıllı telefonları kolayca şarj etmek için kablosuz bir şarj pedi de artık seçenekler arasında. Puma’nın iki USB girişinden birini şarj kablosu ile doldurma ihtiyacını ortadan kaldıran ped, gösterge panelinin hemen altına oturur ve şarjı otomatik olarak başlatmak için uyumlu cihazları algılar.
Kablosuz şarj kullanırken, Puma sürücülerinin basit sesli komutlar kullanarak ses, navigasyon ve bağlı akıllı telefonları kontrol etmelerine olanak tanıyan cihazlar Bluetooth aracılığıyla Ford’un SYNC 3 iletişim ve eğlence sistemine bağlı kalabilir. Sistem, Apple CarPlay ve Android Auto™ uyumluluğunu ekstra ücret ödemeden sunar ve sıkıştırma ve kaydırma hareketleriyle çalıştırılabilen 8 inçlik merkezi bir dokunmatik ekranla desteklenir.

FordPass Connect
Yerleşik modem teknolojisi, Puma’yı 10 cihaza kadar bağlanabilirliği olan mobil bir WiFi erişim noktasına dönüştürür. Sistem, Araç Bulucu da dahil olmak üzere FordPass mobil uygulaması aracılığıyla çeşitli kullanışlı özelliklere izin verir; Yakıt seviyelerini, alarm durumunu, yağömrünü ve daha fazlasını kontrol eden Araç Durumu; uzaktan Kapı Kilidi Açma; ve Yedi vitesli otomatik şanzımanla donatılmış modeller için Uzaktan Başlatma.

B&O Ses Sistemi
Sürüş koşullarından bağımsız olarak birinci sınıf bir ses deneyimi sağlamak için mevcut bir B&O Ses Sistemi dinamik olarak ayarlanmıştır. 10 hoparlörlü sistem, bagaj alanından ödün vermeden bagaja entegre edilen ve yumuşak bas sesi veren 150 mm -200 mm dış bağlantılı- bir subwoofer içerir. Tweeter konumları, oturma seviyesinde daha geniş bir ses seviyesi oluşturmak üzere optimize edilmiş ve tüm yolcular için bir zarflama dinleme deneyimi sunmuştur. Sistem, seçilebilir Surround Ses dahil eşitleme ve ses karışımını kontrol eden575 watt’lık bir Dijital Sinyal İşleme Amplifikatörü tarafından destekleniyor.
Dijital gösterge paneli
Yeni 12,3 inç LCD gösterge grubu, kesintisiz iç tasarım için kavisli üst kenarlara izin veren serbest form teknolojisini kullanan sektörde ilk model Kuga oldu. Serbest şekilli panel, tasarımcıların geleneksel dikdörtgen tasarımın ötesinde şekillere kalıplamalarını sağlayan ekran boyunca gömülü devre özelliğine sahip. Bu özellik Avrupa’da ST-Line ile standart sunulurken, Titanium’da opsiyon sunulacak.
Ek olarak, 24 bit “gerçek renk” dijital gösterge grubu, tam renkli spektrumda görüntülenen ayrıntılı, yüksek tanımlı, daha sezgisel görüntüler ve simgeler üreterek onları daha parlak, gözlerde daha az yorucu ve okunması kolay hale getirir.


2019_FORD_PUMA_ST-Line_03A.jpg.29126f018ed2dd9f2d947a324a777911.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_24.jpg.ac412723ede7d0ee0c9e789f0fc4350d.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_19.jpg.d2d1db5032058728854ffa3f9d878123.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_17_Sport.jpg.cadd41ad9eeca32f49cfd8514255217d.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_13.jpg.37fd2e2bf5a78b94f2a7787086798191.jpg


Kaynak ; https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-puma-tanitildi/
 
Çok hoş olmuş bence. 3 şey isterdim;
-fotoğrafını çekebilmek
-15cm kadar kısalıp 30 kilo vererek içine sığabilmek
-Alacak paraya sahip olabilmek
 
Bana Porsche'nin bir kac suv modelini animsatiyor bu aracin tipi. B segmentinde ecosport denen ucubeden sonra bu daha derli toplu. Atmosferik hibrid yerine turbo motora hibrit daha cok hosuma gitti. Hacim olarak b segmenti icin de fena degil. Avrupalilar sehir icinde bu tarz pratik, cevreci makineleri sever. Bizde pek satmaz fiyatlardan dolayi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Diaspolis ve Bilal
Bunu tekrar uretse asagidakini uretmesi mantiksiz olurdu. Neticede iki arac da ayni suruse ve kullanim amacina hitap ediyor. Puma'yi uretse bu seferde Fiesta ST piyasadan kalkar. O zaman da neden kaldirdilar deriz.
Ekli dosyayı görüntüle 19408
Zamanında fiesta st ve Puma zaten beraber üretilmiyor muydu. Puma fiestanın yakışıklı ve spor karoserlisi diye biliyorum yanlışım yoksa
 
Bu da hibrite başka bir yaklaşım.Alternatörü elektrik motoruna evriltmiş.
Kazanılan:Maliyet,ekstra tork
Kaybedilen: Pil ve yeni alternatör motoruyla gelen ağırlık,kısa sürecek olan pilin motora desteği.Sadece fren ve motorun rolantisinden güç almaca olayı.

Honda bunu crz ile hyundai ioniqle Kia bunu niroyla, vw bunu 1,4 gte leriyle yapıyordu.Bu kadar geç atılımda bu kadar geriden gelmek... Yine olmamış Ford.İsim kirletmeyi kanıksadım artık herhalde.Eclipse crosslar supralar dan sonra
 
Son düzenleme:
Zamanında fiesta st ve Puma zaten beraber üretilmiyor muydu. Puma fiestanın yakışıklı ve spor karoserlisi diye biliyorum yanlışım yoksa
Guncel uretim standartlarina ayni segmentte ayni kasa tipine, ayni ozelliklere ve ayni kullanici kesimine hitap eden arac olmasi artik otomotiv endustrisine uygun olmadigindan zaten puma'yi crossover'a cevirmisler.

Suan st ve puma ayni anda satilsa ikisi de b segment olacak, ayni fiyatlara ayni ozellikleri sunacakti. Hatta puma tekrar uretilse muhtemelen o 90'larin tasarimiyla degil ford ka ya da guncel fiesta tasarimiyla uretilecekti. O zaman bizim begendigimiz o puma da olmayacakti. Bu sekilde crossover belki petrolheadlere hitap etmiyor ama satis hedefini tutturma olarak diger kullanicilara hitap edecektir.

Puma'nin o eski guzel tasarimini koruyarak tekrar uretsinler isterdim ama o ihtimal dahilinde degil maalesef artik.
 
Şu çok güzel bir özellik olmuş yahu :D düşünülse soğutma bile eklenebilir o bölmeye :)

Ford-Puma-2020-1024-1f.jpg
 
Farlarda güzel görünüyor ama sanırım artık uzay tasarım araçlar sıktı :D

Ford-Puma-2020-1024-20.jpg
 
Ülkemiz sınırlarına hiç girmemiş, şimdi üretilip girse de bu ekonomik durum ve "onu alacağına" gibi kafa yapısı yüzünden satılamayacak bir otomobilin ölümüne üzülmek saçma gelmiyor mu size de? Evet acı ama gerçek, durum bu.
Mevzu isim kullanımı aslında. Eclipse içinde aynı hisleri beslemiştim. Sonuçta bu otomobiller az buçuk iz bırakmış, bulunabilirliği az modern klasik olabilmiş otomobiller, sizin dediğiniz gibi "ölümüne" bir üzülmem yok. Her otomobil sever gibi, içine sindirememek diyelim. :)
Kompakt SUV, Crossover çılgınlığında bakacak olursak ben aracı beğendim zaten. Keşke farklı bir isim kullanılsaydı da, gelecek nesillerde de Ford Puma diyince akla sadece bu araç gelseydi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
Bunu tekrar uretse asagidakini uretmesi mantiksiz olurdu. Neticede iki arac da ayni suruse ve kullanim amacina hitap ediyor. Puma'yi uretse bu seferde Fiesta ST piyasadan kalkar. O zaman da neden kaldirdilar deriz.
Ekli dosyayı görüntüle 19408
Guncel uretim standartlarina ayni segmentte ayni kasa tipine, ayni ozelliklere ve ayni kullanici kesimine hitap eden arac olmasi artik otomotiv endustrisine uygun olmadigindan zaten puma'yi crossover'a cevirmisler.

Suan st ve puma ayni anda satilsa ikisi de b segment olacak, ayni fiyatlara ayni ozellikleri sunacakti. Hatta puma tekrar uretilse muhtemelen o 90'larin tasarimiyla degil ford ka ya da guncel fiesta tasarimiyla uretilecekti. O zaman bizim begendigimiz o puma da olmayacakti. Bu sekilde crossover belki petrolheadlere hitap etmiyor ama satis hedefini tutturma olarak diger kullanicilara hitap edecektir.

Puma'nin o eski guzel tasarimini koruyarak tekrar uretsinler isterdim ama o ihtimal dahilinde degil maalesef artik.

Daha öncede konuşmuştuk zaten hocam mevzu isim kullanimiydi, tekrar üretilmesinden ziyade. Kalsaydı yani öyle başka isimmi yok neden buna yöneliyorlar. Puma ismiyle MX-5'e rakip olabilecek bir roadster görmeyi çok isterdim orası ayrı.
Bilmiyorum belkide gereksiz takılıyorum bende çoğu insan gibi şu isim mevzusuna...

Araçta donanım olarak rakiplerine nazaran daha başarılı duruyor ama tasarım olarak ben pek beğenemedim .
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Daha öncede konuşmuştuk zaten hocam mevzu isim kullanimiydi, tekrar üretilmesinden ziyade. Kalsaydı yani öyle başka isimmi yok neden buna yöneliyorlar. Puma ismiyle MX-5'e rakip olabilecek bir roadster görmeyi çok isterdim orası ayrı.
Bilmiyorum belkide gereksiz takılıyorum bende çoğu insan gibi şu isim mevzusuna...

Araçta donanım olarak rakiplerine nazaran daha başarılı duruyor ama tasarım olarak ben pek beğenemedim .
Duygusal baglamda mx5 rakibi olmasini ben de isterdim. Ama reelde baktiginda mx5 bizim gibi petrolheadlerin gormekten, videolarda izlemekten keyif aldigi modelden otesine gecemiyor maalesef. Turkiye'de dogru duzgun gordugumuz yok. Puma bu konseptte de mx5 konseptinde de yurt disinda satar. Ama bizim duygusal acligimizi doyurmaktan oteye gitmezdi. Hatta o 90larin guzelim tasarimiyla degil de guncel fiesta ve ka tasarimiyla gelebilecegini dusununce hayallerimizde kalan Puma da yikilirdi muhtemelen.

Su tasarimi ben cok begendim diyemem. Ama ecosport gibi bir gorunce kafami ceviriyorum bu ne bicimsiz sey de demiyorum. Bana daha cok porsche suvlerini hatirlatiyor. Netice itibariyle bu arac bu haliyle de mx5 konseptiyle de bizde satmayacak modellerden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Olmayacak diye bir şey yok, talep edilmeyen diye bir şey vardır şu an TR de her köşede B Sedan varsa ve insanlar bu aracı sıfır olarak alabilecek alım gücüne sahipse bunun nedeni sedan araca olan taleptir.

Şu an SUV’larda talep halinde o sebepten bol bol çıkıyorlar, emin olun TR de spor araçlar yeterince talep edilse yerli B sedanlar gibi yerli spor B hatchler coupe lar çıkar, ama biz ya bize getirmiyorlar zaten biz neyiz ki vs vs dersek doğal olarak da kimse spor araç üretmez.

Puma’ya lafım yok, çıkmıştır güzel arabadır bir şey diyemem ama eğer şu an bantta bir binlerce Linea-Egea-Symbol-Connect-Clio üretiliyorsa bilin ki talep dolayısıyla umarım çok geç olmadan ülkemizde de bir gün ulaşılabilir spor araçlar üretilebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit ve Sirius
Yeni debriyaj sistemine bakınca diyorum ki, baskı balata bitmeden bu arabayı satmak gerek. Bu yeni volanı baskı balatası temiz 10 binlik yapar.

Bir de Romanya üretimi Ford'ların kalitesine hiç güvenim yok. Özellikle mevcut kasa Connect ben kalitesiz üretildim diye bağırıyor.