2019 Ford Puma

2019 Yeni Ford Puma Crossover, Sınıfının En İyisi Bagaj Kapasitesini ve Hafif Hibrit Yakıt Verimliliğini Sunuyor.
  • Sınıfının en iyisi yükleme alanı ve bagaj kapasitesi sağlayacak esnek arka istifleme çözümleri sunan model Fiesta ile kıyaslandığında, müşteri geri dönüşleri sonrasında geliştirilen yenilikler arasında.
  • Puma yakıt verimliliğini, performansını ve sürüşü eğlenceli bir karakteri geliştirmek için gelişmiş Ford EcoBoost Hybrid 48 volt teknolojisini de sunacak.
  • Zahmetsiz ve sezgisel teknolojiler arasında, Durdur & Git özellikli Adaptif Hız Kontrolü; Yeni Yerel Tehlike Bilgisi; Kablosuz şarj ve 12,3 inç “gerçek renk” tam dijital gösterge grubu mevcut.

Yeni Ford Puma, kendine özgü kanat tepesine monteli farlar ve atletik, aerodinamik çizgiler dahil olmak üzere karizmatik stil ipuçlarıyla Ford’un tasarım kimliğinde yeni bir kimlik sunuyor.
Ford’un EcoBoost Hybrid 48 volt teknolojisini kullanan Puma müşterileri için güçlü, duyarlı performans ve optimize edilmiş yakıt verimliliği sağlanıyor. Hafif hibrit güç aktarma sistemi, 155 PS’ye kadar güç sağlamak için elektrikli tork desteğini düşük sürtünmeli, üç silindirli 1,0 litre EcoBoost benzinli motorla birleştiriyor.
Daha basit ve daha az stresli bir sürüş deneyimi sunan gelişmiş sürücü yardımı teknolojileri:
  • Durdur & Git ile Adaptif Hız Kontrolü; Otoyol ve şehiriçi trafiğini zahmetsizce sürdürmek için Hız Tabe Tanıma ve Şerit Merkezleme sistemi sunuyor.
  • Önümüzdeki yoldaki tehlikeli durumları sürücüye sürücü veya araç sensörlerine görünmeden önce bildiren Yeni Yerel Tehlike Bilgisi
Puma ayrıca, eller serbest bagaj kapağı ve Bel Masaj Koltuğu sunan segmentindeki ilk araç.
Puma, yıl sonunda Avrupa’da satışa sunulacak ve 2008’den bu yana yaklaşık 1,5 milyar avroluk yatırımın ardından Ford’un Romanya’daki Montaj Fabrikası’nda üretilecek. Türkiye’ye ise 2020’de satışa sunulacak.

Sınıf lideri pratiklik

Ford MegaBox ile Golf Çantası
Ford Puma, optimize edilmiş bir dingil mesafesi ve iz açıklığı kullanarak Ford’un B-sınıfı mimarisini kullanıyor. 4,19 metre uzunluğunda 1,54 metre yüksekliğinde ve 1,93 metre genişliğinde, Fiesta’dan 55 mm geniş.
Esnek bagaj bölmesi, ikinci koltuk sırası düz katlanmış halde, 97 cm genişliğinde ve 43 cm yüksekliğinde 112 cm uzunluğunda bir kutuyu rahatça alabilir.
Pratik bagaj alanı için müşteri gereksinimlerini karşılamak ve aşmak üzere geliştirilen Ford MegaBox, iki golf çantasını dik konumda rahatça barındırabilen derin, çok yönlü bir depolama alanı sunuyor. Bu depolama çözümü, 76,3 cm genişliğinde, 75,2 cm uzunluğunda ve 30,5 cm derinliğinde bir alanda 80 litrelik bir kapasite sunar; bu, dik konumda yaklaşık 115 cm yüksekliğe kadar dengesiz öğeleri -saksı bitkileri gibi- barındırabilir. Alternatif olarak, kapak kapalıyken, alan kirli spor ekipmanlarını veya çamurlu botları gizlemek için kullanılabilir. Ford MegaBox’ın altındaki sentetik astar ve boşaltma tapası su ile temizliği kolaylaştırıyor ki bu özellik çok kullanışlı olmuş, çok beğendim. Bagaj yüksekliği normal zeminde 82,5 cm iken Ford MegaBox ile bagaj yüksekliği 114,3 cm’e çıkıyor.
Puma ayrıca, 1000 mm arka kapak açıklığıgenişliğine sahip sınıf lideri bir erişim ile büyük hacimli eşyaların yüklenmesini kolaylaştırabilir.
Puma’nın bagaj tabanı, yük gereksinimlerini karşılamak ve kargo alanındaki üç konumdan birini seçmek için yalnızca bir el kullanılarak kolayca ayarlanabiliyor;
• En düşük konumda, Ford MegaBox‘un gizlendiği sırada mevcut maksimum depolama hacmi sunuyor
• Yüksek konumda, ikinci sıra koltuklarla aynı hizada bir kargo zemini oluşturmak için kullanılıyor.
• Kaldırılmış halde, zemin tam 456 litre kapasite için ikinci sıra koltukların arkasına dikey olarak güvenli bir şekilde saklanabilir.

Puma’nın yüklenmesi, Ford’un segmentteki ilk eller serbest bagaj kapağı teknolojisi ile daha da kolay. Sistem, arka tamponun altında basit bir tekme hareketi kullanarak, yiyecek, çocuk veya spor malzemeleri dolu kollarla bile bagaj alanına erişim sağlatıyor.
Puma bagaj kapağı aynı zamanda yenilikçi bir ankastre raf (pandizot) çözümüne sahip – büyük parçaların yüklenmesi, boşaltılması ve taşınması sırasında bu rafı ile ne yapılması gerektiği konusundaki zorluğu çözmekte.

Gelişmiş aktarma organları teknolojisi
Ford, bu yılın başlarında, yeni Focus’tan itibaren piyasaya sürülen şirket adlarının her birinin elektrikli bir seçenek içereceğini açıkladı. Puma müşterileri, Ford’un daha güçlü ve duyarlı bir performansla deneyime geçme eğlencesini tamamlarken yakıt verimliliğini artırmak için tasarlanmış, sofistike hafif hibrit mimarisinden ilk yararlananlar arasında olacak.
EcoBoost Hybrid teknolojisi, Puma’nın 1.0 litrelik EcoBoost benzinli motorunu 11.5 kW (16 ps) kayışla çalışan entegre bir marş / jeneratör (BISG) ile zenginleştiriyor. Standart alternatörü değiştiren BISG, 48 voltluk lityum-iyon hava soğutmalı bataryayı şarj etmek için genellikle frenleme ve yavaşlama sırasında kaybedilen enerjinin geri kazanılmasını ve depolanmasını sağlayacak.
BISG ayrıca düşük bir sürtünmeyle birlikte, üç silindirli 1.0L EcoBoost motorla sorunsuz bir şekilde entegre edilerek normal sürüş ve hızlanma sırasında tork yardımı sağlamak ve depolanan enerjiyi kullanmak için aracın elektriksel yardımcılarını kullanmak için bir motor görevi görür.
155 PS varyant ile sunulan akıllı, kendinden regüleli yumuşak hibrit sistem, aracın en iyi fayda için ne zaman ve ne kadar yoğun bir şekilde şarj edileceğini belirlemek için aracın nasıl kullanıldığını ve depolanan pil şarjını ne zaman kullanacağını sürekli olarak izler. İki kullanım stratejisi şöyle;
  • Ekonomi için Tork ikame görevi; BISG’nin 50 Nm‘ye kadar tork üretmesi için elektrikli motor işlevini kullanır. Tork değişimi, 125 PS varyantı için 5,4 L/100 km ve 155 PS varyantı için 5,6 L/100 kmyakıt verimi sağlıyor. WLTP analizine dayanarak yüzde 9’a varan yakıt verimi artışı.
  • Performans için Tork desteği görevi; güç aktarım organlarında mevcut olan toplam torku, yalnızca tam yükte, benzinli motorda mevcut olan seviyenin 20 Nm üzerine çıkarmak için BISG’nin elektrik motoru işlevini kullanır.
Elektrikli tork desteği, daha esnek ve sürüşe bağlı deneyim için, özellikle düşük motor devirlerinde daha keskin, daha hassas performans sunmaya yardımcı olur. BISG ayrıca Ford mühendislerinin turbo-gecikmeyi azaltarak 1.0 litrelik EcoBoost motorun gücünü daha büyük bir turboşarjla artırmalarına olanak sağlamış.
Motoru yaklaşık 300 milisaniyede yenidençalıştırabilen – neredeyse bir göz açıp kapayıncaya kadar aynı – BISG ayrıca Puma EcoBoost Hybrid’in Otomatik Başlat-Durdurteknolojisinin daha da fazla yakıt tasarrufu için daha geniş bir senaryo aralığında çalışmasını sağlıyor; 15 km/s’in altındaki bir hızda süzülürken hatta debriyaj pedalına basılı tutulduğunda bile.
Ek olarak, müşteriler daha düşük işletme maliyetleri ve altı ileri manuel şanzıman ile standart Auto Start-Stop tarafından desteklenen Ford EcoBoost benzinli ve Ford EcoBlue dizel motorlardan birini seçebilirler.
Puma’nın hibrit sistemsiz 125 PS 1.0 litrelikEcoBoost motoru 5,8 L/100 km yakıt verimliliği sağlayacak. 1.5L EcoBlue 125 ps dizel güç aktarma sistemi seçeneği ve 1.0 EcoBoost yediileri otomatik çift kavramalı şanzıman lansmandan sonra devreye girecek.
Puma’nın 1.0 litrelik EcoBoost ve EcoBoost Hibrit motorları ayrıca tam kapasite gerekmediğinde motorun silindirlerini otomatik olarak kapatan sisteme sahip.
Puma, Ford’un Ford Fiesta’ya sınıfında lider sürüş dinamikleri sağlayan B-sınıfı mimarisini daha da optimize ediyor. Yeni ve daha serttorsiyon çubuklu arka süspansiyonu, daha büyük amortisörler, daha sert süspansiyon burçları ve optimize edilmiş süspansiyonlu üst bağlantılar, sınıfının en iyisi sürüş dinamiklerini desteklemek için sürtünmeyi azaltır ve şasi boyunca sertliği artırır.

Teknolojiler
Puma, koruma, sürüş ve park etmeyi artıran ve sürüş deneyimini daha konforlu, daha az talep ve daha güvenli hale getirmek için tasarlanan bir Ford Co-Pilot360 teknolojisi paketi sunmak için arabanın etrafına yerleştirilmiş 12 ultrasonik sensör, üç radar ve iki kamerakullanıyor.
Yedi vitesli otomatik şanzıman, Durdur & Git özellikli Adaptif Hız Kontrolü, Hız İşareti Tanıma ve Şerit Merkezleme ile etkinleştirildiğinde, aracın öndeki araçlardan konforlu bir sürüş mesafesi sürmesine yardımcı olur. Sistem ayrıca, uzun yol yolculuklarında stresi azaltmaya yardımcı olur ve aracı şeridinde ortalanmış halde tutar ve hız işaretleri için yol kenarı ve üst geçit izlerini izleyerek araç hızını yasal sınırlar dahilinde ayarlayabilir. Bu, dahili navigasyon sisteminden gelen bilgileri kullanır ek olarak.
Sistem, toplam frenleme gücünün yüzde 50’sini kullanarak aracı şehir içi trafiğinde tamamen durmasına ve durma süresi 3 saniyeden azsa otomatik olarak tekrar hızlanmasına olanak sağlıyor. 3 saniyeden daha uzun süreleri duruşlarda, sürücü direksiyon simidi düğmesine basabilir veya gaz pedalına hafifçe basarak tekrar sistemi aktif edebilir.

Yeni Yerel Tehlike Bilgisi Sistemi: -FordPass Connect yerleşik modemi tarafından etkinleştirilir, henüz ülkemizde yok- yolda veya diğer araçlarda meydana gelen bir viraj nedeniyle olay görünmese bile, önündeki yoldaki tehlikeli durum hakkında bilgi verebilir.

Yerel Tehlike Bilgi bildirimleri, yerel yetkililerden, acil servislerden ve “bulut” ile bağlantılı diğer araçlardan gelen sürüş verilerinden kaynaklanan, HERE Technologies tarafından sağlanan en güncel verilere dayanarak, sat-nav’dan bağımsız olarak gönderilir.

Yol çalışmaları dahil tehlike bildirimleri; devrilmiş araçlar; anayoldaki hayvanlar, yayalar ve nesneler; ve hatta tehlikeli sürüş koşulları havaya araca iletilir ve bu da sürücülere görüş alanlarının ötesinde gelişen durumlar için gelişmiş bir uyarı verir.
B-segmentli Ford’da ilk kez, arka geniş açılı kamera, otomobilin içindeki bir dokunmatik ekranda görüntülenebilecek 180 derecelik bir görüntü yakalar – böylece geçen yayalar, bisikletliler ve diğer araçlar geri giderken daha kolay görülebilir.

Ayrıca, Puma sürücülerine daha fazla güvenle geri dönmelerine yardımcı olan Ford’un Çapraz Trafik Uyarısına sahip Kör Nokta Bilgi Sistemi (BLIS), kısa süre sonra arkalarından geçen araçların geri çevrilmesi sırasında bir uyarı verebilir. Sürücüler uyarılara cevap vermezse, sistem çarpışmaların etkilerini önlemek veya azaltmak için frenleri uygulayabilir.
Ford’un Aktif Park Yardımı
, sürücülerin uygun yerleri bulmasına ve diğer araçlarla yan yana park etmesine yardımcı oluyor.
Otomatik uzun far teknolojisi, yaklaşmakta olan sürücülerin göz kamaştırmasını önlemek için Puma’nın farlarını otomatik olarak kırabilir.

Ford’un Şerit Koruma Sistemini daha da güçlendiren Yol Kenarı Tespiti işlevi, asfalt yolun yumuşak kenar, çakıl sert omuz veya çim gibi geçilmez bir yüzeye geçtiğini fark edebilir. Sistem, aracın araba yolundan kaymasını önlemek için direksiyon simidine bir tork uygulayabilir.

Yaya Algılama ile Çarpışma Öncesi Yardımı, Yanlış Yol Uyarısı, Engelden Kaçış Yönlendirme Asistanı ve Çarpışma Sonrası Frenleme teknolojisi de Puma ile sunuluyor. Bu özelliklerin detaylarına sitemizde arama yaparak ulaşabilirsiniz.

Yenilikler
Puma’nın -segmenti ilk – bel masajlı ön koltukları yorgun kasları canlandırır ve daha rahatlatıcı yolculuklara katkıda bulunur. Üç hava keseli masaj sistemi, üç yoğunluk ayarına ve ayarlanabilir yuvarlanma yönlerine sahip.

Ön koltuklar, ikinci sıradaki yolcular için diz boşluğunu en üst düzeye çıkaran ince sırtlı bir tasarıma sahipken, ikinci sıradaki sıra koltuk konturları girişi ve çıkışı iyileştirmek için tasarlanmış. Sürücü koltuğu da yüksekliği ayarlanabilir.

Ön ve arka koltuklar, -Puma varyantına bağlı olarak- çıkarılabilir, yıkanabilir koltuk kılıfları ile sunuluyor ve bu da iç mekanın yeni gibi tutulmasını kolaylaştırıyor. Müşteriler, iç mekanı farklı renk ve desenlerle kişiselleştirebilir, entegre fermuar sayesinde sahiplerin kılıfları tek elle çıkarmasını kolaylaştırır.

Buna ek olarak, sertleşmiş, renkli camların neredeyse tam genişlikte iki panelinden oluşan tam uzunlukta açılabilir bir panorama tavan, ön ve arkadaki yolcular için daha geniş ve havadar ortam oluşturur.
Hareket halindeyken akıllı telefonları kolayca şarj etmek için kablosuz bir şarj pedi de artık seçenekler arasında. Puma’nın iki USB girişinden birini şarj kablosu ile doldurma ihtiyacını ortadan kaldıran ped, gösterge panelinin hemen altına oturur ve şarjı otomatik olarak başlatmak için uyumlu cihazları algılar.
Kablosuz şarj kullanırken, Puma sürücülerinin basit sesli komutlar kullanarak ses, navigasyon ve bağlı akıllı telefonları kontrol etmelerine olanak tanıyan cihazlar Bluetooth aracılığıyla Ford’un SYNC 3 iletişim ve eğlence sistemine bağlı kalabilir. Sistem, Apple CarPlay ve Android Auto™ uyumluluğunu ekstra ücret ödemeden sunar ve sıkıştırma ve kaydırma hareketleriyle çalıştırılabilen 8 inçlik merkezi bir dokunmatik ekranla desteklenir.

FordPass Connect
Yerleşik modem teknolojisi, Puma’yı 10 cihaza kadar bağlanabilirliği olan mobil bir WiFi erişim noktasına dönüştürür. Sistem, Araç Bulucu da dahil olmak üzere FordPass mobil uygulaması aracılığıyla çeşitli kullanışlı özelliklere izin verir; Yakıt seviyelerini, alarm durumunu, yağömrünü ve daha fazlasını kontrol eden Araç Durumu; uzaktan Kapı Kilidi Açma; ve Yedi vitesli otomatik şanzımanla donatılmış modeller için Uzaktan Başlatma.

B&O Ses Sistemi
Sürüş koşullarından bağımsız olarak birinci sınıf bir ses deneyimi sağlamak için mevcut bir B&O Ses Sistemi dinamik olarak ayarlanmıştır. 10 hoparlörlü sistem, bagaj alanından ödün vermeden bagaja entegre edilen ve yumuşak bas sesi veren 150 mm -200 mm dış bağlantılı- bir subwoofer içerir. Tweeter konumları, oturma seviyesinde daha geniş bir ses seviyesi oluşturmak üzere optimize edilmiş ve tüm yolcular için bir zarflama dinleme deneyimi sunmuştur. Sistem, seçilebilir Surround Ses dahil eşitleme ve ses karışımını kontrol eden575 watt’lık bir Dijital Sinyal İşleme Amplifikatörü tarafından destekleniyor.
Dijital gösterge paneli
Yeni 12,3 inç LCD gösterge grubu, kesintisiz iç tasarım için kavisli üst kenarlara izin veren serbest form teknolojisini kullanan sektörde ilk model Kuga oldu. Serbest şekilli panel, tasarımcıların geleneksel dikdörtgen tasarımın ötesinde şekillere kalıplamalarını sağlayan ekran boyunca gömülü devre özelliğine sahip. Bu özellik Avrupa’da ST-Line ile standart sunulurken, Titanium’da opsiyon sunulacak.
Ek olarak, 24 bit “gerçek renk” dijital gösterge grubu, tam renkli spektrumda görüntülenen ayrıntılı, yüksek tanımlı, daha sezgisel görüntüler ve simgeler üreterek onları daha parlak, gözlerde daha az yorucu ve okunması kolay hale getirir.


2019_FORD_PUMA_ST-Line_03A.jpg.29126f018ed2dd9f2d947a324a777911.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_24.jpg.ac412723ede7d0ee0c9e789f0fc4350d.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_19.jpg.d2d1db5032058728854ffa3f9d878123.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_17_Sport.jpg.cadd41ad9eeca32f49cfd8514255217d.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_13.jpg.37fd2e2bf5a78b94f2a7787086798191.jpg


Kaynak ; https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-puma-tanitildi/
 
motor olarak hybrıd olmayanlar ıcın sanırım bahsettıgınız fıyatlandırma
Tam seçenekler belli değil açıkçası. Türkiye paketi denen bir gerçek de var maalesef. Henüz pek bir şey belli olmasa da duyum olarak söylenenler şu yönde; Peugeot 2008 gibi pahalı fiyatı olmayacak, 1.0 ecoboost hibrid - 7 ileri çift kavrama otomatik - st-line paket vergilendirmeden kaynaklı 230-250 arasını bulabilir. Genel tahmin ise 200 - 250 lira arasında fiyatların değişebileceği yönünde. Ama bu yazdıklarım tamamen duyum ve tahmin. Gerçek fiyatlar açıklandığında bir bakmışsınız uçuk rakam da isteyebilirler, bahsettiğime benzer rakam da isteyebilirler. Bunlar Ford forumlarında duyum ve tahmin üzerine konuşulan rakamlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: simbat
Tam seçenekler belli değil açıkçası. Türkiye paketi denen bir gerçek de var maalesef. Henüz pek bir şey belli olmasa da duyum olarak söylenenler şu yönde; Peugeot 2008 gibi pahalı fiyatı olmayacak, 1.0 ecoboost hibrid - 7 ileri çift kavrama otomatik - st-line paket vergilendirmeden kaynaklı 230-250 arasını bulabilir. Genel tahmin ise 200 - 250 lira arasında fiyatların değişebileceği yönünde. Ama bu yazdıklarım tamamen duyum ve tahmin. Gerçek fiyatlar açıklandığında bir bakmışsınız uçuk rakam da isteyebilirler, bahsettiğime benzer rakam da isteyebilirler.
kesınlıkle tahmın yapmak guc kur vs. ama makul bır fıyat ıle gırıs yapmasını maalesef beklemıyorum :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
kesınlıkle tahmın yapmak guc kur vs. ama makul bır fıyat ıle gırıs yapmasını maalesef beklemıyorum :(
Mevzu Ford olunca, piyasanın hali de ortada olunca ben de makul fiyat çok bekleyemiyorum. Dediğim gibi sadece duyumlardan ibaret gidiliyor. Şu ara piyasada küçük suv'lar arasında fiyatı uçuk vaziyette olan 2008 gibi gözüküyor. Genel duyumlar onun kadar yüksek fiyatlı olmayacağı yönünde ama ne derece doğru çıkar bilemiyorum. Ford, resmi sayfasına Puma'yı koymuş ama henüz fiyatlandırma yok. Bugün yarın açıklanır gibi duruyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: simbat
Whatcar, 2020'nin en iyi 10 küçük SUV modeli arasından Puma'yı birinci seçmiş. Özellikle sürüşünün çok eğlenceli olduğundan ve motor performansı - tüketim dengesini çok beğenmişler.

Almanlardan Auto Zeıtung da Captur, T-Cross, Puma karşılaştırmasında Puma'yı birinci seçmiş. Yüksek sürüş keyfi, tutumlu 1.0 ecoboost hybrid motoru ve daha kapsamlı güvenlik ekipmanları olduğundan bahsedilmiş.

10.sıradaki araç, listede 4 çekeri olan her aracın 4 çeker sisteminden başarılı sonuç veriyor. Kimisinin 4 çekeri bile yok. Ama soran olursa en iyi SUV'yi seçiyoruz derler. :D
Bu yorumum Puma için değil, onun hk. bilgim yok. 4 çekeri var mı onu dahil bilmiyorum.


Puma'ya gelirsem, diğer Ford modellerine bakarsak makul bir fiyat beklemiyorum. Diğer B SUV/CUV modellerine bakarsak ve Ford fiyatlamasını düşürsek bugün satışa çıksa otomatiğinin başlangıcı 200 binin bayağı üstünden olur, tahminen 230-240 bin lira gibi. Donanım, motor, şanzıman, çekiş sistemine göre (hangilerini seçtirecekler bilmiyorum) yukarı doğru seyreder.
1.0 hibrit motoru merak ettim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Bu arada başlıkta güncellemeyi paylaşmayı unutmuşum; Ford artık yeni bir 7 ileri çift kavrama kullanıyor. Ama hemen hemen hiç bir kaynakta bu şanzımanın kim tarafından üretildiği bilinmiyor. Powershift değil o belli. Ya Getrag üretimi ya da GT500'de kullanılan Tremec DCT'nin bir türevi. Bu konuda kesin bir bilgi bulan olursa paylaşırsa güzel olur.
 
10.sıradaki araç, listede 4 çekeri olan her aracın 4 çeker sisteminden başarılı sonuç veriyor. Kimisinin 4 çekeri bile yok. Ama soran olursa en iyi SUV'yi seçiyoruz derler. :D
Bu yorumum Puma için değil, onun hk. bilgim yok. 4 çekeri var mı onu dahil bilmiyorum.


Puma'ya gelirsem, diğer Ford modellerine bakarsak makul bir fiyat beklemiyorum. Diğer B SUV/CUV modellerine bakarsak ve Ford fiyatlamasını düşürsek bugün satışa çıksa otomatiğinin başlangıcı 200 binin bayağı üstünden olur, tahminen 230-240 bin lira gibi. Donanım, motor, şanzıman, çekiş sistemine göre (hangilerini seçtirecekler bilmiyorum) yukarı doğru seyreder.
1.0 hibrit motoru merak ettim.
Sıralamadaki kriterleri nedir bilemiyorum. Yani hangi özellikler sonuca kaç puan etki ediyor ondan haberim yok. Lakin bunlar b ligine yakın küçük şehirli SUV olduğu için muhtemelen awd bir çekiş sisteminden ziyade bilgi sistemleri, malzeme kalitesi, elektronik güvenlik ekipmanları v.s gibi günümüz trendleri olan konulara daha fazla puanlama veriyorlar gibi duruyor.

Fiyatlar dediğim gibi henüz çok afaki. Ama en dolu paket olan st-line 7 ileri çift kavrama ve hibrid motorlu versiyonun fiyatı muhtemelen fırlar bir üst vergi dilimine girip.
 
Son düzenleme:
Sıralamadaki kriterleri nedir bilemiyorum. Yani hangi özellikler sonuca kaç puan etki ediyor ondan haberim yok. Lakin bunlar b ligine yakın küçük şehirli SUV olduğu için muhtemelen awd bir çekiş sisteminden ziyade bilgi sistemleri, malzeme kalitesi, elektronik güvenlik ekipmanları v.s gibi günümüz trendleri olan konulara daha fazla puanlama veriyorlar gibi duruyor.

Fiyatlar dediğim gibi henüz çok afaki. Ama en dolu paket olan st-line 7 ileri çift kavrama ve hibrid motorlu versiyonun fiyatı muhtemelen fırlar bir üst vergi dilimine girip.
suanda fıestadada powersift kullanılmıyor dogru mudur? yanlıs mı bılıyorum yoksa
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
suanda fıestadada powersift kullanılmıyor dogru mudur? yanlıs mı bılıyorum yoksa
Yok hocam kullanılmıyor. Sadece eski nesil 6 ileri tam otomatik kullanılıyor-du. Artık o da kalktı. Şimdi hem yeni gelecek partilerde ki Fiesta'lar hem de Puma 7 ileri yeni çift kavrama şanzıman kullanacak. Powershift değil bu şanzıman. Az yukarıda da yazmıştım detayını hiç bir yabancı kaynakta bulamadım. Ya getrag'ın 2015'te tanıtımını yaptığı yeni DCT şanzıman ya da gt500'de kullanılan tremec markanın bir türevi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: simbat
Yeni Ford lar güzelde boş paketleri benim hiç mi hiç hoşuma gitmiyor dolu dolu almak gerekiyor o zamanda fiyat uçuyor.
Eski Pumayı bilmediğim için ben bu araca isminin çok iyi oturduğunu düşünüyorum.
Artık otomobil haberi görünce heyecanlanamıyorum.
 
Whatcar, 2020'nin en iyi 10 küçük SUV modeli arasından Puma'yı birinci seçmiş. Özellikle sürüşünün çok eğlenceli olduğundan ve motor performansı - tüketim dengesini çok beğenmişler.

Almanlardan Auto Zeıtung da Captur, T-Cross, Puma karşılaştırmasında Puma'yı birinci seçmiş. Yüksek sürüş keyfi, tutumlu 1.0 ecoboost hybrid motoru ve daha kapsamlı güvenlik ekipmanları olduğundan bahsedilmiş.
Auto Zeitung testinde Puma Captur'dan tam 5000 euro pahallı. Aynı fiyatı ülkemize yansıtsak 40-45 bin fiyat farkı eder. Rakiplerine göre büyük farkı sürüş keyfinde atmış ki o sınıfta sürüş keyfi için kim araç alır bilemiyorum. Ford Tr'nin binek araç satamama becerisi, deve dişi gibi yeni Captur, yeni Juke ve yeni 2008 varken işi çok zor bence.

Özet: Adamlar Fiesta satamıyor, Puma'yı nasıl satacaklar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Auto Zeitung testinde Puma Captur'dan tam 5000 euro pahallı. Aynı fiyatı ülkemize yansıtsak 40-45 bin fiyat farkı eder. Rakiplerine göre büyük farkı sürüş keyfinde atmış ki o sınıfta sürüş keyfi için kim araç alır bilemiyorum. Ford Tr'nin binek araç satamama becerisi, deve dişi gibi yeni Captur, yeni Juke ve yeni 2008 varken işi çok zor bence.

Özet: Adamlar Fiesta satamıyor, Puma'yı nasıl satacaklar.
Burada fiyatlandirma onemli. Guncel Ford'lar gibi dalarlarsa piyasaya arac cok iyi de olsa satmaz orasi dogru. Surus keyfi olayina gelince; bu da suv piyasasinin Ford yorumu. Bunu isteyen musteri gelsin diyorlar. Neticede baktiginda rakipleri arasinda bu surus zevkini sunabilen tek model olarak istisnalar arasinda duruyor. Surus konusunda alternatifinin pek olmamasi baska acidan bakarsan bir avantaj olarak gorulebilir. Diger alanlarda rakiplerinin bariz gerisinde kalmiyor. En azindan standartlari tutturuyor. Donanim olarak da zengin oldugu soyleniyor. Artik gerisi musteri ihtiyacina kalmis.
 
Puma isminin 4 çekeri bile olmayan bir suvcukta can bulması... İşte bu yüzden ne R36 GTR'ı, ne de yeni Evo'yu istiyorum. Batsın sizin edeceğiniz kar...
 
Bayağı derli toplu görünüyor. Bugün bu haberi okuduktan sonra bir tane canlı olarak yolda gördüm. Gerçekte de şekli şemali düzgündü bayağı.
 
sımdı almanya fordun sıtesıne baktım 20 bın euro baz paket ustune 10 bın euro eklesek turkıyeye gelısı vergısı vesaıre 30000 euro duz hesap kuru 7 tlden alsak 210,000 yapar kaba taslak
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Titanium 1.0 ecoboost 7 ileri DCT 200-210 bin lira.

Benzer motorlu ST-Line daha pahalı olacak çünkü oldukça doluymuş. Muhtemelen 230-250 arası olur.

Başlangıç fiyatı da 190 bin lira seviyesinde.

Henüz resmi bilgi yayınlanmadı. İçeriden duyum alanlardan gelen bir bilgi bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: simbat ve gokglsy
Titanium 1.0 ecoboost 7 ileri DCT 200-210 bin lira.

Benzer motorlu ST-Line daha pahalı olacak çünkü oldukça doluymuş. Muhtemelen 230-250 arası olur.

Başlangıç fiyatı da 190 bin lira seviyesinde.

Henüz resmi bilgi yayınlanmadı. İçeriden duyum alanlardan gelen bir bilgi bu.
Şöyle güncelleyelim.. Türkiye paketinde Titanium donanım çıkarılmış.

Türkiye Donanım Listesi
STYLE (standart)

  • 17” Alüminyum Alaşımlı Jantlar (215/55 R17)
  • Elektirikli, Isıtmalı ve Sinyalli Yan Aynalar
  • Gündüz yanan LED ön ve arka farlar
  • Direksiyondan Kumandalı Radyo / MP3 Çalabilen Müzik Sistemi
  • 8″ Renkli dokunmatik ekran SYNC sistemi
  • Şerit takip sistemi ve şeritte kalma yardımcısı
  • Çarpışma önleme yardımcısı
  • E-call gömülü modem SIM kart (Ciddi bir kazadan sonra acil durum servislerini otomatik olarak arar.)
  • Statik köşe aydınlatmalı, sis farları
  • Otomatik yanan ön farlar (Far sensörü)
  • 4.2″ yol bilgisayarı
  • Deri direksiyon, vites topuzu ve el freni
  • Sürücü bel desteği
  • Hız kontrol sistemi
  • Sürücü ve Ön Yolcu Ön, Yan ve Perde Hava Yastıkları
  • Manuel klima
  • Anahtarlı çalıştırma
  • İkincil çarpışma freni
  • Ford Kolay Yakıt Sistem
  • Acil fren anında yanan lambalar
  • ABS, EBD, ESP, TCS, EBA ve HLA
  • Yükseklik ve Derinlik Ayarlı Direksiyon Sistemi
  • Tek Tuşla Açılıp Kapanabilen Elektrikli Ön / Arka Camlar
  • Kumaş Döşeme Koltuklar
ST-Line (Style üzerine)
  • 18” Alüminyum Alaşımlı Jantlar (215/50 R18)
  • Parçalı deri döşeme koltuklar
  • Full LED farlar (Uzun, kısa, sinyal ve gündüz)
  • 12.3” Dijital Yol Bilgisayarı (Tam dijital)
  • Kablosuz Şarj Ünitesi
  • B&O Premium Ses Sistemi ve SYNC 3
  • Navigasyon
  • ST-Line Tasarım Kiti (Ön, Arka ve Yan Eteklikler, Siyah Ön Izgara)
  • Tavan Rayı ve köpek balığı anten tasarımı
  • Elektirikli, Isıtmalı, Sinyalli, Katlanabilir Yan Aynalar
  • Otomatik Yanan Uzun Far
  • Sürücü ve Yolcu Koltuğunda Ayarlanabilir Bel Desteği
  • Ön konsol kol dayama
  • Disk fren (Ön ve Arka)
  • Anahtarsız çalıştırma
  • Ambiyans aydınlatma
  • Karartılmış Arka Camlar
  • Arka park sensörü
  • Sürücü dikkat takip sistemi
  • Trafik Levhası Tanıma Sistemi
  • Dijital İklim Kontrollü Otomatik Klima
  • Yağmur sensörü
  • Otomatik kararan iç dikiz aynası
ST-Line böyle gözükecek muhtemelen.

Ford-Puma-2020-Fiyat-ve-Donanım-Listesi-1536x1024.jpg

FORD_2020_Puma_ST-Line_X_022-1536x1024.jpg

FORD_2020_Puma_ST-Line_X_001-1536x1152.jpg


Opsiyonlar henüz belli değil. Linkten takip edebilirsiniz.

2020 Puma Style 1.0 EcoBoost 95 ps 6 ileri manuel: 192.500 TL
2020 Puma Style 1.0 EcoBoost 125 ps 7DCT otomatik: 208.000 TL
2020 Puma ST-Line 1.0 EcoBoost 125 ps 7DCT otomatik : 261.500 TL
2020 Puma ST-Line 1.0 Hafif Hibrit EcoBoost 155 ps 6 ileri manuel: 263.000 TL

Kaynak : https://anasayfa.focusclubtr.com/2020-ford-puma-turkiye-donanim-ve-fiyat-listesi/
 
Son düzenleme:
Şöyle güncelleyelim.. Türkiye paketinde Titanium donanım çıkarılmış.

Türkiye Donanım Listesi
STYLE (standart)

  • 17” Alüminyum Alaşımlı Jantlar (215/55 R17)
  • Elektirikli, Isıtmalı ve Sinyalli Yan Aynalar
  • Gündüz yanan LED ön ve arka farlar
  • Direksiyondan Kumandalı Radyo / MP3 Çalabilen Müzik Sistemi
  • 8″ Renkli dokunmatik ekran SYNC sistemi
  • Şerit takip sistemi ve şeritte kalma yardımcısı
  • Çarpışma önleme yardımcısı
  • E-call gömülü modem SIM kart (Ciddi bir kazadan sonra acil durum servislerini otomatik olarak arar.)
  • Statik köşe aydınlatmalı, sis farları
  • Otomatik yanan ön farlar (Far sensörü)
  • 4.2″ yol bilgisayarı
  • Deri direksiyon, vites topuzu ve el freni
  • Sürücü bel desteği
  • Hız kontrol sistemi
  • Sürücü ve Ön Yolcu Ön, Yan ve Perde Hava Yastıkları
  • Manuel klima
  • Anahtarlı çalıştırma
  • İkincil çarpışma freni
  • Ford Kolay Yakıt Sistem
  • Acil fren anında yanan lambalar
  • ABS, EBD, ESP, TCS, EBA ve HLA
  • Yükseklik ve Derinlik Ayarlı Direksiyon Sistemi
  • Tek Tuşla Açılıp Kapanabilen Elektrikli Ön / Arka Camlar
  • Kumaş Döşeme Koltuklar
ST-Line (Style üzerine)
  • 18” Alüminyum Alaşımlı Jantlar (215/50 R18)
  • Parçalı deri döşeme koltuklar
  • Full LED farlar (Uzun, kısa, sinyal ve gündüz)
  • 12.3” Dijital Yol Bilgisayarı (Tam dijital)
  • Kablosuz Şarj Ünitesi
  • B&O Premium Ses Sistemi ve SYNC 3
  • Navigasyon
  • ST-Line Tasarım Kiti (Ön, Arka ve Yan Eteklikler, Siyah Ön Izgara)
  • Tavan Rayı ve köpek balığı anten tasarımı
  • Elektirikli, Isıtmalı, Sinyalli, Katlanabilir Yan Aynalar
  • Otomatik Yanan Uzun Far
  • Sürücü ve Yolcu Koltuğunda Ayarlanabilir Bel Desteği
  • Ön konsol kol dayama
  • Disk fren (Ön ve Arka)
  • Anahtarsız çalıştırma
  • Ambiyans aydınlatma
  • Karartılmış Arka Camlar
  • Arka park sensörü
  • Sürücü dikkat takip sistemi
  • Trafik Levhası Tanıma Sistemi
  • Dijital İklim Kontrollü Otomatik Klima
  • Yağmur sensörü
  • Otomatik kararan iç dikiz aynası
ST-Line böyle gözükecek muhtemelen.

Ekli dosyayı görüntüle 27535
Ekli dosyayı görüntüle 27536
Ekli dosyayı görüntüle 27537

Opsiyonlar henüz belli değil. Linkten takip edebilirsiniz.

2020 Puma Style 1.0 EcoBoost 95 ps 6 ileri manuel: 192.500 TL
2020 Puma Style 1.0 EcoBoost 125 ps 7DCT otomatik: 208.000 TL
2020 Puma ST-Line 1.0 EcoBoost 125 ps 7DCT otomatik : 261.500 TL
2020 Puma ST-Line 1.0 Hafif Hibrit EcoBoost 155 ps 6 ileri manuel: 263.000 TL

Kaynak : https://anasayfa.focusclubtr.com/2020-ford-puma-turkiye-donanim-ve-fiyat-listesi/
Allah razı olsun, ST-Line donanıma park sensörü koymuşlar :'D
 
Allah razı olsun, ST-Line donanıma park sensörü koymuşlar :'D
Liste resmi liste değil. Fiyatlar da öyle. Ford kendisi resmi olarak paylaştığında ekleme - çıkarma yapabilir bu listeye ve hatta fiyatlara. Ama bu haliyle gelirse giriş paketinde arka park sensörünü hediye ediyoruz derler muhtemelen :D
 
2008 ile fiyatları karşılaştırdığımızda şu şekilde bir sonuç çıkıyor; 2008'in 3 donanım paketi olduğu için yinede hepsiyle fiyat kıyasladım.

2008 Active 1.2 130 hp 8 ileri otomatik opsiyonsuz 237 bin lira.
Puma Sytle 1.0 ecoboost 7 DCT otomatik opsiyonsuz 208 bin lira.

2008 Allure 1.2 130 hp 8 ileri otomatik opsiyonsuz 252 bin lira.
Puma Style 1.0 ecoboost 7 DCT otomatik opsiyonsuz 208 bin lira.

2008 GT-Line 1.2 130 hp 8 ileri otomatik Mavi renk, 18 jant, Nappa deri döşeme 285 bin lira, Nappa olmazsa 276 bin lira.
Puma ST-Line 1.0 ecoboost 7 DCT otomatik opsiyonsuz 261 bin lira.

Birebir donanım farklılıklarını bilemiyorum karşılaştırmakla uğraşamadım açıkçası. Standart donanımlarında hangisi ne konuda eksik fazla detaya tam girmeden burada Active ve Allure donanımın pek tercih edilir yanı yok. Ciddi fiyat farkı var. 2008 adına alınabilir olan tercih Nappa deri döşeme seçmeden GT-Line 276 bin liraya yahut 18 jantı da almadan 273 bin liraya alınır o da biraz daha fazla para çıkabilenler için.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: simbat