2019 Ford Puma

2019 Yeni Ford Puma Crossover, Sınıfının En İyisi Bagaj Kapasitesini ve Hafif Hibrit Yakıt Verimliliğini Sunuyor.
  • Sınıfının en iyisi yükleme alanı ve bagaj kapasitesi sağlayacak esnek arka istifleme çözümleri sunan model Fiesta ile kıyaslandığında, müşteri geri dönüşleri sonrasında geliştirilen yenilikler arasında.
  • Puma yakıt verimliliğini, performansını ve sürüşü eğlenceli bir karakteri geliştirmek için gelişmiş Ford EcoBoost Hybrid 48 volt teknolojisini de sunacak.
  • Zahmetsiz ve sezgisel teknolojiler arasında, Durdur & Git özellikli Adaptif Hız Kontrolü; Yeni Yerel Tehlike Bilgisi; Kablosuz şarj ve 12,3 inç “gerçek renk” tam dijital gösterge grubu mevcut.

Yeni Ford Puma, kendine özgü kanat tepesine monteli farlar ve atletik, aerodinamik çizgiler dahil olmak üzere karizmatik stil ipuçlarıyla Ford’un tasarım kimliğinde yeni bir kimlik sunuyor.
Ford’un EcoBoost Hybrid 48 volt teknolojisini kullanan Puma müşterileri için güçlü, duyarlı performans ve optimize edilmiş yakıt verimliliği sağlanıyor. Hafif hibrit güç aktarma sistemi, 155 PS’ye kadar güç sağlamak için elektrikli tork desteğini düşük sürtünmeli, üç silindirli 1,0 litre EcoBoost benzinli motorla birleştiriyor.
Daha basit ve daha az stresli bir sürüş deneyimi sunan gelişmiş sürücü yardımı teknolojileri:
  • Durdur & Git ile Adaptif Hız Kontrolü; Otoyol ve şehiriçi trafiğini zahmetsizce sürdürmek için Hız Tabe Tanıma ve Şerit Merkezleme sistemi sunuyor.
  • Önümüzdeki yoldaki tehlikeli durumları sürücüye sürücü veya araç sensörlerine görünmeden önce bildiren Yeni Yerel Tehlike Bilgisi
Puma ayrıca, eller serbest bagaj kapağı ve Bel Masaj Koltuğu sunan segmentindeki ilk araç.
Puma, yıl sonunda Avrupa’da satışa sunulacak ve 2008’den bu yana yaklaşık 1,5 milyar avroluk yatırımın ardından Ford’un Romanya’daki Montaj Fabrikası’nda üretilecek. Türkiye’ye ise 2020’de satışa sunulacak.

Sınıf lideri pratiklik

Ford MegaBox ile Golf Çantası
Ford Puma, optimize edilmiş bir dingil mesafesi ve iz açıklığı kullanarak Ford’un B-sınıfı mimarisini kullanıyor. 4,19 metre uzunluğunda 1,54 metre yüksekliğinde ve 1,93 metre genişliğinde, Fiesta’dan 55 mm geniş.
Esnek bagaj bölmesi, ikinci koltuk sırası düz katlanmış halde, 97 cm genişliğinde ve 43 cm yüksekliğinde 112 cm uzunluğunda bir kutuyu rahatça alabilir.
Pratik bagaj alanı için müşteri gereksinimlerini karşılamak ve aşmak üzere geliştirilen Ford MegaBox, iki golf çantasını dik konumda rahatça barındırabilen derin, çok yönlü bir depolama alanı sunuyor. Bu depolama çözümü, 76,3 cm genişliğinde, 75,2 cm uzunluğunda ve 30,5 cm derinliğinde bir alanda 80 litrelik bir kapasite sunar; bu, dik konumda yaklaşık 115 cm yüksekliğe kadar dengesiz öğeleri -saksı bitkileri gibi- barındırabilir. Alternatif olarak, kapak kapalıyken, alan kirli spor ekipmanlarını veya çamurlu botları gizlemek için kullanılabilir. Ford MegaBox’ın altındaki sentetik astar ve boşaltma tapası su ile temizliği kolaylaştırıyor ki bu özellik çok kullanışlı olmuş, çok beğendim. Bagaj yüksekliği normal zeminde 82,5 cm iken Ford MegaBox ile bagaj yüksekliği 114,3 cm’e çıkıyor.
Puma ayrıca, 1000 mm arka kapak açıklığıgenişliğine sahip sınıf lideri bir erişim ile büyük hacimli eşyaların yüklenmesini kolaylaştırabilir.
Puma’nın bagaj tabanı, yük gereksinimlerini karşılamak ve kargo alanındaki üç konumdan birini seçmek için yalnızca bir el kullanılarak kolayca ayarlanabiliyor;
• En düşük konumda, Ford MegaBox‘un gizlendiği sırada mevcut maksimum depolama hacmi sunuyor
• Yüksek konumda, ikinci sıra koltuklarla aynı hizada bir kargo zemini oluşturmak için kullanılıyor.
• Kaldırılmış halde, zemin tam 456 litre kapasite için ikinci sıra koltukların arkasına dikey olarak güvenli bir şekilde saklanabilir.

Puma’nın yüklenmesi, Ford’un segmentteki ilk eller serbest bagaj kapağı teknolojisi ile daha da kolay. Sistem, arka tamponun altında basit bir tekme hareketi kullanarak, yiyecek, çocuk veya spor malzemeleri dolu kollarla bile bagaj alanına erişim sağlatıyor.
Puma bagaj kapağı aynı zamanda yenilikçi bir ankastre raf (pandizot) çözümüne sahip – büyük parçaların yüklenmesi, boşaltılması ve taşınması sırasında bu rafı ile ne yapılması gerektiği konusundaki zorluğu çözmekte.

Gelişmiş aktarma organları teknolojisi
Ford, bu yılın başlarında, yeni Focus’tan itibaren piyasaya sürülen şirket adlarının her birinin elektrikli bir seçenek içereceğini açıkladı. Puma müşterileri, Ford’un daha güçlü ve duyarlı bir performansla deneyime geçme eğlencesini tamamlarken yakıt verimliliğini artırmak için tasarlanmış, sofistike hafif hibrit mimarisinden ilk yararlananlar arasında olacak.
EcoBoost Hybrid teknolojisi, Puma’nın 1.0 litrelik EcoBoost benzinli motorunu 11.5 kW (16 ps) kayışla çalışan entegre bir marş / jeneratör (BISG) ile zenginleştiriyor. Standart alternatörü değiştiren BISG, 48 voltluk lityum-iyon hava soğutmalı bataryayı şarj etmek için genellikle frenleme ve yavaşlama sırasında kaybedilen enerjinin geri kazanılmasını ve depolanmasını sağlayacak.
BISG ayrıca düşük bir sürtünmeyle birlikte, üç silindirli 1.0L EcoBoost motorla sorunsuz bir şekilde entegre edilerek normal sürüş ve hızlanma sırasında tork yardımı sağlamak ve depolanan enerjiyi kullanmak için aracın elektriksel yardımcılarını kullanmak için bir motor görevi görür.
155 PS varyant ile sunulan akıllı, kendinden regüleli yumuşak hibrit sistem, aracın en iyi fayda için ne zaman ve ne kadar yoğun bir şekilde şarj edileceğini belirlemek için aracın nasıl kullanıldığını ve depolanan pil şarjını ne zaman kullanacağını sürekli olarak izler. İki kullanım stratejisi şöyle;
  • Ekonomi için Tork ikame görevi; BISG’nin 50 Nm‘ye kadar tork üretmesi için elektrikli motor işlevini kullanır. Tork değişimi, 125 PS varyantı için 5,4 L/100 km ve 155 PS varyantı için 5,6 L/100 kmyakıt verimi sağlıyor. WLTP analizine dayanarak yüzde 9’a varan yakıt verimi artışı.
  • Performans için Tork desteği görevi; güç aktarım organlarında mevcut olan toplam torku, yalnızca tam yükte, benzinli motorda mevcut olan seviyenin 20 Nm üzerine çıkarmak için BISG’nin elektrik motoru işlevini kullanır.
Elektrikli tork desteği, daha esnek ve sürüşe bağlı deneyim için, özellikle düşük motor devirlerinde daha keskin, daha hassas performans sunmaya yardımcı olur. BISG ayrıca Ford mühendislerinin turbo-gecikmeyi azaltarak 1.0 litrelik EcoBoost motorun gücünü daha büyük bir turboşarjla artırmalarına olanak sağlamış.
Motoru yaklaşık 300 milisaniyede yenidençalıştırabilen – neredeyse bir göz açıp kapayıncaya kadar aynı – BISG ayrıca Puma EcoBoost Hybrid’in Otomatik Başlat-Durdurteknolojisinin daha da fazla yakıt tasarrufu için daha geniş bir senaryo aralığında çalışmasını sağlıyor; 15 km/s’in altındaki bir hızda süzülürken hatta debriyaj pedalına basılı tutulduğunda bile.
Ek olarak, müşteriler daha düşük işletme maliyetleri ve altı ileri manuel şanzıman ile standart Auto Start-Stop tarafından desteklenen Ford EcoBoost benzinli ve Ford EcoBlue dizel motorlardan birini seçebilirler.
Puma’nın hibrit sistemsiz 125 PS 1.0 litrelikEcoBoost motoru 5,8 L/100 km yakıt verimliliği sağlayacak. 1.5L EcoBlue 125 ps dizel güç aktarma sistemi seçeneği ve 1.0 EcoBoost yediileri otomatik çift kavramalı şanzıman lansmandan sonra devreye girecek.
Puma’nın 1.0 litrelik EcoBoost ve EcoBoost Hibrit motorları ayrıca tam kapasite gerekmediğinde motorun silindirlerini otomatik olarak kapatan sisteme sahip.
Puma, Ford’un Ford Fiesta’ya sınıfında lider sürüş dinamikleri sağlayan B-sınıfı mimarisini daha da optimize ediyor. Yeni ve daha serttorsiyon çubuklu arka süspansiyonu, daha büyük amortisörler, daha sert süspansiyon burçları ve optimize edilmiş süspansiyonlu üst bağlantılar, sınıfının en iyisi sürüş dinamiklerini desteklemek için sürtünmeyi azaltır ve şasi boyunca sertliği artırır.

Teknolojiler
Puma, koruma, sürüş ve park etmeyi artıran ve sürüş deneyimini daha konforlu, daha az talep ve daha güvenli hale getirmek için tasarlanan bir Ford Co-Pilot360 teknolojisi paketi sunmak için arabanın etrafına yerleştirilmiş 12 ultrasonik sensör, üç radar ve iki kamerakullanıyor.
Yedi vitesli otomatik şanzıman, Durdur & Git özellikli Adaptif Hız Kontrolü, Hız İşareti Tanıma ve Şerit Merkezleme ile etkinleştirildiğinde, aracın öndeki araçlardan konforlu bir sürüş mesafesi sürmesine yardımcı olur. Sistem ayrıca, uzun yol yolculuklarında stresi azaltmaya yardımcı olur ve aracı şeridinde ortalanmış halde tutar ve hız işaretleri için yol kenarı ve üst geçit izlerini izleyerek araç hızını yasal sınırlar dahilinde ayarlayabilir. Bu, dahili navigasyon sisteminden gelen bilgileri kullanır ek olarak.
Sistem, toplam frenleme gücünün yüzde 50’sini kullanarak aracı şehir içi trafiğinde tamamen durmasına ve durma süresi 3 saniyeden azsa otomatik olarak tekrar hızlanmasına olanak sağlıyor. 3 saniyeden daha uzun süreleri duruşlarda, sürücü direksiyon simidi düğmesine basabilir veya gaz pedalına hafifçe basarak tekrar sistemi aktif edebilir.

Yeni Yerel Tehlike Bilgisi Sistemi: -FordPass Connect yerleşik modemi tarafından etkinleştirilir, henüz ülkemizde yok- yolda veya diğer araçlarda meydana gelen bir viraj nedeniyle olay görünmese bile, önündeki yoldaki tehlikeli durum hakkında bilgi verebilir.

Yerel Tehlike Bilgi bildirimleri, yerel yetkililerden, acil servislerden ve “bulut” ile bağlantılı diğer araçlardan gelen sürüş verilerinden kaynaklanan, HERE Technologies tarafından sağlanan en güncel verilere dayanarak, sat-nav’dan bağımsız olarak gönderilir.

Yol çalışmaları dahil tehlike bildirimleri; devrilmiş araçlar; anayoldaki hayvanlar, yayalar ve nesneler; ve hatta tehlikeli sürüş koşulları havaya araca iletilir ve bu da sürücülere görüş alanlarının ötesinde gelişen durumlar için gelişmiş bir uyarı verir.
B-segmentli Ford’da ilk kez, arka geniş açılı kamera, otomobilin içindeki bir dokunmatik ekranda görüntülenebilecek 180 derecelik bir görüntü yakalar – böylece geçen yayalar, bisikletliler ve diğer araçlar geri giderken daha kolay görülebilir.

Ayrıca, Puma sürücülerine daha fazla güvenle geri dönmelerine yardımcı olan Ford’un Çapraz Trafik Uyarısına sahip Kör Nokta Bilgi Sistemi (BLIS), kısa süre sonra arkalarından geçen araçların geri çevrilmesi sırasında bir uyarı verebilir. Sürücüler uyarılara cevap vermezse, sistem çarpışmaların etkilerini önlemek veya azaltmak için frenleri uygulayabilir.
Ford’un Aktif Park Yardımı
, sürücülerin uygun yerleri bulmasına ve diğer araçlarla yan yana park etmesine yardımcı oluyor.
Otomatik uzun far teknolojisi, yaklaşmakta olan sürücülerin göz kamaştırmasını önlemek için Puma’nın farlarını otomatik olarak kırabilir.

Ford’un Şerit Koruma Sistemini daha da güçlendiren Yol Kenarı Tespiti işlevi, asfalt yolun yumuşak kenar, çakıl sert omuz veya çim gibi geçilmez bir yüzeye geçtiğini fark edebilir. Sistem, aracın araba yolundan kaymasını önlemek için direksiyon simidine bir tork uygulayabilir.

Yaya Algılama ile Çarpışma Öncesi Yardımı, Yanlış Yol Uyarısı, Engelden Kaçış Yönlendirme Asistanı ve Çarpışma Sonrası Frenleme teknolojisi de Puma ile sunuluyor. Bu özelliklerin detaylarına sitemizde arama yaparak ulaşabilirsiniz.

Yenilikler
Puma’nın -segmenti ilk – bel masajlı ön koltukları yorgun kasları canlandırır ve daha rahatlatıcı yolculuklara katkıda bulunur. Üç hava keseli masaj sistemi, üç yoğunluk ayarına ve ayarlanabilir yuvarlanma yönlerine sahip.

Ön koltuklar, ikinci sıradaki yolcular için diz boşluğunu en üst düzeye çıkaran ince sırtlı bir tasarıma sahipken, ikinci sıradaki sıra koltuk konturları girişi ve çıkışı iyileştirmek için tasarlanmış. Sürücü koltuğu da yüksekliği ayarlanabilir.

Ön ve arka koltuklar, -Puma varyantına bağlı olarak- çıkarılabilir, yıkanabilir koltuk kılıfları ile sunuluyor ve bu da iç mekanın yeni gibi tutulmasını kolaylaştırıyor. Müşteriler, iç mekanı farklı renk ve desenlerle kişiselleştirebilir, entegre fermuar sayesinde sahiplerin kılıfları tek elle çıkarmasını kolaylaştırır.

Buna ek olarak, sertleşmiş, renkli camların neredeyse tam genişlikte iki panelinden oluşan tam uzunlukta açılabilir bir panorama tavan, ön ve arkadaki yolcular için daha geniş ve havadar ortam oluşturur.
Hareket halindeyken akıllı telefonları kolayca şarj etmek için kablosuz bir şarj pedi de artık seçenekler arasında. Puma’nın iki USB girişinden birini şarj kablosu ile doldurma ihtiyacını ortadan kaldıran ped, gösterge panelinin hemen altına oturur ve şarjı otomatik olarak başlatmak için uyumlu cihazları algılar.
Kablosuz şarj kullanırken, Puma sürücülerinin basit sesli komutlar kullanarak ses, navigasyon ve bağlı akıllı telefonları kontrol etmelerine olanak tanıyan cihazlar Bluetooth aracılığıyla Ford’un SYNC 3 iletişim ve eğlence sistemine bağlı kalabilir. Sistem, Apple CarPlay ve Android Auto™ uyumluluğunu ekstra ücret ödemeden sunar ve sıkıştırma ve kaydırma hareketleriyle çalıştırılabilen 8 inçlik merkezi bir dokunmatik ekranla desteklenir.

FordPass Connect
Yerleşik modem teknolojisi, Puma’yı 10 cihaza kadar bağlanabilirliği olan mobil bir WiFi erişim noktasına dönüştürür. Sistem, Araç Bulucu da dahil olmak üzere FordPass mobil uygulaması aracılığıyla çeşitli kullanışlı özelliklere izin verir; Yakıt seviyelerini, alarm durumunu, yağömrünü ve daha fazlasını kontrol eden Araç Durumu; uzaktan Kapı Kilidi Açma; ve Yedi vitesli otomatik şanzımanla donatılmış modeller için Uzaktan Başlatma.

B&O Ses Sistemi
Sürüş koşullarından bağımsız olarak birinci sınıf bir ses deneyimi sağlamak için mevcut bir B&O Ses Sistemi dinamik olarak ayarlanmıştır. 10 hoparlörlü sistem, bagaj alanından ödün vermeden bagaja entegre edilen ve yumuşak bas sesi veren 150 mm -200 mm dış bağlantılı- bir subwoofer içerir. Tweeter konumları, oturma seviyesinde daha geniş bir ses seviyesi oluşturmak üzere optimize edilmiş ve tüm yolcular için bir zarflama dinleme deneyimi sunmuştur. Sistem, seçilebilir Surround Ses dahil eşitleme ve ses karışımını kontrol eden575 watt’lık bir Dijital Sinyal İşleme Amplifikatörü tarafından destekleniyor.
Dijital gösterge paneli
Yeni 12,3 inç LCD gösterge grubu, kesintisiz iç tasarım için kavisli üst kenarlara izin veren serbest form teknolojisini kullanan sektörde ilk model Kuga oldu. Serbest şekilli panel, tasarımcıların geleneksel dikdörtgen tasarımın ötesinde şekillere kalıplamalarını sağlayan ekran boyunca gömülü devre özelliğine sahip. Bu özellik Avrupa’da ST-Line ile standart sunulurken, Titanium’da opsiyon sunulacak.
Ek olarak, 24 bit “gerçek renk” dijital gösterge grubu, tam renkli spektrumda görüntülenen ayrıntılı, yüksek tanımlı, daha sezgisel görüntüler ve simgeler üreterek onları daha parlak, gözlerde daha az yorucu ve okunması kolay hale getirir.


2019_FORD_PUMA_ST-Line_03A.jpg.29126f018ed2dd9f2d947a324a777911.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_24.jpg.ac412723ede7d0ee0c9e789f0fc4350d.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_19.jpg.d2d1db5032058728854ffa3f9d878123.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_17_Sport.jpg.cadd41ad9eeca32f49cfd8514255217d.jpg

2019_FORD_PUMA_ST-Line_13.jpg.37fd2e2bf5a78b94f2a7787086798191.jpg


Kaynak ; https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-puma-tanitildi/
 
Şöyle güncelleyelim.. Türkiye paketinde Titanium donanım çıkarılmış.

Türkiye Donanım Listesi
STYLE (standart)

  • 17” Alüminyum Alaşımlı Jantlar (215/55 R17)
  • Elektirikli, Isıtmalı ve Sinyalli Yan Aynalar
  • Gündüz yanan LED ön ve arka farlar
  • Direksiyondan Kumandalı Radyo / MP3 Çalabilen Müzik Sistemi
  • 8″ Renkli dokunmatik ekran SYNC sistemi
  • Şerit takip sistemi ve şeritte kalma yardımcısı
  • Çarpışma önleme yardımcısı
  • E-call gömülü modem SIM kart (Ciddi bir kazadan sonra acil durum servislerini otomatik olarak arar.)
  • Statik köşe aydınlatmalı, sis farları
  • Otomatik yanan ön farlar (Far sensörü)
  • 4.2″ yol bilgisayarı
  • Deri direksiyon, vites topuzu ve el freni
  • Sürücü bel desteği
  • Hız kontrol sistemi
  • Sürücü ve Ön Yolcu Ön, Yan ve Perde Hava Yastıkları
  • Manuel klima
  • Anahtarlı çalıştırma
  • İkincil çarpışma freni
  • Ford Kolay Yakıt Sistem
  • Acil fren anında yanan lambalar
  • ABS, EBD, ESP, TCS, EBA ve HLA
  • Yükseklik ve Derinlik Ayarlı Direksiyon Sistemi
  • Tek Tuşla Açılıp Kapanabilen Elektrikli Ön / Arka Camlar
  • Kumaş Döşeme Koltuklar
ST-Line (Style üzerine)
  • 18” Alüminyum Alaşımlı Jantlar (215/50 R18)
  • Parçalı deri döşeme koltuklar
  • Full LED farlar (Uzun, kısa, sinyal ve gündüz)
  • 12.3” Dijital Yol Bilgisayarı (Tam dijital)
  • Kablosuz Şarj Ünitesi
  • B&O Premium Ses Sistemi ve SYNC 3
  • Navigasyon
  • ST-Line Tasarım Kiti (Ön, Arka ve Yan Eteklikler, Siyah Ön Izgara)
  • Tavan Rayı ve köpek balığı anten tasarımı
  • Elektirikli, Isıtmalı, Sinyalli, Katlanabilir Yan Aynalar
  • Otomatik Yanan Uzun Far
  • Sürücü ve Yolcu Koltuğunda Ayarlanabilir Bel Desteği
  • Ön konsol kol dayama
  • Disk fren (Ön ve Arka)
  • Anahtarsız çalıştırma
  • Ambiyans aydınlatma
  • Karartılmış Arka Camlar
  • Arka park sensörü
  • Sürücü dikkat takip sistemi
  • Trafik Levhası Tanıma Sistemi
  • Dijital İklim Kontrollü Otomatik Klima
  • Yağmur sensörü
  • Otomatik kararan iç dikiz aynası
ST-Line böyle gözükecek muhtemelen.

Ekli dosyayı görüntüle 27535
Ekli dosyayı görüntüle 27536
Ekli dosyayı görüntüle 27537

Opsiyonlar henüz belli değil. Linkten takip edebilirsiniz.

2020 Puma Style 1.0 EcoBoost 95 ps 6 ileri manuel: 192.500 TL
2020 Puma Style 1.0 EcoBoost 125 ps 7DCT otomatik: 208.000 TL
2020 Puma ST-Line 1.0 EcoBoost 125 ps 7DCT otomatik : 261.500 TL
2020 Puma ST-Line 1.0 Hafif Hibrit EcoBoost 155 ps 6 ileri manuel: 263.000 TL

Kaynak : https://anasayfa.focusclubtr.com/2020-ford-puma-turkiye-donanim-ve-fiyat-listesi/

Segmentindeki rakipleri tam olarak nasıl donanımlar sunuyorlar bilmiyorum fakat standart donanımı bile bana yeterli gözüktü. Keşke arka park sensörünü de maliyetten kaçarak st-line a eklemeselermiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yemişim Puma'yı. Of diyorum of
Ekli dosyayı görüntüle 27559
Bronco geldi evet.. Detayları sizinle paylaşırım. Amerika pazarı için üretilecek bu araç sanırım ranger ile aynı altyapıda ( yanlış hatırlıyor olabilirim ). Avrupa pazarı için de Bronco gelecek Bronco Sport şeklinde. O da Escape altyapısı üzerine olacak. Amerika pazarı için olan hardcore arazi aracı olarak gözüküyor. Ön-arka dif kilidi falan. Avrupa pazarı için olan onun bir alt seviyesi konumunda off road olarak. Ford, Bronco'yu direkt Jeep Wrangler'ın rakibi olarak görüyor.
 
Son düzenleme:
Segmentindeki rakipleri tam olarak nasıl donanımlar sunuyorlar bilmiyorum fakat standart donanımı bile bana yeterli gözüktü. Keşke arka park sensörünü de maliyetten kaçarak st-line a eklemeselermiş.
Onu ben de eleştirdim gerçekten ama fiyatlar makul göründüğü için eh hadi öyle olsun dedim. Konfor paketi diye bir opsiyon gelebilirmiş. İçinde ısıtmalı koltuk, cam, direksiyon ve ön arka park sensörlerinin olduğu.
 
Tüm donanımlara
Metalik boya:
2.300 TL

Style üzerine

Konfor Paketi: (Dijital İklim Kontrollü Klima, Yağmur sensör, Arka park sensörü, ve Otomatik kararan iç dikiz aynası) 2.500 – 5.300 TL
Çıkarılabilen Koltuk Kılıfı: 1.700 – 2. 500 TL


ST-Line üzerine

Özel renk (Metropol Beyaz & Mercan Kırmızı & Mat Gri): 5.300 TL

Kontrast renk tavan
(Siyah-Gümüş): 1.700 – 2.300 TL

Açılabilir Panoramik Cam Tavan: 9.700 – 13.000 TL

Konfor Paketi:
Isıtmalı ön koltuklar, direksiyon ve ön cam, Akıllı bagaj kapağı ve anahtarsız giriş sistemi 2.500 - 5.800 TL

Teknoloji Paketi:
Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli, Takip Mesafesi Uyarı Sistemi, Acil Durum Manevra Destek Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Çapraz Trafik Uyarı Sistemi, Geri Görüş Kamerası, Ön Park Sensörü ve Gelişmiş Otomatik Park Sistemi 13.000 TL
 
Tüm donanımlara
Metalik boya:
2.300 TL

Style üzerine

Konfor Paketi:
(Dijital İklim Kontrollü Klima, Yağmur sensör, Arka park sensörü, ve Otomatik kararan iç dikiz aynası) 2.500 – 5.300 TL
Çıkarılabilen Koltuk Kılıfı: 1.700 – 2. 500 TL

ST-Line üzerine

Özel renk
(Metropol Beyaz & Mercan Kırmızı & Mat Gri): 5.300 TL

Kontrast renk tavan
(Siyah-Gümüş): 1.700 – 2.300 TL

Açılabilir Panoramik Cam Tavan: 9.700 – 13.000 TL

Konfor Paketi:
Isıtmalı ön koltuklar, direksiyon ve ön cam, Akıllı bagaj kapağı ve anahtarsız giriş sistemi 2.500 - 5.800 TL

Teknoloji Paketi:
Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli, Takip Mesafesi Uyarı Sistemi, Acil Durum Manevra Destek Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Çapraz Trafik Uyarı Sistemi, Geri Görüş Kamerası, Ön Park Sensörü ve Gelişmiş Otomatik Park Sistemi 13.000 TL
Teknoloji paketi bir Ford klasiği olarak yine pahalı. Diğer sunulan opsiyonlar çok alınasılar ama çıkarılabilen koltuk kılıfı olayı daha çok hoşuma gitti. Çıkarılabildiğine göre çamaşır makinesinde yıkanabiliyordur. 1 saat temizlemekle uğraşmaktansa 15 dakikalık yıkama programıyla yıkanır mis gibi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Teknoloji paketi bir Ford klasiği olarak yine pahalı. Diğer sunulan opsiyonlar çok alınasılar ama çıkarılabilen koltuk kılıfı olayı daha çok hoşuma gitti. Çıkarılabildiğine göre çamaşır makinesinde yıkanabiliyordur. 1 saat temizlemekle uğraşmaktansa 15 dakikalık yıkama programıyla yıkanır mis gibi :D
Çıkarılabilir koltuk kılıfını çıkarınca bir daha takabileceğimden şüpheliyim. Fermuarının bozulması, kenarların atması işten bile değil :D

Teknoloji paketi dolu ama kesinlikle gereksiz ve pahalı. Yani o paketin içinden işlevsel olarak işime yarayacak adaptif hız sabitleme, kör nokta uyarı ve ön park sensörü olur. 3 donanım için geriye kalan ıvır zıvıra 13 bin lira vermeyi hiç istemezdim. Otosan'dan yıllardır bekliyorum ki paketlerin içeriği özelleştirilebilsin ama nerede..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Çıkarılabilir koltuk kılıfını çıkarınca bir daha takabileceğimden şüpheliyim. Fermuarının bozulması, kenarların atması işten bile değil :D

Teknoloji paketi dolu ama kesinlikle gereksiz ve pahalı. Yani o paketin içinden işlevsel olarak işime yarayacak adaptif hız sabitleme, kör nokta uyarı ve ön park sensörü olur. 3 donanım için geriye kalan ıvır zıvıra 13 bin lira vermeyi hiç istemezdim. Otosan'dan yıllardır bekliyorum ki paketlerin içeriği özelleştirilebilsin ama nerede..
ev koltuklarının kılıflarını yıkadıktan sonra takmaya çalışırken çırpındığım dakikalar aklıma geldikçe aslında haksız değilsin abi :) umarım Ford bunları düşünmüştür.

Opsiyonların tek paket altında satılıp özelleştirilememesi olayı bence de çok saçma.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
ev koltuklarının kılıflarını yıkadıktan sonra takmaya çalışırken çırpındığım dakikalar aklıma geldikçe aslında haksız değilsin abi :) umarım Ford bunları düşünmüştür.

Opsiyonların tek paket altında satılıp özelleştirilememesi olayı bence de çok saçma.
Koltuk kılıfı fobim oradan geliyor zaten benim de. Ford düşünmüştür de ben güvenemiyorum. Zaten çıkarılabilir koltuk kılıfına 1700-2500 lira verene kadar o parayla ömür boyu iç temizlik yaptırırım. Çıkarılabilir kılıfın tek avantajı olur da yırtılır, başına bir iş gelirse yetkiliden parça siparişi verip sıfır takmak daha az maliyetli olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
@g.c.
Bu araç style paket Puma. Kumaş koltukların işçiliği çok kötü. Ben focus forumunda fotoğrafları görünce yakalamıştım. Her style pakette bu kusurlar yok. Araçtan araca fark ediyor. O yüzden alınacaksa St-line alınmalı.

Inked1477391650_ScreenShot2020-07-16at01_32_27.png.c1137ade8799b91d81fe677780365ccc_LI.jpg.030...jpg


Inked730366967_ScreenShot2020-07-16at01_37_17.png.b3438bb3e72f9469f922cd3f26d8e894_LI.jpg.f195...jpg


Bu st-line paket. Dediğim gibi bunda işçilik daha iyi.
1152257711_ScreenShot2020-07-16at01_50_03.png.abe30f7c13e916e0972e95e0c590fb12.png
 
Gerçekten kötü gözüküyor. Dolgusu az gelmiş gibi pot duruyor.
 
Gerçekten kötü gözüküyor. Dolgusu az gelmiş gibi pot duruyor.
Tam oturtamamışlar yerine. Başka style paket görselleri de gördüm onlarda yoktu. Araçtan araca fark ediyor anlayacağın. Zaten biraz dikkatli bakan birisi hemen fark ediyor. Fark edilmeyecek gibi de değil hani :D
 
İlk faz araçlar alınmamalı :) montaj hatları alışana kadar böyle şeyler oluyor. Bunlar nasıl satış onayı almış o da hayret. TR fabrikasında böyle şeylerin hepsi çok ince elenip, sık dokunur. 2-3 modelde dahi çıksa, koltuk üreticisinde mutlaka revize yaptırılıp, seri kontrolleri yapıldıktan sonra, parça seri atlatılır, öyle onaya geçerdi.
 
@g.c.
Bu araç style paket Puma. Kumaş koltukların işçiliği çok kötü. Ben focus forumunda fotoğrafları görünce yakalamıştım. Her style pakette bu kusurlar yok. Araçtan araca fark ediyor. O yüzden alınacaksa St-line alınmalı.

Ekli dosyayı görüntüle 28234

Ekli dosyayı görüntüle 28235

Bu st-line paket. Dediğim gibi bunda işçilik daha iyi.
Ekli dosyayı görüntüle 28236
Bi ABD Ford modellerinin içine bakıyorum, bir buna bakıyorum arada dağlar kadar fark var. Şu iç mekan 2020 model araçtan çok 2010 model aracın iç mekanı gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Ford Puma ST

- Sınırlı kaydırmalı mekanik diferansiyel kilidi mevcut. Fiesta ST'dekinin aynısını.

- 1.5 ecoboost 200 HP 320 Nm tork. Maksimum torku 2500-3500 dd arasında veriyor. WLTP'ye göre ortalama tüketim 6.9 litre.

- Direksiyon tepkileri standart Puma'dan %25 daha hızlı. Tepkinin arttırılması için daha kısa direksiyon kolu ve hızlı kremayer dişlisine sahip. 11,4:1 oranlı direksiyon.

- Frenler standart Puma'ya göre %17 daha büyük. 325 mm önde, 271 mm arkada diskler mevcut. Puma ST'ye özel geliştirilmiş Michelin Pilot Sport 4S lastikler var.

- Puma'ya özel geliştirilmiş şasi, özel torsiyon, viraj denge çubuğu ve amortisörler mevcut. Fiesta ST'de kullanılan Force vectoring springs yaylar mevcut.

- Aracın yerden yüksek yapısından dolayı arkadaki torsiyon çubuğunun burulma sertliği 2000 Nm/derece'ye çıkarılmış. Bu değer Fiesta ST'ye göre %40, normal Puma'ya göre %50 daha fazla. Arka viraj denge çubuğu 28 mm, ön viraj denge çubuğu 24 mm şeklinde kalınlığı arttılmış.

- 19 inç jantlı Puma ST 6 ileri manuel şanzımanla geliyor. 0-100 6.7 saniye, son hız 220 kmh.


2020_FORD_PUMA-ST_08.jpg.30f52036bcf8e524f947d109c1cfa92e.jpg


2020_FORD_PUMA-ST_02.jpg.a0129e87e9cc41717398644d53baf941.jpg


2020_FORD_PUMA-ST_19.jpg.6262589b94e8b2627a8e8ccd75e0b811.jpg


2020_FORD_PUMA-ST_27.jpg.674b7c9275440c59da4c0119cf80d16a.jpg


Kaynak : https://www.focusclubtr.com/topic/2...a-st-ford’un-avrupadaki-ilk-performans-suvsi/
 
işte şimdi eski Puma efsanesinden ufak göz kırpmalar olmuş, adının hakkını vermiş.
Her ne kadar crossover olsa da, anlaşılan o ki bu segmentte de hızlı ufaklıklar doğacak.
Özellikle CHR gibi maskülen(!) bir arabanın hızlısı çıkmışken Puma da herhalde biraz diş gösterir kendisine :p

Bu arada Puma'yı kapıda test etme etkinliği ile geçen hafta test ettim. Şansıma da castrol takımının yeni genç pilotlarından bi arkadaş geldi. Daha önce kendisi ile Intercity zamanlarından da tanışmıştık. Öyle olunca standart test dışında keyifli bir sohbet oldu.

Sport moda alınca elektronik destekli de olsa, direksiyon karakteri olarak benim ihtiyarın tepkilerine yakın tepkilere kavuştu. Gaz tepkisi çok iyi hale geldi. 3 silindir hırıltısı da çok tatlıydı. Bi yoncada hafif bozup, lift off yapınca, esp nin izin verdiği oranda çok da güzel geldi arkası. Fiesta'nın biraz daha esneyen hali gibi. Geçer not aldı. Mantıklı rakamlarda olsa, tam hanıma alıp, haftasonu da keyifle eğlenmelik, sağa sola gezmeye de gitmelik, All-in one cep herkülü olurmuş.

ST versiyonuna ise salyalar akıtıyorum.
 
Son düzenleme:
işte şimdi eski Puma efsanesinden ufak göz kırpmalar olmuş, adının hakkını vermiş.
Her ne kadar crossover olsa da, anlaşılan o ki bu segmentte de hızlı ufaklıklar doğacak.
Özellikle CHR gibi maskülen(!) bir arabanın hızlısı çıkmışken Puma da herhalde biraz diş gösterir kendisine :p

Bu arada Puma'yı kapıda test etme etkinliği ile geçen hafta test ettim. Şansıma da castrol takımının yeni genç pilotlarından bi arkadaş geldi. Daha önce kendisi ile Intercity zamanlarından da tanışmıştık. Öyle olunca standart test dışında keyifli bir sohbet oldu.

Sport moda alınca elektronik destekli de olsa, direksiyon karakteri olarak benim ihtiyarın tepkilerine yakın tepkilere kavuştu. Gaz tepkisi çok iyi hale geldi. 3 silindir hırıltısı da çok tatlıydı. Bi yoncada hafif bozup, lift off yapınca, esp nin izin verdiği oranda çok da güzel geldi arkası. Fiesta'nın biraz daha esneyen hali gibi. Geçer not aldı. Mantıklı rakamlarda olsa, tam hanıma alıp, haftasonu da keyifle eğlenmelik, sağa sola gezmeye de gitmelik, All-in one cep herkülü olurmuş.

ST versiyonuna ise salyalar akıtıyorum.
Geçtiğimiz dönemde Avrupa'da Ford markaları içinde en çok satan model oldu. Avrupa'da da genel klasmanda satış sayıları yükseliyor her gün. Sportif sürüşlü b crossover isteyenlere iyi bir alternatif durumunda. Gerçi hala bana hitap etmiyor o ayrı bir konu :D
 
Ford Puma ST

- Sınırlı kaydırmalı mekanik diferansiyel kilidi mevcut. Fiesta ST'dekinin aynısını.

- 1.5 ecoboost 200 HP 320 Nm tork. Maksimum torku 2500-3500 dd arasında veriyor. WLTP'ye göre ortalama tüketim 6.9 litre.

- Direksiyon tepkileri standart Puma'dan %25 daha hızlı. Tepkinin arttırılması için daha kısa direksiyon kolu ve hızlı kremayer dişlisine sahip. 11,4:1 oranlı direksiyon.

- Frenler standart Puma'ya göre %17 daha büyük. 325 mm önde, 271 mm arkada diskler mevcut. Puma ST'ye özel geliştirilmiş Michelin Pilot Sport 4S lastikler var.

- Puma'ya özel geliştirilmiş şasi, özel torsiyon, viraj denge çubuğu ve amortisörler mevcut. Fiesta ST'de kullanılan Force vectoring springs yaylar mevcut.

- Aracın yerden yüksek yapısından dolayı arkadaki torsiyon çubuğunun burulma sertliği 2000 Nm/derece'ye çıkarılmış. Bu değer Fiesta ST'ye göre %40, normal Puma'ya göre %50 daha fazla. Arka viraj denge çubuğu 28 mm, ön viraj denge çubuğu 24 mm şeklinde kalınlığı arttılmış.

- 19 inç jantlı Puma ST 6 ileri manuel şanzımanla geliyor. 0-100 6.7 saniye, son hız 220 kmh.


Ekli dosyayı görüntüle 29515

Ekli dosyayı görüntüle 29516

Ekli dosyayı görüntüle 29517

Ekli dosyayı görüntüle 29518

Kaynak : https://www.focusclubtr.com/topic/20548-yepyeni-ford-puma-st-ford’un-avrupadaki-ilk-performans-suvsi/

Ford anladığım kadarıyla ST modellerine daha çok önem veriyor iç tasarım vs yanlışmı düşünüyorum yoksa??
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk