225/50/r17 Yaz Lastiği Tavsiyesi

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
783
20
Marka
Ford
Selamlar değerli forum üyeleri, Astra J için yakın zamanda jant takımı alacağız (orijinal), takımı alacağımız kişi eski tarihli lastikle beraber verebileceğini söyledi, biz de duruma göre lastikleri kullanacağız ya da 0 set almamız gerekecek,


0 set alacakmış gibi konuşalım,
lastik ebatları: 225/50/r17

kriterler;
- bütçe lastiğin tanesi için 5-7k ₺ arası, daha üstü zor,

- aracı çoğunlukla abim kullanacağı için ve kendisi çukurlardan - kasislerden geçerken dikkat etmediği için XL olması daha makbule geçer, ayriyeten bozuk toprak yollarda da iş görebilmeli (senede 1 defa da olsa köye gidiyoruz, balon-yarık olsun istemeyiz),
bide aracın kendisi de ağır - 1500kg - ve bazen 4-5 kişi binip bir yerlere gidiyoruz, otobanda bile bozuk yerler varken şehir içlerini az çok biliyoruz hepimiz nasıl olduğunu,

- konfor konusu çok önemli değil, aracın süspansiyonları iyi olduğu için sıkıntı olacağını sanmam, lastik ebatları da konfor-tutuş dengesi için uygun zaten,

- ses konusu da çok önemli değil, aracın üzerinde Riken kış lastikleri olmasına karşın yol sesi fazla gelmiyor

- yol tutuş zaten lastikte iyi olması gereken bir şey, bu önemli olmasa petlas alıp geçerdik,

- genel olarak İstanbul olmak üzere şehir içinde kullanıyoruz, ama uzun yola çıktığımızda da sağlam yol yaparız, değişik iklim koşulları olan yerlere gidebiliriz (çok sıcak yerden yağmurlu bölge gibi),


- marka takıntımız yok, mümkün mertebe F/p olmalı,


baktığım vakit Conti PC7'ler için çabuk deforme - yarılma durumları oluyormuş, özellikle şikayet var'da gördüğüm bazı basit durumlarda bile lastik çöp olmuş, herhalde bize denk gelse aynı anda 4 lastik paket olur gibi,

205/55/r16 ve 235/45/r18 için lassa driveways tecrübemiz oldu, küçük ebatta viraj tutuşu iyi ama ıslak zemin ve genel frenlemede kötü; büyük ebatta genel olarak kötü bir lastik olmasından mütevellit lassaya sıcak bakmıyoruz, yeni çıkan revola serisi bridgestone ile aynı hamur kullanıldığı söyleniliyor ama yine de iyi olmadığına dair duyumlar aldım, dayanıklılık olarak tek geçsem de hayati konularda kötü olmasından dolayı eleniyor,

michelin tarafında primacy serisi için çok yumuşak hamurlu olmasından dolayı çabuk ömür tükenme ve düşük dayanıklılık durumu olabiliyormuş, pilot sport serisinde de geç ısındığı için ısınana kadar tutuşta düşük olma durumu varmış,

goodyear'ı C-elysee varken kullanmıştık, fabrika çıkışlı gelen lastiklerdi, 185/65/r15 ebatlarında idi ama ekonomi lastiği değildi, 30k km kullanınca bitik hâle gelmişti (yaşanmışlık biraz fazla), ama tutuş olarak o arabayı bile iyi yolda tutuyordu hep limitlerinde kullanılmasına rağmen, ama güncel modeller nasıl bilmiyorum,

Conti PC6'ları yine Astra J'de deneyimlemiştik ama hem aracın ağırlığı 100kg daha azdı hem de ebatlar 205/60/r16 idi, kullandığımız sürede sıkıntı olmamıştı, konfor - yol tutuş çok iyiydi ama önceki sahibinde kaldırıma sürttüğü için lastik yarılma durumu olmuş (spesifik bir durum),



hankook, pirelli vs. bilmemekle beraber tüm tavsiyelerinize açığım, önerilerinizi bekliyorum
 
hocam marka takıntılığı yapıyormuş gibi görünebilirim ancak conti der susarum primay 4 vardı iğrenç lastik asla para vermem verditmek istemem kimseye conti dışında tek güvenebileceğim lastik brigestone olur başka olmaz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
2021 yılında taktığım PC'lar 60k'yı devirdi. Hala önemli bir kayıp yok. Eğer aracımı satmaz isem yine PC alacağım.

Ankara'dan dönerken otobanın ortasında bulunan çukura düştüm. 3-5 gün sonra lastiğin balon yaptığını fark ettim. Yeni tek lastik aldım. Bilecik yolunda lastik havaya uçtu. Yolda bulunan bir metal lastiğin altın girip jant kenarından çıkmış. İki olayda jantım hatrı sayılır onarımlar gördü ve teker rulmanım değişti.

Başka lastik kullanmadım. Kıyas yapamayacağım. Fakat bu iki talihsiz olayın haricinde hiç bir sorun yaşamadım ve gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
Lassa ve Bridgestone diyecektim de, Lassa'yı elemişsiniz. Bridgestone Turanza öneririm.
Hankook cefakar lastiktir ama fiyatının karşılığı kadardır. Her şeyi orta seviyedir.
Falken'i son zamanlarda yaşadığım ve çevremin yaşadığı balans sorunları, ek olarak satış sonrası malının bu kadar arkasında durmaması konusunu yaşadıktan sonra kimselere öneremiyorum. 10k km kadar sonra balansı bozma ihtimali diğer markalara göre çok yüksek.
Dunlop da aynı fabrikada üretiliyor ve satış/satış sonrası Falken ile aynı, o yüzden onu da öneremiyorum.
Continental UltraContact (Primacy, efficientGripPerformance rakibi) modelini son iki aracımda lastiğin karakterine ve kullanım amacına tamamen aykırı şekilde kanırta kanırta kullanıyorum. Yanağa biniyor, direksiyon hissi gidiyor filan ama saygı duyulası şekilde dayanıyor. Dişlerin erimesi konusunda da beni şaşırtıyor. Aklınızın bir köşesinde bulunsun.
Goodyear EfficientGrip Performans da iyidir. Ama olumsuz koşullar görünce biraz balans bozmaya meyledebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
Bam güm çukurlara girip lastikleri kaldırıma, taşa vs sürtmediğiniz sürece herhangi bir problem yaşamazsınız conti ile ilgili. Bu sorunları yaşayanların çoğu çukur, tümsek vs hiç dikkat etmeden araçlarını kullananlardır. Diğer çok cüzzi bir kısmı ise fabrikasyon hatadan bunu yaşamıştır ama bu her ürün ve hizmette olabilir.

Arkadaşım 2020 astra j kullanıyor. Aynı lastik ebatlarına sahip. Pc6 XL aldırdım ona. Lastiğin teki balon yaptı. Ama nasıl yapmasın. 60 bindeki araba balans ayarı tutmuyor. Sebebi 4 alüminyum alaşım jantını da kötü kullanımdan dolayı yamultmuş. Çukur falan dikkat etmez. Jantların hepsini yamultacak kadar kötü kullanımda her lastik balon da yapar yarılır da.

Ben yıllarca conti kullandım. Arabanı doğru düzgün kullanırsan hiçbir şey olmaz lastiğe. PC7 XL alıp geç. İhtiyacına en iyi bu cevap verir.
 
Son düzenleme:
Bam güm çukurlara girip lastikleri kaldırıma, taşa vs sürtmediğiniz sürece herhangi bir problem yaşamazsınız conti ile ilgili. Bu sorunları yaşayanların çoğu çukur, tümsek vs hiç dikkat etmeden araçlarını kullananlardır. Diğer çok cüzzi bir kısmı ise fabrikasyon hatadan bunu yaşamıştır ama bu her ürün ve hizmette olabilir.

Arkadaşım 2020 astra j kullanıyor. Aynı lastik ebatlarına sahip. Pc6 XL aldırdım ona. Lastiğin teki balon yaptı. Ama nasıl yapmasın. 60 bindeki araba balans ayarı tutmuyor. Sebebi 4 alüminyum alaşım jantını da kötü kullanımdan dolayı yamultmuş. Çukur falan dikkat etmez. Jantların hepsini yamultacak kadar kötü kullanımda her lastik balon da yapar yarılır da.

Ben yıllarca conti kullandım. Arabanı doğru düzgün kullanırsan hiçbir şey olmaz lastiğe. PC7 XL alıp geç. İhtiyacına en iyi bu cevap verir.
çukurdan kastım bazen olmadık yerde çok fena bam-güm yapan çukurlara denk gelebiliyor olmamız,

mesela geçen sene maraştan orduya giderken sivas taraflarında 6-7 defa sağlam çukura girdik mondeo ile, hepsinde yaklaşık 120-130 ile gidiyorduk ama çukurların hiçbiri üzerinden geçene kadar belli olmuyordu, buna rağmen lastikte balon-yarık ya da jantta yamukluk olmamıştı, hatta airbag açacak diye korktum birkaç defa,

keza benzer durumu kocaelinde 110la giderken yaşamıştım, tam viraj içerisinde 20-30cm'lik keskin çukur vardı (kaçamadım), hatta ışıkta durup kabaca lastiği kontrol ettim bir şey var mı diye, hiçbir şey olmamıştı, o yüzden lassaları sağlamlık konusunda takdir ediyorum, bir çok defa sürtmeye maruz kalmasına rağmen de yarılmadı hiç, o yüzden bridgestone tarafına kayabiliriz gibi,

continental tarafında beni korkutan şikayet var yorumları, ama yine de değerlendireceğiz, XL PC7'ler fiyat olarak cazip kalıyor,

tavsiye için sağolun
 
Bir hafta öncesi olsa kendi Conti der geçerdim. Ama yarılma olayından dolayı biraz kafam karıştı benimde. Ben Good Year Asym5 kullanıyorum. 4 set takım alamadığım için üzerinde gelenlerle devam ettim. Önce 2 adet arka sonra 2 adet ön derken çıkamadım GY'den. Çevreme ise hep Conti aldırdım. O lastikleri tecrübe ettim.

Asym'ler de gayet güzel lastiklerdir. Kafa karışıklığı var ise, alınıp geçilebilir. Eagle Sport serisi almayın aman deyim. EGP'ler hakkında da hep iyi şeyler duydum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
çukurdan kastım bazen olmadık yerde çok fena bam-güm yapan çukurlara denk gelebiliyor olmamız,

mesela geçen sene maraştan orduya giderken sivas taraflarında 6-7 defa sağlam çukura girdik mondeo ile, hepsinde yaklaşık 120-130 ile gidiyorduk ama çukurların hiçbiri üzerinden geçene kadar belli olmuyordu, buna rağmen lastikte balon-yarık ya da jantta yamukluk olmamıştı, hatta airbag açacak diye korktum birkaç defa,

keza benzer durumu kocaelinde 110la giderken yaşamıştım, tam viraj içerisinde 20-30cm'lik keskin çukur vardı (kaçamadım), hatta ışıkta durup kabaca lastiği kontrol ettim bir şey var mı diye, hiçbir şey olmamıştı, o yüzden lassaları sağlamlık konusunda takdir ediyorum, bir çok defa sürtmeye maruz kalmasına rağmen de yarılmadı hiç, o yüzden bridgestone tarafına kayabiliriz gibi,

continental tarafında beni korkutan şikayet var yorumları, ama yine de değerlendireceğiz, XL PC7'ler fiyat olarak cazip kalıyor,

tavsiye için sağolun
Lassa dediğimiz bildiğin ticari araç lastiği. Zaten mottosunu da ona göre yapmışlar. Al taksiye koy, şirket aracına koy, kamyona koy, minibüse koy. Lassa'dan beklenti sağlam olması ama geriye kalan hiçbir disiplinde bırakın pc7'yi, yumuşak hamurlu ultracontact'la bile kıyaslamam. Bir lastikten beklentiniz salt sağlamlıksa o zaman sorun yok. Tabi ki tercih edilebilir.

Bridgestone grubunda en çok tercih edilen Turanza'lar bir zamanların taksici lastiğiydi. Lastiğin hiçbir özelliği yok sadece aşırı sağlamdı. Yeni nesil T005 ve yerine gelen Turanza 6 modelleri diğer premium rakiplerle kıyaslandığında ilk üçe girebilecek kadar iyi ama her şeyin bir bedeli vardır. Artık bu iki modelle birlikte dayanıklılık ve sağlamlık konusu bu modellerin ön plana çıkan özelliği değil. Hatta T005 ve Turanza 6 modellerine göre çok daha iyi yıpranma, aşınma özelliği sunuyor PC7 modeli. Bunu testlerde de görebilirsin.

Her lastik beklenmedik bir çukurda darbe alıp yarılabilir, balon yapabilir. Ama sırf daha sağlam olsun diye bir tercihiniz varsa diğer özellikleri bir kenara atıp Lassa alınabilir. Bridgestone'un ise yeni modelleri çok başarılı fakat eski bridgesteone modelleriyle kıyaslayıp contiden daha sağlam diye düşünüp alırsanız orada yanılırsınız. Çünkü testler öyle söylemiyor.

Conti'den yana içiniz rahat etmeyecekse ben bridgestone, lassa vs yerine direkt goodyear asym 5 veya 6 öneririm.
 
Son düzenleme:
Lassa dediğimiz bildiğin ticari araç lastiği. Zaten mottosunu da ona göre yapmışlar. Al taksiye koy, şirket aracına koy, kamyona koy, minibüse koy. Lassa'dan beklenti sağlam olması ama geriye kalan hiçbir disiplinde bırakın pc7'yi, yumuşak hamurlu ultracontact'la bile kıyaslamam. Bir lastikten beklentiniz salt sağlamlıksa o zaman sorun yok. Tabi ki tercih edilebilir.

Bridgestone grubunda en çok tercih edilen Turanza'lar bir zamanların taksici lastiğiydi. Lastiğin hiçbir özelliği yok sadece aşırı sağlamdı. Yeni nesil T005 ve yerine gelen Turanza 6 modelleri diğer premium rakiplerle kıyaslandığında ilk üçe girebilecek kadar iyi ama her şeyin bir bedeli vardır. Artık bu iki modelle birlikte dayanıklılık ve sağlamlık konusu bu modellerin ön plana çıkan özelliği değil. Hatta T005 ve Turanza 6 modellerine göre çok daha iyi yıpranma, aşınma özelliği sunuyor PC7 modeli. Bunu testlerde de görebilirsin.

Her lastik beklenmedik bir çukurda darbe alıp yarılabilir, balon yapabilir. Ama sırf daha sağlam olsun diye bir tercihiniz varsa diğer özellikleri bir kenara atıp Lassa alınabilir. Bridgestone'un ise yeni modelleri çok başarılı fakat eski bridgesteone modelleriyle kıyaslayıp contiden daha sağlam diye düşünüp alırsanız orada yanılırsınız. Çünkü testler öyle söylemiyor.

Conti'den yana içiniz rahat etmeyecekse ben bridgestone, lassa vs yerine direkt goodyear asym 5 veya 6 öneririm.
lassayı övdüm sanılmış biraz, tabi ki iyi bir lastik değil lassalar, sadece conti'lerin ve michelin'lerin yanaklarının rakiplerine göre biraz daha hassas olması düşündürdü, o yüzden bridgestone ekledim listeye ama dediğinize göre pc7'ler biraz daha dayanıklı,

1000027883.jpg

şuanlık yaptığım liste bu, asym 6'ya genel olarak iyi yorumlar yapılmış olarak gördüm, bu modeller arasında tercih yaparız gibi duruyor
 

Ekli dosyalar

  • 1000027883.jpg
    1000027883.jpg
    269.2 KB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
lassayı övdüm sanılmış biraz, tabi ki iyi bir lastik değil lassalar, sadece conti'lerin ve michelin'lerin yanaklarının rakiplerine göre biraz daha hassas olması düşündürdü, o yüzden bridgestone ekledim listeye ama dediğinize göre pc7'ler biraz daha dayanıklı,

Ekli dosyayı görüntüle 49622
şuanlık yaptığım liste bu, asym 6'ya genel olarak iyi yorumlar yapılmış olarak gördüm, bu modeller arasında tercih yaparız gibi duruyor
Primacy serilerinin hepsini boş verin. Değişik iklim koşullarına uyum sağlamada en başarısız model primacy serileridir listedeki diğer lastikler düşünüldüğünde. Bunun yanında kuru zeminde asla diğerleri kadar başarılı hissettirmiyor. Kuru zeminde yol tutuşu çoğu sürücünün limitinin de altında. Corsa'da da kullanıyorum primacy 4'ü ve hatta 3'ü de daha önce kullandım. Bu kadar pahalı olup bu kadar az özellik sunan tek lastik modelidir benim gözümde.

Pilot Sport 5, Premium Contact 7 ve Asym 6 arasından seçimi yapın derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt