Selamlar değerli forum üyeleri, Astra J için yakın zamanda jant takımı alacağız (orijinal), takımı alacağımız kişi eski tarihli lastikle beraber verebileceğini söyledi, biz de duruma göre lastikleri kullanacağız ya da 0 set almamız gerekecek,
0 set alacakmış gibi konuşalım,
lastik ebatları: 225/50/r17
kriterler;
- bütçe lastiğin tanesi için 5-7k ₺ arası, daha üstü zor,
- aracı çoğunlukla abim kullanacağı için ve kendisi çukurlardan - kasislerden geçerken dikkat etmediği için XL olması daha makbule geçer, ayriyeten bozuk toprak yollarda da iş görebilmeli (senede 1 defa da olsa köye gidiyoruz, balon-yarık olsun istemeyiz),
bide aracın kendisi de ağır - 1500kg - ve bazen 4-5 kişi binip bir yerlere gidiyoruz, otobanda bile bozuk yerler varken şehir içlerini az çok biliyoruz hepimiz nasıl olduğunu,
- konfor konusu çok önemli değil, aracın süspansiyonları iyi olduğu için sıkıntı olacağını sanmam, lastik ebatları da konfor-tutuş dengesi için uygun zaten,
- ses konusu da çok önemli değil, aracın üzerinde Riken kış lastikleri olmasına karşın yol sesi fazla gelmiyor
- yol tutuş zaten lastikte iyi olması gereken bir şey, bu önemli olmasa petlas alıp geçerdik,
- genel olarak İstanbul olmak üzere şehir içinde kullanıyoruz, ama uzun yola çıktığımızda da sağlam yol yaparız, değişik iklim koşulları olan yerlere gidebiliriz (çok sıcak yerden yağmurlu bölge gibi),
- marka takıntımız yok, mümkün mertebe F/p olmalı,
baktığım vakit Conti PC7'ler için çabuk deforme - yarılma durumları oluyormuş, özellikle şikayet var'da gördüğüm bazı basit durumlarda bile lastik çöp olmuş, herhalde bize denk gelse aynı anda 4 lastik paket olur gibi,
205/55/r16 ve 235/45/r18 için lassa driveways tecrübemiz oldu, küçük ebatta viraj tutuşu iyi ama ıslak zemin ve genel frenlemede kötü; büyük ebatta genel olarak kötü bir lastik olmasından mütevellit lassaya sıcak bakmıyoruz, yeni çıkan revola serisi bridgestone ile aynı hamur kullanıldığı söyleniliyor ama yine de iyi olmadığına dair duyumlar aldım, dayanıklılık olarak tek geçsem de hayati konularda kötü olmasından dolayı eleniyor,
michelin tarafında primacy serisi için çok yumuşak hamurlu olmasından dolayı çabuk ömür tükenme ve düşük dayanıklılık durumu olabiliyormuş, pilot sport serisinde de geç ısındığı için ısınana kadar tutuşta düşük olma durumu varmış,
goodyear'ı C-elysee varken kullanmıştık, fabrika çıkışlı gelen lastiklerdi, 185/65/r15 ebatlarında idi ama ekonomi lastiği değildi, 30k km kullanınca bitik hâle gelmişti (yaşanmışlık biraz fazla), ama tutuş olarak o arabayı bile iyi yolda tutuyordu hep limitlerinde kullanılmasına rağmen, ama güncel modeller nasıl bilmiyorum,
Conti PC6'ları yine Astra J'de deneyimlemiştik ama hem aracın ağırlığı 100kg daha azdı hem de ebatlar 205/60/r16 idi, kullandığımız sürede sıkıntı olmamıştı, konfor - yol tutuş çok iyiydi ama önceki sahibinde kaldırıma sürttüğü için lastik yarılma durumu olmuş (spesifik bir durum),
hankook, pirelli vs. bilmemekle beraber tüm tavsiyelerinize açığım, önerilerinizi bekliyorum
0 set alacakmış gibi konuşalım,
lastik ebatları: 225/50/r17
kriterler;
- bütçe lastiğin tanesi için 5-7k ₺ arası, daha üstü zor,
- aracı çoğunlukla abim kullanacağı için ve kendisi çukurlardan - kasislerden geçerken dikkat etmediği için XL olması daha makbule geçer, ayriyeten bozuk toprak yollarda da iş görebilmeli (senede 1 defa da olsa köye gidiyoruz, balon-yarık olsun istemeyiz),
bide aracın kendisi de ağır - 1500kg - ve bazen 4-5 kişi binip bir yerlere gidiyoruz, otobanda bile bozuk yerler varken şehir içlerini az çok biliyoruz hepimiz nasıl olduğunu,
- konfor konusu çok önemli değil, aracın süspansiyonları iyi olduğu için sıkıntı olacağını sanmam, lastik ebatları da konfor-tutuş dengesi için uygun zaten,
- ses konusu da çok önemli değil, aracın üzerinde Riken kış lastikleri olmasına karşın yol sesi fazla gelmiyor
- yol tutuş zaten lastikte iyi olması gereken bir şey, bu önemli olmasa petlas alıp geçerdik,
- genel olarak İstanbul olmak üzere şehir içinde kullanıyoruz, ama uzun yola çıktığımızda da sağlam yol yaparız, değişik iklim koşulları olan yerlere gidebiliriz (çok sıcak yerden yağmurlu bölge gibi),
- marka takıntımız yok, mümkün mertebe F/p olmalı,
baktığım vakit Conti PC7'ler için çabuk deforme - yarılma durumları oluyormuş, özellikle şikayet var'da gördüğüm bazı basit durumlarda bile lastik çöp olmuş, herhalde bize denk gelse aynı anda 4 lastik paket olur gibi,
205/55/r16 ve 235/45/r18 için lassa driveways tecrübemiz oldu, küçük ebatta viraj tutuşu iyi ama ıslak zemin ve genel frenlemede kötü; büyük ebatta genel olarak kötü bir lastik olmasından mütevellit lassaya sıcak bakmıyoruz, yeni çıkan revola serisi bridgestone ile aynı hamur kullanıldığı söyleniliyor ama yine de iyi olmadığına dair duyumlar aldım, dayanıklılık olarak tek geçsem de hayati konularda kötü olmasından dolayı eleniyor,
michelin tarafında primacy serisi için çok yumuşak hamurlu olmasından dolayı çabuk ömür tükenme ve düşük dayanıklılık durumu olabiliyormuş, pilot sport serisinde de geç ısındığı için ısınana kadar tutuşta düşük olma durumu varmış,
goodyear'ı C-elysee varken kullanmıştık, fabrika çıkışlı gelen lastiklerdi, 185/65/r15 ebatlarında idi ama ekonomi lastiği değildi, 30k km kullanınca bitik hâle gelmişti (yaşanmışlık biraz fazla), ama tutuş olarak o arabayı bile iyi yolda tutuyordu hep limitlerinde kullanılmasına rağmen, ama güncel modeller nasıl bilmiyorum,
Conti PC6'ları yine Astra J'de deneyimlemiştik ama hem aracın ağırlığı 100kg daha azdı hem de ebatlar 205/60/r16 idi, kullandığımız sürede sıkıntı olmamıştı, konfor - yol tutuş çok iyiydi ama önceki sahibinde kaldırıma sürttüğü için lastik yarılma durumu olmuş (spesifik bir durum),
hankook, pirelli vs. bilmemekle beraber tüm tavsiyelerinize açığım, önerilerinizi bekliyorum