KAPALI 230.000 TL'ye kadar hangi otomobil?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hakikionur

Panpa
519
31
Marka
Volvo
18 senedir kullandığımız 290k km'ye yaklaşan Vectra B 2.0 Dti'imiz ile yavaştan vedalaşmayı düşünüyorum.
Sene de 15 20 bin km yapacağım. Arabayı koşacağım açıkçası. Yüzde 75 şehir içinde kullanacağım, yüzde 25 İstanbul-Tekirdağ arası yol yapacak. Ufak tefek şantiyeye giderken kutu vs taşıyabilirim. Arada bir viraj yaparken zevk verse ballı tarafı olur. Yakıt olarak 7 litre civarına tamamım. Babamın rahat kullanabileceği bir otomobil olması da gerekiyor.
Açıkcası seçim olarak kafam çorba olmuş durumda. 230.000 üst limit olsa da ne kadar ucuz olsa o kadar iyi. İkinci elde fiyatların hala çok yukarda olduğunu düşünüyorum.
Sıfır olarak düşündüğüm;
-Corolla 1.6 veya 1.5 benzinli dream cvt (225.000)
Artıları; Dayanıklılık, Bağımsız Süspansiyon Eksileri; Cvt şanzıman, sürüş zevki, yakıt (231.500)
-Leon 1.5 tsi manuel
Artıları; Tasarım, yenilik, avro artışında prim yapacak olması Eksileri; Manuel, Sürüş zevki(?), karışık klima vs kullanımı
-Megane 1.3 tce edc veya manuel (180.000-210.000)
Artıları; Fiyat, motor Eksileri; Konfor, yol tutuş
-Kamiq 1.0 Tsi dsg (250.000)
Artıları; Yükseklik, skoda kullanışlılığı Eksileri; Fiyat, boyutlar
Açıkçası bu seçeneklerin hiç biri içime tam olarak sinmiyor. Zaten yıllardır vectra ile devam etme sebebim de bu :D Octavia yüzde 50 ötv dilimine girse düşünmez alırdım açıkçası.
Kafam çorba olmuş şeklinde önerilerini bekliyorum liste harici önerilerinize de açığım genç ikinci el de olabilir.
 
Evet araç otomatik uzun bir pazarlık sonucu alınmış bir fiyat. Öyle çok ağır şartlara girmeyecek yolda duracak yani kutu vs taşımam gerekiyor zaman zaman. Pick uplık bir durum yüzde 99 yok yani.
1.5 motoru bende çok merak ediyorum performansı düşük olacak büyük ihtimalle sesi hakkında umudum var ama yakıt olarak üzmemesini istiyorum. Uzun dönem 7 litreyi geçmezse memnun olucam. Lpg vs düşünmüyorum

Verilere bakılırsa 1.6 motora göre performans anlamında geriledi ancak tüketim ve emisyon olarak daha başarılı. Açıkçası yakıt olarak üzecek gibi durmuyor. Motor direkt enjeksiyonlu, LPG (düşünmüyorsunuz ama bilgi olması açısından) şu ana kadar yapan var mı bilmiyorum ancak varsa bile yüksek maliyetli olacaktır.
 
Verilere bakılırsa 1.6 motora göre performans anlamında geriledi ancak tüketim ve emisyon olarak daha başarılı. Açıkçası yakıt olarak üzecek gibi durmuyor. Motor direkt enjeksiyonlu, LPG (düşünmüyorsunuz ama bilgi olması açısından) şu ana kadar yapan var mı bilmiyorum ancak varsa bile yüksek maliyetli olacaktır.
Biraz bakındım yapan var mı diye satarken problem olmaması açısından. Candan Mühendislik uyguluyor ve eskisi gibi uygun maliyetli bir lpg sistemiymiş. Zaten çok satılacağı için illa ki herkes uygulayacaktır
 
Biraz bakındım yapan var mı diye satarken problem olmaması açısından. Candan Mühendislik uyguluyor ve eskisi gibi uygun maliyetli bir lpg sistemiymiş. Zaten çok satılacağı için illa ki herkes uygulayacaktır
LPG takılması beklediğim bir durumdu ama uygun fiyatlı olması şaşırtıcı. Normal kitler 2 bin lira seviyesindeyken direkt enjeksiyonlu araçlara 10 bin lira gibi fiyatlar isteniyordu.


Toyota motoru LPG uyumu ile bilinir ancak şahsen senede 15 bin km bandını aşmıyorsanız önermem.
Toyota motorları LPG uyumu ile bilinir ama her motoru LPG'ye uygun değildir. Geçmişte Avensis 2.0 D4 lere uygun olmayan LPG kitleri takıldı sonra sorunlu diye adı çıktı. Bu yeni 1.5 motor, Mazda motorlarına benziyor. Direkt enjeksiyonlu araçlara da LPG takılıyor ancak maliyet olarak uygun olmuyor.
Atmosferik Japonlara LPG takılır, atmosferik Toyota'ya LPG takılır gibi düz yaklaşımlar her zaman doğru sonuç vermeyecektir. Mazda veya Subaru'ya ne LPG taktırırım ne de LPG'li alırım. Üstteki Avensis örneği gibi diğer Japonlarda da böyle araçlar var.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...