AÇIK 300.000 TL Bütçe ile Öğrenci Arabası

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Efe Kaya
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Efe Kaya

Efe Kaya
Asfalt Kurutucu
28
300.000 TL'ye kadar(Pazarlıkla max 320-325bin tl falan) araba bakıyorum. Aklımda Peugeot 206 1.4(75 ve 90hp) ve Renault Clio mk2(98hp) var. Aradığım araba parçası ucuz, sorun çıkarmayacak, model yılı 2000'in altına düşmeyecek, km olarak ta 300 bini görmemiş olacak şekilde bakıyorum. Tavsiye edebileceğiniz veya tecrübenizi paylaşabileceğiniz araç varsa paylaşırsanız sevinirim.
(2000 modelin altına düşersem aklımda Corsa B ve Polo 6N var ama hiç istemiyorum 2000 modelin altına düşmek.)

Genel olarak aradığım özellikler: Klima, hidrolik direksiyon, abs.
 
Son düzenleme:
Ben kısıtlı bütçemle tek kapı araba tercih etmiştim. İmzamdaki Corsa C aracı düşünürseniz sattığım kişiyi tanıyorum. Araca hala ulaşabiliriz. Kriterlerinize uymayan tek tarafı ABS'dir. Geri kalan çoğu şeyi karşılar.
300k bütçe ile alacağınız hiçbir araba "sorun çıkarmayacak" kriterinize uymayacaktır. 2000 modelin altına düşme konusunu da dert etmeyin. 20 yıldan sonra arabalardaki parçalarının çoğunun ekonomik ömrü tamamlanmış oluyor.
O bütçe ile yürütmesi en kolay iki seçenek Clio II ve Palio'dur. Olmazsa olmaz diyorsanız ABS'li Palio da bulmak mümkün.
Nispeten sorunsuz ve yüksek model isterseniz hacimden ebattan feragat edip A sınıfından 2007-2008 Kia Picanto bakabilirsiniz, benzer fiyatlara biraz yıl düşüp Kia Rio da bakabilirsiniz. Hyundai özellikle önermiyorum çünkü TR'de aynı platform olan kardeş araçların piyasası Kia'dan daha yüksek.
 
Ben kısıtlı bütçemle tek kapı araba tercih etmiştim. İmzamdaki Corsa C aracı düşünürseniz sattığım kişiyi tanıyorum. Araca hala ulaşabiliriz. Kriterlerinize uymayan tek tarafı ABS'dir. Geri kalan çoğu şeyi karşılar.
300k bütçe ile alacağınız hiçbir araba "sorun çıkarmayacak" kriterinize uymayacaktır. 2000 modelin altına düşme konusunu da dert etmeyin. 20 yıldan sonra arabalardaki parçalarının çoğunun ekonomik ömrü tamamlanmış oluyor.
O bütçe ile yürütmesi en kolay iki seçenek Clio II ve Palio'dur. Olmazsa olmaz diyorsanız ABS'li Palio da bulmak mümkün.
Nispeten sorunsuz ve yüksek model isterseniz hacimden ebattan feragat edip A sınıfından 2007-2008 Kia Picanto bakabilirsiniz, benzer fiyatlara biraz yıl düşüp Kia Rio da bakabilirsiniz. Hyundai özellikle önermiyorum çünkü TR'de aynı platform olan kardeş araçların piyasası Kia'dan daha yüksek.
Aklımda Clio 2 de var makyajlı kasasını çok beğeniyorum ki 1.4 98'lik motoru gayet güzel. Şu anlık sadece araştırıyorum arabayı hemen almayacağım. Palio'da temiz 1.3 Multijet bulunursa güzel bir tercih olabilir ya da 1.6 103 ve 1.2 80'lik motorlarda iş görür.
 
Aklımda Clio 2 de var makyajlı kasasını çok beğeniyorum ki 1.4 98'lik motoru gayet güzel. Şu anlık sadece araştırıyorum arabayı hemen almayacağım. Palio'da temiz 1.3 Multijet bulunursa güzel bir tercih olabilir ya da 1.6 103 ve 1.2 80'lik motorlarda iş görür.
1.6 paliodan ben olsam uzak dururdum yürütmesi çok zor bi motor ve özellikle bu motor palioda takılı olunca kimse bakmak istemiyo sanayide
 
300.000 TL'ye kadar(Pazarlıkla max 320-325bin tl falan) araba bakıyorum. Aklımda Peugeot 206 1.4(75 ve 90hp) ve Renault Clio mk2(98hp) var. Aradığım araba parçası ucuz, sorun çıkarmayacak, model yılı 2000'in altına düşmeyecek, km olarak ta 300 bini görmemiş olacak şekilde bakıyorum. Tavsiye edebileceğiniz veya tecrübenizi paylaşabileceğiniz araç varsa paylaşırsanız sevinirim.
(2000 modelin altına düşersem aklımda Corsa B ve Polo 6N var ama hiç istemiyorum 2000 modelin altına düşmek.)

Genel olarak aradığım özellikler: Klima, hidrolik direksiyon, abs.
tam o şekilde bir araştırmaya girip 3 kapı grande punto 1.4 fire almıştım 1 sene oldu olacak.

her seferinde iyi ki aldım diyorum, tavsiye ederim.

varsa sorularınızı da cevaplarım.

206 ve cliolara'da baktım, tercihim puntodan yana olmuştu.
 
Eski ve fazla kilometre yapmış dizellerden biraz uzak duruyorum ama 1.3 Multijet ve 1.9 TDI motor çok sağlam motorlar. 300.000 kilometredeki 1.9 TDI masraf çıkartır mı hocam?
Bu bütçede bakacağın arabalarda her motorun risk çıkarma olasılığı var. Yakın zamanda rektefiye ya da sandık motor atılmış ve bunu faturalarla destekleyen bir araba almak sorun çıkarma noktasında daha mantıklı olur. Dünyanın en sorunsuz motor şanzımanlı arabası da olsa bunca yıl nasıl kullanılmış, bakım aralıklarına dikkat edilmiş mi ve en önemlisi de artık ömrünü tamamlayan parçalar dolayısıyla sorun çıkartmamasını beklemek yanlış olur
 
tam o şekilde bir araştırmaya girip 3 kapı grande punto 1.4 fire almıştım 1 sene oldu olacak.

her seferinde iyi ki aldım diyorum, tavsiye ederim.

varsa sorularınızı da cevaplarım.

206 ve cliolara'da baktım, tercihim puntodan yana olmuştu.
1.4 Fire motorun masrafları ortalama ne kadar hocam? Şahsen önceleri bende 3 kapı punto bakıyordum.
 
1.4 Fire motorun masrafları ortalama ne kadar hocam? Şahsen önceleri bende 3 kapı punto bakıyordum.
city modu, airbag çatlaması ve direksiyon sargı arızası harici kronik sıkıntısı yok, kara düzen atmosferik motor.

bakımı iyi marka parçalarla (motul x-cess yağ, opar orijinal filtre seti ile) işçiliğiyle beraber 2500 T tutar. yedek parça ve yürütme maliyeti çok ucuz arabalardandır.

basmazsan şehir içi max yakacağın 6.5 ortalama (LPG'de bu 1.85-1.9 TL'lere eşdeğer).

kullanımı city modu ile çok çok kolaydır ve rahattır, alışınca diğer manueller sert hissettirir genelde.

ben bir sene önce aldığımda uzun süre ve kafa rahat binmek adına üst kapak yaptırdım, hiçbir malzemenin dandiğini almadım (sıvı conta dahil), 25.000 TL ödedim. şimdi olsun 31-32.000 TL.

orijinal baskı balata seti ile debriyajı değiştirdim, 5000 TL gibi bir para ödedim diye hatırlıyorum yanlış olmasın.

performansı iyi değildir, beklentini düşük tutarsan seni üzmez ama iyi de gitmez.

iç hacmi 3 kapı için bence geniş, tabi rakiplerini incelemedim ama binenler arkada rahat eder genelde.

https://otopark.com/forum/threads/2006-fiat-grande-punto-1-4-fire-active-3-kapi.15533/

yukarıda benim arabanın konusunu bıraktım, 1 senede yaptıklarım da yazıyor.

oku istersen, gene sormak istediğin olursa da seve seve yardımcı olurum.
 
Sanayide tanıdığınız hangi usta varsa onun markalarına bakardım önce. Bu mantıkla nişanlıma 2,5 sene önce 2006 1.6 dizel c3 aldık. İlk arabasıydı, araba kullanmayı falan bunla öğrendi hep. O yüzden abs,4 airbag falan olsun istedim. Şaşırtıcı biçimde bu sürede periyodik yağ bakımı dışında 1 kez ön 2 amortisörü değiştirdik, alternatör kasnağı mıdır nedir o tamir oldu. Başka da bi masraf çıkarmadı. 2.5 senede de 20 bin km'den fazla yol yapıldı. Yatan bir araçta olmadı yani.

Size c3 alın diyemem. benim gerçekten güvendiğim ustam var ona güvenerek ailedeki tüm araçlar psa ama siz kasap ustanın eline düşerseniz nefret edebilirsiniz.

Bu arada o model yıllarındaki psa araçlarında bahsedilen elektronik problemler genelde benzinli tarafında çıkıyor. Kendim 300 bine kadar 2007 c4 kullandım. Hiç elektronik sorun yaşamadım. Dediğim c3'te yaşadığımız elektronik tek sorun ara ara ampul patlıyor o kadar.

Pejo-citroen bakıyorsanız benzinli hele hele lpg'li araç bakmayın. Özellikle 1.4 olanlara. 1.6 olanlar lpg'li de alınabilir problem yok onda. .

Bu bütçelerde tecrübe ettiğim başka araç olmadığı için tavsiye veremiyorum ama psa grubunda durumlar bu şekilde.
 
yukarıda tavsiyesi verilen araçlardan güvenlik olarak en iyisi punto, 2. ise cliodur,
çoğu 1.4 98lik cliolarda abs ve klima var, mümkün mertebe boş pakete çok yönelmeyin (kendisini belli eder),
benzer bütçede 1.6 8v lik cliolar da var, biraz daha çok kaçar diğerlerine göre,

tabi araç özelinde olmasa da şu konularda tavsiye verebilirim,
1- fren sisteminin bakımı düzgün yapılmış araçlara dikkat edin, malum çoğu eski alt sınıf araç olduğu için hidrolik sıvısı, fren merkezleyicisinde problem olabilir,

2- çürüklü araçlardan kaçının,

3- elektrik tesisatı bu zamana kadar açıkta kalmış araçlara dikkat edin, (zamanında abimin megane 1 coupe'unun tesisatına-beynine kar düşmüştü, 2021de 3.5k para bayılmıştık),

4- conta testi yapılmalı, fan düzgün çalışıyor mu kontrol edilmeli, araç antrifizle mi kullanılmış dikkat edilmeli, yoksa tesisatta kaçak olup conta yaktırılabilir (yaşadık),

5- alt takımda amortisor, yay, rot kolu vb. gibi parçalar değişmesi gerekirse değiştirin, araba bambaşka oluyor,


bu kadar.
 
IMG_4893.jpeg


Bir arkadaşımın aracı satılık. İlgilenirseniz ulaştırabilirim. Araç İzmit’te
 
1.4 peugeot 206 kullanma fırsatını çok kez yakaladım, puntoya göre kesinlikle çok daha atak bir araç.

ancak benim puntom 190 km/h seviyesine ulaşabiliyorken, kullandığım peugeot 206 175-180 arasında kalıyordu ve yüksek süratlerde verdiği güven her iki aracın düşük olsa bile punto daha oturaklı hissettiriyordu.

tabi iki aracın kondisyonları göz önünde bulundurulmalı.
 
1.4 peugeot 206 kullanma fırsatını çok kez yakaladım, puntoya göre kesinlikle çok daha atak bir araç.

ancak benim puntom 190 km/h seviyesine ulaşabiliyorken, kullandığım peugeot 206 175-180 arasında kalıyordu ve yüksek süratlerde verdiği güven her iki aracın düşük olsa bile punto daha oturaklı hissettiriyordu.

tabi iki aracın kondisyonları göz önünde bulundurulmalı.
Şahsi görüşüm şu:
206'nın daha atak hissettirme sebebi alt devir canlılığı. Yüksek hızda tıkanma sebebi de aynı motor karakterine bağlı olarak üst devirlerinin sağır olması. Punto'daki daha lineer güç veren bir motor.

Bu arada Punto(Grande), zamanının bana göre Fiesta'dan sonra en iyi sürüşü ve yol tutuşu sunan modeliydi. Bu konuda 206 ile yarışamaz. Piyasaya çıkış olarak birkaç yıl fark var, bu durum gelişmesine biraz olumlu katkı sağlıyor. Unutmamak gerekir ki, Fiat'ı iflastan kurtaran modeldir =).

206'nın standart hali klasik Fransız şehir içi otomobilidir. Fransızların şehir içi otomobilleri Renault5, Citroen 2cv gibi küçük, leylek, şehir içinde kullanımı rahat ve konforlu, uzun yola acil ihtiyaç olmadıkça çıkmasın diyerek tasarlanan araçlar oluyor. Ama bu araçlar küçük dokunuşlarla ciddi yol tutan araçlar haline de gelebiliyorlar o ayrı. Sürüş keyfi isteyenlere zaten ayrıca hothatch'leri sunuyorlar.

Dediğiniz gibi, kondisyonu iyi olan tercih edilmeli. Zira biri Fransız, biri İtalyan. Al birini vur ötekine. İkisini de diri tutmak ciddi efor ister.