Usenmedim, esasen ayni tabloya baktim zf varyasyonlarini yazarken. Ancak sutuna bakmamisim yaninda arac modelleri yaziyormus. 320i ed'yi 8HP30 olarak biliyordum, demek ki yanlis biliyormusumÜşenirsen buyur bu da kanıtı https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
Dedigim gibi cok fazla arastirmadim bmw sahibi olmadigim icin..Yeni 318i kullanan biri launch control icin software update bekliyorum demisti dh'de, oradan aklimda kaldi..Dediginiz gibi donanimsal bir takim trickler ile belki yapilabiliyordur.Youtube videosundaki eleman teknik detay belirtmemis, bahsettigim 320i 2 litrelik f30 olabilir2 litre ve üstünde lc kodlamayla direkt açılıyor da 1.6'larda imkansız. Ben de bayağı araştırmıştım oradan biliyorum. Belki donanımsal bir şeyler yapmışlardır, dediğiniz videolar muhtemelen 320i'nin 2 litrelik versiyonu olanlar, yani ed olmayanlar.
Şanzıman konusundaysa, dişliler direkt parçalanmaz ama stocktan aşırı fazla bir tork bindiğinde, veya kötü kullanımlarda ömrü kısalır aynı motor gibi, onun dışında sıkıntısız kullanılabilir. Zaten bu tarz ürünlerde hesaplamalar sırasında ciddi oranda emniyet katsayısı kullanılıyor. Modifiye edip de ZF şanzımanda sıkıntı yaşayan insan sayısı çok çok az.
Çılgın apaçi geldi geneNe kadar tuttu inş seneye bende düşünüyorum ona göre vazgeçeyim
Dsg yi seven biri olarak söylüyorum dsg mi bu yazılım yapınca elinde kalsınŞanzımanin 8HP45 olmasina dayanarak soyluyorum, makyajdan sonra 8HP50 konulmaya baslandi, transtec adli uygulamadan teyit edebilirsiniz, o yuzden sanzimanda sikinti cikmasi imkansiz.