İster acemi ister deneyimli sürücü olsun şehirde yaşayan insan için küçük arabanın kullanım kolaylığı ve pratikliği büyük araçlarda yok. Acemi bir sürücü olarak küçük ve heçbek araçlarla trafiğe alışmanız daha kolay olacaktır. Ama istedikten sonra her araca alışılır, kullanamamak gibi bir durumun olacağını düşünmüyorum. Duster'ın zorlanılacak kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, boyut olarak Auris vs. gibi c heçbek boyutlarında. Yüksek araba sürmek şehir içinde çevre hakimiyeti olarak daha bile iyi ancak virajlar olsun, uzun yol olsun bineklere (sedan/hb) göre dezavantajlı. Bir de bildiğim kadarıyla Duster sıradan bir suv'ye göre de asfaltta daha başarısız yol tutuş olarak. Ve tabii güvenlik olarak da pek iyi değil.
Dacialar mekanik olarak pek sorun açmıyor bildiğim kadarıyla. Ancak elektronikle ilgili sorun yaşayanlar duydum. Hatta bir defa yolcu olarak bulunduğum Sandero'da farlar yanarken içerideki tüm elektrik gitti (gösterge, radyo vs.), sahibi muhtemelen sigortadan, bunların elektroniği çok sorunlu sık sık yapıyor demişti.
Yerinizde olsam Duster yerine i20 vb. bir b heçbek bakardım.
Sarı sitedeki satılık 1798 Duster'dan 810'u 4x4. Çoğunluk 4x2 yani. Türkiye'de Duster dahil çoğu SUV ve crossover şehirde kullanılıyor. Zaten bu şehir suv ve crossoverlarıyla ağır arazi imkânı yok. Yol olmayan yerde gitmekse mesele her araçla yapılır, hafif arazi ise bu 4x2 olanlarla bile yapanlar oluyor. Bineklerden en büyük artıları yüksek oldukları için altlarını vurmamaları. Bunların 4x4 bulunan versiyonları da gerekli hâllerde 4x4'e geçiyor, geri kalan zamanlarda iki çeker gidiyorlar. Sürekli dört çeker, arazi takviyeli vs. araçlar yok denecek kadar azaldı veya ülkemize gelmiyorlar.