520i'yi nasıl bilirsiniz?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan rosel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Süspansiyonun pat küt ettiği yok. Amortisör sisteminde önler çukura girince -ki ön amortisörlerde sensörler yoldaki darbeleri saniyede 400 kere kontrol ediyor, önler çukura girdiği anda arka tarafa bilgi iletiyor. arka amortisörlerde kendini o çukurdan güzelce geçecek şekilde ya kasıyor ya gevşetiyor. Ancak bizim ülkemizdeki yollar düzgün olmadığı için bunu bir noktaya kadar yapabiliyor. Pat küt dedikleri de arkalar böyle davranınca sesli çalışması.

Çalışma aralığı kısa lafına ben hiç mi hiç katılmıyorum 5 serisi için.. Önce sistemlerin nasıl çalıştığını bilmek gerek. Araştıran da bulur bu dediğimi.
 
Son düzenleme:
hocam zaten 5 serisinin pat küt etme seviyesi ne olabilir ki Allah aşkına :) sanki doğan gibi pat küt ediyor. herkes bunu yazmış.

doğan,palio değilde mercedes e,a6 gibi rakipleri ile kıayslamak mantıklı eğer c segmentinde astra, d segmentinde passat böyle tepkiler verdiği için nasıl laf ediliyorsa ve bmw 5 serisinde de böyle bir problem varsa bence bu büyük bir problem olmalı.
 
yok zaten onlarla kıyaslarsak belki biraz geriden geliyor olabilir ama geriden geldiği yer de muhtemelen iyidir zaten. artık o segmentte arabanın şurası da böyleymiş demek bana biraz giydirmek gibi geliyor. eğri oturup doğru konuşalım hepsi çok çok iyi zaten. gözün kapalı birini alsan aşık olarak binersin. alan arkadaşa da hayırlı olsun. o yüzden süspansiyon konuşmak gereksiz geldi bana

Kullanmadığım için yorum yapamam zaten bir Bmw den bahsediyoruz yani konfordan çok sürüş dinamikleri ile öne çıkmış bir markadır her zaman ve kesin bu karakterini 5 serisinde de kullanmıştır çokta öldürmemek lazım.
 
Sorun olmuyor. Cunku bir bmw aliyorsunuz. Ayriyetten f10 5 serilerinin icinde konforlu olani diyebiliriz( e60 bayagi sert suspansiyonlari). Bir mercedes alsaydiniz dediginize katiliyor olurdum. Konu bmw iken surus dinamikleri daha onemli ;)
e60 sertti E'ye göre ama hiç çalışma aralığının sonuna gelmezdi bence şuankinden daha konforluydu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5
Mesele arabanın sertliği değil bi araba sert olabilir eyvallah ama çalışma aralığının sonuna geliyor çok kolay bir biçimde arabada 4kişiyseniz çukurlarda filan yaylanıyor. Hadi ben bilmiyorum açın testine bakın çukurdan geçerkenki sese bakın o ses çalışma aralığının bittiği noktasıdır.
 
2 gün boyunca kullandım, en abartı çukurda bile sıçtık demedim. Aksine konfordan ödün de vermedi ayrıca, ki bunu araçta konfor aramayan biri olarak söylüyorum. Çalışma aralığının sonuna gelmesi gibi bir sorun da yaşamadım. Hem izolasyon hem süspansiyon olarak sınıfının altında değil.
 
Süspansiyonun pat küt ettiği yok. Amortisör sisteminde önler çukura girince -ki ön amortisörlerde sensörler yoldaki darbeleri saniyede 400 kere kontrol ediyor, önler çukura girdiği anda arka tarafa bilgi iletiyor. arka amortisörlerde kendini o çukurdan güzelce geçecek şekilde ya kasıyor ya gevşetiyor. Ancak bizim ülkemizdeki yollar düzgün olmadığı için bunu bir noktaya kadar yapabiliyor. Pat küt dedikleri de arkalar böyle davranınca sesli çalışması.

Çalışma aralığı kısa lafına ben hiç mi hiç katılmıyorum 5 serisi için.. Önce sistemlerin nasıl çalıştığını bilmek gerek. Araştıran da bulur bu dediğimi.
Bu dediğiniz ayrı bir teknoloji olarak geliyor diye biliyorum. Hatta geçen de forumda konusu olmuştu Mercedesin Magic Body Control diye bir sistemi olması lazım. Bmwde bu teknoloji varsa bile 520i de standart olamaz herhalde.
 
Hayır aksine standart. Bunu bilen kişi sayısı çok çok az ne yazık ki. Otomobilin standart özelliği.

Sizin dediğiniz Adaptif Süspansiyon olayı. Onunla ya da Magic Body Control sistemiyle alakası yok.
 
Bu denilen standart ozellige ragmen boyle bir tepki veriyorsa durum daha fena demektir. E segment alip calisma limiti az olan amortisore sahip olmasi kadar anormal bir durum olabilir mi ? Cogu zaman bu aracin tepesindeyim ve yollarin keskin bolgelerinde, asfaltin duz yapisina ters olarak sivri sekilde cikinti yapmis bolgelerde on amortisorler yuksek olmayan bir hizda bile calisma araligini bitirip tak diye once on takimlara sonra yoldaki kusurun keskinligine gore on konsola kadar vurabiliyor. Tabii ki bunu her zaman yapmiyor ama yaptigi zamanlarda da buyuk hayalkirikligi yasatiyor cunku bu segmentten beklemiyorsunuz. Bu oldugu zamanda amortisorlerin darbe emislerine, neredeyse sifira yakin bir etkiyle hic yardimci olmayan runflat lastiklere de ayni zamanda sovebiliyorsunuz ve amortisorun emis konusundaki sinirlarini zorladigini hissedebiliyorsunuz. Aracin hafif yaylanarak cok konforlu bir govde hareketiyle yol bozukluklarinin uzerinden gecmesiyle karistirmayin lutfen bu durumu.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Bu denilen standart ozellige ragmen boyle bir tepki veriyorsa durum daha fena demektir. E segment alip calisma limiti az olan amortisore sahip olmasi kadar anormal bir durum olabilir mi ? Cogu zaman bu aracin tepesindeyim ve yollarin keskin bolgelerinde, asfaltin duz yapisina ters olarak sivri sekilde cikinti yapmis bolgelerde on amortisorler yuksek olmayan bir hizda bile calisma araligini bitirip tak diye once on takimlara sonra yoldaki kusurun keskinligine gore on konsola kadar vurabiliyor. Tabii ki bunu her zaman yapmiyor ama yaptigi zamanlarda da buyuk hayalkirikligi yasatiyor cunku bu segmentten beklemiyorsunuz. Bu oldugu zamanda amortisorlerin darbe emislerine, neredeyse sifira yakin bir etkiyle hic yardimci olmayan runflat lastiklere de ayni zamanda sovebiliyorsunuz ve amortisorun emis konusundaki sinirlarini zorladigini hissedebiliyorsunuz. Aracin hafif yaylanarak cok konforlu bir govde hareketiyle yol bozukluklarinin uzerinden gecmesiyle karistirmayin lutfen bu durumu.
hocam açıkcası dediklerine katılmıyorum süspansiyonun çalışma aralığı yeterli bence , biraz sürüş tarzı ile alakalı olabilir sen çukurlara olması gerkenden hızlı girersen araba ne olursa olsun bi olumsuz tepki vercektir.RFT konusunda haklısın baya olumsuz etkiliyorlar.
 
hocam açıkcası dediklerine katılmıyorum süspansiyonun çalışma aralığı yeterli bence , biraz sürüş tarzı ile alakalı olabilir sen çukurlara olması gerkenden hızlı girersen araba ne olursa olsun bi olumsuz tepki vercektir.RFT konusunda haklısın baya olumsuz etkiliyorlar.
Hocam ben bu araci istanbul'un temiz ve bozuk asfaltlarinda kullandigim gibi bati karadeniz ve andolunun kotu yollarinda da kullaniyorum. Runflat lastiklerin bu aracin suspansiyonlarina etkisi bariz buyuk. Amortisorleri zorlayan da zaten yeteri kadar emis gucu saglayamayan sert yapili lastikler. Zaten ilk yorumumda da bahsetmistim bu araci alir almaz ilk yapacagim sey runflatleri sokmek olur cunku amortisorlere fazladan is dusurdugunu surucu olarak cok net hissedebiliyorum. Normal lastiklerle amortisorlerin bu tepkileri verecegini de pek dusunmuyorum ama runflatlerle bu araca yazik oluyor bu konuda
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: cgr50
Hatta araci almayi dusunen arkadas ve arkadaslar icin runflatin bu araca ek olarak getirdigi baska bir dezavantajdan da bahsedeyim; puturlu, micirli yahut duzlugunu kaybetmis yapisi bozulmus asfaltlarda ilerlerken aracin konforlu olmak icin ugrastigini fakat lastiklerin buna mani oldugunu da hissedebiliyorsunuz. Lastiklerin bu tarz yollarda yalitim acisindan eksigini fark etmek zor cunku arac cidden sessiz ama bu yollar uzerinde giderken direksiyon, baldir ve poponuzdaki titresimi dikkatli baktiginizda hissediyorsunuz. Ozellikle direksiyon ve lastik arasindaki yakin iliski dikkate alindiginda bu hafif titresimler daha net belli oluyor. Bu aracin cok artisi var sayabilecegim ama kusurlarinin cogu runflat kaynakli maalesef. Sokulup daha yumusak ve kaliteli lastik takildiginda garanti verebilirim aractaki farki cok net goreceksinizdir. Cunku aracta baska jantlarla runflat olmayan kislik lastik kullandigimda bu eksiklerin hepsi yok oluyor. Normal yazlik lastiklerle ise tam kivamina gelecektir.
 
Son düzenleme:
Golf yol tutmuyor gibi bmw nin de süspansiyonu pat ediyor diye adı çıkacak hissi var içimde :)
Hocam zaten bu yeni bilinen bir sey degildi. Otoparkin 5.20i testinde de bozuk yollarda dusuk surus konforu diye aciklamaya eklenmis. Bu tabii ki konforsuz oldugu anlamina gelmiyor. Kendisinden alt segment araclardan tabii ki konforlu. Ama kendi segmenti icinde degerlendirildiginde ki biz de o sekilde yorumluyoruz, konfor mevzusu birazcik daha sıkıntili. Bunun da en buyuk sebebi amortisorlerin bozuk yollarda ayak uydurmakta zorlandigi runflat lastikler.
 
siz hangi aracı kullanıyorsunuz gerçekten şüphe ettim. bilmesek gerçekten yedireceksiniz. BMW 5 serisi'nin (makyajlısı) harika süspansiyonlara sahip yumuşacık bir araba. hele ki 17 inc ile kullanırsanız bunu çok daha net görürsünüz. Eski E serisinden bir tık daha sertti ancak yine de çok konforlu bir araba. 3 serisinden inip 5 serisine bindiğimde "oha bu kadar da fark olmamalıydı" demiştim. Ne tümsekte,ne asfaltta ne de bozuk yolda üzen bir araç değil. Eleşritilerin dozu fazla. Mükemmellik arayan lütfen S serisi kullansın. 5 serisi parasının hakkını veren bir arabadır. güle güle kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel ve cgr50
Yani su arac aile aracimiz olmasa, yaz kis kullaniyor olmasak, hem yazlik runflat lastikler hem de runflatsiz yazlik ve kislik lastiklerle kullaniyor olmasak, 63 bin km'den fazla kullanmis olmasak yani araci cogu lastik kombinasyonlariyla denemis olmasak bize yedirmekten oteye de gecip sanki ' acaba bizdeki arac 5.20i degil mi yahu ' celiskisine bile dusureceksiniz. Cogumuzun her gun bindigi kullandigi b,c, c+, d, d+ otomobillerle psikolojik olarak kiyaslandiginda konforsuz demek icin tabii ki otomobillerden hic anlamiyor olmak gerek. Ama kendi segmenti icinde degerlendirildiginde runflat lastiklerle aracin boyle bir eksigi var. Hayir, 2×2=5 diyormusuz gibi ' aaa nasil olur yahu' tarzinda hayret iceren yorumlarin mantigini bir turlu cozemedim. Neyse, runflatli 5.20i s class, 7 ve a8 kadar konforludur almayi dusunenleri bu sekilde yonlendirelim en iyisi.
 
yok hocam ben hiç kullanmadım zaten. başından beri sizin son dediğiniz şeyi düşünüyorum. o segmentin en kötü süspansiyonu olsa bile zaten o en kötünün bile seviyesi çok yüksektir. bu segmente eleştiri getirmek de zor. dediğim gibi gözü kapalı birini alsanız aşık olarak binersiniz.
Zaten bizim trafikte sık gordugumu ve bindigimiz alt segment araclarin hepsinden konforlu. Hafif amerikanvari salinimi falan insanin yuzunu gulduruyor. Ama verilen parayi ve icinde bulundugu segmenti dusundugumuzde tabii ki varsa eksik gordugumuz bir kisim soylemek gerek. Runflatleri soktugumuzde bu ufak kusurlar da ortadan kalkiyor. Kullanip da memnun kalmayan olmaz ama gozlemledigimiz seyleri de soylemek gerek ki alacak kisiler nedir ne degildir her yonuyle bilebilsin.
 
eleştiriler haksız ve abartılı. 520i kullanan sadece birkaç kişi yok burada. söyledikleriniz de sadece diğer kişilerin ki gibi genel geçer. %100 doğru olacak diye birşey yok. demek ki bazılarının algısı en azından benim algımdan çok farklı. herkes özgür,tabi ki eleştirebilir ve beğenmeyebilir. eleştirileri haklı da olabilir ama yerden yere vurduğunuz arabanın hakikaten o derece bir eksiği yok. keşke dünyanın en iyi süspansiyonuna sahip arabası mondeo'yu alsaydınız
 
  • Beğeni
Tepkiler: cgr50
eleştiriler haksız ve abartılı. 520i kullanan sadece birkaç kişi yok burada. söyledikleriniz de sadece diğer kişilerin ki gibi genel geçer. %100 doğru olacak diye birşey yok. demek ki bazılarının algısı en azından benim algımdan çok farklı. herkes özgür,tabi ki eleştirebilir ve beğenmeyebilir. eleştirileri haklı da olabilir ama yerden yere vurduğunuz arabanın hakikaten o derece bir eksiği yok. keşke dünyanın en iyi süspansiyonuna sahip arabası mondeo'yu alsaydınız
Elestiriler haksizsa kendi elestirinizi getirirsiniz ve kendi yorumunuz dahilinde kalir ki buna kimse bir sey diyemez, saygi duyulur. Ama ' bilmesek yedireceksiniz ha ' tarzinda bir yorum yapildiginda bu sizin kendi fikrinizin otesine de gecip kendi sinirlari, tecrubeleri dahilinda bilen hatta sahip olan insanlarin yorumlariyla da alay etmek yahut hukumsuzluge dogru itmek anlamina gelir ki bu toplum icinde seviyeli tartisma, bilgi aktarimi ve gorgu kurallari adina nahos kacan bir durum olur. Insanlara saldirarak yahut hafif agresif kelimeler ve cumlelerle bilgi paylasiminda bulunmak zannimca yorumun sahibini itici gostermekten oteye gitmez. Mondeo ve diger bir cok aracin suspansiyon sistemleri uzerine de guzel yazilar mevcut. Okumak isteyebileceginizi hatta okumus olabileceginizi varsaymam bu forumun ne kadar bilgili ve kulturlu insanlarla donatilmis olduguna dair umudumu bir kademe daha arttirdi. Kendi adima tesekkur eder, bilgi paylasiminda gosterdiginiz anlayisinizdan dolayi da tesekkur ederim. Iyi forumlar :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
yeterince mondeo tecbüremiz de var şükürler olsun (arabaların araba olduğu zamanlardan,şuan ki ortalama mondeo değil) ama orada yaptığım mondeo yorumu senin ford yorumlarına bir göndermedir :) zaten anladın sen onu ;) beni itici bulman hoşuma gitti lakin avatar'ında ford fotosu,logosu bulunan ve süreki olarak her arabaya iyi kötü birşeyler karalayıp,her başlığın altında bulunup ford'u öven yorumların neticesinde bana göre inandırıclılığın kalmamıştır ki aslında çok zaman haksız eleştiri getirmiyorsun. sana karşı kaba olduğumu düşünmüyorum bilakis yorumlarının arada aşırıya kaçtığını seninle paylaşıyorum gör ve biraz daha ihtiyatlı ol diye. çünkü artık her arabaya bir "kulp" bulman kısır bir döngüye dönüştü. kısa tabir ile "üslup kasman" seni kibar,bilgili,edepli ve kültürlü yapmıyor. burası sanal bir ortam ve karşılaşıncaya dek gerçek karekterlerin çok da bilinebileceğini zannetmiyorum. naçizane itici,alay etmek vb. gibi yakıştırmalar yapmak yerinde biraz da ben ne yapıyorum da tepki geldi diye düşünebilirsin. sana da iyi forumlar. @CenkGs
 
yeterince mondeo tecbüremiz de var şükürler olsun (arabaların araba olduğu zamanlardan,şuan ki ortalama mondeo değil) ama orada yaptığım mondeo yorumu senin ford yorumlarına bir göndermedir :) zaten anladın sen onu ;) beni itici bulman hoşuma gitti lakin avatar'ında ford fotosu,logosu bulunan ve süreki olarak her arabaya iyi kötü birşeyler karalayıp,her başlığın altında bulunup ford'u öven yorumların neticesinde bana göre inandırıclılığın kalmamıştır ki aslında çok zaman haksız eleştiri getirmiyorsun. sana karşı kaba olduğumu düşünmüyorum bilakis yorumlarının arada aşırıya kaçtığını seninle paylaşıyorum gör ve biraz daha ihtiyatlı ol diye. çünkü artık her arabaya bir "kulp" bulman kısır bir döngüye dönüştü. kısa tabir ile "üslup kasman" seni kibar,bilgili,edepli ve kültürlü yapmıyor. burası sanal bir ortam ve karşılaşıncaya dek gerçek karekterlerin çok da bilinebileceğini zannetmiyorum. naçizane itici,alay etmek vb. gibi yakıştırmalar yapmak yerinde biraz da ben ne yapıyorum da tepki geldi diye düşünebilirsin. sana da iyi forumlar. @CenkGs
Yorumlarin icin tesekkur ederim. Insanlara olan hirsiniz, agresifliginiz ve sert tutumunuz soyledigim uzere sizi benim nezdimde seviyeli tartisma yapilabilecek bir birey olmaktan uzaklastiriyor. Cahillere soylediginiz her soz, onlarin ofkesini arttirirmis diyerek yapici yorumlarinizdan dolayi tesekkur ederim. Iyi forumlar dilerim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...