KAPALI 60k’ya Kadar Araç Tavsiyesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Berkin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
4,120
27
Marka
Honda
Merhabalar,

Ehliyeti olmadan araba alan ilk kişi olarak forum tarihine adımı yazdırabilirim.

60k’ya kadar bir araç bakıyorum. Öncelikli şartım dizel olmaması. Manuel veya otomatik olması fark etmez lakin manuel öncelikli olabilir tabii. Çok eski olmayan, ruhu olan ve rahat hissettiren ve beni en azından 5 yıl idare etmesi gereken bir araba arıyorum.

Sevgiler
 
Forumumuzun yöneticisi olduğundan bir yönetici makam aracı olarak zırhlı araç şarttır az km'li zırhlı bir araç:
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...siz-sunroof-hafiza-zirh-camli-469622838/detay
forumdan uzaklaştırma almış olan eski üyeler tarafından silahlı saldırıya karşı birebirdir.:D:D

Şaka bi yana şu aracın trameri temiz ise ve dediği gibi servis bakımlıysa eğer diğer bütün seçenekleri eleyebilir. Bu araç bir insignia olduğu için bilgi vermesi için @berkay4408 i sahneye davet ediyorum.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...odel-opel-insignia-1.6-220-hp-468965054/detay
 
Hocam isterseniz tekrar okuyun .. öncelikli şartım dizel olmaması diye belirtmiş berkin
Pardon ya bilgisayara bakmaktan gözler hece seçememiş :)

Tek kapı almak problem değilse fiesta red/black 1.0 ecoboost 140hp çok mutlu eder.

1.6 atmosferik Powershift fiesta da hafiflik ve şanzıman ile güzel yürüyor


MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yeni ehliyet alacak birinin D sınıfıyla başlaması bence doğru değil, özellikle İstanbul gibi bir ilde yaşıyorsa. Önce daha ufak araçla trafiği öğrenmeli, o esnada kullandığı arabaya hakim olmalı. Kaldı ki uzun yıllar araba sürenler bile büyük araçlarla sorun yaşıyor şehir içinde (büyük araçlarının 4 bir yanında çizikler, sürtmeler olmasının başlıca nedeni).
Şehir içi kullanım yoğun olacaksa B sınıfı, boydan sorun oluyor boyutları yetersiz 4 kişi kullanılacak vs. gibi dertler varsa C sınıfı "hb" araba en rahatı.

Golf 1.2tsi manuel o paraya temizinden bulunur herhalde. Alımı-satımı kolay, tasarımı kişiye göre değişir, boyutları iyi, tek derdi servisi. Manuel olursa garanti sonunda yetkili servislere para bayılmaya gerekte kalmaz, iyisinden bir VW özel servisi illaki vardır.
 
Fiesta 1.0 EcoBoost 100 hp'lik makinayı tavsiye edebilirim. Manuel istenirse de 140lık makina tercih edilebilir. Hevesli bir motor. Sesi de her 3 silindirli gibi gayet güzel. Yakıt tüketimi turbo-benzinli olduğundan epey değişken. Ama normal-sakin kullanımla üzmez.
 
Forumumuzun yöneticisi olduğundan bir yönetici makam aracı olarak zırhlı araç şarttır az km'li zırhlı bir araç:
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...siz-sunroof-hafiza-zirh-camli-469622838/detay
forumdan uzaklaştırma almış olan eski üyeler tarafından silahlı saldırıya karşı birebirdir.:D:D

Şaka bi yana şu aracın trameri temiz ise ve dediği gibi servis bakımlıysa eğer diğer bütün seçenekleri eleyebilir. Bu araç bir insignia olduğu için bilgi vermesi için @berkay4408 i sahneye davet ediyorum.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...odel-opel-insignia-1.6-220-hp-468965054/detay

Yakıt önemli bir sorun :) bu araba sağlam yakıyor diye biliyor 10-11 lt civarı eğer makulse olabilir. Attığın araba da bana niyeyse pek temiz gelmedi yazılımı var ilerde motor sorun çıkarabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hi-men
Yeni ehliyet alacak birinin D sınıfıyla başlaması bence doğru değil
18'e basar basmaz ehliyet aldım ve sürmeye başladığım ilk araç d segment bir otomobildi. Hatta park sensörü falan hak götüre öyle bir şey yok. Her yere eski usul göz kararı giriyorsun. Biraz beceriyle ve ilgiyle alakalı bir mevzu ama en büyük problem park etme mevzusuydu. Henüz alışkın olmayan ve park konusunda bocalayan biri d segmentte sorun yaşayabilir. İlk bir kaç ay ben de 2-3 hamle yaparak girebiliyordum park yerlerine. D segmentten 2-3 sene sonra fiesta'ya geçtim yani anlatılan durumu bire bir yaşadım. O zaman anladım ki şehir içinde b segment harbiden nimet.
 
Son düzenleme:
18'e basar basmaz ehliyet aldım ve sürmeye başladığım ilk araç d segment bir otomobildi. Hatta park sensörü falan hak götüre öyle bir şey yok. Her yere eski usul göz kararı giriyorsun. Biraz beceriyle ve ilgiyle alakalı bir mevzu ama en büyük problem park etme mevzusuydu. Henüz alışkın olmayan ve park konusunda bocalayan biri d segmentte sorun yaşayabilir. İlk bir kaç ay ben de 2-3 hamle yaparak girebiliyordum park yerlerine. D segmentten 2-3 sene sonra fiesta'ya geçtim yani anlatılan durumu bire bir yaşadım. O zaman anladım ki şehir içinde b segment harbiden nimet.

D sınıfı araba süremez demek değildi amacım. Araba sürebilen biri A sınıfı da sürer E sınıfı da. İlgisi ve ilgisinden dolayı antrenman yapması da daha iyi olması için önemli noktalar tabi. Benim demek istediğim trafik yoğunluğu fazla şehirlerde ilk 3 sınıf (ABC) çok daha rahat ettirir. B sınıfı arabayla da manevra yapacağım diye yolu 5 dk kapayan var, D sınıfı E sınıfı arabalarlada, kullanan kişiye göre değişiyor bu durum. Ama büyük araba dar alanda daha zorlayıcı, arabanın verdiği imkan daha kısıtlı boyutundan dolayı.

Atıyorum 3 araba arka arkaya park etmiş Fiesta, Polo, Clio. Artık millet eskiye göre daha yakın park ediyor zaten park yeri bulmak dert diye, Polo'nun çıktığı yere istediğin kadar iyi sürücü ol, iyi park ediyor ol Passat'ı sokamazsın.
 
Son düzenleme:
D sınıfı araba süremez demek değildi amacım. Araba sürebilen biri A sınıfı da sürer E sınıfı da. İlgisi ve ilgisinden dolayı antrenman yapması da daha iyi olması için önemli noktalar tabi. Benim demek istediğim trafik yoğunluğu fazla şehirlerde ilk 3 sınıf (ABC) çok daha rahat ettirir. B sınıfı arabayla da manevra yapacağım diye yolu 5 dk kapayan var, D sınıfı E sınıfı arabalarlada, kullanan kişiye göre değişiyor bu durum. Ama büyük araba dar alanda daha zorlayıcı, arabanın verdiği imkan daha kısıtlı boyutundan dolayı.

Atıyorum 3 araba arka arkaya park etmiş Fiesta, Polo, Clio. Artık millet eskiye göre daha yakın park ediyor zaten park yeri bulmak dert diye, Polo'nun çıktığı yere istediğin kadar iyi sürücü ol, iyi park ediyor ol Passat'ı sokamazsın.
Tamam ben de zaten dediklerine paralel şeyler dedim hocam. D sınıfı arabayla yeni başlayan birisinin yaşayacağı yegane sorun park sıkıntısıdır. Park edebilecek yerler bulsan bile aracın nerede başlayıp nerede bittiğini sezgisel olarak doğru şekilde kestirebilmek güç. Bunun için çok pratik yapmış olmak gerek. O sebeple ben ehliyetten 2-3 sene sonra d sınıfına tamamen alışmıştım ama satıp b sınıfa geçince anladım ki şehir içi açısından b sınıfı daha ideal. Hiç bir şey olmasa bile stresin azalıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hi-men ve sputnik
Şehir içinde aktif olarak kullandığım ilk araç D segment idi. Ehliyeti palio gibi minnacık bir B segment arabayla alıp, yola ondan çok daha büyük bir arabayla çıkmak kolay bir iş değil. Hele ki oturduğunuz semt itibariyle sıkışık trafik ve de dar yollarda kullanmanız gerekiyorsa arabaya epey hakim olmak gerek. Bir süre sonra illaki alışılır tabi.
İşin iyi tarafı önce zor olanı yapıp, sonra B segment kullandığınızda şehir içinde ufak arabanın nimet olduğunu da anlıyorsunuz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: hi-men ve Cenk
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...oyasiz-garantisi-devam-ediyor-469214323/detay

Fiesta'nın yakıtı, vergisi ve nispeten donanımsızlığını düşünmektense, hiçbir zaman düşünmediğim ancak makyajla beraber fiyat/performans oranı gerçekten güzel ve mantıklı olan bir araç, bana göre.. Tamamen örnek bir ilan ancak o paralara 1.2 Tsi Manuel, cam tavan ve beyaz harici renk bulunabilir. Yazılım, egzoz, yay, film vs. zaman harcayadabilirsin. Belki otomobille çok ilgilisin ancak gerçekten yeni ehliyet alacak birine ön/arka park sensörü büyük avantaj sağlayacaktır. Herkes ''tok kapı seside tok kapı sesi'' dese de B segmentinin en avantajlı aracı.

Bu arada Allstar veya Lounge donanımı kesinlikle tercih etmelisin. Hem lastik ölçüleri daha genişliyor hem de donanım avantajı ciddi anlamda farkettiriyor. Comfortline üzerine cam tavanda alınabildiği için genç bir delikanlıya yakışır. :)
 
Tecrübe faktörünü düşününce kesinlikle B sınıfı olmalı. C veya D sınıfı olursa, şehir içi manevra park etme falan resmen deneyimsiz adama kabus oluyor. İlk arabadan otomatiğe alışırsan kendin için ilerde sıkıntı olur,o sebeple tecrübe kazanmak için manuel derim.

Fiesta red&black olabilir, mito olabilir, thp 207 olabilir, belki ds3. Hangi markaya kendini daha yakın hissediyorsan artık.

Clio, corsa, polo falan çok ruhsuz geliyor bana ondan bunları seçenek olarak görmüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...