KAPALI 65.bin - 80.bin tl arası hangi otomatik daha iyi ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gokglsy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

gokglsy

gökhan
Profesör
632
27
Marka
Ford
bol yokuşlu olan ve ara sıra trafikli olan yerde hangi otomatik vites tercih edilir. önemli olan rampada üzmesin rahat rahat çıksın
renault megane 1.5 dci ve 1.6 motorlular hakkında bilgisi olan var mı ?
toyota corolla 1.4 d-4d 2011 modellerinde yağ yakma sıkıntısı vardı otomatiklerde durum aynı mı ?
opel astra 1.3 cdti ve 1.6 motorluları hakkında bilgisi olan, fazla yakar mı ?
başka bir önerisi tavsiyesi olan var mı ?
. 65-80 bin tl
. opel astra toyota corolla renault megane motor ve otomatik vites olarak hangisi daha iyi
. otomatik vites olmalı bakım ve parça fiyatları uygun olmalı
. c segmenti 5 kişinin rahat edebileceği araç olmalı günlük olarak üzmemesi lazım kullanışlı olması lazım
 
2012-2014 citroen c4 ve peugeot 308 vitesleri kötü diyorlar yavaş ve sarsıntılı diyorlar daha önce deneyimleyen ve yaşayan oldu mu ?
 
Auto 6R diye bir robotize şanzıman vardı sanırım onlarda sizin yerinize vites atan otomatikleştirilmiş manuel.

Yani kullananlar eğer şanzımana alışırsanız ve ayak uydurursanız, pek sorun yaratmadığını dile getiriyorlar. Özellikle şanzımanın vites atacağı ve küçülteceği zamanlarda ayağınızı gazdan çekip tekrar basarsanız geçişlerin sarsıntısız ve yumuşak olduğu söyleniyor.

Ama eğer bu tarz şeylerle uğraşmak istemiyorsanız ben direkt gaza frene basar dikkat etmem diyorsanız hantal ve yer yer sarsıntılı bir şanızman olabilir.

Denemeniz lazım alışıp alışamayacağınızı anlamak için
 
1.5 dci ve 1.3 cdti motorlarını manuel şanzımanla kullandım. 1.5dci en az yakan motorlardandır ve torklu hevesli bir motor yokuşta üzmez. 1.3cdti da az yakar ama devirli sürmek gerek, araba dolu olduğu zaman bayırlarda birazcık sıkıntı çıkarabilir. Ben de Trabzonluyum, bu araçları da Trabzonda kullandım. Ama tekrar belirteyim benim kullandıklarım manuel.
 
2012-2014 citroen c4 ve peugeot 308 vitesleri kötü diyorlar yavaş ve sarsıntılı diyorlar daha önce deneyimleyen ve yaşayan oldu mu ?
Otomatiklestirilmis sanzimanlardan uzak durun yokuslu illerde. Kafalari cok karisiyor ve surus konforunu cok etkiliyor. Eliniz, dikkatiniz surekli sanziman ustunde olmak zorunda kaliyorsunuz. Yokuslu ve trafikli yerler icin konfor - saglamlik - surus zevki dengesinde en iyi secenek tork konvertorlu, tam otomatik olarak gecen sanzimanlar.
 
Auto 6R diye bir robotize şanzıman vardı sanırım onlarda sizin yerinize vites atan otomatikleştirilmiş manuel.

Yani kullananlar eğer şanzımana alışırsanız ve ayak uydurursanız, pek sorun yaratmadığını dile getiriyorlar. Özellikle şanzımanın vites atacağı ve küçülteceği zamanlarda ayağınızı gazdan çekip tekrar basarsanız geçişlerin sarsıntısız ve yumuşak olduğu söyleniyor.

Ama eğer bu tarz şeylerle uğraşmak istemiyorsanız ben direkt gaza frene basar dikkat etmem diyorsanız hantal ve yer yer sarsıntılı bir şanızman olabilir.

Denemeniz lazım alışıp alışamayacağınızı anlamak için
yorum için teşekkürler ama babam kullanırken bu kurallara pek uyamaz gibi geliyor yinede araştırmaya devam edeceğim
 
1.5 dci ve 1.3 cdti motorlarını manuel şanzımanla kullandım. 1.5dci en az yakan motorlardandır ve torklu hevesli bir motor yokuşta üzmez. 1.3cdti da az yakar ama devirli sürmek gerek, araba dolu olduğu zaman bayırlarda birazcık sıkıntı çıkarabilir. Ben de Trabzonluyum, bu araçları da Trabzonda kullandım. Ama tekrar belirteyim benim kullandıklarım manuel.
yakınımın antalyada opel astra 1.3 cdti manuel binmiştim gayet güzel idi ama otomatik vites düşündürüyor ve rampada yetersiz kalabilir gibi düşünüyorum araştırıyorum
 
Otomatiklestirilmis sanzimanlardan uzak durun yokuslu illerde. Kafalari cok karisiyor ve surus konforunu cok etkiliyor. Eliniz, dikkatiniz surekli sanziman ustunde olmak zorunda kaliyorsunuz. Yokuslu ve trafikli yerler icin konfor - saglamlik - surus zevki dengesinde en iyi secenek tork konvertorlu, tam otomatik olarak gecen sanzimanlar.
tork konvertorlu ve tam otomatik bu paralara neler önerirsiniz
 
aslında 2012-2014 skoda octavia vw jetta vw golf dsg gibi modellerede bakıyorum ama dsg düşündürüyor fazla maliyetli ve kullanım ömrü az olur diye düşünüyorum rampalarda (dsg'nin 6 ileri kuru kavrama sorunu daha az galiba ama 7 ileri ıslak tiplerinde mi sorunlular bilgisi olan ?)
 
Son düzenleme:
tork konvertorlu ve tam otomatik bu paralara neler önerirsiniz
Fiyatlara şöyle bir baktım da piyasa resmen uçmuş. 80 bin liraya kadar tam otomatik, nispeten biraz daha düşük km'li araç neredeyse yok gibi. i30 dizellere bir baktım ama onların da çoğunun haşatı çıkmış. Eğer benzin lpg ikilisine sıcak bakarsanız civic de önerebilirim. Cvt şanzıman sürüş zevki vermez ama şehir içi kullanımı, kullanım kolaylığı ve sağlamlığı iyidir.
 
Bahsi geçen modellerde kullanılan 1.4d-4d ve 1.3 cdti tam olarak aynı olmasa da çok benzer karakterleri var. Rampalarda alt devirler, ttnetle video izlemek gibi. Bekliyosunuz devam etmiyor, can sıkıyor, sayfa yeniler gibi vites düşürüyorsunuz bazen. Fakat 1.3 cdti daha dolu dolu devir çevirirken d-4d klasik dizel karakterine sahip. İkisinin de alt devirleri 1.5 dci yanında zayıf.
Bahsettiğiniz kullanım kriterleri için dci tercih edilmeli. Ama şanzıman konusunu bilmiyorum. Toyotanın otomatik şanzımanı 1.4 dizel motorun bu eksisini tolere edebilir belki bir tecrübem yok. Ama astra konusundaki bilgim ve tecrübeme göre easytronic şanzımanının 1.3 cdtinin alt devirlerine yapabileceği hiçbir şey yok malesef. Sürekli yarım kavrama sonucu debriyaj bakım periyodunu aşırı kısaltacak. Tabi bu şehir içi yokuşlu kullanım için geçerli. Uzun yol rampalarda astranın çekiş konusunda eksikliğini asla hissetmezsiniz. Orta devirlerde tampa içerisinde hızlanabilen bir araba
 
Son düzenleme:
Fiyatlara şöyle bir baktım da piyasa resmen uçmuş. 80 bin liraya kadar tam otomatik, nispeten biraz daha düşük km'li araç neredeyse yok gibi. i30 dizellere bir baktım ama onların da çoğunun haşatı çıkmış. Eğer benzin lpg ikilisine sıcak bakarsanız civic de önerebilirim. Cvt şanzıman sürüş zevki vermez ama şehir içi kullanımı, kullanım kolaylığı ve sağlamlığı iyidir.
teşekkürler civic'lerede bakacağım (arkadaşımın 2011 civic binmiştim gayet akıcı gidişi vardı.)
 
Son düzenleme:
Bahsi geçen modellerde kullanılan 1.4d-4d ve 1.3 cdti tam olarak aynı olmasa da çok benzer karakterleri var. Rampalarda alt devirler, ttnetle video izlemek gibi. Bekliyosunuz devam etmiyor, can sıkıyor, sayfa yeniler gibi vites düşürüyorsunuz bazen. Fakat 1.3 cdti daha dolu dolu devir çevirirken d-4d klasik dizel karakterine sahip. İkisinin de alt devirleri 1.5 dci yanında zayıf.
Bahsettiğiniz kullanım kriterleri için dci tercih edilmeli. Ama şanzıman konusunu bilmiyorum. Toyotanın otomatik şanzımanı 1.4 dizel motorun bu eksisini tolere edebilir belki bir tecrübem yok. Ama astra konusundaki bilgim ve tecrübeme göre easytronic şanzımanının 1.3 cdtinin alt devirlerine yapabileceği hiçbir şey yok malesef. Sürekli yarım kavrama sonucu debriyaj bakım periyodunu aşırı kısaltacak. Tabi bu şehir içi yokuşlu kullanım için geçerli. Uzun yol rampalarda astranın çekiş konusunda eksikliğini asla hissetmezsiniz. Orta devirlerde tampa içerisinde hızlanabilen bir araba
yorum için teşekkürler astra güzel araç önemli olan otomatik vitesinin 1.3 dizelle uyumlu mu ? çalışıyor bakalım araştırıyorum
 
8 yıl Toyota'nın mmt sanzimanini kullandım.huyunu ve teknik yapısını bilirsen sorun çıkarmaz.garip takıntıları olan bir şanzıman.ornek vereyim;önünüzde dik bir yokuş var aracı otomatik moddan manuel moda almazsanız rampayı çıkmaz.yani yokuşu algilamayip inatla 2 viteste tutuyor aracı sonra bir anda 1 e atıyor hem baskı balata gidiyor hemde kullanıcıyı zorluyor.cok yoğun trafikte de otomatik moddan manuel moda almazsanız yine şanzıman ısınması gibi sorunla karşılaşırsınız.
Rampaya ve bütçenize uygun +otomatik en mantıklı seçenekler yaris 1.33 multidrive s(cvt),jazz 1.4 cvt,i20 1.4 (biraz fazla yakar)

Ben olsam bu tercihleri degerlendirirdim
 
yorum için teşekkürler astra güzel araç önemli olan otomatik vitesinin 1.3 dizelle uyumlu mu ? çalışıyor bakalım araştırıyorum
hocam size tavsiyem benzin&lpg tam otomatik corollalar. Astra 1.3 cdtinin otomatik şanzımanı bakım ve bilgi ister. Bilgiye sahip olursunuz ustalar söylediğiniz bakımları yapmaz, bilmez. O şanzımanın 2-3 ayrı yağı var. Robot için bir yağ, debriyaj rulmanı için dot 4 yenilemesi, şanzıman yağı için 75-85 kullanmanız lazım. Ustaya bunları deseniz uzaylı görmüş gibi bakar yüzünüze, yapmaz. Sonra robotize beyin arızası verir tamiriyle çıkmasıyla uğraşırsınız. Şanzımana otomatik diye ATF koyarlar istavroz dişlisi dağılır şanzıman sökülür.. Olur da olur. Tavsiyem tam otomatik.
 
8 yıl Toyota'nın mmt sanzimanini kullandım.huyunu ve teknik yapısını bilirsen sorun çıkarmaz.garip takıntıları olan bir şanzıman.ornek vereyim;önünüzde dik bir yokuş var aracı otomatik moddan manuel moda almazsanız rampayı çıkmaz.yani yokuşu algilamayip inatla 2 viteste tutuyor aracı sonra bir anda 1 e atıyor hem baskı balata gidiyor hemde kullanıcıyı zorluyor.cok yoğun trafikte de otomatik moddan manuel moda almazsanız yine şanzıman ısınması gibi sorunla karşılaşırsınız.
Rampaya ve bütçenize uygun +otomatik en mantıklı seçenekler yaris 1.33 multidrive s(cvt),jazz 1.4 cvt,i20 1.4 (biraz fazla yakar)

Ben olsam bu tercihleri degerlendirirdim
b segment küçük gelebilir genellikle 5 biniyoruz ama teşekkürler mmt uzak durup corolla 1.6 tam otomatiklere bakacağım
 
hocam size tavsiyem benzin&lpg tam otomatik corollalar. Astra 1.3 cdtinin otomatik şanzımanı bakım ve bilgi ister. Bilgiye sahip olursunuz ustalar söylediğiniz bakımları yapmaz, bilmez. O şanzımanın 2-3 ayrı yağı var. Robot için bir yağ, debriyaj rulmanı için dot 4 yenilemesi, şanzıman yağı için 75-85 kullanmanız lazım. Ustaya bunları deseniz uzaylı görmüş gibi bakar yüzünüze, yapmaz. Sonra robotize beyin arızası verir tamiriyle çıkmasıyla uğraşırsınız. Şanzımana otomatik diye ATF koyarlar istavroz dişlisi dağılır şanzıman sökülür.. Olur da olur. Tavsiyem tam otomatik.
teşekkürler astraya daha fazla bakmayacam bunu anladım :) corolla 1.6 tam otomatiklere bakacağım
 
Toyota auris düşünülebilir. 2010 sonrası makyajlı ve benzinli olan modellerde tam otomatik olması gerekiyor. Zaten ilanlara bakarsanız vitesin yanındaki harflerden de anlaşılıyor.
Robotize, tek kavrama şanzıman bence de çok sarsıntılı ve yavaş. Otomatik vites alınıyorsa rahatlığı ve kullanışlılığı için alınıyor. Onun sarsıntısı veya yokuşlardaki vites kararsızlığıyla uğraşacaksam manuel kullanırım daha iyi.
 
Toyota auris düşünülebilir. 2010 sonrası makyajlı ve benzinli olan modellerde tam otomatik olması gerekiyor. Zaten ilanlara bakarsanız vitesin yanındaki harflerden de anlaşılıyor.
Robotize, tek kavrama şanzıman bence de çok sarsıntılı ve yavaş. Otomatik vites alınıyorsa rahatlığı ve kullanışlılığı için alınıyor. Onun sarsıntısı veya yokuşlardaki vites kararsızlığıyla uğraşacaksam manuel kullanırım daha iyi.
yorum için teşekkürler toyota tam otomatiklerini bakıcağım
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...