Accent Era 1.5 CRDI yazılım geliştirme süreci

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,816
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
C4ten başlayalım...
-Aracın yakıtı en fazla püskürttüğü devir aralığı 400-2000, sonrasında ise oranlı bir biçimde düşüşe geçiyor.
-Turbosu ise 1500 devirde açılmaya başlayıp 2000-3250 devir arası maximum basıncı veriyor. Oranlı bir şekilde düşüş burada da var.
-Yakıt püskürtme basıncı ise 4000devirde maximum düzeye ulaşıyor. Bu da yazılımla birlikte alt devirlerin çok daha canlı olmasına olanak sağladığı anlaşılıyor.
-Yakıt zamanlaması pedala %40 ve altı basılınca tablonun normal oranına göre daha düşük seviyede. Anlık tepki verecek şekilde ayarlanmamış yani :)
-Turbo kanatçıklarına gelirsek 1500 devir ve altı dip gaz yaparsanız turbo lagı yapıyormuş verilere göre onu anladım. 1700 civarı sıkıntı yok :D
-Tork limitlerine ulaşabileceği aralık ise 1750-2750 arası maximum düzeyde olacak şekilde izin verilmiş

Sıra geldi Focusa
Burda işler değişiyor 2009 model focusa göre tork bandı üste çekilmiş.
-Turbo 2000devirde hissedilmeye başlıyor 2500-3500 devir arası max turbo basıncını veriyor.
-Yakıt püskürtme ise 2250-2500 arası maximum düzeye ulaşıyor. Oranlı bir biçimde düşüyor... 4binden sonra yakıt maximum düzeye göre %50 düşüyor.
-Yakıt zamanlaması ise gaz pedalına %20 ve altı basımıyla neredeyse eşit. Yani %10da bassanız %20de bassanız zamanlama aynı olacak şekilde ayarlanmış. Bu da gitmesin ama az yaksın :D Gitmesini isterseniz de fazla pedala basıyorsunuz yakıt sarfiyatı...(Şehir içi agresif kullanan biriyseniz geçmiş olsun :D)
-Yakıt püskürtme basıncı ise c4 ile neredeyse aynı
-Turbo kanatçıkları 1700 devirde dip gaz yapılırsa turbo lagı yapıyormuş. (gazdan ayağınızı çekip turboyu boşalttıktan hemen sonra tekrar dip gaz yaparsanız dolma süresi uzun olacaktır ama normal sürüşte pek hissedilmez)
-Tork limitlerine ulaşabileceği aralık ise 2500-2750 arası maximum düzeyde olacak şekilde izin verilmiş
Eyvallah kardeşim Allah razı olsun :) C4'ün motoru mcp şanzıman yüzünden fazlasıyla baltalandığı için sürüş sırasında performans istediğinde motorun tam potansiyelini bir türlü hissedemiyordum. Ekonomi kısmında motoru hissedebilmek adına sıkıntı yoktu zaten.

Focus'ta aynı motor daha canlı hissettiriyor fakat alt devirde ( hissedebildiğim 1500-1750 arası ) tıpkı c4'de olduğu gibi turbo boşluğu mevcut. Ama çok şükür ki eski nesil dci motorlar gibi gazı diplesen de tepki vermiyor havası yok. Günlük sürüşe yetecek şekilde aracı yürütmeye izin veriyor. Focus'un 1.6 tdci motoru için yazılım düşünmüştüm bir zamanlar ama turbosu narin diye bir söylem duyduğumdan beri geri duruyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Eyvallah kardeşim Allah razı olsun :) C4'ün motoru mcp şanzıman yüzünden fazlasıyla baltalandığı için sürüş sırasında performans istediğinde motorun tam potansiyelini bir türlü hissedemiyordum. Ekonomi kısmında motoru hissedebilmek adına sıkıntı yoktu zaten.

Focus'ta aynı motor daha canlı hissettiriyor fakat alt devirde ( hissedebildiğim 1500-1750 arası ) tıpkı c4'de olduğu gibi turbo boşluğu mevcut. Ama çok şükür ki eski nesil dci motorlar gibi gazı diplesen de tepki vermiyor havası yok. Günlük sürüşe yetecek şekilde aracı yürütmeye izin veriyor. Focus'un 1.6 tdci motoru için yazılım düşünmüştüm bir zamanlar ama turbosu narin diye bir söylem duyduğumdan beri geri duruyorum :D
Yazılım sadece güç almak için yapılmaz bence :D gördüğüm kadarıyla max tork 2500 devirde onu 1700-1800e devire çekerseniz aracınızın yeniden doğmuş olmasına şahit olursunuz :D Üst devirlerin de yakıtını ve turbo basıncını artırırsanız tadından yenmez :D örnek veriyorum max turbo basıncı 1.4 bar ise bu 3500den sonra 1.2ye falan düşüyor onu yükseltip üst devirlerde hatırı sayılır bir performans alırsınız.. <3
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Ben bir tek yağ değişiyor diye biliyorum yazılım olan arabalarda daha erken km lerde fazla uzun değilse cevabıni öğrenmek isterim
Sadece alt devirleri canlandırma işlemi yapılıp haritaların genelinde bir yükseliş sağlanmadıysa periyodu kısaltmaya gerek yok.
Fakat insanlar bu işi performans artışı istedikleri için yaptırıyor ve bu noktada işler değişiyor.
105 hp 220 nm bir motoru 125 hp 260 nm değerlerine yükselttik diyelim; piston, kol, krank, egzantrik gibi parçaların belli bir akma, basma, burulma dayanımları var. Üretici firmalar motoru üretirken oluşacak güce göre bu parçaların malzeme kalitesini alaşımlarını ayarlayarak üretiyor.
Yani bi motor kırılmadan 500hp kaldırır fakat 100 hp bi motordan 180-200hp istersen büyük ihtimal kol çıkartır.
Yani motor parçalarına binen yük artacağı için oluşacak ısı da yağlama gereksinimi de artacaktır.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,224
45,816
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yazılım sadece güç almak için yapılmaz bence :D gördüğüm kadarıyla max tork 2500 devirde onu 1700-1800e devire çekerseniz aracınızın yeniden doğmuş olmasına şahit olursunuz :D Üst devirlerin de yakıtını ve turbo basıncını artırırsanız tadından yenmez :D örnek veriyorum max turbo basıncı 1.4 bar ise bu 3500den sonra 1.2ye falan düşüyor onu yükseltip üst devirlerde hatırı sayılır bir performans alırsınız.. <3
Bakalım garanti bittikten sonra belki girişirim bu işlere. Tekrar tebrikler ve teşekkürler kardeşim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
muhtemelende disarida ben iyi bilirim yaparim diyenden de daha cok ayrinti ve bilgileri var. Kim ne sorduysa bos gecmediler daha masallah
Abi ozan kendisi enjektör turbo gibi driverları oluşturup haritalarda adresleri bulup parametreleri kendisi ekliyor. Yani bu ne biliyo musun içi boş bi ecuyu dosya yazarak doldurur.
Adam tam bir bilgisayar kurdu, tamamen custom yazılım yapıyor sadece ne istediğini söylüyosun :D
Bu arada evet dışardaki çoğu firmayı yalan eder..
 
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Abi ozan kendisi enjektör turbo gibi driverları oluşturup haritalarda adresleri bulup parametreleri kendisi ekliyor. Yani bu ne biliyo musun içi boş bi ecuyu dosya yazarak doldurur.
Adam tam bir bilgisayar kurdu, tamamen custom yazılım yapıyor sadece ne istediğini söylüyosun :D
Bu arada evet dışardaki çoğu firmayı yalan eder..
Estağfurullah, illa ki işini bilen türk firması vardır knk. Kimsenin hakkını yemeyelim şimdi :D Bazı şeylerin mantığını da forumda yazarsak başkaları taklit edebilir o yüzden genel geçer bilgi ile insanlara aktarmaya çalışalım... Öğreneceğimiz şeyler var hala.:)
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Estağfurullah, illa ki işini bilen türk firması vardır knk. Kimsenin hakkını yemeyelim şimdi :D Bazı şeylerin mantığını da forumda yazarsak başkaları taklit edebilir o yüzden genel geçer bilgi ile insanlara aktarmaya çalışalım... Öğreneceğimiz şeyler var hala.:)
İlla ki vardır kankacım da parası olana var.. Bilen bilmeyenden saklıyor sürekli, buna bi son vermemiz gerek..
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
2009 Citroen C4 picasso 1.6 hdi mcp nasıl el atabiliriz. Alt devirler ciddi ölü bazen yokuş çıkmak için 1500-1600 devirdeysem vites düşmem gerekiyor :)

Edit: bir soru daha bir de active select şanzımana spor modu eklenebiliyor mu :)
 
Son düzenleme:

emert20

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,451
6,788
4,270
27
Denizli
Marka
Fiat
@Iskender™ @yaso Beyler elinize sağlık baya bir uğraşmışsınız güzel bir şey çıkarmışsınız ortaya daha uzun soluklu videolarınifa bekliyorum. Şimdi gelelim benim soruma :D 1.3 multijet 70hp'lik için ne yapılabilir alt devirlerinin ölülüğü bitiriyor beni.
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
@Iskender™ @yaso Beyler elinize sağlık baya bir uğraşmışsınız güzel bir şey çıkarmışsınız ortaya daha uzun soluklu videolarınifa bekliyorum. Şimdi gelelim benim soruma :D 1.3 multijet 70hp'lik için ne yapılabilir alt devirlerinin ölülüğü bitiriyor beni.
Teşekkür ederiz kankacım :) Evet aynı şekilde 1.3 90hp mjet için çalışmalarımız sürüyor, Ozan şuan alt devirleri canlandırıp daha stabil tork dağılımı oluşturacak. Benim araca aşılayacağız, senin aracınla aynı karaktere sahip biliyosun.. :D
 
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
2009 Citroen C4 picasso 1.6 hdi mcp nasıl el atabiliriz. Alt devirler ciddi ölü bazen yokuş çıkmak için 1500-1600 devirdeysem vites düşmem gerekiyor :)

Edit: bir soru daha bir de active select şanzımana spor modu eklenebiliyor mu :)
turbo lagını minimum düzeye indirip, alt deviri canlandırabiliriz. EGR iptali olmazsa olmaz :) güç istiyorum derseniz de %15 soft %25 hard olarak geçiyor... Yurt dışında gelende her stock araca %20 civarında gücünü yükseltip yazılım atıyorlar. Burası TR yakıt kalitesi, motor hacminin düşüklüğü nedeniyle bu oran aşağı düşebilir :)
fasdfasdfasdf

Bro, benim araca neler yapılabilir? A4 1.4 TFSİ
Ne istediğine bağlı brocum. Mekanik değişim istiyorsan %20 oranında fazla güç alırsın. hava filtresi&spor susturucu&kat iptali vb.
Yok hayır ben orijinal haline sadık kalacağım diyorsan da %15 ile 172,5 hp alırsın dağ bayır demeden yardırırsın. Son hızın da 10-15km artar :D Tabii turbo ve enjektör sağlığını koruyacak şekilde mapler düzeltilecek. Herkesin malı kıymetli :)
 

DKB34

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
863
2,005
2,520
27
İstanbul
Marka
Seat
kazasız, belasız, kırımsız sürüşler. Yazılımı kendiniz atmanız daha güzel olmuş. İstanbuldaysanız dosthane şekilde bir deneme yapabiliriz.:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım