Farklı bir soruda ben sorayım.
Aracım 2005 model 2.0 crdi Tucson.Üzerinde d4ea kodlu vm motori yapımı (ra 420 sohc 16v) gm ve hyundai-kia grubunda bolca kullanılmış bir motor bulunuyor.2005 modellerde edc15 ecu ve mitsubishi td025M turboyla birlikte 112 ps güç alınmış.2008 sonrasında ise makyajla birlikte edc16 ve garrett 1749v ile 150 ps olarak güncelleniyor.Aracım zaten yıllardır yazılımlı ve kat iptaliyle beraber dyno üzerinde 140 ps civarı güç üretiyor.Aradaki farklar dediğim gibi beyin ve turbodan ibaret ve 150 ps olan ünite remap ile +180ps leri rahatlıkla görebiliyor.
Birkaç yazılımcının (piyasada meşhur) ifadesine göre edc15 lerde kısıtlı veri okunup yazılabildiği için turbo değişimiyle bile +180leri göremezmiş.
Bana pek mantıklı gelmedi çünkü tonla edc15 kullanan 90 sonu 2000 başı makinalarla uçuk güçler elde ediyorlar.Bu konunun gerçekliği nedir?
Birde böyle bir durumda ecu değişimi yapıp beynimizi güncelleyebilirmiyiz
Aracım 2005 model 2.0 crdi Tucson.Üzerinde d4ea kodlu vm motori yapımı (ra 420 sohc 16v) gm ve hyundai-kia grubunda bolca kullanılmış bir motor bulunuyor.2005 modellerde edc15 ecu ve mitsubishi td025M turboyla birlikte 112 ps güç alınmış.2008 sonrasında ise makyajla birlikte edc16 ve garrett 1749v ile 150 ps olarak güncelleniyor.Aracım zaten yıllardır yazılımlı ve kat iptaliyle beraber dyno üzerinde 140 ps civarı güç üretiyor.Aradaki farklar dediğim gibi beyin ve turbodan ibaret ve 150 ps olan ünite remap ile +180ps leri rahatlıkla görebiliyor.
Birkaç yazılımcının (piyasada meşhur) ifadesine göre edc15 lerde kısıtlı veri okunup yazılabildiği için turbo değişimiyle bile +180leri göremezmiş.
Bana pek mantıklı gelmedi çünkü tonla edc15 kullanan 90 sonu 2000 başı makinalarla uçuk güçler elde ediyorlar.Bu konunun gerçekliği nedir?
Birde böyle bir durumda ecu değişimi yapıp beynimizi güncelleyebilirmiyiz
