Alfa Romeo Akota Servis İlgisizliği

Ankara Akota bayi ve servisinden memnun musunuz?

  • Evet, her zaman.

  • Bazen kötü durumlarla karşılaşıyoruz.

  • Hayır.


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

OnurZe

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
60
Beğeni puanı
72
Puanları
1,010
Yaş
24
Herkese merhaba arkadaşlar. Foruma çok fazla yazan birisi değilim ama konu başlığından da anlaşılacağı üzere belki bir umutla olay fark edilir, yetkililer görür harekete geçilir diye bu konuyu açmak istedim. Çünkü hem kendi içimde çelişmekten bıktım hem de ne yapacağımı bilemez durumdayım. Kendi içimde çelişmek derken, servisle kibarca konuşuyorum ama bir yandan burada sorunlarımı dile getireceğim diye iki yüzlülük yapmış olurum gibi düşündüğümden, uzun süredir yazıp yazmamaya karar verememiştim. Ama artık sabrım kalmadı. Neyse konuya giriyorum.
Yaklaşık 1.5 ay önce küçük bir kaza yaptım. İki taraf da suçlu olduğu ve hasar çok az olduğu için karşı tarafla beraber uzlaşıp kasko bozdurulmadan kendi imkanlarımızla yaptırmaya karar verdik. Aracım Alfa Romeo Giulietta dizel otomatik, spor paket 1, navi, bose, mat gri ve 8c jantlarıyla beraber çok büyük hevesle aldığım bir araba. Arabanın renginin zor olacağını bilerek aldım. Ancak hangi boya olursa olsun düzgün bir şekilde düzeltileceğine dair servis garanti verir. Arabamı Akota servise götürdüm. 1 hafta içinde alabileceğim söylendi. Sol çamurlukta küçük bir göçük vardı ve sırf o göçük için tamamen boyanacaktı o parça. Bir parçanın herhangi bir araba için zaten ikinci elinde büyük sıkıntıyken, benim ki gibi piyasası çok düşük olan bir arabanın işini daha da zorlaştıracağından boyasız göçük düzeltme işleminin yapılmasını rica ettik. Ayrıca kaput ve her iki çamurlukta da mat film koruma kaplı olduğundan ayrıca masrafa da girmek istemedik. Film sayesinde boya çok iyi biçimde korunmuş. Ancak tampondaki hasar daha büyüktü.



Fotoğraflarda görüldüğü gibi hasar durumu böyledir. Çamurluk değiştirilmeden göçük onarıldı ve düzeltildi. Düzeltilen gün içerisinde annem ve arkadaşlarımla beraber gittik, serviste inceleyip teslim aldık. Alırken de birazcık parlak oldu dediler. Ancak maalesef okula gittiğimde gün ışığının etkisiyle tamponun boyası hem tutmamış hem beklediğimden çok daha parlak hem de işçilik hataları çok belli olduğunu fark ettik.


Teslim alınan gün içerisinde tekrar gittik, ve verdikleri cevap ise boyanın matlaşmasını beklemem gerektiğini söylediler. Açıkçası mantıklı bir cevap gibi gelmedi bu. Yine de ben biraz daha bekledikten sonra tekrardan gittik, hiç bir değişiklik olmadığı için. Ayrıca kışlık lastikleri de aynı bayiden almak için de gitmiştik, her ikisini de halletmek için. Boya için servis müdürüyle konuştuk ve bana ilgileneceklerini, boyanın 1 hafta içinde getirtileceğini, bana haber vereceklerini söylediler. Ancak 2 hafta boyunca hiç bir ses çıkmadı. 2. haftanın sonunda aradığımda 2 hafta önceki dediklerini tekrarladılar ve konuşma bitti. Ben bir 2 hafta daha bekledim. İstanbul Alfa Info'yu aradım. Şu plakalı aracımın mat gri boyasıyla ilgili bir sipariş olup olmadığına dair soru sorduğumda, hiç bir kayıt çıkmadı. Kendim açtırdım. Hiç bir işlem yapılmamış 4 haftadır. Arkadaşlarım forumlara yaz artık ne diye bekliyorsun dediler, ben halen umut ede ede bekledim. Pişmanım. Maalesef bu servisin yaptığı saygısızlığı göstermek zorundayım. Nelerle karşılaştığımı anlayın ve görün istiyorum.
Son olarak benim Uconnect sistemim arada sırada takılıp, ne usb'den ne bluetooth'dan ne de radyodan bir şarkı açıp dinleyebiliyordum. Ayrıca ses tanıma sistemim de çalışmaz hale geliyordu. Ben geçici olarak varsayılan ayarlara geri döndürerek çözüyordum. Bir gün arabanın kontağına anahtarı taktığımda ne dönüyordu ne de içinden çıkıyordu. Direksiyon, vites her şey kilitlenmişti. Ama radyo, iç ışıklar çalışıyordu. Neyi denediysem olmadı. Yol yardımı çağırdığımda sanki bir şey yokmuşçasına anahtarı çevirdi ve çalıştı. Ben ne olur ne olmaz diye servise götürdüm. Uconnect güncellemesi için fabrika geri çağırmış. Bunun ne zaman duyurulduğunu bilmiyorum ama güncelleme geldiğinde servisin anında kullanıcılarıyla irtibata geçmesi gerekiyor. Ne yazık ki benim arabamda böyle bir olaydan sonra güncelleniyor. En sonunda da güncelleme de işe yaramadı ve dün Uconnect sistemim bozuldu. Yine aynı şeyler söz konusuydu. Dün sistemi arabamdan söktüler. İstanbul merkezde bakacaklar. Bunun için de 1 hafta verdiler. Bugün Akota'dan arandığımda ise Uconnect sistemi için özel bir kod olduğunu söyleyip, kullanıcı ve garanti kitapçıklarına bakmam söylendi. Bunun üzerine de ne yazık ki bu kod çıkmadı. Kredi kartına benzer bir kartın içinde yazıyormuş. Bunu daha yeni öğreniyorum. Ayrıca garanti belgeleri içinde de hiç bir bilgi işlenmemiş. Uconnect sistemim İstanbul'daki merkezde ve İtalya'yla görüşülüp yenisi getirtilecekmiş. İnşallah bir daha böyle bir sorunla daha karşılaşmam.
 
Son düzenleme:

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,160
Beğeni puanı
6,036
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Öncelikle geçmiş olsun hocam, bir daha benzer olayları yaşamazsınız İnşallah. Tofaş Türkiye ile iletişime geçmenizi tavsiye ederim. Yine bir sonuç alamazsanız mahkemeye verin, bir sonuç alırsınız İnşallah. Farklı bir servise de gösterin bence, Alfa forumlarına da yazın şikayetinizi, benzer sorunu yaşayanlar çıkabilir ve sizi çözüme ulaştırır belki de.
 

OnurZe

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
60
Beğeni puanı
72
Puanları
1,010
Yaş
24
Öncelikle geçmiş olsun hocam, bir daha benzer olayları yaşamazsınız İnşallah. Tofaş Türkiye ile iletişime geçmenizi tavsiye ederim. Yine bir sonuç alamazsanız mahkemeye verin, bir sonuç alırsınız İnşallah. Farklı bir servise de gösterin bence, Alfa forumlarına da yazın şikayetinizi, benzer sorunu yaşayanlar çıkabilir ve sizi çözüme ulaştırır belki de.
Çok teşekkür ederim. Zaten onlarla iletişime geçmeme rağmen durum böyle. Boya için servisten bilgilendirileceksiniz diye de dendi. Bekliyoruz halen.
 

zenesturhan

Profesör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
174
Beğeni puanı
214
Puanları
1,185
Konum
Ankara
akota ile ilgili şunu şöyleyim saat 4 te 'randevu' alıp test sürüşüne gittik masada bir adam oturuyordu biz içeri gidince içeri bir yere gitti bırakın ilgilenmemeyi içeride bir allahın kulu kalmadı
şunuda ekleyim araçı teslim ederken dalga geçermiş gibi biraz parlak olmuş ama önemli değil içime sinmeyen arabaları teslim etmem zaten dedi servis yetkilisi
 

kaansoysal

Profesör
Katılım
19 Eki 2016
Mesajlar
415
Beğeni puanı
514
Puanları
1,645
Yaş
29
Konum
Mersin
Giulia hariç Sıfır alfayı bir allahın kulu bana satamaz zaten giuliayı alacakta param yok neyse adamlar yatarak para alıyor heleki kusura bakmasınlar yeni modelleri o kadar para etmez mesela burda fiat servisi ile birleşik olduğu için ilgi alaka biraz daha iyi durumda.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,524
Beğeni puanı
43,752
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Maalesef bunlar hep Türkiye'de yaşıyor olduğumuz gerçeğini hatırlatıyor. Yetkili servisler 2002-2006 civarları biraz iyi gibiydi, sanki hata yapsalar bir yaptırımı olacakmış gibi özenli çalışırlardı. Ondan sonra ne olduysa bütün servislerin birden çivisi çıktı. Tek diyebileceğim, kolay gelsin.
 

Onemanband

Fatih
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
948
Beğeni puanı
2,736
Puanları
3,520
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Büyük geçmiş olsun ne diyelim... Bu gibi durumları gördükçe sırf belki bir gün lazım olur diye ekşi sözlük hesabı satın alasım geliyor. Sorun mu yaşadın, aç bir rezalet başlığı, iki güne sorunun çözülsün.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
İnfazcı
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
22,489
Beğeni puanı
60,625
Puanları
6,820
Yaş
31
Konum
Denizli
Marka
Opel
Valla büyük geçmiş olsun hocam ya, inşallah daha sonraki süreçte hiç bir sıkıntı yaşamazsınız...
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,127
Beğeni puanı
23,287
Puanları
6,520
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Geçmiş olsun hocam. Umarım probleminiz en lisans zamanda sağlıklı bir şekilde çözüme kavuşur.
 

Koraykaya

Koray
İcracı
Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
1,972
Beğeni puanı
6,024
Puanları
5,270
Konum
Didim
Marka
Dacia
geçmiş olsun gerçekten sinirlerinize çok iyi hakim olmuşsunuz yerinizde ben olsam servisi birbirine katardım alfa genel merkezini günde 20 kez arar taciz eder servisin ortasında rezillik çıkartırdım. Gerçekten kendinize iyi hakim olmuşsunuz.
 

OnurZe

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
60
Beğeni puanı
72
Puanları
1,010
Yaş
24
Arkadaşlar, hepinize destekleriniz için çok teşekkür ederim. Bazen keşke daha sinirli bir insan olsaydım diyorum. Maalesef Türkiye gibi bir ülkede işlerinizi tatlı dilde anlatıp da yapan çok az kişi ve firma var.

akota ile ilgili şunu şöyleyim saat 4 te 'randevu' alıp test sürüşüne gittik masada bir adam oturuyordu biz içeri gidince içeri bir yere gitti bırakın ilgilenmemeyi içeride bir allahın kulu kalmadı
şunuda ekleyim araçı teslim ederken dalga geçermiş gibi biraz parlak olmuş ama önemli değil içime sinmeyen arabaları teslim etmem zaten dedi servis yetkilisi
Enes, ilk başta serviste dediğinde de bir abukluk var diyecektim zaten ama annem de olduğu için yanımda çok bir şey diyemeden saygımızdan ötürü bir şey diyemedik.
 

Aygen

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
87
Beğeni puanı
78
Puanları
1,060
Yaş
23
Konum
Ankara
Marka
Audi
Herkese merhaba arkadaşlar. Foruma çok fazla yazan birisi değilim ama konu başlığından da anlaşılacağı üzere belki bir umutla olay fark edilir, yetkililer görür harekete geçilir diye bu konuyu açmak istedim. Çünkü hem kendi içimde çelişmekten bıktım hem de ne yapacağımı bilemez durumdayım. Kendi içimde çelişmek derken, servisle kibarca konuşuyorum ama bir yandan burada sorunlarımı dile getireceğim diye iki yüzlülük yapmış olurum gibi düşündüğümden, uzun süredir yazıp yazmamaya karar verememiştim. Ama artık sabrım kalmadı. Neyse konuya giriyorum.
Yaklaşık 1.5 ay önce küçük bir kaza yaptım. İki taraf da suçlu olduğu ve hasar çok az olduğu için karşı tarafla beraber uzlaşıp kasko bozdurulmadan kendi imkanlarımızla yaptırmaya karar verdik. Aracım Alfa Romeo Giulietta dizel otomatik, spor paket 1, navi, bose, mat gri ve 8c jantlarıyla beraber çok büyük hevesle aldığım bir araba. Arabanın renginin zor olacağını bilerek aldım. Ancak hangi boya olursa olsun düzgün bir şekilde düzeltileceğine dair servis garanti verir. Arabamı Akota servise götürdüm. 1 hafta içinde alabileceğim söylendi. Sol çamurlukta küçük bir göçük vardı ve sırf o göçük için tamamen boyanacaktı o parça. Bir parçanın herhangi bir araba için zaten ikinci elinde büyük sıkıntıyken, benim ki gibi piyasası çok düşük olan bir arabanın işini daha da zorlaştıracağından boyasız göçük düzeltme işleminin yapılmasını rica ettik. Ayrıca kaput ve her iki çamurlukta da mat film koruma kaplı olduğundan ayrıca masrafa da girmek istemedik. Film sayesinde boya çok iyi biçimde korunmuş. Ancak tampondaki hasar daha büyüktü.



Fotoğraflarda görüldüğü gibi hasar durumu böyledir. Çamurluk değiştirilmeden göçük onarıldı ve düzeltildi. Düzeltilen gün içerisinde annem ve arkadaşlarımla beraber gittik, serviste inceleyip teslim aldık. Alırken de birazcık parlak oldu dediler. Ancak maalesef okula gittiğimde gün ışığının etkisiyle tamponun boyası hem tutmamış hem beklediğimden çok daha parlak hem de işçilik hataları çok belli olduğunu fark ettik.


Teslim alınan gün içerisinde tekrar gittik, ve verdikleri cevap ise boyanın matlaşmasını beklemem gerektiğini söylediler. Açıkçası mantıklı bir cevap gibi gelmedi bu. Yine de ben biraz daha bekledikten sonra tekrardan gittik, hiç bir değişiklik olmadığı için. Ayrıca kışlık lastikleri de aynı bayiden almak için de gitmiştik, her ikisini de halletmek için. Boya için servis müdürüyle konuştuk ve bana ilgileneceklerini, boyanın 1 hafta içinde getirtileceğini, bana haber vereceklerini söylediler. Ancak 2 hafta boyunca hiç bir ses çıkmadı. 2. haftanın sonunda aradığımda 2 hafta önceki dediklerini tekrarladılar ve konuşma bitti. Ben bir 2 hafta daha bekledim. İstanbul Alfa Info'yu aradım. Şu plakalı aracımın mat gri boyasıyla ilgili bir sipariş olup olmadığına dair soru sorduğumda, hiç bir kayıt çıkmadı. Kendim açtırdım. Hiç bir işlem yapılmamış 4 haftadır. Arkadaşlarım forumlara yaz artık ne diye bekliyorsun dediler, ben halen umut ede ede bekledim. Pişmanım. Maalesef bu servisin yaptığı saygısızlığı göstermek zorundayım. Nelerle karşılaştığımı anlayın ve görün istiyorum.
Son olarak benim Uconnect sistemim arada sırada takılıp, ne usb'den ne bluetooth'dan ne de radyodan bir şarkı açıp dinleyebiliyordum. Ayrıca ses tanıma sistemim de çalışmaz hale geliyordu. Ben geçici olarak varsayılan ayarlara geri döndürerek çözüyordum. Bir gün arabanın kontağına anahtarı taktığımda ne dönüyordu ne de içinden çıkıyordu. Direksiyon, vites her şey kilitlenmişti. Ama radyo, iç ışıklar çalışıyordu. Neyi denediysem olmadı. Yol yardımı çağırdığımda sanki bir şey yokmuşçasına anahtarı çevirdi ve çalıştı. Ben ne olur ne olmaz diye servise götürdüm. Uconnect güncellemesi için fabrika geri çağırmış. Bunun ne zaman duyurulduğunu bilmiyorum ama güncelleme geldiğinde servisin anında kullanıcılarıyla irtibata geçmesi gerekiyor. Ne yazık ki benim arabamda böyle bir olaydan sonra güncelleniyor. En sonunda da güncelleme de işe yaramadı ve dün Uconnect sistemim bozuldu. Yine aynı şeyler söz konusuydu. Dün sistemi arabamdan söktüler. İstanbul merkezde bakacaklar. Bunun için de 1 hafta verdiler. Bugün Akota'dan arandığımda ise Uconnect sistemi için özel bir kod olduğunu söyleyip, kullanıcı ve garanti kitapçıklarına bakmam söylendi. Bunun üzerine de ne yazık ki bu kod çıkmadı. Kredi kartına benzer bir kartın içinde yazıyormuş. Bunu daha yeni öğreniyorum. Ayrıca garanti belgeleri içinde de hiç bir bilgi işlenmemiş. Uconnect sistemim İstanbul'daki merkezde ve İtalya'yla görüşülüp yenisi getirtilecekmiş. İnşallah bir daha böyle bir sorunla daha karşılaşmam.
Hocam gecmis olsun. Merak ettigim bir konu var. Aracin koltuklari spor paket ile mi geliyor?
 

OnurZe

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
60
Beğeni puanı
72
Puanları
1,010
Yaş
24
Arkadaşlar destekleriniz için çok teşekkür ederim. Bugün servisi aradım. Sömestr tatilinde yapacaklarını söylemişler bize o gün. Ancak arkadaşımla beraber gittiğimizde hiç öyle bir şeyin konuşulduğunu hatırlamıyoruz ayrıca hiç bir şekilde haber verilmedi. Bugün içinde yeni tampon ve eski tamponun boyanmasına dair bilgilendirilmeyi bekliyorum. İnsanları işinden etmek amacıyla bu şikayetimi yazmadım. Ancak çok beklediğim için bir şekilde sesimi duyurmam gerekiyordu.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,524
Beğeni puanı
43,752
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşlar destekleriniz için çok teşekkür ederim. Bugün servisi aradım. Sömestr tatilinde yapacaklarını söylemişler bize o gün. Ancak arkadaşımla beraber gittiğimizde hiç öyle bir şeyin konuşulduğunu hatırlamıyoruz ayrıca hiç bir şekilde haber verilmedi. Bugün içinde yeni tampon ve eski tamponun boyanmasına dair bilgilendirilmeyi bekliyorum. İnsanları işinden etmek amacıyla bu şikayetimi yazmadım. Ancak çok beklediğim için bir şekilde sesimi duyurmam gerekiyordu.
Duyarlı yaklaşımınıza son derece saygı duyuyorum. Fakat ekmeğine saygısı olmayıp kerhen iş yapan ve tüm ihmallerini yalanla örten insanların da kazandıkları ekmeği hak ettiğini düşünmüyorum. Bu noktada sizin kadar iyi niyetli kalamıyorum artık.

Bu son yazacağım fikirlerim sizin olayınızdan bağımsızdır: Herkes hata yapar. Fakat özür dileyerek telafisi için çözüm odaklı yaklaşmak yerine, velinimet olarak görülmesi gereken müşteriye iyi niyeti ve hoşgörüsü karşılığında kabahat yüklemeye çalışmak benim kabullenemediğim konulardır. Maalesef yetkili servislerde bu tarz olaylar da çok yaşanıyor.

Umarım yetkili servis de konuya sizin kadar iyi niyetli yaklaşır.
 

OnurZe

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
60
Beğeni puanı
72
Puanları
1,010
Yaş
24
Duyarlı yaklaşımınıza son derece saygı duyuyorum. Fakat ekmeğine saygısı olmayıp kerhen iş yapan ve tüm ihmallerini yalanla örten insanların da kazandıkları ekmeği hak ettiğini düşünmüyorum. Bu noktada sizin kadar iyi niyetli kalamıyorum artık.

Bu son yazacağım fikirlerim sizin olayınızdan bağımsızdır: Herkes hata yapar. Fakat özür dileyerek telafisi için çözüm odaklı yaklaşmak yerine, velinimet olarak görülmesi gereken müşteriye iyi niyeti ve hoşgörüsü karşılığında kabahat yüklemeye çalışmak benim kabullenemediğim konulardır. Maalesef yetkili servislerde bu tarz olaylar da çok yaşanıyor.

Umarım yetkili servis de konuya sizin kadar iyi niyetli yaklaşır.
Umarım diyeceğim ama tampon değişimi için 1300 tl, eski tamponun tekrar boyanması işlemi 500 tl olacağını söylediler. Biz daha önceden onarım talebini etmiştik, ancak tampon boyandıktan sonra beklediğimizden daha kötü çıkması hoş olmadı. Yardımcı olmaya çalışıyorlar, hatta çamurluktaki göçük düzeltimini çok iyi yapmışlar. Ancak mat boyanın inceliklerini biraz daha öğrenmeleri gerekiyormuş. Keşke direkt tampon değişimi yaptırsaydık diyorum. Neyse artık olan oldu. Muhtemelen tampon değişimi olacak.
 
Üst