+Ötv kalksaydı dedi arkadaş, benzin hala aynı bide böyle düşünün2.0 dan fazlası haram..
İşte bu sebeple hiçbir zaman bir Alman toplumu gibi olamayacağız.Almanlar kendi ürettikleri lüks araçlara binmez ucuz eski japon araçlarına biner biz indirim olursa 400-500 bin TL lik araçları almayı düşünürüz.Ne zaman ihtiyacımız kadar almayı, üretmeden, tüketmemek gerektiğini anlarız o zaman bizden birşey olur.
Hepsi sayılırabi ben amerikanın ucuz jeep'i wrangler istiyodum sayılır mı o))
Aslına bakarsan basit mantık. Yüksek fiyat, nispeten daha az satın alan tüketici ve yüksek fiyat bazlı kazanç. Kısa vadede kazandırıyor ama uzun vadede müşteri kaçırıyor bu prensip. Ötv oranı sıfıra değil de çok makul seviyelere kısa bir süreliğine indirilirse araç başına kazanılacak vergi düşecek, fakat sürümden ciddi anlamda kazanım olacaktır. Araçlarından memnun olanlar bile sırf bu fırsatı kaçırmak istemedikleri için model yükseltme yoluna gideceklerdir. Hatta 2.0 motorlu araç satın alacaklar bile olacaktır. 2.0 motorun ötv oranından arttırdığı parayı, aracı eskitene kadar mtv olarak öderiz mantığı oluşacaktır. Sezon sonu indirim gibi düşünebilirsin. Bakıldığında kardan zarar ediliyor gibi düşünülür ama stoklar eritilir ve sürümden kazanç mantığıyla eski fiyatlarla elde edilen kazançtan bile daha fazlası elde edilebilir.Bunun bir benzeri taksi mevzusunda gerçekleşti. Bakalım aynı anda sıfır Doblo alan mı yoksa E200 alan mı mutlu olacak önümüzde ki süreçte ?
Beyaz eşya da kalktı fakat beyaz eşyaların neredeyse tamamı yerli üretim ve kalkmasının sebebi de meçhul hepimiz biliyoruz. Otomobilde imkansız, oluşacak cari açığı nasıl kapatacağız ? Ki şuan bile kapanmıyor.
İnsanlar sırf luks arabaya binmek için bile taksi çağırıyorlar en azından izmitte , bilenler vardır adliye takside Mercedes var w204 izmitteki çoğu taksiden daha çok iş yapıyor . W205 ve Passat taksiler var 2-3 tane onlarda çok iş yapıyor . Ayrıca km si asiri yüksek olmazsa e200alan satarkende kârlı olur .Bunun bir benzeri taksi mevzusunda gerçekleşti. Bakalım aynı anda sıfır Doblo alan mı yoksa E200 alan mı mutlu olacak önümüzde ki süreçte ?
Beyaz eşya da kalktı fakat beyaz eşyaların neredeyse tamamı yerli üretim ve kalkmasının sebebi de meçhul hepimiz biliyoruz. Otomobilde imkansız, oluşacak cari açığı nasıl kapatacağız ? Ki şuan bile kapanmıyor.
Genel olarak araçlar ithal olduğu için itahalat dolayısıyla da cari açık artar şu an ekonomi bunu kaldıramaz, ötv zammının nedeni de bu zaten ithalatı frenlemekAslına bakarsan basit mantık. Yüksek fiyat, nispeten daha az satın alan tüketici ve yüksek fiyat bazlı kazanç. Kısa vadede kazandırıyor ama uzun vadede müşteri kaçırıyor bu prensip. Ötv oranı sıfıra değil de çok makul seviyelere kısa bir süreliğine indirilirse araç başına kazanılacak vergi düşecek, fakat sürümden ciddi anlamda kazanım olacaktır. Araçlarından memnun olanlar bile sırf bu fırsatı kaçırmak istemedikleri için model yükseltme yoluna gideceklerdir. Hatta 2.0 motorlu araç satın alacaklar bile olacaktır. 2.0 motorun ötv oranından arttırdığı parayı, aracı eskitene kadar mtv olarak öderiz mantığı oluşacaktır. Sezon sonu indirim gibi düşünebilirsin. Bakıldığında kardan zarar ediliyor gibi düşünülür ama stoklar eritilir ve sürümden kazanç mantığıyla eski fiyatlarla elde edilen kazançtan bile daha fazlası elde edilebilir.
Hocam şimdi devlet mi, satıcı mı, alıcı mı hangi gözle baktın olaya anlayamadım açıkçası.Aslına bakarsan basit mantık. Yüksek fiyat, nispeten daha az satın alan tüketici ve yüksek fiyat bazlı kazanç. Kısa vadede kazandırıyor ama uzun vadede müşteri kaçırıyor bu prensip. Ötv oranı sıfıra değil de çok makul seviyelere kısa bir süreliğine indirilirse araç başına kazanılacak vergi düşecek, fakat sürümden ciddi anlamda kazanım olacaktır. Araçlarından memnun olanlar bile sırf bu fırsatı kaçırmak istemedikleri için model yükseltme yoluna gideceklerdir. Hatta 2.0 motorlu araç satın alacaklar bile olacaktır. 2.0 motorun ötv oranından arttırdığı parayı, aracı eskitene kadar mtv olarak öderiz mantığı oluşacaktır. Sezon sonu indirim gibi düşünebilirsin. Bakıldığında kardan zarar ediliyor gibi düşünülür ama stoklar eritilir ve sürümden kazanç mantığıyla eski fiyatlarla elde edilen kazançtan bile daha fazlası elde edilebilir.
Bizim ülkemizde maalesef işe yarar bir sistem değil. Zamma rağmen araç alımları hala çok üst seviyede. İthalat'tan kaynaklı cari açığı kapatmak için fiyat yükseltmek çok yüzeysel bir çözüm ki zaten işe yaramadığını da güncel durumlarda görebiliyoruz. İthalattan kaynaklı cari açık, en sağlıklı ve uzun vadeli şekilde kendin üretir ve pazarlarsan eğer kapanabilir. Yönetenlerin üretmek gibi bir derdi olmadığı için satın alımı fiyat arttırarak engelleme gibi sığ bir vizyonu var zaten.Genel olarak araçlar ithal olduğu için itahalat dolayısıyla da cari açık artar şu an ekonomi bunu kaldıramaz, ötv zammının nedeni de bu zaten ithalatı frenlemek