Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

Marka: Hyundai
Model: Accent Blue
Yıl: 2014
Bakıma girdiği kilometre: 148.000
Motor: 1.4 D-CVVT G4LC Euro 6
Şanzıman: K-CVT1
Yapılan İşlemler:

-Klasik Periyodik Bakım
-Alt takım kontrolü ve yağlaması
-Şanzıman yağ ve filtre değişimi
-Motor yağı flush/durulama işlemi
-Karter ve şanzıman tapa conta değişimi
-Külbütör ve triger kapak contası değişimi
-Buji değişimi
-Boğaz kelebeği temizliği

Maliyet: 0 TL (parça hariç)
İşlem yapılan servis: Ben
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: :D
 
Marka: Subaru
Model: XV
Yıl: 2016
Bakıma girdiği kilometre: 124.000
Motor: FB16 1.6 atmosferik
Şanzıman: Lineartronic Cvt
Yapılan İşlemler:

-Ön disk balata değisimi
-Arka balata değişimi
-Cvt şanzıman yağı ve ön arka diferansiyel yağları değişimi
-Arka 2 viraj demir lastiği değişimi
-Arka sağ sol porya değişimi, teker rulmanı bozuktu kronik sayılabilir, poryayla değişiyor
-Rot ayarı

Maliyet: 28600 TL
İşlem yapılan servis: My Subaru Servis Pendik
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet
 
2023 Opel Corsa 1.2 puretech 130 hp Eat8

2.yıl bakımına yetkili serviste girdim. Normalde 2 bin km daha vardı ama triger konusu önemli olduğu için bakımları erkene çekiyorum

26.000 km, yani ikinci bakim icin standart yağ, yağ filtresi, hava filtresine ek olarak bujiler değişti. Plastik aparat vasitasiyla trigerin kalınlığını olcturdum durumu iyi. Şişme, kopma da yok.

Bakimin fiyati 12.250 lira

Karter muhafazam kırılmış. Nasil oldu fikrim yok. Hic sürtmedim, vurmadım. Zaten aracın altında sürtme izi de yok. Ustayla konustum bunlar karton gibi zaten cok dayanıksız dedi ki elimle az cekistirince daha da koptu. Muhtemelen kar yagdiginda altını sürtmekten dolayı kırıldı.

20250513_143139.jpg


Bu uyduruk karter koruması 15 bin liraymış. Dedim buna bu parayı vermem ben. Ellerinde corsa ve 208 icin sac karter koruma aksesuari varmış. Normal şartlarda sac taktirmam ama 3.750'den 2.750'ye düşünce hemen kabul ettim.

Bakim + sac muhafaza 15 bin lira tuttu.
 
Son düzenleme:
2023 Opel Corsa 1.2 puretech 130 hp Eat8

2.yıl bakımına yetkili serviste girdim. Normalde 2 bin km daha vardı ama triger konusu önemli olduğu için bakımları erkene çekiyorum

26.000 km, yani ikinci bakim icin standart yağ, yağ filtresi, hava filtresine ek olarak bujiler değişti. Plastik aparat vasitasiyla trigerin kalınlığını olcturdum durumu iyi. Şişme, kopma da yok.

Bakimin fiyati 12.250 lira

Karter muhafazam kırılmış. Nasil oldu fikrim yok. Hic sürtmedim, vurmadım. Zaten aracın altında sürtme izi de yok. Ustayla konustum bunlar karton gibi zaten cok dayanıksız dedi ki elimle az cekistirince daha da koptu. Muhtemelen kar yagdiginda altını sürtmekten dolayı kırıldı.

Ekli dosyayı görüntüle 50517

Bu uyduruk karter koruması 15 bin liraymış. Dedim buna bu parayı vermem ben. Ellerinde corsa ve 208 icin sac karter koruma aksesuari varmış. Normal şartlarda sac taktirmam ama 3.750'den 2.750'ye düşünce hemen kabul ettim.

Bakim + sac muhafaza 15 bin lira tuttu.
bizde c-elysee'nin olduğu dönem babamın yaptırdığı ilk şey sac muhafaza olmuştu,

2017de balikesirde bir yere giderken yolun bi kısmı tam yapılmamıştı, bizde kestirme diye o yoldan gidelim dedik, araçta 6 kişiyiz + bagajda eşyalar var,
tam yola girdik derken aracın altından çok sağlam sürtme sesi geldi ve araba kaymaya başladı,

araba durunca araçtan indik ve altına baktığımızda 30cm'lik taşın karterin olduğu yerden arka koltuk kısmına kadar sürüklenme izini gördük, taşı alıp aracı yola çıkardık, rölantideyken çok şiddetli vibrasyon ve ses geliyordu,

araç servise gittiğinde öğrendik ki alttaki sac muhafazaya destek olan çelik boru yamulmuş (kule gergisi gibi), yamulduğu kısım muhafazaya temas ettiği için egzoz düşmüş gibi ses çıkıyordu, kartel koruma olmasaydı ya da plastik olsaydı sıfır motor takardık,

işin özü olmadık yerde işe yarayan özellik sac koruma, kaza anında ne kadar güvenli olur tartışılır

edit: yoldaki taşı da duba niyetine koymuşlardı :d
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
bizde c-elysee'nin olduğu dönem babamın yaptırdığı ilk şey sac muhafaza olmuştu,

2017de balikesirde bir yere giderken yolun bi kısmı tam yapılmamıştı, bizde kestirme diye o yoldan gidelim dedik, araçta 6 kişiyiz + bagajda eşyalar var,
tam yola girdik derken aracın altından çok sağlam sürtme sesi geldi ve araba kaymaya başladı,

araba durunca araçtan indik ve altına baktığımızda 30cm'lik taşın karterin olduğu yerden arka koltuk kısmına kadar sürüklenme izini gördük, taşı alıp aracı yola çıkardık, rölantideyken çok şiddetli vibrasyon ve ses geliyordu,

araç servise gittiğinde öğrendik ki alttaki sac muhafazaya destek olan çelik boru yamulmuş (kule gergisi gibi), yamulduğu kısım muhafazaya temas ettiği için egzoz düşmüş gibi ses çıkıyordu, kartel koruma olmasaydı ya da plastik olsaydı sıfır motor takardık,

işin özü olmadık yerde işe yarayan özellik sac koruma, kaza anında ne kadar güvenli olur tartışılır

edit: yoldaki taşı da duba niyetine koymuşlardı :d
Bu sac muhafazalar hem ağır oluyor boşuna ağırlık biniyor arabaya diye hem de kaza anında motorun aşağı inmesini engelliyor diye istemiyordum ben. Sacı kaldırdım 5-10 kg arası bir şey ağırlığı. Kaza esnasında ise ustayla konuştum önden vurursanız zaten güvenlik gereği saca gerek kalmadan traversin contaları kendini bırakıyor. Komple traversten aşağı iniyor motor. O yüzden o konuda sorun yok dedi diye yaptırdım. Zaten inmese bile ne yapayım 15 bin lira o kartona veremem. En azından bundan sonra şanzıman ve yağ deposu daha güvenli olur işte.