Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

“16 Corolla
TEM Servis-Maslak
 

Ekli dosyalar

  • 4D5F9825-3D17-49ED-A031-A209D73FFA39.jpeg
    4D5F9825-3D17-49ED-A031-A209D73FFA39.jpeg
    154.6 KB · Görüntüleme: 0
  • Marka: Daihatsu
  • Model: Terios
  • Yıl: 2011
  • Bakıma girdiği kilometre: 159.700
  • Motor: 1.5 VVT-i 102 HP Euro 5
  • Şanzıman: 4 ileri Otomatik
  • Yapılan İşlemler: Motor yağı ve filtrelerin değişimi,Buji değişimi,Fren diski ve balatası değişimi,arka kampana ayarı ve tornası,Klima temizliği ve gaz basımı,Fren hidroliği değişimi ve rot/balans
  • Maliyet: Tüm parçalar ve işçilikler dahil total 6500 TL
  • İşlem yapılan servis: Apaydın Otomotiv Kasımpaşa,Euromaster Tuzla
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Ziyadesiyle memnun kaldık.

Motor yağında Liqui Moly Molygen 5W30,filtrelerin tamamında Filtron kullandık.Yağı,eski yağa 15 dk flush yapıp Motul yağ ile 30 dk çalıştırıp durulayıp ondan sonra koyduk viskozite değişimi olacağından dolayı.(bizden sonra şansa bir başka LM'ci müşteri geldi,günümüz şenlendi.)

4C05C275-C082-4715-8DFB-0577A3360F53.jpeg


Ön diskler Ferodo,balatalar TRW olarak değiştirildi.

F3D14DAE-DBED-4D95-95D4-131AC975B321.jpeg


Bujiler orijinal bujileri olan Denso İridyumlar ile değiştirildi.

F28B0EBA-B22E-447A-8F85-21A9026E0B38.jpeg


8774252E-3FA3-4299-90F7-4512500DEBA5.jpeg


Bayatlamış olan klima gazı ve yağı tazelendi ve klima iç temizliği yapıldı.

CFECA096-57A4-4EFD-9A96-B92E10A5435B.jpeg


Bunlar haricinde 4 lastiğe balans ve rot ayarını dışarda yaptırdık.Arabanın alt takımlarında hala hiçbir problem olmamasından kaynaklı orijinal bütünlüğünü koruyor.
 
Son düzenleme:
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Yıl: 2018
  • Bakıma girdiği kilometre: 36500 KM
  • Motor: klasik 1.5 dci :)
  • Şanzıman: Edc
  • Yapılan İşlemler: tüm filitreler değişim fren hidroliği değişimi yağ bakımı birde ön diskler ve ön balata
  • Maliyet: 9500 toplam yağı liqui moly aldım 950 tl özellikle fren hidroliği motul dot 5.1 koydum 300 tl disk 2950 balata 750 işçilik 3000
  • İşlem yapılan servis: özel servis
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: evet
  • Ben şanzımann yağını da değiştirecektim ustam km düşük gerek olmayacağını söyledi ama değişşe iyi olacağını düşünüyorum hala

 
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Yıl: 2018
  • Bakıma girdiği kilometre: 36500 KM
  • Motor: klasik 1.5 dci :)
  • Şanzıman: Edc
  • Yapılan İşlemler: tüm filitreler değişim fren hidroliği değişimi yağ bakımı birde ön diskler ve ön balata
  • Maliyet: 9500 toplam yağı liqui moly aldım 950 tl özellikle fren hidroliği motul dot 5.1 koydum 300 tl disk 2950 balata 750 işçilik 3000
  • İşlem yapılan servis: özel servis
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: evet
  • Ben şanzımann yağını da değiştirecektim ustam km düşük gerek olmayacağını söyledi ama değişşe iyi olacağını düşünüyorum hala
Kocaeli'de Renault şanzıman bakan çok tecrübeli bir usta var. YT kanalını takip ediyorum. Orayı tavsiye ederim. Kenan oto servis. Malum 2018 Megane 4'lerde 6 ileri 6dct250 kodlu kuru kavrama var. İyi bakmak lazım. Aynı şanzımanı Fluence araçta 100.000 km kullandım.
 
WhatsApp Image 2023-04-07 at 17.40.48.jpeg
WhatsApp Image 2023-04-07 at 17.40.50.jpeg
WhatsApp Image 2023-04-07 at 17.40.51.jpeg
WhatsApp Image 2023-04-07 at 17.40.52.jpeg
WhatsApp Image 2023-04-07 at 17.40.54.jpeg
WhatsApp Image 2023-04-07 at 17.40.54 (2).jpeg
WhatsApp Image 2023-04-07 at 17.40.54 (1).jpeg



Son zamanlarda frende ayarsızlık, pedalın aşağıda kavramaya başlaması ve el freninde zayıf tutma problemi vardı.

Bir önceki periyodik bakımını yakın zamanda mecbur kalıp tekirdağda yaptırmıştım, ustanın 'balatalar kampanalar süper, bir işlem gerektirmiyor' demesi üstüne sadece ayarsız olduğunu düşünüp frenciye ayara götürdüm. Tablo yukarıdaki gibiydi.
Arka balatalar neredeyse bitmiş, sağ fren merkezi sızdırıyor , sol fren merkezi olduğu gibi patlamış.
İki fren merkezi değişti, balatalar değişti, balatanın sıkılığını ayarlayan zımbırtı değişti, set yapmış kampanalar temizlenip tornalandı.

Bakın bu frenler çok yakın zamanda sözde "kontrol edilen" frenler.
Herkese tavsiyem aracınıza ne işlem yapılıyorsa başında bekleyin sözde ustalara güvenmeyin. Bekleyemiyorsanız, bekleyebileceğiniz bir zamanda yaptırın aracınızın bakımlarını.

Maliyet Bilgisi:
Yukarıda bahsettiğim değişen parçalar + işçilik 1700 TL ödedim.
 
Son düzenleme:
Kocaeli'de Renault şanzıman bakan çok tecrübeli bir usta var. YT kanalını takip ediyorum. Orayı tavsiye ederim. Kenan oto servis. Malum 2018 Megane 4'lerde 6 ileri 6dct250 kodlu kuru kavrama var. İyi bakmak lazım. Aynı şanzımanı Fluence araçta 100.000 km kullandım.
75000 e gelince kontrol ederiz bu yağı 100000 km altı ve ya 8 yıl önce değişmiyoruz dedi genelde
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Suzuki Swift 2013 1.3 benzin otomatik vites 50bin km bakım. Suzuki Türkiye’de (Doğan Trend) klasik bakım: motor yağı, hava filtresi, polen filtresi değişimi vs. 3958 lira.
 
Suzuki Swift 2013 1.3 benzin otomatik vites 50bin km bakım. Suzuki Türkiye’de (Doğan Trend) klasik bakım: motor yağı, hava filtresi, polen filtresi değişimi vs. 3958 lira.
Bu Wow'lar fiyatın pahalılığından mı :D Bende artık fiyat algısı tamamen bitmiş durumda Türkiye'de. Neyin pahalı neyin ucuz olduğunu geldiğimden beri anlayamıyorum. Euro bazında dahi çoğu fiyat uçuk şu anda. İsviçre'den dahi pahalı çoğu şey. Bakım fiyatı özelinde ise Macaristan'daki orijinal servis fiyatları yakalanmış.

Aracı çok az kullandığım ve 2 senede bir bakım yaptırdığım için çok takmıyorum ancak bu fiyatlar maaelsef çoğu insanı sanayideki esnafın eline düşürüyor. Fiyattan bağımsız olarak ise hizmet son derece iyiydi. Girdiğim andan çıktığım ana kadar gerçekten çok kibar, güler yüzlü insanlardı. Fiyatı önden utana sıkıla söyleyip ben itiraz etmememe rağmen savunma modunda enflasyondan, ekonomiden vs. bolca konuştular. Sanıyorum fiyatı duyan insanların tepkilerine otomatik bir mekanizma gelişmiş bu şekilde. Bu tarz insanca hizmet aldığım yerlerde verdiğim paraya acımıyorum açıkçası. Bu gibi hizmetin yayılması gerekli bence. Sonuçta bir ücret ödenip hizmet alınıyor. Düzgün oldukça kalite artacaktır her anlamda. Gördüğüm tek eksik ise ücreti mukabilinde ya da ücretsiz olarak ikame araç opsiyonunun hiçbir şekilde olmaması. Servise giden insanların ikame araç ihtiyacı çoğunlukla oluyor. Bunu en azından ücretli de olsa sunmaları gerekiyor bana kalırsa.
 
Bu Wow'lar fiyatın pahalılığından mı :D Bende artık fiyat algısı tamamen bitmiş durumda Türkiye'de. Neyin pahalı neyin ucuz olduğunu geldiğimden beri anlayamıyorum. Euro bazında dahi çoğu fiyat uçuk şu anda. İsviçre'den dahi pahalı çoğu şey. Bakım fiyatı özelinde ise Macaristan'daki orijinal servis fiyatları yakalanmış.

Aracı çok az kullandığım ve 2 senede bir bakım yaptırdığım için çok takmıyorum ancak bu fiyatlar maaelsef çoğu insanı sanayideki esnafın eline düşürüyor. Fiyattan bağımsız olarak ise hizmet son derece iyiydi. Girdiğim andan çıktığım ana kadar gerçekten çok kibar, güler yüzlü insanlardı. Fiyatı önden utana sıkıla söyleyip ben itiraz etmememe rağmen savunma modunda enflasyondan, ekonomiden vs. bolca konuştular. Sanıyorum fiyatı duyan insanların tepkilerine otomatik bir mekanizma gelişmiş bu şekilde. Bu tarz insanca hizmet aldığım yerlerde verdiğim paraya acımıyorum açıkçası. Bu gibi hizmetin yayılması gerekli bence. Sonuçta bir ücret ödenip hizmet alınıyor. Düzgün oldukça kalite artacaktır her anlamda. Gördüğüm tek eksik ise ücreti mukabilinde ya da ücretsiz olarak ikame araç opsiyonunun hiçbir şekilde olmaması. Servise giden insanların ikame araç ihtiyacı çoğunlukla oluyor. Bunu en azından ücretli de olsa sunmaları gerekiyor bana kalırsa.
Tamamen fiyattan :D
O WoW tepkisini veren herkes sizden o parayı alınca kibar ve güler yüzlü beyefendi insanlar olacaktır :D
Ben o paraya kendi aracımı ikame olarak da tahsis ederdim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Tamamen fiyattan :D
O WoW tepkisini veren herkes sizden o parayı alınca kibar ve güler yüzlü beyefendi insanlar olacaktır :D
Ben o paraya kendi aracımı ikame olarak da tahsis ederdim :D
Dediğim gibi ben Türkiye’de geldiğim 1 haftada fiyat algımı tamamen kaybettim. O nedenle ucuz mu pahalı mı anlamıyorum. İlk kez bu sene yeme içme dahil Avrupa’dan pahalı gördüm çoğu şeyi. Ancak bu servis bağlamında Avusturya’nın tam yarı fiyatı. Bu fark da sanırım işçilikten kaynaklı. Sırf yağ zaten 1000liradan fazla. Filtreler, silecek suyu gibi ıvır zıvır şeyler de ondan fazla tutar. Onun dışında 200 lira iç dış yıkama var. Yani malzemeyi alıp evde kendin yapsan 2000-2500 liran var. O yüzden 4000 çok abartı gelmedi. Sanayide eminim 1500’e dahi yapan vardır ama hangi yağ, hangi filtre vardır siz düşünün.
 
Dediğim gibi ben Türkiye’de geldiğim 1 haftada fiyat algımı tamamen kaybettim. O nedenle ucuz mu pahalı mı anlamıyorum. İlk kez bu sene yeme içme dahil Avrupa’dan pahalı gördüm çoğu şeyi. Ancak bu servis bağlamında Avusturya’nın tam yarı fiyatı. Bu fark da sanırım işçilikten kaynaklı. Sırf yağ zaten 1000liradan fazla. Filtreler, silecek suyu gibi ıvır zıvır şeyler de ondan fazla tutar. Onun dışında 200 lira iç dış yıkama var. Yani malzemeyi alıp evde kendin yapsan 2000-2500 liran var. O yüzden 4000 çok abartı gelmedi. Sanayide eminim 1500’e dahi yapan vardır ama hangi yağ, hangi filtre vardır siz düşünün.

Abi emin ol bizde tüm hesap kitap algımızı kaybettik.

Ben geçen sene 2200TL'ye yetkili serviste yakıt filtresi dahil bakım yaptım. Dolar kuru 17 TL civarındaydı. Bu sene 3500 gibi bir rakam görünüyor, yakıt filtresiz. Onu da koyalım 5000. Dolar 24TL. Hadi çık hesabın içinden.

1 yıl önce haftada bir iki kez sevdiğim balkan köftecisine giderdim. Öyle aklına restaurant falan gelmesin. Adam evinin bahçesinde yapıyor. Şu zamanda 2-3 haftada 1'e düşürdüm. Bir köfteye o paraları ödemeyi zihnen kabul edemedim henüz.
 
  • Üzgün
Tepkiler: mcb
Abi emin ol bizde tüm hesap kitap algımızı kaybettik.

Ben geçen sene 2200TL'ye yetkili serviste yakıt filtresi dahil bakım yaptım. Dolar kuru 17 TL civarındaydı. Bu sene 3500 gibi bir rakam görünüyor, yakıt filtresiz. Onu da koyalım 5000. Dolar 24TL. Hadi çık hesabın içinden.

1 yıl önce haftada bir iki kez sevdiğim balkan köftecisine giderdim. Öyle aklına restaurant falan gelmesin. Adam evinin bahçesinde yapıyor. Şu zamanda 2-3 haftada 1'e düşürdüm. Bir köfteye o paraları ödemeyi zihnen kabul edemedim henüz.

Bu durum iki taraflı da çok kötü maalesef. Türkiye'de söylemeye gerek yok çok insafsız esnaf var, gerçekten kantarın topuzunu kaçırıp olmayacak fiyatlar çekiyorlar. Burada ülkede ticaret yapmanın riski devreye giriyor. Dikkat edin ekonominin görece düzgün gittiği 2002-2010 arası bu fahiş fiyatlar bile bitme noktasına gelmişti. Önünü gördüğün ve satışların iyi olduğu noktada artık hizmet kalitesi, servis kalitesi, sürümden kazanma gibi şeyler devreye girer ve hem tüketici hem satıcı için daha huzurlu bir ortam oluşur çünkü. Şu an tüccar adam her an tepeme yeni vergiler ya da denetimlerle çökebilirler diyor, kiram seneye ne olacak diyor, bu fiyata sattım yerine mal alırken kaçtan alacağım diyor, döviz nereden bulacağım diyor, maaşlar almış başını gitmiş artırmak zorunda kalacağım diyor, güvenlik endişesi daha çok, doğal olarak sigorta primlerim arttı diyor. O kadar risk faktörü var ki! Bu nedenle o da fiyatları insafsızca geçiriyor. Tabii çoğunlukla bu durumdan gereğinden fazla kar etmiş de oluyor. Sonuçta tüccar müşteriden çıkarır bu risklerin hepsini. Geçtiğimiz gün adını vermeyeyim bir yerde 65 liraya fındık lahmacun yedikten sonra artık fiyat algımı tamamen kaybettim. Basılı menünüz yok mu deyince var ancak basılı menüdeki fiyatlar değil karekodla okuttuğunuz menüdeki fiyatlar geçerli gibi bir cevap alıyorum mesela. Bunu diyen garson da müşterinin tepkisinden geriliyor, ben müşteri olarak ne kadar girecek diye geriliyorum. Dediğiniz gibi çoğu insan alışverişi, dışarıda yemeği vs. çok kıstı. Bu da işletmelerin boş kalmasına, birim üründen daha fazla kar yapmak zorunda olunmasına yol açıyor ve fiyatlar iyice uçuyor. İki taraflı da çok kötü bir durum yani. Sanıyorum turizm gelirleri de oldukça geriye gidecek kısa vadede. Zira İspanya ya da İtalya'dan fazla para ödeyip Türkiye'de tatil yapmaya Avrupalı ya da Amerikalı adamı ikna etmek birçok nedenden dolayı oldukça zor. Hatta parası olan Türkleri dahi ikna edemiyorsun. Dolayısıyla büyük bir kısım insan Türkiye'yi pahalı görünce aman bu paraya seneye de İspanya yapayım diyeyecek. Güney İtalya'da Michelin yıldızlı restoran fiyatına sokak arası kebapçıya gidiyorum 1 haftadır İstanbul'da :D Ben de doğal olarak sorguluyorum bu ne diye. Elin yabancı turisti iki kere sorgular. Lafın özü önümüzdeki dönemde herkese kolaylıklar diliyorum, durumlar cidden üzücü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
2019 model Clio IV 0.9 Tce 90 Bg Touch+ kullanıcısıyım.
17 Nisan tarihinde 3500 TL civarı (garanti bitmiş bir araç sahibi olarak ) Renault servisinde
Polen filtresi, yağ filtresi, yağ değişimi, hava filtresi değişimi , Genel bakıma ilaveten kısa far ampülü ücreti ödedim.
3300 civarı bir genel bakım maliyeti var idi. Dolar 19.40 imiş.

O dönemde (14 Nisanda fiyat aldım. Bosch marka ürünler (yağ filtresi, hava filtresi v.s kullanan, Castrol yağ kullanan ve garantili araçlara bakım yapabilecek ISO 13168 TSe belgeli özel servisteki bedel ise 1900 TL idi.

Renault Mais Ankara'da bakım yaptırmayı tercih ettim.

Tercih nedenim : Mart ayında 100000 km'de 2. el bir araç almış olmam ve daha önceki bakımlarının serviste olmasından ötürü, Renault servis ile devam ederek Renault Müşteri Sadakat kapsamındaki indirimlerden faydalanabilmek ve olası yüksek maliyetli bir bakım durumu olur ise maliyetlerden olabildiğince kaçınmak idi.
Bu Konuda doğru bir yol izledim mi bilemiyorum ?

Ayrıca 5000 km'ye kadar disk frenlerimin daha kullanılabileceği bilgisini de 17 Nisan bakımında verdikleri için 12 Haziranda 5350 TL (Dolar 23.65) civarında bir Ön disk+ Balata SET değişimi de yaptırdım yine Renault Mais Ankara'da.

Ben memnunum şu ana kadar ki servis hizmetinden ama Renault Mais ile yine
10000 km / 1 yıl sonra bakım ihtiyacımı gidermem gerekir mi bilemiyorum. Bu konudaki görüşlerinizi merak ediyorum.

Selamlar
 
Son düzenleme: