Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

Bugün iki sileceğimi değiştirdim, 100 lira tutmuyor toplamda :'D Markası da Valeo he.
Yetkili servis komple silecek koluyla birlikte degistiriyor. Saglam kolu da degistirdigi icin cok para aliyor. Hatta yanlisim yoksa Ford'da 600 liradan da pahali 😕 Kol bozulmadigi surece mumkun degil silecege oyle bir para vermem. Dedigin gibi disarida 100 200 liraya rahatca hallediliyor 😂
 
  • Marka: Ford
  • Model: Focus
  • Yıl: 2015
  • Bakıma girdiği kilometre: 140.000
  • Motor: 1.6 tdci
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Her iki ön amortisör takozlari ve bilyalari degisti.
  • Maliyet: 2.891 TL
  • İşlem yapılan servis: Karadeniz Ereğli Ford Azim yetkili servis
Yaklasik 2-3 yildir ön duzenden lokurtu sesleri geliyordu ve surus sirasinda bir laçkalik hissediyordum. Amortisör takozlari yag kacirmaya baslamis ve eskimis, bilyalar da oyle. Yetkiliden muadil parca fiyati da aldim ama orijinal motorcraft parcasiyla arasinda sadece 500 lira oynuyordu. Neticede surekli degisen parca olmadigi ve surus konforuna direkt etki ettigi icin orijinal degisim yaptirdim.

Yapilan islemden ve iscilikten oldukca memnun kaldim. Araba kendine geldi. Bozuk yollarda cok daha tok, olgun ve tek parca hissettiriyor. Ayrica ilk kez takoz degisimini gordum ve isciligi oldukca zahmetli.

@bt Mazda servisinin hoparlor cizirtisi icin aldigi parayi gorunce her iki takoz islemi isciligi icin alinan 415 lira bildigin bedava gibi geldi bana. İslemi bastan sona izledim; motor arka muhafa bolumu, motor yanlarinda gozuken amortisor basliklari, tekerlekler, salincaklar, fren sistemi parcalari komple sokulup amortisorler aliniyor. Ayrica amortisorleri de makineye takip yaylardan ayiriyorlar. İsciligi cidden zahmetli ve vakit alan bir islemdi.
j9hqe3o.jpg
 
Yetkili servis komple silecek koluyla birlikte degistiriyor. Saglam kolu da degistirdigi icin cok para aliyor. Hatta yanlisim yoksa Ford'da 600 liradan da pahali 😕 Kol bozulmadigi surece mumkun degil silecege oyle bir para vermem. Dedigin gibi disarida 100 200 liraya rahatca hallediliyor 😂
Fordda geçen sene ön arka toplam set 1750TL ye değişiyordu Focus 2.5 için bu rakam. Koşarak kaçtım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yahu silecek.Orijinal olsa ne kadar farkedebilir olmasa ne.Plastik,50-60 cm uzunluğunda,sadece suyu çekmeye yarayan bir parça en nihayetinde.
Yetkilide sadece plastiği değil, komple demir olan silecek koluyla birlikte değişiyorlar ya o maliyeti arttırıyor hocam. Ama tabi nasıl değiştirirlerse değiştirsinler fark etmez bu paralar akıl alır gibi değil. Soygundan farkı yok.
 
Can yakan bir post da benden gelsin
  • Marka: Mazda
  • Model: 3
  • Yıl: 2016
  • Bakıma girdiği kilometre: 105792
  • Motor: 1.5 Skyactiv-G
  • Şanzıman: 6 tk otm
  • Yapılan İşlemler: yağ/yağfiltresi, hava filtresi, silecekler değişti. Sol ön kapı hoparlörü cızırtı yapıyordu, onarıldı.
  • Maliyet: 3016,53 ₺ 🥲
  • İşlem yapılan servis: Mazda Haldız Kocaeli Yetkili Servis
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Ablam memnun kalmış, faturayı görünce benim tansiyonum oynadı. Hizmet evet, fiyat hayır.

Bir de sanırım aks körüğü ya da onun gibi bir körük sipariş geçilmiş gelecekmiş, ona da 1000₺ civarı bir para demişler. OHAOHAOHA dedim, sesimi duyuramadım. Ben o paraya komple aks taktırıyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 41038
sıcak silikon eritme parasını almasalar geçinemezlermiş, iyi olmuş aldıkları valla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve kenblock
Konudan bağımsız olarak soruyorum. 2012 ve üzeri 1.6 trendx focuslarda ESP standart mı yok mu?
ESP'nin sanırım 2014 civarı Avrupa'da standart donanımda olması zorunluluk haline geldi. Onun öncesindeki Focus'larda sadece Titanium donanımda standarttı. Diğer alt donanımlarda perde havayastıkları ile birlikte güvenlik paketi opsiyonuyla alınabiliyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
ESP'nin sanırım 2014 civarı Avrupa'da standart donanımda olması zorunluluk haline geldi. Onun öncesindeki Focus'larda sadece Titanium donanımda standarttı. Diğer alt donanımlarda perde havayastıkları ile birlikte güvenlik paketi opsiyonuyla alınabiliyordu.
Evet hocam 2014ün belli bir ayı sonrası ESP, lastik basınç ve yokuş kalkış standart oldu. Ondan ötürü b c segmenti araç bakarken minimum 2015 yılı seçiyorum. Focus 3 de çok sevdiğim için merak ettim. İş sebebiyle segment düşürme durumum olabilir. Astra h 1.3 de çok seviyorum fakat onda da yok. İnsan gerekli durumda anlıyor ESP ve ABS kıymetini.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Marka: Ford
Model: ecosport
Yıl: 2019
Bakıma girdiği kilometre: 24700
Motor: 1.0 ecoboost ödüllü
Şanzıman: otomatik
Yapılan İşlemler: standart bakım yağ , yağ filtresi polen filtresi hava filtresi
Maliyet: 1944 tl 9 taksit
İşlem yapılan servis: Çanakkale arslanlar ford bayisi
Plakalığı değiştirmeyin dememe rağmen değiştirmişler onun dışında memnunum açıkçası. Ödeme esnasında bir indirim daha yaptılar
 
Marka: renault
Model: kadjar
Yıl: 2018
Bakıma girdiği kilometre: 19800
Motor: 1.5 dizel
Şanzıman: edc 6
Yapılan İşlemler: yağ , yağ filtrsi polen hava ve mazot filtresi
Maliyet: 2.600 TL
İşlem yapılan servis: bosch car Çanakkale
Servisin 6200 tl fiyat vermesinden sonra bosch car a gittik. İçime bişeyler sinmedi ama kendimi ifade edemeyecem sanırım.
 
Evet hocam 2014ün belli bir ayı sonrası ESP, lastik basınç ve yokuş kalkış standart oldu. Ondan ötürü b c segmenti araç bakarken minimum 2015 yılı seçiyorum. Focus 3 de çok sevdiğim için merak ettim. İş sebebiyle segment düşürme durumum olabilir. Astra h 1.3 de çok seviyorum fakat onda da yok. İnsan gerekli durumda anlıyor ESP ve ABS kıymetini.
Hocam focus 3 lerde esp her paketinde yokmuş opsiyonel bir donanım. Ancak asr hepsinde varmış. Focus 3 dediğim seri 2012 yılından başlayıp 2014 yılına kadar üretilenler.
Focus 2.5 larda ise esp opsiyonel ve bir çok araçta kolay kolay bulunabilen bir özellik değil. 2.5 larda esp tuşu arka cam rezistansının en solunda bulunur.

Astra h'larda ise sadece otomatik yani easytronic viteslerde esp bulunuyor diye biliyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve kalender195
Hocam focus 3 lerde esp her paketinde yokmuş opsiyonel bir donanım. Ancak asr hepsinde varmış. Focus 3 dediğim seri 2012 yılından başlayıp 2014 yılına kadar üretilenler.
Focus 2.5 larda ise esp opsiyonel ve bir çok araçta kolay kolay bulunabilen bir özellik değil. 2.5 larda esp tuşu arka cam rezistansının en solunda bulunur.

Astra h'larda ise sadece otomatik yani easytronic viteslerde esp bulunuyor diye biliyorum.
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Focus 3'ler aslında 2011 yılında da mevcut. Astra h ve focus 3 mükemmel yol tutuyor fakat maalesef aklımda soru işareti bıraktı bu durum.
Astralar ise dediğiniz gibi sadece easytronic şanzımanda o donanımı sunuyor. İş için kullanılacak aracın manuel olması gerektiğini düşündüğüm için otomatik olanlara hiç bakmadım.
Forum kusura bakmasın, konu biraz dağıldı.😀