Arabanın en sevilmeyen yanları

selimcicekyurt

Selim
Profesör
10 Eyl 2016
766
1,134
2,320
23
İstanbul
Marka
Opel
2006 Fiat Grande Punto
1. Kapı içi gözler o kadar dar ki el dezenfektanı bile sıkıştırılarak zorla giriyor. + Vites önündeki bardaklıklara küçük boy kahve bardağı bile koysanız, ki 2 tane yer olmasına rağmen 2 tane sığmıyor. Vitese engel oluyor.
2. Bagaj kapağının dışarıdan açılamaması
3. Kapalı tutsam da her direksiyon sertleştiğinde acaba dediğim city mode
4. Standart ve B segmenti bir araba için gerçekten ortanın üzerinde deneyim veren hoparlörler bir süre sonra ısınmadan ötürü ortalama seste dahi cızırdama yapıyor.
5. Konfor yok. Gerçekten yok. Yoldaki ufacık pürüzleri dahi hissedebiliyorum.
6. Koltuklar arabanın yol tutuş limitinin ciddi altında. Araba da, lastikte yolu tutuyor ama koltuk beni tutamıyor maalesef. Hala limitlerini göremedim ve görebileceğimi sanmıyorum. Aynı zamanda renginden dolayı üstünde ıslak mendil dahi unutulsa leke yapıyor.
7. Sağ camın tek tuşla kaldırılamaması.
8. Arka sis konumundan dolayı yağmurlu havalarda sıkıntı olabiliyor. Açıp temizleyince veya 1 gün bekleyince düzeliyor.
9. Frenler çok zayıf. Bunda gittiğim yerde takılan balatanın da etkisinin büyük olduğunu düşünüyorum. (Apetech)
10. A sütunu çok kalın. Virajlı yollarda görüş sıkıntısı yapıyor.
11. Yanal rüzgarlardan çok etkileniyor.
12. Yolcu airbaginin şişip, torpidoyu çatlatması.
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,025
4,274
4,220
varsova
Marka
Porsche
butun arabalarimi severek almistim ama herbirinde keske dedigim yerler mutlaka oldu.

honda city , ic dosemeleri mersin sicaginda 4 ay icinde solmustu ve garanti komik bir sekilde 'kullanici hatasi' demisti, bu olay arabadan biraz sogutmustu beni

Golf R32 : Bitmek bilmeyen masraflari , motoru adam etmek icin gercekten iyi bir usta bulmak gerekiyor

Ford KA : surus pozisyonu, keske biraz daha alcak olabilse, bu sebeple koltugu degistirmeyi bile dusunmustum.

Bmw f20: arka cok dar, ama gercekten o kadar dar ki, 4 kapi almak gereksiz gibi geliyor. 2 kapi (f21) alip arka koltugu sokmek fena olmazmis.

volvo v40: kronik klima problemi var. bircok kullanicidan ayni sorunu duydum, durduk yere klima sogutmamaya basliyor, bazen kendiliginden duzeliyor, bazen servise gitmek gerekiyor

porsche panamera: sikayet edecek birsey varsa servis ucreti olabilir

Mercedes GLS: opsiyonlar cok pahali, hazir uretilmis showroomda duran indirimde olan bir araci almiyorsaniz gercekten opsiyonlar bir servet tutuyor, bazi opsiyonlarin bir tanesi ufak bir araba parasi.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Arabama aşığım seviyorum demiştim sevdiğiniz yanları konusunda yazdıklarımı alıntı olarak ekliyorum, aracın ne olduğu alıntıda yazıyor, tekrar eklememe gerek yok sanırım.

Birazdan yazacaklarım gözümde büyümüyor ama yine de yazayım sonra överken övülüyor da gömerken gömülmüyor diye yapmadığımız şeyler için taşlanıyoruz. Satmadan önce gömüyorum, ki hava hoş zorunda kalmadıkça satmayı da istemiyorum ama neyse konu o değil buyurun yine sırasıyla yazıyorum.

1-Ustaların araçla ilgilenmemek istemesi ve genellikle usta konusunda hep bu aracı yapan ''tekel usta''lara gitmek mecburiyeti. (Bu sıkıntıyı bir tane güvenilir bir usta bularak azalttım).

2-Parça konusunda anlık-doğaçlama olarak- el kol sallanarak girilen parçacıdan şu parçayı istiyorum dediğinizde direk o parçayı bulamama ihtimalinizin olması ( Bu sıkıntıyı da bulunduğum şehirdeki parçacıları önceden telefonla arıyorum-4-5 tane var bulunduğum yerde-, şu ana kadar bulamadığım bir parça olmadı, aradıktan sonra ise gidip alarak çözüyorum).

3-Yakıt, evet LPG'li olsa çok gelmezdi gözüme belki ama benzinle bindiğim için canım sıkılmıyor değil. Ayda bir depo yetiyor bana bütçemi de aşmıyor ama işte başka birilerinin aynı yolu LPG'li araç ile yarı fiyatına yapmasından dolayı arada kızdığım oluyor kendime. Daha uyguna gitme ihtimalinin oluşu var kafamda sonuç olarak.

4-Sedan-4 kapı- kasa tipine sahip olup, ihtiyacım olmadığı kadar fazla alan sunması ve bunun da aracı etkilemesi.
Evet, size garip gelecek sedan kasaya şu an itibariyle ihtiyacım yok dolayısıyla arkalarda kullanmayacağım kapıları ve alanı beraberimde taşımak o kullanmayacağım alanı viraja sokmak veya yakıt alırken o fazladan alan içinde ayrıca fazladan yakıt almak istemememden kaynaklı bir durum söz konusu, yani notchback coupe formunda 2 kapılı olsaydı memnun olurdum. Çünkü kullanmıyorum yani kocaman arka alanı kullanmamama rağmen onun dezavantajlarını hissetmek canımı sıkıyor.

5-Trim sesleri, çoğu zaman yolda giderken zamanında verdiği etkiyle trim sesleri can sıkabiliyor.


Herkes güncel araçlardan sonra eski araçlarını da yazmış ben de Clio I'inkini ekleyeyim Sierra'nın ardından.

Yine sırasıyla.

-Tek nokta enjeksiyon sistemi - Bu sistem dolayısıyla bağladığım LPG sisteminden hiç bir şekilde randıman alamadım, rölanti motorunu çok sık bozuyordu, artık sıkılıp benzinde binmeye başladım, böylelikle hem LPG dolayısıyla sık sık ustanın yanına uğramıyorduk hem de genç bünyeye bir tık daha performans iyi geliyordu. Son zamanlarda artık kendim hava sıcaklığına göre rölanti ayarı yapıyordum, sistemi manuele çevirmiştik.

-İç aksamdaki kırılgan plastikleri - İç aksam sürücü hariç hiç kimsenin sağı solu kurcalaması gerekiyor, bazı açıp kapanabilen hareketli parçalar çok çabuk kırılabiliyor, ben dikkatli olarak bu problemi aştım ama bilinçsiz ellerde çatır çatır dökülür.

-Pofidik koltuklar- Evet Clio I'lerin hepsinde kroniktir, RSi gibi modeller hariç, koltuk döşemeleri pof yapar, sık sık oturup kalkılan bu koltuklardaki sünger hem çok fazla olduğu için hem de çok yumuşak olduğu için üstündeki kumaş sürekli esner ve dikişleri yırtılır. Bizimkinin ilk aldığımızda arka koltuklardaki dikişler açılmıştı onları yaptırdık buna ek olarak bu pofidik koltuklardan dolayı oturma pozisyonunuzu bir türlü ayarlayamazsınız koltuğun içine sünger misali gömülürsünüz.

-Trim sesleri- Tipik Renault :D

Araç 97 Clio I 1.4 RT

-Performansı ekleme konusunda kararsızım çünkü araç kasasına modeline ve motoruna göre oldukça iyi yürüyordu, 1.4 80bg 900 küsür kiloyla 11 sn civarında 0-100 deviriyor ve devir çevirtmekten çekinmezseniz iyi yürüyor fakat o zamanlar-muhtemelen şu an içinde geçerli- benim güçlü araç arayışımdan dolayı bana yetersiz geliyordu, satmamın en temel sebebi budur yoksa satmazdım.

Özledim ponçiği :D.
 

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Profesör
21 Haz 2020
141
146
1,235
27
Gaziantep, Araban
Hadi FD6'yı gömeyim o zaman biraz.
  • Bagaj kapasitesi. Kuş kadar bagajı var arabanın. Bir de tüplü olunca temelli hiç yer kalmıyor bagajda.
  • Yalıtım. Tamam motor sesi güzel arabanın da teker sesi o kadar da cazip değil be gülüm. Bildiğiniz Japon işte ama yine de Koreli bir Elantra değil.
  • Malzeme kalitesi. Arabanın içi tıkır tıkır maşallah. Her yer kütük gibi sert plastik.
  • İnsanların çok şikayet ettiği ama benim çok da şikayetçi veya memnuniyetsiz olmadığım nokta, doluluk. Abi bence gayet dolu bir araba Civic FD6. Otomatik far, silecek falan olsa ne olmasa ne. İşte hız sabitleyici ve dijital otomatik klima var daha ne olsun. Bence bir eksi değil bu.
  • Hız sabitleyici sistemi. Arkadaşım hızı kaça sabitlediğimizi neden göstermiyorsun Allah aşkına, bir de yüzsüz yüzsüz, her artırma tuşuna bastığında ortalama 1.6 km/sa artar, diye yazmışlar kitapçığa. Onu mu hesaplayalım şimdi.
  • Piyasa arabası olması. Bizim memlekette büyük sıkıntı bu. Soba borusunu egzoz diye takıp çakma BBS çakma Borbet jantlarıyla yanlaya yanlaya haşat ettiği Faça Şahin'i satıp biraz para koyup bu arabayı alan o kadar çok kardeşimiz var ki... Evet eskiden durum buydu. Şimdi de 1 verip 5 almak isteyen fırsatçı vatandaş sağolsun (biz de onlardan birisiyiz :) 99 bin verdik 128'den satıştaydı araba ama satamadık hehe) 60 bin lira etmeyecek araba dünyanın parası şu anda.
  • ABS kroniği. Tamam Honda sorunsuzdur arıza yapmaz falan filan ama makyaj öncesi FD6'da bir ABS kroniği var ki insan kafayı yer. Gerçi makyaj sonrasında çözüldü mü bu bilmiyorum tabi ki. Olayı şöyle özetleyim, araba bazen frene basınca freni kilitliyor ilk kalkışta. Hızlı giderken ani fren mi yaptın araba kafadan bir kopuyor Allah muhafaza dönecek takla atacak falan diye aklı gidiyor insanın. Biz bu belayı çözdük OSTİM'deki Çınar Honda sağolsun ama fena bela bu.
Evet arabayı gömdük çamurladık falan ama yalana gerek yok bana göre şu ana kadar bindiğimiz en zevkli arabalardan birisi bu. Bayağı bir araba elden geçirdik babamın araba hastalığı ve kilometre takıntısı sağolsun. Şöyle sayayım; Hyundai Excel, Hyundai Accent Millennium 1.5 GLS (abs falan olmayan GLS), 2001 Renault Scenic 1.6 RXT, 2007 Hyundai Accent Era 1.4 Select, 2008 Dacia Logan 1.6 MPI MCV (şu station olan), Proton 415 Persona, 2001 Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort, 2007 Renault Grand Scenic 1.5 dci Privilege (makyajlı kasa), 2012 Hyundai Elantra 1.6 d-cvvt Style, 2010 Renault Fluence 1.5 dci Privilege, 2010 Renault Grand Scenic 1.5 dci Privilege, 2004 Kia Rio 1.5 Sedan Comfort ve şimdi de 2007 Honda Civic FD6 1.6 manuel. Şeceremiz bayağı kalabalık yani ve Hoda sürüş zevki olarak çok rahat ilk üçe girer bu bizim listemizde. Buraya kadar okuyana teşekkür ediyorum :)
 

diesel_s3

Uras Kayra Bağcı
Elit Apaçi
27 Ocak 2021
80
123
760
İzmir
Marka
Volkswagen
AUDI A3 1.6 TDI 2014 AMBIENTE;

Aslında çok fazla bir eksi yanı yok en azından benim gözüme çarpan ama şöyle bir sıralama yapabilirim.

-Direksiyon gerçekten çok çirkin A6 direksiyonu koymuşlar çok kaba duruyor @AHU nun dediği gibi tarif edilemez bir çirkinlik.(Uyguna direksiyon nereden bulabilirim? :))

-Yalıtım gayet iyi ama direksiyonun sol alt tarafından bir trim sesi geliyor ve kaynağını çözemedim hala.

-Bagaj yeterli gibi görünüyor ama 3 büyük boy valiz koymaya çalışınca pisagor teoremi ve kosinüs teoremini kullanmanız gerekiyor geometri şart.

-Arka diz mesafesi en azından benim arkamda oturan kişi için biraz yetersiz ben 1.88 im arka tarafa belki 180 üstü birisi oturursa zor olur gerçekten.

-Arka koltuklarda orta tarafta kol dayama yok maalesef uzun yolda yaslanmak istendiğinde kapıya yaslanılıyor.

VOLKSWAGEN GOLF COMFORTLINE 1.6 TDI,

-Motor sesi gerçekten çok fazla bazen traktör çalışıyor gibi hissettiriyor

-Multi Medya ekranı ufak kalmış bazen gözünüzü yoldan ayırmanız gerekiyor bazen.

-Trendline'da klima hala manuel eski tip (Gerçi passat'da bile öyle ne bu cimrilik volkswagen)

-Otomatik far yok ve yağmur sensörü yok.

-Farlar hala halojen ve çok sinir bozucu

-Kol dayaması var bunu ekstra belirtmek istiyorum Audi'de yokken Golfte var

-Yalıtım orta iyi ama 120den sonra ses almaya başlıyor.

-Sol arka kapıdan bir trim sesi geliyor sanırım merkezi kilit ile ilgili bir problem bu akşam kapıyı söküp bakacağım.

Sanırım bu kadar yazabileceklerim
 
Son düzenleme:

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
AUDI A3 1.6 TDI 2014 AMBIENTE;

Aslında çok fazla bir eksi yanı yok en azından benim gözüme çarpan ama şöyle bir sıralama yapabilirim.

-Direksiyon gerçekten çok çirkin A6 direksiyonu koymuşlar çok kaba duruyor @AHU nun dediği gibi tarif edilemez bir çirkinlik.(Uyguna direksiyon nereden bulabilirim? :))

-Yalıtım gayet iyi ama direksiyonun sol alt tarafından bir trim sesi geliyor ve kaynağını çözemedim hala.

-Bagaj yeterli gibi görünüyor ama 3 büyük boy valiz koymaya çalışınca pisagor teoremi ve kosinüs teoremini kullanmanız gerekiyor geometri şart.

-Arka diz mesafesi en azından benim arkamda oturan kişi için biraz yetersiz ben 1.88 im arka tarafa belki 180 üstü birisi oturursa zor olur gerçekten.

-Arka koltuklarda orta tarafta kol dayama yok maalesef uzun yolda yaslanmak istendiğinde kapıya yaslanılıyor.

VOLKSWAGEN GOLF COMFORTLINE 1.6 TDI,

-Motor sesi gerçekten çok fazla bazen traktör çalışıyor gibi hissettiriyor

-Multi Medya ekranı ufak kalmış bazen gözünüzü yoldan ayırmanız gerekiyor bazen.

-Trendline'da klima hala manuel eski tip (Gerçi passat'da bile öyle ne bu cimrilik volkswagen)

-Otomatik far yok ve yağmur sensörü yok.

-Farlar hala halojen ve çok sinir bozucu

-Kol dayaması var bunu ekstra belirtmek istiyorum Audi'de yokken Golfte var

-Yalıtım orta iyi ama 120den sonra ses almaya başlıyor.

-Sol arka kapıdan bir trim sesi geliyor sanırım merkezi kilit ile ilgili bir problem bu akşam kapıyı söküp bakacağım.

Sanırım bu kadar yazabileceklerim


Audi'nin direksiyon ilk başta öyle gelse de sonra göz alıştı nedense,sürerken de bakmadığın için bir süre sonra unutulup gidiyor ama değişse tabii çok daha güzel görünebilir,tabii maliyet bunlar.Bazı trim sesleri,donanım eksiklikleri ve kalite kusurları bence Macaristan üretimden kaynaklanıyor,Almanya üretimi de hatasız değil elbette ama onda daha az.Comfortline donanım Golf harbiden arada kalmış ve Trendline Plus gibi donanımlara sahip,bakıyorsun hız sabitleme yok,sensörler yok,ekran küçük ve farlar halojen.Bu durum örneğin aynı segment olan Octavia'da da aynı şekilde,hatta o daha da boş.Vw'nin bazı orta donanımları boşa daha yakın bu bariz,ama hiçbir zaman dolu ya daha yakın olmadı ilginç gerçekten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: diesel_s3

diesel_s3

Uras Kayra Bağcı
Elit Apaçi
27 Ocak 2021
80
123
760
İzmir
Marka
Volkswagen
Audi'nin direksiyon ilk başta öyle gelse de sonra göz alıştı nedense,sürerken de bakmadığın için bir süre sonra unutulup gidiyor ama değişse tabii çok daha güzel görünebilir,tabii maliyet bunlar.Bazı trim sesleri,donanım eksiklikleri ve kalite kusurları bence Macaristan üretimden kaynaklanıyor,Almanya üretimi de hatasız değil elbette ama onda daha az.Comfortline donanım Golf harbiden arada kalmış ve Trendline Plus gibi donanımlara sahip,bakıyorsun hız sabitleme yok,sensörler yok,ekran küçük ve farlar halojen.Bu durum örneğin aynı segment olan Octavia'da da aynı şekilde,hatta o daha da boş.Vw'nin bazı orta donanımları boşa daha yakın bu bariz,ama hiçbir zaman dolu ya daha yakın olmadı ilginç gerçekten.
Adamlarda orta diye bir karar yok boşu harbiden boş doluda harbiden dolu. Direksiyon konusunda haklısın ama yolda göze çarpmıyor hatta alıştım ben öyle söyleyim sana ama 2016-2020 A3 direksiyonu gibi olsa çok daha güzel olurdu aslında. VAG grup nedense böyle saçma sapan yerlerden kısmayı çok seviyor sebepsizce.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
514
923
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
- Trim birleşme yerlerinden gelen trim sesleri, sıkça silikon sprey sıkıp çözmek gerekiyor.
-Arka koltuklar çok dik, uzun yolculuklarda yoruyor arkadakileri.

Onun haricinde benim fark ettiğim bir durum yok, vergisinin fazla olması, yılda bir muayene gibi olaylar segmentin sorunu zaten arabayla özdeşleştirmemek lazım bence
Bugün sabah gezerken canım şöyle bi müzik açayım, hızı da sabitleyeyim 60 65'e de dolanayım istedi, o an mesajı güncelleme zamanının geldiğini anladım :)

-Trendline bazında; Hız sabitleme yok, far sensörü yok yağmur sensörü yok, yani yok yok yok... Yağmur/ Far sensörü dert değil de hız sabitleme olaydı iyiydi dedim bugün.
- Klima Analog, bence dert değil de bazıları takık bu duruma.
-Multimedya Sisteminin bakir kalması durumundan ilk kez bugün şikayetçi oldum, normalde bizim arabada genelde işim olduğunda bindiğim için müzik dinlemek aklıma gelmez, bugün keyfi olarak çıkınca fark ettim, bluetooth olmaması sıkıntı, aux var hadi idare eder diyeceğim de AUX'u da torpidoya koymuşlar ya telefonu oraya koyacaksın, ya da uzuuun bi kablo alıp torpidoyu açık bırakacaksın o zaman da çok kötü bi görüntü oluyor. Bakalım eğer ciddi ciddi sıkarsa bu durum androidli çin malı ekranları çok sevmediğim için ya rcd330 falan alacağız ya da torpidodan orta konsolda çakmaklık gözünün içine bi kablo çekebilirsek çekeriz olmazsa...
 
Son düzenleme:

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Hadi FD6'yı gömeyim o zaman biraz.
  • Bagaj kapasitesi. Kuş kadar bagajı var arabanın. Bir de tüplü olunca temelli hiç yer kalmıyor bagajda.
  • Yalıtım. Tamam motor sesi güzel arabanın da teker sesi o kadar da cazip değil be gülüm. Bildiğiniz Japon işte ama yine de Koreli bir Elantra değil.
  • Malzeme kalitesi. Arabanın içi tıkır tıkır maşallah. Her yer kütük gibi sert plastik.
  • İnsanların çok şikayet ettiği ama benim çok da şikayetçi veya memnuniyetsiz olmadığım nokta, doluluk. Abi bence gayet dolu bir araba Civic FD6. Otomatik far, silecek falan olsa ne olmasa ne. İşte hız sabitleyici ve dijital otomatik klima var daha ne olsun. Bence bir eksi değil bu.
  • Hız sabitleyici sistemi. Arkadaşım hızı kaça sabitlediğimizi neden göstermiyorsun Allah aşkına, bir de yüzsüz yüzsüz, her artırma tuşuna bastığında ortalama 1.6 km/sa artar, diye yazmışlar kitapçığa. Onu mu hesaplayalım şimdi.
  • Piyasa arabası olması. Bizim memlekette büyük sıkıntı bu. Soba borusunu egzoz diye takıp çakma BBS çakma Borbet jantlarıyla yanlaya yanlaya haşat ettiği Faça Şahin'i satıp biraz para koyup bu arabayı alan o kadar çok kardeşimiz var ki... Evet eskiden durum buydu. Şimdi de 1 verip 5 almak isteyen fırsatçı vatandaş sağolsun (biz de onlardan birisiyiz :) 99 bin verdik 128'den satıştaydı araba ama satamadık hehe) 60 bin lira etmeyecek araba dünyanın parası şu anda.
  • ABS kroniği. Tamam Honda sorunsuzdur arıza yapmaz falan filan ama makyaj öncesi FD6'da bir ABS kroniği var ki insan kafayı yer. Gerçi makyaj sonrasında çözüldü mü bu bilmiyorum tabi ki. Olayı şöyle özetleyim, araba bazen frene basınca freni kilitliyor ilk kalkışta. Hızlı giderken ani fren mi yaptın araba kafadan bir kopuyor Allah muhafaza dönecek takla atacak falan diye aklı gidiyor insanın. Biz bu belayı çözdük OSTİM'deki Çınar Honda sağolsun ama fena bela bu.
Evet arabayı gömdük çamurladık falan ama yalana gerek yok bana göre şu ana kadar bindiğimiz en zevkli arabalardan birisi bu. Bayağı bir araba elden geçirdik babamın araba hastalığı ve kilometre takıntısı sağolsun. Şöyle sayayım; Hyundai Excel, Hyundai Accent Millennium 1.5 GLS (abs falan olmayan GLS), 2001 Renault Scenic 1.6 RXT, 2007 Hyundai Accent Era 1.4 Select, 2008 Dacia Logan 1.6 MPI MCV (şu station olan), Proton 415 Persona, 2001 Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort, 2007 Renault Grand Scenic 1.5 dci Privilege (makyajlı kasa), 2012 Hyundai Elantra 1.6 d-cvvt Style, 2010 Renault Fluence 1.5 dci Privilege, 2010 Renault Grand Scenic 1.5 dci Privilege, 2004 Kia Rio 1.5 Sedan Comfort ve şimdi de 2007 Honda Civic FD6 1.6 manuel. Şeceremiz bayağı kalabalık yani ve Hoda sürüş zevki olarak çok rahat ilk üçe girer bu bizim listemizde. Buraya kadar okuyana teşekkür ediyorum :)

Hız sabitlemenin çeviri hatası olduğunu düşünmek istiyorum. ABD ya da İngiltere versiyonlu kitapçık İngilizce'den çevrildiyse mil/km farkından dolayı öyle çevirmiş olabilirler :D O nedenle 1.6km/h artıyor yazmışlardır. Ancak tabii ki çok saçma bu. Hızı göstermese de arabanın kaçla gittiğini gördüğünden çok sıkıntı olmasa gerek ama 1.6 artması çeviri hatası değilse garip kesinlikle.

Bu araba bence Civic'in en son kasasıyla birlikte en çok ses getiren kasası kesinlikle. Tasarımı özellikle çok beğenilmişti. Doğal sonra çok piyasa arabası oldu. Aynı kaderi son kasa da yaşıyor. Yalıtımı ise nedense Japonlar bir türlü halletmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheDavsanci

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Bugün sabah gezerken canım şöyle bi müzik açayım, hızı da sabitleyeyim 60 65'e de dolanayım istedi, o an mesajı güncelleme zamanının geldiğini anladım :)

-Trendline bazında; Hız sabitleme yok, far sensörü yok yağmur sensörü yok, yani yok yok yok... Yağmur/ Far sensörü dert değil de hız sabitleme olaydı iyiydi dedim bugün.
- Klima Analog, bence dert değil de bazıları takık bu duruma.
-Multimedya Sisteminin bakir kalması durumundan ilk kez bugün şikayetçi oldum, normalde bizim arabada genelde işim olduğunda bindiğim için müzik dinlemek aklıma gelmez, bugün keyfi olarak çıkınca fark ettim, bluetooth olmaması sıkıntı, aux var hadi idare eder diyeceğim de AUX'u da torpidoya koymuşlar ya telefonu oraya koyacaksın, ya da uzuuun bi kablo alıp torpidoyu açık bırakacaksın o zaman da çok kötü bi görüntü oluyor. Bakalım eğer ciddi ciddi sıkarsa bu durum androidli çin malı ekranları çok sevmediğim için ya rcd330 falan alacağız ya da torpidodan orta konsolda çakmaklık gözünün içine bi kablo çekebilirsek çekeriz olmazsa...

VW'lerde bu işin kesin çözümü Çin'deki ticari VW'ler için konulan ekranlar. Hem orijinal hem CarPlay, Android Auto'ya kadar her şey var. Ses sistemi ve ekran kalitesi de yine orijinal olduğundan düşük olmuyor. Sensörde cimrilik yapmaları da bence alt ve üst versiyonlarla fark yaratmak için. 2011'den beri kullandığım VW'den altta da üstte de her arabada far, yağmur sensörü ve hız sabitleme oldu. Bunların parça maliyeti artık inanılmaz düşük. Bu nedenle koymamalarını anlamıyorum. Hele de VW gibi kendini üstte konumlandıran bir firmada. Yeni araçlarında bile bu gibi standart olması gereken özellikler hala opsiyon.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
514
923
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
VW'lerde bu işin kesin çözümü Çin'deki ticari VW'ler için konulan ekranlar. Hem orijinal hem CarPlay, Android Auto'ya kadar her şey var. Ses sistemi ve ekran kalitesi de yine orijinal olduğundan düşük olmuyor. Sensörde cimrilik yapmaları da bence alt ve üst versiyonlarla fark yaratmak için. 2011'den beri kullandığım VW'den altta da üstte de her arabada far, yağmur sensörü ve hız sabitleme oldu. Bunların parça maliyeti artık inanılmaz düşük. Bu nedenle koymamalarını anlamıyorum. Hele de VW gibi kendini üstte konumlandıran bir firmada. Yeni araçlarında bile bu gibi standart olması gereken özellikler hala opsiyon.
Ekran olarak kesinlikle o tür ekranlardan alınmalı diye düşünüyorum. OE (Original Equipment) oldukları için tam adapte olmaları ile kaliteleri ile f/p oranları yüksek. Sensör olayı da kesinlikle donanım farklılıklarından dolayı kesinlikle katılıyorum. Bunu da Retrofit'e elverişli olmasıyla tolere ediyor bir tık. İstendiğinde donanım ekleme olaylarına müsait olması da VAG grubunun güzel bir artısı bence
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Bugün sabah gezerken canım şöyle bi müzik açayım, hızı da sabitleyeyim 60 65'e de dolanayım istedi, o an mesajı güncelleme zamanının geldiğini anladım :)

-Trendline bazında; Hız sabitleme yok, far sensörü yok yağmur sensörü yok, yani yok yok yok... Yağmur/ Far sensörü dert değil de hız sabitleme olaydı iyiydi dedim bugün.
- Klima Analog, bence dert değil de bazıları takık bu duruma.
-Multimedya Sisteminin bakir kalması durumundan ilk kez bugün şikayetçi oldum, normalde bizim arabada genelde işim olduğunda bindiğim için müzik dinlemek aklıma gelmez, bugün keyfi olarak çıkınca fark ettim, bluetooth olmaması sıkıntı, aux var hadi idare eder diyeceğim de AUX'u da torpidoya koymuşlar ya telefonu oraya koyacaksın, ya da uzuuun bi kablo alıp torpidoyu açık bırakacaksın o zaman da çok kötü bi görüntü oluyor. Bakalım eğer ciddi ciddi sıkarsa bu durum androidli çin malı ekranları çok sevmediğim için ya rcd330 falan alacağız ya da torpidodan orta konsolda çakmaklık gözünün içine bi kablo çekebilirsek çekeriz olmazsa...

Ya şu aux'un torpidoda olması saçmalığı harbiden saçmalık yani ne alaka oraya koymuşlar anlamak güç,kesin maliyettendir.Kullandığın aracın Trendline donanımı Jetta'nınkinden daha dolu,en azından fonksiyonel direksiyonla yol bilgisayarı var.Ticari için büyük artı bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mehmeetakiff

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
514
923
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Ya şu aux'un torpidoda olması saçmalığı harbiden saçmalık yani ne alaka oraya koymuşlar anlamak güç,kesin maliyettendir.Kullandığın aracın Trendline donanımı Jetta'nınkinden daha dolu,en azından fonksiyonel direksiyonla yol bilgisayarı var.Ticari için büyük artı bence.
Donanım olarak Binek Trendline'lardan dolu evet, hatta jettanın comfortline donanımı seviyesinde bile diyebiliriz. Bu konudan memnunum, hatta güvenlik donanımlarının standart olarak ticari olmasına rağmen sunulması gerçekten güzel şeyler
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Profesör
21 Haz 2020
141
146
1,235
27
Gaziantep, Araban
Hız sabitlemenin çeviri hatası olduğunu düşünmek istiyorum. ABD ya da İngiltere versiyonlu kitapçık İngilizce'den çevrildiyse mil/km farkından dolayı öyle çevirmiş olabilirler :D O nedenle 1.6km/h artıyor yazmışlardır. Ancak tabii ki çok saçma bu. Hızı göstermese de arabanın kaçla gittiğini gördüğünden çok sıkıntı olmasa gerek ama 1.6 artması çeviri hatası değilse garip kesinlikle.

Bu araba bence Civic'in en son kasasıyla birlikte en çok ses getiren kasası kesinlikle. Tasarımı özellikle çok beğenilmişti. Doğal sonra çok piyasa arabası oldu. Aynı kaderi son kasa da yaşıyor. Yalıtımı ise nedense Japonlar bir türlü halletmiyor.
1.8 de olabilir o hız değeri ya. Evet araba efsane cidden. Efsane de senaryo şöyle; 110a sabitledik arabayı işte 100'e düşmek gerekiyor 5 kere azalta basıyoruz falan. Sürekli bir matematik yani 😀 ama bu öyle ekstrem bir kusur değil tabi ki. Yalıtım için ortada dönen geyik de şöyle; onlarda hep kaymak otoban yollar ama bizde öyle değil. E kardeşim bu arabalar Türkiye'de de üretildi ama. Tabi ki Elantra kadar teker sesi almıyor araba, bereket versin ki. Bir de ben o saydığınız 2 kasaya 2001 modeli de eklerim hocam o da çok ses getirmiş zamanında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
1.8 de olabilir o hız değeri ya. Evet araba efsane cidden. Efsane de senaryo şöyle; 110a sabitledik arabayı işte 100'e düşmek gerekiyor 5 kere azalta basıyoruz falan. Sürekli bir matematik yani 😀 ama bu öyle ekstrem bir kusur değil tabi ki. Yalıtım için ortada dönen geyik de şöyle; onlarda hep kaymak otoban yollar ama bizde öyle değil. E kardeşim bu arabalar Türkiye'de de üretildi ama. Tabi ki Elantra kadar teker sesi almıyor araba, bereket versin ki. Bir de ben o saydığınız 2 kasaya 2001 modeli de eklerim hocam o da çok ses getirmiş zamanında.

1.8 ise neye göre anlamak mümkün değil :D Neresinden baksan garip. Yalıtım konusunda hiçbir nedense Japonlar hiçbir zaman iyi olmadı. Almanya’da da otobanlar kaymak, hatta Japonya’dan çok daha iyi ama yine de yalıtım yapıyor adamlar :) Bu bir bahane değil yani, yapmak istemiyor adamlar. Bu da uzun yolda bence çok can sıkıyor. Arabada sürekli bir uğultu en iyisini de alsan. 2001 kasayı ben nedense hiç sevemedim ya :D Tasarımı tamamen kişisel tabii ama bana hiç hoş gelmiyor, o yüzden hiç saymadım kendisini.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheDavsanci

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,025
4,274
4,220
varsova
Marka
Porsche
1.8 ise neye göre anlamak mümkün değil :D Neresinden baksan garip. Yalıtım konusunda hiçbir nedense Japonlar hiçbir zaman iyi olmadı. Almanya’da da otobanlar kaymak, hatta Japonya’dan çok daha iyi ama yine de yalıtım yapıyor adamlar :) Bu bir bahane değil yani, yapmak istemiyor adamlar. Bu da uzun yolda bence çok can sıkıyor. Arabada sürekli bir uğultu en iyisini de alsan. 2001 kasayı ben nedense hiç sevemedim ya :D Tasarımı tamamen kişisel tabii ama bana hiç hoş gelmiyor, o yüzden hiç saymadım kendisini.
lexus, infiniti haric diyebilirim japon olmalarina rağmen izolasyonlari iyidir ama onlar da Turkiyede yok sanırım
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
@inzfatih

Aynen onlar hariç. Gerçi Nissan'ın genel olarak yalıtımı Renault'yla birleşince daha iyi oldu. Infiniti de haliyle iyi. Lexus'un diğer premium'lara göre durumunu bilmiyorum ama. Yine en düşük yalıtımlı premium'lar mı yoksa daha iyiler mi deneyimlemedim. Lexus ve Infiniti var Türkiye'de de motorları ve buna bağlı olarak fiyatları nedeniyle pek tutmadılar.
 
Son düzenleme:

hilmiugur

Profesör
19 Eki 2016
202
409
1,535
Marka
Hyundai
Hyundai i30 benzinli;

- Çok yakması. Ankara şehir içi 8-8,5 lt bunda sıkıntı yok benzinli 1.6 atmosferik araç. Ama 6. viteste 2000 devirde 80-82 yapıyor. Uzun yolda böyle bir hız olmadığından dolayı 110-120 3000 devir sabit gittiğimde bile 6.5-7 lt yakıyor.

- Hem ağır hem de 1.6 atmosferik olduğundan 135 hp olsa bile kalkışta çoğu zaman hantal hissettiriyor. Yüksek hızlarda daha fazla keyif veriyor.

- Gaz tepkisi çok hissiz. Basıyorum gaza reyis bekliyor, düşünüyor sonra hızlanıyor.

- Direksiyon hissiyatı zayıf, yolda olup biteni çok anlamanıza müsade etmiyor.

- Yol sesi fazla geliyor.

Yine de çok seviyorum be <3 Dün balkona sigaraya çıktığımda arabaya dalmışım sonra farkettim.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Hyundai i30 benzinli;

- Çok yakması. Ankara şehir içi 8-8,5 lt bunda sıkıntı yok benzinli 1.6 atmosferik araç. Ama 6. viteste 2000 devirde 80-82 yapıyor. Uzun yolda böyle bir hız olmadığından dolayı 110-120 3000 devir sabit gittiğimde bile 6.5-7 lt yakıyor.

- Hem ağır hem de 1.6 atmosferik olduğundan 135 hp olsa bile kalkışta çoğu zaman hantal hissettiriyor. Yüksek hızlarda daha fazla keyif veriyor.

- Gaz tepkisi çok hissiz. Basıyorum gaza reyis bekliyor, düşünüyor sonra hızlanıyor.

- Direksiyon hissiyatı zayıf, yolda olup biteni çok anlamanıza müsade etmiyor.

- Yol sesi fazla geliyor.

Yine de çok seviyorum be <3 Dün balkona sigaraya çıktığımda arabaya dalmışım sonra farkettim.

Hocam bu i30 hangi kasa i30?
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım