Çok zor şeyler değil aslında biraz özenerek işini yapan insanlar için. Bijon ucuna sarılacak basitçe bir kağıt bant + sökerken biraz janta kibar davranmak yeterli.Ekli dosyayı görüntüle 44295
Ekli dosyayı görüntüle 44296
Bugün lastikleri değiştirdim. XL ' den dolayı konforu bozulmadı. XL olmayan yumuşak Michelin kadar konforlu diyebilirim.
Yalnız canım sıkıldı. Daha önce hiç siyah janta sahip arabam olmadığı için deneyimlememistim ama sök tak sırasında jantta çizikler oluştu. Bijon anahtarı falan giriyor neticede. Sanırım buna engel olmanın bir yolu yok.
Çok haklısın ama hiç denk gelmedim bu zamana kadar bunu yapan bir lastikçiye. Yeter ki böyle özensinler 400 değil 800 de veririm. Ama böyle bir lastikçi aramaya kalksam lastik değiştiremez hale gelirim. Bir de diyorlar ki abi kendine yeni takım jant alırsan çizilmeleri engelleyebilirsin. Yahu, bijon tabancasını takıp her türlü sökeceksin bunu. Yeni jant alsam nolcak yine çizeceksin. Zamanı gelince jantı siyaha boyatacağız bu gidişle.Çok zor şeyler değil aslında biraz özenerek işini yapan insanlar için. Bijon ucuna sarılacak basitçe bir kağıt bant + sökerken biraz janta kibar davranmak yeterli.
İstanbulda ben SGS'ye gidiyorum genel anlamda memundum en son balansta sadece kurşunları tam temizleyemeden mi taktılar ne yaptılar kurşun düşmüş balans bozuldu aynı gecede. Ertesi gün gittiğimde bütün jantları söküp tek tek tekrar kontrol edip taktılar. Genel anlamda memnunum ama eksikleri var maalesef.Çok haklısın ama hiç denk gelmedim bu zamana kadar bunu yapan bir lastikçiye. Yeter ki böyle özensinler 400 değil 800 de veririm. Ama böyle bir lastikçi aramaya kalksam lastik değiştiremez hale gelirim. Bir de diyorlar ki abi kendine yeni takım jant alırsan çizilmeleri engelleyebilirsin. Yahu, bijon tabancasını takıp her türlü sökeceksin bunu. Yeni jant alsam nolcak yine çizeceksin. Zamanı gelince jantı siyaha boyatacağız bu gidişle.
Ben yıllardır aynı lastikçiye gidiyorum ve depolatıyorum. Önceki jantlar alüminyum ve standart gri renkli olduğu için çizilse de belli etmiyordu. Bu siyahlarda öyle olmadı. Kış bitmeden Zonguldak'ta başka lastikçileri araştıracağım. Gerekirse bijon anahtarlarına bant çekip çekmediklerini, nasıl işçilikle çalıştıklarını öğreneceğim. Düşündüğüm şekilde temiz çalışan bir yer olduğunu zannetmiyorum burada ama arayacağım bakalım.İstanbulda ben SGS'ye gidiyorum genel anlamda memundum en son balansta sadece kurşunları tam temizleyemeden mi taktılar ne yaptılar kurşun düşmüş balans bozuldu aynı gecede. Ertesi gün gittiğimde bütün jantları söküp tek tek tekrar kontrol edip taktılar. Genel anlamda memnunum ama eksikleri var maalesef.
Lastikleriniz için çok büyük beklentiye kapılmayın. Karda ve buzda performansı kötü.Bugün lastikleri değiştirdim. XL ' den dolayı konforu bozulmadı. XL olmayan yumuşak Michelin kadar konforlu diyebilirim.
Valla hocam ben bu zamana kadar karda kalan, ilerlemeyen, çekiş sağlamayan kış lastiğine denk gelmedim. Lassa'dan petlas'a, Conti'den Bridgestone'a hepsi mutlaka karda ilerliyor. Tabi kar ve buzun miktarı burada önemli. Ama gittiğim güzergahlarda hiç yolda bırakmadı. O sebeple Rs3'ün de bırakacağını düşünmüyorum. Neticede testlerde aldığı genel sonuçlar da ortada. Benzer ebatta girdiği testlerde kar üzerinde çekiş, yol tutuş ve frenleme performansında testlerde hep tepeye oynuyor. Siz neye göre böyle bir yorumda bulundunuz o kısmı anlayamadım ? Kar yağdığında artık belli olacak. Ama ben okuduğum onca testten sonra kötü olacağını zannetmiyorum.Lastikleriniz için çok hüyğk beklentiye kapılmayın. Karda ve buzda performansı kötü.
A4 B8.5 kasa aracımızda vardı aynı ölçüdeki Pirelli Cinturato P7 yazlıklarına göre hem yağmurda hem de karda (bile) tutuşu kötüydü. Araç çok rahat aquaplaninge giriyordu. Hava sıcaklığı 25 derece üstüne ve yer sıcaklığı 15 derece üstüne çıkmasına rağmen laatik halen sert yapısında devam ediyordu. Bir kış lastiğine göre aşırı sert ve aşırı ısınmadığı sürece tutunması az.Valla hocam ben bu zamana kadar karda kalan, ilerlemeyen, çekiş sağlamayan kış lastiğine denk gelmedim. Lassa'dan petlas'a, Conti'den Bridgestone'a hepsi mutlaka karda ilerliyor. Tabi kar ve buzun miktarı burada önemli. Ama gittiğim güzergahlarda hiç yolda bırakmadı. O sebeple Rs3'ün de bırakacağını düşünmüyorum. Neticede testlerde aldığı genel sonuçlar da ortada. Benzer ebatta girdiği testlerde kar üzerinde çekiş, yol tutuş ve frenleme performansında testlerde hep tepeye oynuyor. Siz neye göre böyle bir yorumda bulundunuz o kısmı anlayamadım ? Kar yağdığında artık belli olacak. Ama ben okuduğum onca testten sonra kötü olacağını zannetmiyorum.
Lastikleriniz için çok büyük beklentiye kapılmayın. Karda ve buzda performansı kötü.
A4 B8.5 kasa aracımızda vardı aynı ölçüdeki Pirelli Cinturato P7 yazlıklarına göre hem yağmurda hem de karda (bile) tutuşu kötüydü. Araç çok rahat aquaplaninge giriyordu. Hava sıcaklığı 25 derece üstüne ve yer sıcaklığı 15 derece üstüne çıkmasına rağmen laatik halen sert yapısında devam ediyordu. Bir kış lastiğine göre aşırı sert ve aşırı ısınmadığı sürece tutunması az.
Örnek olarak bu yağışta ve devamında depremde bizi bezdirmişti. Az bir şey nem olsun hemen kendinden geçiyor.
Ekli dosyayı görüntüle 44358
Ben 45 yanak janta sahip B segment Corsa'da kullanıyorum bu lastiği hocam. Hava sıcaklığı da bu aralar 15-18 derece arasında geziyor. Hem sert süspansiyon kurulumuna sahip B segment bir araca, hem 45 yanak ince lastik yapısına, hem de sertleştirilmiş XL lastik kullanıyor olmama rağmen Zonguldak gibi yolları çukur dolu bir coğrafyada konforunda hiç bir sıkıntı görmedim. Bam güm etme, kabini sallama, aracı zorlama gibi bir şey hiç yapmadı. Sert virajlarda aracı zorlamadım. Ama bu hava sıcaklıklarında yağmurlu zeminde dönel kavşaklara esp yakabilecek hızlarda girmeyi denediğimde su üstünde de hiç bırakmadı lastik kendini. Biraz daha zorlasaydım yüzeceğini hissettim ama zaten kış lastiği bu neticede. Sıcaklıklar 20-25 derecelere gelse o durumda zaten bir şey beklemem neticede hiç bir kış lastiği o sıcaklıklarda iş göremez. Bunun dışında kar üstünde tabi ki bu lastiği deneyimlemedim. Ama bir yaz lastiğinin bile kar üstünde daha iyi gittiğini söylüyorsunuz. Teknik olarak böyle bir şey mümkün değil. Hani piyasanın en vasat kış lastiğini de alsanız bir yaz lastiğinden daha iyi çekiş sağlayacaktır kar üstünde. Youtube'da bu lastiği kullananların karlı yol videolarını izlediğimde gayet yeterli şekilde çekiş sunuyordu. Aynı lastikten mi bahsediyoruz, aynı lastiği mi kullandınız emin olamadım ? Ya ben başka lastik kullanıyorum, ya siz başka lastikten bahsediyorsunuz. Aldığınız lastikte üretimsel bir sıkıntı, sorun olma ihtimali de olabilir hocam. Böyle bir deneyim yaşadığınız için üzüldüm sahiden. Çünkü bir lastikten kötü performans almak ne demek iyi bilirim.A4 B8.5 kasa aracımızda vardı aynı ölçüdeki Pirelli Cinturato P7 yazlıklarına göre hem yağmurda hem de karda (bile) tutuşu kötüydü. Araç çok rahat aquaplaninge giriyordu. Hava sıcaklığı 25 derece üstüne ve yer sıcaklığı 15 derece üstüne çıkmasına rağmen laatik halen sert yapısında devam ediyordu. Bir kış lastiğine göre aşırı sert ve aşırı ısınmadığı sürece tutunması az.
Örnek olarak bu yağışta ve devamında depremde bizi bezdirmişti. Az bir şey nem olsun hemen kendinden geçiyor.
Ekli dosyayı görüntüle 44358
Bunu hiç bir kış lastiği sevmiyor. Ben piyasanın en iyi üç modeli olan LM005 ve TS 860-870 üçünü de nispeten sıcak hava ve yağmurda denediğimde direkt kayıyorlar. Kaymanın da ötesinde sanki buz üstündeymiş gibi yüzme efekti sergiliyor ve bırakıyorlar. Düşük bütçeli vasat kış lastikleri bunu daha düşük hızlarda da yaparken kaliteliler biraz daha yüksek hızlarda yapıyor ama yine de yapıyorlar. Yani kış lastikleri nispeten sıcak hava ve ıslak zeminde çok tehlikeli oluyor. Onu bilerek kullanmak gerekiyor sahiden.Yalnız hem sıcak havayı hem de suyu aynı anda sevmiyor bunu deneyimledim,kaymaya meylediyor ancak bu zaten genel kış lastiklerinin problemi
Açıkçası TS860 ile son gidişimde 1200 km durmadan benzer yerlere yeni çiğ düşmüş üzerinde sürüşü bolca deneyimledim. Dün akşam yine 17 derecede epey sürdüm ancak bir problem yaşamadım ben şimdiye kadar. Tabi yaz lastiği gibi zorlamıyorum ama beni üzmedi hiç lastik.Bunu hiç bir kış lastiği sevmiyor. Ben piyasanın en iyi üç modeli olan LM005 ve TS 860-870 üçünü de nispeten sıcak hava ve yağmurda denediğimde direkt kayıyorlar. Kaymanın da ötesinde sanki buz üstündeymiş gibi yüzme efekti sergiliyor ve bırakıyorlar. Düşük bütçeli vasat kış lastikleri bunu daha düşük hızlarda da yaparken kaliteliler biraz daha yüksek hızlarda yapıyor ama yine de yapıyorlar. Yani kış lastikleri nispeten sıcak hava ve ıslak zeminde çok tehlikeli oluyor. Onu bilerek kullanmak gerekiyor sahiden.
Dediğiniz durumları diğer kullandığımız kışlık lastiklerde yaşamadık. Lakin 20-25 derecede kış lastiğinin yazlık lastik gibi sert kalması beklenemez, benim anlatmaya çalıştığım durum buydu. Kayma durumuna gelirsek yağmurda LM005 ile 205/55/16 ebadında herhangi bir sıkıntı yaşamadık. Kusura bakmayın bu arada ben RS3 yazısını RS2 diye okumuşum. Lakin RS2'de bu sıkıntıları yaşadık. Yine aynı ebatta Marshal Wintercraft Ice WI31 lastik vardı aynı problemi onda da yaşadık. İkisi de sıfır alınmıştı. Hankook'lar istenilen performansı vermeyince Marshal'ları taktık daha da kötü oldu. Ya biz iki sefer hatalı lastiğe denk geldik ki öyle duruyor ama yine de şaşırtıcı bir durumdu. Çünkü dediğim gibi kışlıkları takılmadan önce Pirelli Cinturato P7 ile karda daha rahat ilerlemiştik.Ben 45 yanak janta sahip B segment Corsa'da kullanıyorum bu lastiği hocam. Hava sıcaklığı da bu aralar 15-18 derece arasında geziyor. Hem sert süspansiyon kurulumuna sahip B segment bir araca, hem 45 yanak ince lastik yapısına, hem de sertleştirilmiş XL lastik kullanıyor olmama rağmen Zonguldak gibi yolları çukur dolu bir coğrafyada konforunda hiç bir sıkıntı görmedim. Bam güm etme, kabini sallama, aracı zorlama gibi bir şey hiç yapmadı. Sert virajlarda aracı zorlamadım. Ama bu hava sıcaklıklarında yağmurlu zeminde dönel kavşaklara esp yakabilecek hızlarda girmeyi denediğimde su üstünde de hiç bırakmadı lastik kendini. Biraz daha zorlasaydım yüzeceğini hissettim ama zaten kış lastiği bu neticede. Sıcaklıklar 20-25 derecelere gelse o durumda zaten bir şey beklemem neticede hiç bir kış lastiği o sıcaklıklarda iş göremez. Bunun dışında kar üstünde tabi ki bu lastiği deneyimlemedim. Ama bir yaz lastiğinin bile kar üstünde daha iyi gittiğini söylüyorsunuz. Teknik olarak böyle bir şey mümkün değil. Hani piyasanın en vasat kış lastiğini de alsanız bir yaz lastiğinden daha iyi çekiş sağlayacaktır kar üstünde. Youtube'da bu lastiği kullananların karlı yol videolarını izlediğimde gayet yeterli şekilde çekiş sunuyordu. Aynı lastikten mi bahsediyoruz, aynı lastiği mi kullandınız emin olamadım ? Ya ben başka lastik kullanıyorum, ya siz başka lastikten bahsediyorsunuz. Aldığınız lastikte üretimsel bir sıkıntı, sorun olma ihtimali de olabilir hocam. Böyle bir deneyim yaşadığınız için üzüldüm sahiden. Çünkü bir lastikten kötü performans almak ne demek iyi bilirim.