KAPALI Araç seçimi 320d gt - 520i f10

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

kazim4444

Kazım AYDIN
Profesör
200
24
Marka
Audi
Merhabalar otoparkın çok eskiden takipçisiyim fakat forumda yeniyim bi kusurum varsa şimdiden affola.
Bir konuda ikilemde kaldık siz olsanız 320d gran tourismo mu alırdınız yoksa 520i f10 kasa mı
Bir de fiyat olarak düşük ve segment de farklı biliyorum ama ford mondeo seçimler arasına katılabilir mi yoksa biraz daha koyar bmw alırım mı dersiniz görüşlerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.
Not:2.el 2013-2014 olarak düşünüyoruz. Mondeo olursa sıfır yeni makyajlı kasayı bekleyeceğiz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Yahu arkadaşlar,

20d'yi yürütme masrafı ile 20i'nin yürütme masrafı bir mi sanıyorsunuz?

20d'nin DPF'si tıkansa 6000₺ masrafı var, zincirinden ses gelse 7500₺ masrafı var, enjektör takımı arızalansa 5000₺ masrafı var, birinin yıllık vergisi 2000₺ birinin vergisi, 800₺.. Periyodik bakımlarda dizel daha pahalı.

Sırf motorin, benzin lt farkı ve km bazında hesaplama yapmayın artık.

Net 5 serisi alırım ben olsam.
Arıza çıksa dediğiniz doğru da arıza ihtimali üzerinden motor tercihi yapacaksak hiç birimizin dizel araç almaması hatta alamamış olması gerekir. Hatta genel olarak dizelin hiç tercih edilmemesi gerekir. Ayrıca benzin-dizel kıyaslaması yapılırken sadece totalde yapılan km üzerinden değil, bu km'leri yaparken ki kullanım tarzı, sürüş stilinden de yola çıkarak öneride bulunuluyor. 35 bin km boyunca ortalama olarak performanslı kullanılmış bir turbo benzinli araç ile dizel aracın yaktığı yakıt miktarı arasındaki fark da çok açılacaktır. Ayrıca pompa başına geçildiğinde benzin-dizel yakıt alımı sırasında insanda yarattığı psikolojik bir durum da vardır. Bmw'lerin bakım masrafı konusunda bir fikrim yok, tek kıyas yapabileceğim dizel aracımın bakımları turbo benzinli araçların bakımlarından ( premium olmayanlar ) sadece bir miktar daha fazla tuttuğudur. Artık arada ölümcül farklar yok en azından.
 
Son düzenleme:
Arıza çıksa dediğiniz doğru da arıza ihtimali üzerinden motor tercihi yapacaksak hiç birimizin dizel araç almaması hatta alamamış olması gerekir. Hatta genel olarak dizelin hiç tercih edilmemesi gerekir. Bmw'lerin bakım masrafı konusunda bir fikrim yok, tek kıyas yapabileceğim dizel aracımın bakımları turbo benzinli araçların bakımlarından ( premium olmayanlar ) sadece bir miktar daha fazla tuttuğudur. Artık arada ölümcül farklar yok en azından.
DPF illa dolacak, temizletme ile düzelmiyor değişimi şart. Dikkatli kullanım ile 200.000 km gider ama 80.000 km'de değiştirende var.

Zincir sorunu 20d 184bg'lerin kronik sorunu 100.000 km'den sonra ses çıkartmasıyla başlıyor illa değişecek, değişimi için motorun açılması gerekiyor.

Enjektör takımı arızası birazda yakıt ile alakalı ama dizel enjektör takımı dizel motorda 5000₺'Ye değişiyorsa benzinlide 600₺ bu fiyat.

Periyodik bakımlarda benzinlide de aynı şeyler değişiyor, dizelde de ama biri 1000₺'ye halloluyorsa biri 1800 1900₺'ye maal oluyor.

MTV'de de durum dediğim gibi. Kasko deseniz öyle.

Ben direk BMW üzerinden konuşuyorum, diğer markaları bilemem. İnsanımızın dizel seçmesinin sebebi ucuz yakıt yüksek km. Bakım, yürütme masraflarını düşündükleri yok. Dizelin bir avantajı kalmadı artık. Üstelik hiç beklemediğiniz anlarda hiç beklemediğiniz, ne alaka dediğiniz sorunlar az da olsa çıkabiliyor.

Yılda 35.000 km yapılan dizel BMW sorunları da beraberinde getirebilir. O yüzden benzinli tercih edilmeli.
 
DPF illa dolacak, temizletme ile düzelmiyor değişimi şart. Dikkatli kullanım ile 200.000 km gider ama 80.000 km'de değiştirende var.

Zincir sorunu 20d 184bg'lerin kronik sorunu 100.000 km'den sonra ses çıkartmasıyla başlıyor illa değişecek, değişimi için motorun açılması gerekiyor.

Enjektör takımı arızası birazda yakıt ile alakalı ama dizel enjektör takımı dizel motorda 5000₺'Ye değişiyorsa benzinlide 600₺ bu fiyat.

Periyodik bakımlarda benzinlide de aynı şeyler değişiyor, dizelde de ama biri 1000₺'ye halloluyorsa biri 1800 1900₺'ye maal oluyor.

MTV'de de durum dediğim gibi. Kasko deseniz öyle.

Ben direk BMW üzerinden konuşuyorum, diğer markaları bilemem. İnsanımızın dizel seçmesinin sebebi ucuz yakıt yüksek km. Bakım, yürütme masraflarını düşündükleri yok. Dizelin bir avantajı kalmadı artık. Üstelik hiç beklemediğiniz anlarda hiç beklemediğiniz, ne alaka dediğiniz sorunlar az da olsa çıkabiliyor.

Yılda 35.000 km yapılan dizel BMW sorunları da beraberinde getirebilir. O yüzden benzinli tercih edilmeli.
Söyledikleriniz doğru. Lakin vermiş olduğunuz sıkıntı çıkarma ihtimali olan km'ler gerçekten yüksek. Yani tercihi yapacak insanların bu araçları ne kadar süre ve km kullanacağını bilmeden, sürüş karakterini bilmeden sadece yıllık 35 bin km yapılacak önerisi üzerinden verilebilecek tek yanıt dizelin makul olacağı yönünde. Sizin söylemiş olduğunuz durumların riskini hesaplayabilmemiz için aracı alacak kişilerin kullanacakları yıl ve sürüş tarzı gibi başka detaylarını da öğrenmemiz gerekir.
Ayrıca yine söylediğim gibi bu araçlar ikinci el alınacak ve 5.20i'nin de motorunda çıkması muhtemel sağlam bir arızadan dolayı sizin vermiş olduğunuz kar amaçlı rakamların da hepsi sıfırlanabilir. Kullanıcı derse ki misal biz aracı maksimum 100 bin km kullanır satarız veya alıp ömürlük kullanırız, o zaman sizin de vermiş olduğunuz bilgileri ve tavsiyeleri yürürlüğe sokmamız gerekecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kazim4444
Aracı 150bin kadar kullanırız gibi alırken max 45bin olmasına da dikkat edicez kullanım %60 hafif agresif %10 performans %30 aşırı sakin şehiriçi şeklinde olur.
 
Aracı 150bin kadar kullanırız gibi alırken max 45bin olmasına da dikkat edicez kullanım %60 hafif agresif %10 performans %30 aşırı sakin şehiriçi şeklinde olur.
@AlkanExclusive İşte şimdi söylediğiniz ihtimaller üzerinden sağlıklı bir benzin mi dizel mi hesaplaması yapabiliriz hocam. Sizin bmw konusunda daha fazla bilginiz olduğu için bu kıyaslamayı daha sağlıklı yapabileceğinizi düşünüyorum.
 
Yahu her şeyi geçelim gerçekten sakin kullanıldı diyelim. Yılda 35.000 km yapılır deniliyor.

Her şeyi bir kenara bırakalım sadece periyodik bakıma bile bu araç gerçekten 12000 km sayacına uygun olarak gitse yani sakin kullanılsa yılda 3 kere servise girecek demektir.

1800₺'den 3 kere servise girmek = 5400₺

Benzinli olsa 1000₺'den 3 kere servise girmek = 3000₺

Yılda sadece periyodik bakımdan ve vergiden zaten bir avantajı kalmayacak dizel kullanmanın.

Ayrıca dediğin gibi maalesef ve maalesef bu araçlar 2. el alınacak. Daha önce nasıl kulanıldığını bilememenin bir handikapı olacak.

1981 yılından beri (daha Borusan TR'de kurulmadan) BMW kullanan bir ailemiz var. O kadar çok olayla karşılaştık o kadar çok şey gördük ki, dönemine göre insanları uyarıyoruz.

İsteyen istediğini yapmakta özgür, biz ne olacağını söyleyelim de...
 
İki aracın da birbirine bazı noktalarda üstünlüğü var fiyatı da aşağılara çekmek istersek sanırım 520i daha iyibir tercih olabilir. 320d gt 2litre dizel olması insanı cezbediyor bakalım son söz babaya ait :). Her yorumunuz için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
 
Yahu her şeyi geçelim gerçekten sakin kullanıldı diyelim. Yılda 35.000 km yapılır deniliyor.

Her şeyi bir kenara bırakalım sadece periyodik bakıma bile bu araç gerçekten 12000 km sayacına uygun olarak gitse yani sakin kullanılsa yılda 3 kere servise girecek demektir.

1800₺'den 3 kere servise girmek = 5400₺

Benzinli olsa 1000₺'den 3 kere servise girmek = 3000₺

Yılda sadece periyodik bakımdan ve vergiden zaten bir avantajı kalmayacak dizel kullanmanın.

Ayrıca dediğin gibi maalesef ve maalesef bu araçlar 2. el alınacak. Daha önce nasıl kulanıldığını bilememenin bir handikapı olacak.

1981 yılından beri (daha Borusan TR'de kurulmadan) BMW kullanan bir ailemiz var. O kadar çok olayla karşılaştık o kadar çok şey gördük ki, dönemine göre insanları uyarıyoruz.

İsteyen istediğini yapmakta özgür, biz ne olacağını söyleyelim de...
Biz ailede yalnız 5.20i kullanıyoruz. Bmw hakkında yapabileceğim tek yorum bu araç üzerindedir. Bu araç hiç bir şekilde ekonomik olmayı başaramadığı için ( ki olmamasını anlıyorum ) yorumlarım da bu yönde oluyor.
Ek olarak premium'lar haricinde diğer markalardan da dizel ve turbo benzinli araç kullanımımız olduğu için, şimdiye kadar bize en az masraf getiren motorlar hep dizeldeydi. Mtv'yi hesaba katmazsak, bakım masrafı ve arıza masrafı olsun tecrübe ettiğimiz benzinli turbo araçların hiç biri kullandığımız dizellerden daha sorunsuz ve ekonomik olamadı bu noktada.
Tabii söylediğim üzere bu yorumlarım premium olmayan modeller dahilinde. Bmw için tecrübem dahilinde konuşabildiğim tek araç 5.20i'dir.
 
520i gerçekten sakin kullanıldığında hakkını verecek düzeyde ekonomik olmayı başarıyor.

Sürekli trafiğe girilmeyip, sakin kullanılırsa katalog verileride tutturuluyor.

320d'de sütten çıkma ak kaşık değil, önceki X1 20d ile 16.2 km ortalama hız ve istanbul trafiğinde iş - ev arası 12.1 lt yaktığını bilirim.

O yüzden kullanıma göre değişkenlik gösterdiği elbette doğrudur da, BMW'de dizel masrafları ortadayken hiçbir şekilde yanaşmam.
 
:)) biri mondeomu dedi. Mondeo al bmw heryerde var ama yaninizdan bir mondeo gecse donup bakasiniz geliyorki bi sonraki makyaji beklicekseniz dahada iyi olucaktir :)
 
İşte işler biraz da burada karışıyor şimdi aracın 2 kullanıcısı olcak birisi abim performansa pek bi düşkün diğeri ise babam sakin sakin kullanır yıpratmadan onun için tüketim biraz önemli o yüzden 520i de biraz tereddüt yaşadık. Sanırım 2.0 dizel yerine şöyle kmsi yüksek olmayan güzel bir 520i tercihi daha doğru olacaktır.
Mondeo olursa yeni makyajlıyı beklicez o da bayağı bir yakışıklı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: umitberk
Yahu arkadaşlar,

20d'yi yürütme masrafı ile 20i'nin yürütme masrafı bir mi sanıyorsunuz?

20d'nin DPF'si tıkansa 6000₺ masrafı var, zincirinden ses gelse 7500₺ masrafı var, enjektör takımı arızalansa 5000₺ masrafı var, birinin yıllık vergisi 2000₺ birinin vergisi, 800₺.. Periyodik bakımlarda dizel daha pahalı.

Sırf motorin, benzin lt farkı ve km bazında hesaplama yapmayın artık.

Net 5 serisi alırım ben olsam.

tamamen seninle aynı fikirdeyim 520i alırdım yada az kmli 320i alırdım ben olsam 0 olsun diyorsanızda mondeo benim ilk elediğim araba GT oldu
 
GT güzel bir otomobil. Ama bizim milletimiz sedancı ya da HB'ci olduğu için pek bakmadı yüzüne. Halbuki sedan genişliği olup HB tarzı isteyenlere gayet iyi bir çözüm olarak sunulmuş bir otomobil.

Bugün BMW alacak olsam tercihlerimden biri olur.

SW kafasıda yok bizim ülkede maalesef. Bende çok severim. Arkası daha aydınlık ve ferah oluyor. İşte tercih meselesi bir yerde ancak hep satarken satamazsam diye düşündürülüyor insanlar.

Ülkede satılan arabaların %80'i sedan ve beyaz, siyah ya da gri renk. Kalıpların dışına çıkamıyoruz ne yazık ki.
 
GT güzel bir otomobil. Ama bizim milletimiz sedancı ya da HB'ci olduğu için pek bakmadı yüzüne. Halbuki sedan genişliği olup HB tarzı isteyenlere gayet iyi bir çözüm olarak sunulmuş bir otomobil.

Bugün BMW alacak olsam tercihlerimden biri olur.

SW kafasıda yok bizim ülkede maalesef. Bende çok severim. Arkası daha aydınlık ve ferah oluyor. İşte tercih meselesi bir yerde ancak hep satarken satamazsam diye düşündürülüyor insanlar.

Ülkede satılan arabaların %80'i sedan ve beyaz, siyah ya da gri renk. Kalıpların dışına çıkamıyoruz ne yazık ki.
İşte tam sevdiğiniz tür aracı almaya yeltenecekken sizin de bahsettğiniz gibi satamazsam korkusu oluşuyor ve heves olarak kalıyor maalesef.
 
İşte tam sevdiğiniz tür aracı almaya yeltenecekken sizin de bahsettğiniz gibi satamazsam korkusu oluşuyor ve heves olarak kalıyor maalesef.
İlla satılır, illa meraklısı oluyor. Ha 1 haftada satamazsınız da 1 ayda satarsınız gibi. Özetle son sahibi olmazsanız.

Bursa'da tekstilci bir abimde E90 Touring 330xi var mesela. Türkiye'de tek diye biliyoruz. Yani hem SW hem 330i hemde xDrive. Meraklısı var illa. O yüzden o kadar korkulacak bir şey yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...