KAPALI Araç seçimi 320d gt - 520i f10

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

kazim4444

Kazım AYDIN
Profesör
200
24
Marka
Audi
Merhabalar otoparkın çok eskiden takipçisiyim fakat forumda yeniyim bi kusurum varsa şimdiden affola.
Bir konuda ikilemde kaldık siz olsanız 320d gran tourismo mu alırdınız yoksa 520i f10 kasa mı
Bir de fiyat olarak düşük ve segment de farklı biliyorum ama ford mondeo seçimler arasına katılabilir mi yoksa biraz daha koyar bmw alırım mı dersiniz görüşlerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.
Not:2.el 2013-2014 olarak düşünüyoruz. Mondeo olursa sıfır yeni makyajlı kasayı bekleyeceğiz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Açıkçası bu zamana kadar hep geniş araçlar kullandığımızdan biraz daha ferah geniş büyük araçlar öncelikli tercih yine de tavsiyenize teşekkürler.
3 serisi de dar değil yahu, tamam bir 5 değil ama arkası falan oldukça geniş. Bagaj hacmi de istekleri karşılayacak düzeyde. Ama şöyle bir durum var, 5'teki prestij 3'te yok, ve konfor da cabası.
 
Merhabalar otoparkın çok eskiden takipçisiyim fakat forumda yeniyim bi kusurum varsa şimdiden affola.
Bir konuda ikilemde kaldık siz olsanız 320d gran tourismo mu alırdınız yoksa 520i f10 kasa mı
Bir de fiyat olarak düşük ve segment de farklı biliyorum ama ford mondeo seçimler arasına katılabilir mi yoksa biraz daha koyar bmw alırım mı dersiniz görüşlerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.
Not:2.el 2013-2014 olarak düşünüyoruz. Mondeo olursa sıfır yeni makyajlı kasayı bekleyeceğiz.
Şimdi ilk önce BMW'ler arasında karşılaştırma yapacağım,
5 serisi kesinlikle 3'e göre daha oturaklı kalıplı ve daha sağlam bir araba motorları biraz daha geridedir öndeki destek daha fazladır gibi, fakat arkadaşlarında dediği gibi benzin büyük sıkıntı çıkartır 35.000 km'den bahsediyorsak. Bu yüzden benim tercihim 3 serisi GT olurdu çünkü hem benzinden hem de bir tatminsizlik duyacağınızı düşünmüyorum, size gayet tatminkar performans sağlar ve diesel olmasıda avantaj, bir başka konu adı üstünde bu bir ''GT'' uzun yol arabası yani konfor oldukça iyi seviyededir diye düşünüyorum (5 serisi GT'ye binmiş biri olarak) ve ben olsam Mondeo'ya tercih ederdim görünümüde gayet hoş, he dersiniz illa sıfır araba Mondeo'yu da test edebilirsiniz fakat 320d GT hakkında yetkili bir kişiden tavsiye almanızı öneririm ve yakın bir tanıdığım BMW servisinde servis şefi isterseniz sizin için bilgi alabilirim bu arabanın tipik bir sorunu var mı diye. Benim görüşlerim bu şekilde :)
 
Son düzenleme:
Ben 520i nin olduğu yerde başka hiçbir şey tercih etmem hocam. Executive donanım bir 520i alıp binerim göz ucu ile bile bakmam 3 e Mondeo ya filan.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Şimdi ilk önce BMW'ler arasında karşılaştırma yapacağım,
5 serisi kesinlikle 3'e göre daha oturaklı kalıplı ve daha sağlam bir araba motorları biraz daha geridedir öndeki destek daha fazladır gibi, fakat arkadaşlarında dediği gibi benzin büyük sıkıntı çıkartır 35.000 km'den bahsediyorsak. Bu yüzden benim tercihim 3 serisi GT olurdu çünkü hem benzinden hem de bir tatminsizlik duyacağınızı düşünmüyorum, size gayet tatminkar performans sağlar ve diesel olmasıda avantaj, bir başka konu adı üstünde bu bir ''GT'' uzun yol arabası yani konfor oldukça iyi seviyededir diye düşünüyorum (5 serisi GT'ye binmiş biri olarak) ve ben olsam Mondeo'ya tercih ederdim görünümüde gayet hoş, he dersiniz illa sıfır araba Mondeo'yu da test edebilirsiniz fakat 320d GT hakkında yetkili bir kişiden tavsiye almanızı öneririm ve yakın bir tanıdığım BMW servisinde servis şefi isterseniz sizin için bilgi alabilirim bu arabanın tipik bir sorunu var mı diye. Benim görüşlerim bu şekilde :)
5 GT, 7 serisi'nin platformunda geliştirildiği ve üretildiği için normal 5 serisi'nden daha konforlu. 3 GT, 3 serisi platformunda geliştirildiği için F30 ile birebir aynı konfor anlamında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İlla satılır, illa meraklısı oluyor. Ha 1 haftada satamazsınız da 1 ayda satarsınız gibi. Özetle son sahibi olmazsanız.

Bursa'da tekstilci bir abimde E90 Touring 330xi var mesela. Türkiye'de tek diye biliyoruz. Yani hem SW hem 330i hemde xDrive. Meraklısı var illa. O yüzden o kadar korkulacak bir şey yok.
Yanlış hatırlamışım, E91 Touring 335xi.

23592068725_0ddaf8bf7b_c.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Bu arada 520i'ye uygun G Force Motorsport'ta (Yılda Arslan) sadece Evotech yazılımla mükemmel ötesi performans almak mümkün.

Üstelik motorda ilave donanımlar kullanmadan 520i'nin 530d ile dalga geçmişliği var. 520i'nin N20B16 motoru N20B20'den devşirme olduğu için motor gerçekten yazılımı falan kaldırabilecek düzeyde.

 
Bu arada 520i'ye uygun G Force Motorsport'ta (Yılda Arslan) sadece Evotech yazılımla mükemmel ötesi performans almak mümkün.

Üstelik motorda ilave donanımlar kullanmadan 520i'nin 530d ile dalga geçmişliği var. 520i'nin N20B16 motoru N20B20'den devşirme olduğu için motor gerçekten yazılımı falan kaldırabilecek düzeyde.

keşke 520i tercih edilse açık ara daha iyi tabi ama işte benzin konusu alan kişiyi gerçekten zorlar bizim ülkemizde maalesef :(
 
Bu arada 520i'ye uygun G Force Motorsport'ta (Yılda Arslan) sadece Evotech yazılımla mükemmel ötesi performans almak mümkün.

Üstelik motorda ilave donanımlar kullanmadan 520i'nin 530d ile dalga geçmişliği var. 520i'nin N20B16 motoru N20B20'den devşirme olduğu için motor gerçekten yazılımı falan kaldırabilecek düzeyde.

N20B20 2 litrelik olan motor o hangi araçlarda vardı ?
 
İlla satılır, illa meraklısı oluyor. Ha 1 haftada satamazsınız da 1 ayda satarsınız gibi. Özetle son sahibi olmazsanız.

Bursa'da tekstilci bir abimde E90 Touring 330xi var mesela. Türkiye'de tek diye biliyoruz. Yani hem SW hem 330i hemde xDrive. Meraklısı var illa. O yüzden o kadar korkulacak bir şey yok.
Plakası HMZ mi hocam ?

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Araçların ikisinin de çekiciliği bi hayli fazla 3 GT bana daha hoş geliyor pek sedan yanlısı değilim babamsa hepsinden birer kendine göre çekici nokta buluyor mondeonun tasarımı 5in asaleti 3ün 2.0dize oluşu vs. 320d GT nin herhangi bir kronik sorunu var mıdır benim için öğrenme şansınız olursa mutlu olurum teşekkürler değerli yorumlarınız için. Bakalım hayırlısı :)
 
F30'da ilk çıktığı dönem 80 - 110km hız arası direksiyonda titreşim oluyordu. Bunu ya baskılı balans ile ya da direksiyon kutusu değişimi ile hallediyorlardı. 18" jantlı M paket olanlarda bu sorun yoktu diye biliyorum. GT'de var mıdır yok mudur bilemiyorum ancak düzeltmişlerdi, büyük ihtimalle GT'de bu sorun yoktur. Kesin bir bilgim yok çünkü çok satılmadığı için kullanıcılarından bir geri dönüş almışlığım yok.

İkinci konu 20d 184bg olan motorlarda 100.000 km'yi geçtikten sonra zincir ses çıkartmaya başlıyor (esneme yapmaktan). Eğer değiştirilmezse iyice gevşeyip yerinden çıkarsa motoru tamamen bitiriyor. Zincir değişimi şart zira ilk üretildiği tarihten bu yana 4 - 5 revizyon gördü. Fakat zincirin değişmesi için motorun tercihen inmesi, motor üst kapağının açılması ve zincirin gerekli diğer parçaları ile değişimi yapılması gerekiyor. Sırf bu zincir konusu yüzünden 20d motorun üretiminde 1.5 sene önce zincir tertibatında ufak bir değişikliğe gidildi ve motor 190bg'e çıkartıldı. 190bg olup zincir değiştiren duymadım henüz.

Bunun dışında F30 kasalara yönelik başka bir kronik sorun yok.
 
Son düzenleme:
F30'da ilk çıktığı dönem 80 - 110km hız arası direksiyonda titreşim oluyordu. Bunu ya baskılı balans ile direksiyon kutusu değişimi ile hallediyorlardı. 18" jantlı M paket olanlarda bu sorun yoktu diye biliyorum. GT'de var mıdır yok mudur bilemiyorum ancak düzeltmişlerdi, büyük ihtimalle GT'de bu sorun yoktur. Kesin bir bilgim yok çünkü çok satılmadığı için kullanıcılarından bir geri dönüş almışlığım yok.

İkinci konu 20d 184bg olan motorlarda 100.000 km'yi geçtikten sonra zincir ses çıkartmaya başlıyor (esneme yapmaktan). Eğer değiştirilmezse iyice gevşeyip yerinden çıkarsa motoru tamamen bitiriyor. Zincir değişimi şart zira ilk üretildiği tarihten bu yana 4 - 5 revizyon gördü. Fakat zincirin değişmesi için motorun tercihen inmesi, motor üst kapağının açılması ve zincirin gerekli diğer parçaları ile değişimi yapılması gerekiyor. Sırf bu zincir konusu yüzünden 20d motorun üretiminde 1.5 sene önce zincir tertibatında ufak bir değişikliğe gidildi ve motor 190bg'e çıkartıldı. 190bg olup zincir değiştiren duymadım henüz.

Bunun dışında F30 kasalara yönelik başka bir kronik sorun yok.
Bu zincir muhabbeti de tuzlu biraz her ne kadar dizel avantajı diye tuttursak da var olan bu sorunlar 520i ye iten sebepler hayırlısı diyelim artık hocam. İyice kesinleşirse sonuçları paylaşırım inşallah. Herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum değerli yorumlarınız için beni aydınlattığınız için :)
 
Bu zincir muhabbeti de tuzlu biraz her ne kadar dizel avantajı diye tuttursak da var olan bu sorunlar 520i ye iten sebepler hayırlısı diyelim artık hocam. İyice kesinleşirse sonuçları paylaşırım inşallah. Herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum değerli yorumlarınız için beni aydınlattığınız için :)
Zincir muhabbeti biraz şans işi hocam Bmw Yetkili servisleri 80.000 km den sonra ki araçlarda değişimi öneriyorlar ücreti 7.300 tl civarıydı 2 hafta önce fiyat almıştım bu arada zincir koparacak araç ses çıkaracak diye bir şey yok çıkarmadanda koparabilir ama genellikle ülkemizde 150k km lerde değiştiriyor kullanıcılar tabi bu aracın nerelerde nasıl kullanıldığıyla alakalı, sorduğunuz sorunun kesinlikle kişisel olduğunu düşünüyorum sizin araçtan ne beklediğinizle alakalı birazda ben kesinlikle 5.20d alırdım keyfinin 5.20i den daha fazla olduğunu düşünüyorum ki öylede yaptım hiç pişman değilim yine olsa yine 20d alırım yukarıda yazılan çıkabilecek sorunlar içinde zincir haricinde diğerlerinin yetkili servis bakımlı çok çok yüksek km li F10 larda çıkacağını zannetmiyorum ki duymadımda dediğim gibi bu biraz aracın nasıl ve daha çok nerelerde kullanıldığı nerelerden yakıt alındığıyla alakalı , bilinçli kullanıcılı yetkili servis bakımlı çok yüksek km olmamak kaydıyla 20d tercih edilebilir bence.Bu arada 5.20i yakıt tüketimi yetkili servis satış danışmanıyla konuştuğumda sakin kullanımda şehir içi 10-11lt yaktırdığını söylemişti bayan.4 ay önce yakın arkadaşım 2016 3.20i aldı kendisi aracı normal kullanır arada sırada sıkar geçen ay bindiğimde ortalama şehir iç yakıt tüketimi 18.1 gerçekten çok şaşırmıştım sorduğumda biraz trafiğe girdiğini söylemişti ama inkar etmiyor çocuk yakıyo yani bu arabalar 5.20i nin çok sakin kullanımda trafiğe girmeden 10 lt civarı yakabileceğini düşünüyorum ki hepde sakin kullanmıyorum uzun süre kullanmadım 5.20i ama tahminim benim ortalamam şehir içi 15 e yakın olurdu heralde sürekli sakin kullanan birisi değilim çünkü 20d ile 7-7.5 lt civarı dolaşıyorum(şehiriçi-şehirdışı)
 
Zincir muhabbeti biraz şans işi hocam Bmw Yetkili servisleri 80.000 km den sonra ki araçlarda değişimi öneriyorlar ücreti 7.300 tl civarıydı 2 hafta önce fiyat almıştım bu arada zincir koparacak araç ses çıkaracak diye bir şey yok çıkarmadanda koparabilir ama genellikle ülkemizde 150k km lerde değiştiriyor kullanıcılar tabi bu aracın nerelerde nasıl kullanıldığıyla alakalı, sorduğunuz sorunun kesinlikle kişisel olduğunu düşünüyorum sizin araçtan ne beklediğinizle alakalı birazda ben kesinlikle 5.20d alırdım keyfinin 5.20i den daha fazla olduğunu düşünüyorum ki öylede yaptım hiç pişman değilim yine olsa yine 20d alırım yukarıda yazılan çıkabilecek sorunlar içinde zincir haricinde diğerlerinin yetkili servis bakımlı çok çok yüksek km li F10 larda çıkacağını zannetmiyorum ki duymadımda dediğim gibi bu biraz aracın nasıl ve daha çok nerelerde kullanıldığı nerelerden yakıt alındığıyla alakalı , bilinçli kullanıcılı yetkili servis bakımlı çok yüksek km olmamak kaydıyla 20d tercih edilebilir bence.Bu arada 5.20i yakıt tüketimi yetkili servis satış danışmanıyla konuştuğumda sakin kullanımda şehir içi 10-11lt yaktırdığını söylemişti bayan.4 ay önce yakın arkadaşım 2016 3.20i aldı kendisi aracı normal kullanır arada sırada sıkar geçen ay bindiğimde ortalama şehir iç yakıt tüketimi 18.1 gerçekten çok şaşırmıştım sorduğumda biraz trafiğe girdiğini söylemişti ama inkar etmiyor çocuk yakıyo yani bu arabalar 5.20i nin çok sakin kullanımda trafiğe girmeden 10 lt civarı yakabileceğini düşünüyorum ki hepde sakin kullanmıyorum uzun süre kullanmadım 5.20i ama tahminim benim ortalamam şehir içi 15 e yakın olurdu heralde sürekli sakin kullanan birisi değilim çünkü 20d ile 7-7.5 lt civarı dolaşıyorum(şehiriçi-şehirdışı)
Anladım hocam fakat 20d sizin de bildiğiniz gibi 2.el pazarı 20iye göre yüksek aynı fiyat seviyesinde 20d almak isterseniz de model yılı çok düşük oluyor o açıdan elemiştik. Sanırım biraz daha dişimizi sıkıp bir 520d almak çok daha mantıklı 520i sakin kullanılmayacağı için 15 yaksa bu bizi üzer. En iyi seçenek 520d gibi duruyor bizim için en azından sıksan da 8-8.5u geçmez gibi kolay kolay çok teşekkür ediyorum deneyimlerinizi paylaştığınız için.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...