Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

LPG’yi 21 TL üzerinden hesaplarsak yaklaşık 40-41 litre civarı deponuz alıyor muhtemelen söylediğiniz fiyata, 40 litre lpg ile şehir içi 250-300 km yol gidilmesi bence oldukça sıkıntılı, aşırı bir lpg tüketimi var gibi geldi. Ben de CVT şanzıman ve 1.4 100 HP+LPG kullanıcısıyım, 40-45 litrelik gazla şehir içi en aşağı 500 km yol garanti yapıyorum, uzun yolda 650 km’leri menzil görüyor.

Bir de 1.6 motorlar 125 HP idi diye hatırlıyorum,136 lar 1.5 turbo değil miydi ?
+rep
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
LPG’yi 21 TL üzerinden hesaplarsak yaklaşık 40-41 litre civarı deponuz alıyor muhtemelen söylediğiniz fiyata, 40 litre lpg ile şehir içi 250-300 km yol gidilmesi bence oldukça sıkıntılı, aşırı bir lpg tüketimi var gibi geldi. Ben de CVT şanzıman ve 1.4 100 HP+LPG kullanıcısıyım, 40-45 litrelik gazla şehir içi en aşağı 500 km yol garanti yapıyorum, uzun yolda 650 km’leri menzil görüyor.
Yakıt tüketimi konusuna ben de katılıyorum. 40lt 300km baz alırsak ortalama 13.33lt/100km bir tüketim ortalaması oluyor ki bu benim Freelander V6 ile normal tempo tüketimim ile aynı değer oluyor. Bence bu işte bir terslik var; ya yakıt alınan istasyon hile yapıyor, ya siz aracı sıkıştırıyorsunuz ya da yakıt ayarı yanlış. O kadar yakması bence aşırı fazla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
IMG_20240713_100738_133.jpg
IMG-20240713-WA0012.jpeg

Bagaj zor kapandı. Çanakkale Kastamonu arası. 814 km . 220 kmsi otoban 50 km saçma körfez trafiği .
Otobanı 70 km si boluda dur kalk.
Normalde rotada 120-130 bantlarında gitmek istedim. Boludaki dur kalk sadece zamandsn değil kasmak istediğim değerlerden de kıstı.
Boludan çıkarken ne yazıkki 6.6 ya kadar yükseldi tüketim.
3 kişi. Ön koltuk tavana kadar dolu.bagajın durumu bu.
Bu araç yanlış hatırlamıyorsum 0.24 e yakın cd rüzgar direnci sayesinde yakıt tüketim fenomenlerinden olabilir.
 
Yakıt tüketimi konusuna ben de katılıyorum. 40lt 300km baz alırsak ortalama 13.33lt/100km bir tüketim ortalaması oluyor ki bu benim Freelander V6 ile normal tempo tüketimim ile aynı değer oluyor. Bence bu işte bir terslik var; ya yakıt alınan istasyon hile yapıyor, ya siz aracı sıkıştırıyorsunuz ya da yakıt ayarı yanlış. O kadar yakması bence aşırı fazla.
lpg bakımlarını 6 ayda bir yaptırıyorum ve ayarını sık sık kontrol ettiriyorum. bu akşam yakıt aldım tamamen depo boştu benzine geçmek zorunda kalmıştım. 799TL lpg aldı, 319 km yol yapmışım 2,50 tl/km yakmışım. Lpg ayarlarıyla ilgisi var mıdır bilmiyorum ama ben ustama aracın performansını kesmeyecek şekilde yapılmasını istediğimi söylüyorum. birkaç kişi daha uyarmıştı lpg ayarını kıstır bunun çok yakıyor vs diye. ama ben performansından oldukça memnunum elletmeyi düşünmüyorum şimdilik. Bundan önce 2017 fc5 fabrikasyon lpg aracım vardı, aynı şekilde o da şehir içnde tek depo lpg ile 300-320arası anca yapıyordu. o yüzden aracın ayarlarıyla ilgili bir sorun olacağını pek zannetmiyorum. farklı semtlerden farklı istasyonlardan shell, bp, opet, petrol ofisi, lukoil denedim ve farklı bir sonuç görmedim
 
Son düzenleme:
lpg bakımlarını 6 ayda bir yaptırıyorum ve ayarını sık sık kontrol ettiriyorum. bu akşam yakıt aldım tamamen depo boştu benzine geçmek zorunda kalmıştım. 799TL lpg aldı, 319 km yol yapmışım 2,50 tl/km yakmışım. Lpg ayarlarıyla ilgisi var mıdır bilmiyorum ama ben ustama aracın performansını kesmeyecek şekilde yapılmasını istediğimi söylüyorum. birkaç kişi daha uyarmıştı lpg ayarını kıstır bunun çok yakıyor vs diye. ama ben performansından oldukça memnunum elletmeyi düşünmüyorum şimdilik. Bundan önce 2017 fc5 fabrikasyon lpg aracım vardı, aynı şekilde o da şehir içnde tek depo lpg ile 300-320arası anca yapıyordu. o yüzden aracın ayarlarıyla ilgili bir sorun olacağını pek zannetmiyorum. farklı semtlerden farklı istasyonlardan shell, bp, opet, petrol ofisi, lukoil denedim ve farklı bir sonuç görmedim
Tavsiyem, afr ayarı yaptırmanız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
2015 model fb7 honda civic 1.6 fabrikasyon brc lpg 136bg otomatik cvt şanzıman 100k kilometre
1 tam depo lpg ile (850liraya doluyor) şehir içerisinde full dur kalk, kırmızı ışık, trafikli ve çok kısa mesafelerde kullanım, 250-300km yol yapabiliyorum.
Uzun yolda ise sakin kullanımda 350km ve üzerini görüyor hatta bitene kadar kullanayım dersen 400km görüyor.

şehir içi 2,7tl/km uzun yol 2tl/km gibi bir şey yakıyoruz ve mutluyuz :)






@ozankyy hocam 1.6 megane 3 var bende de lpg 35 litre alıyor taş çatlasa bir depo ile güncel 20.79 dan lpg alıyorum 700 küsür tl ye doluyor bir depo ile şehir içi 400 km'yi zorluyorum şehir dışı beklenilen gibi olmuyor genelde 450 diye bilirim uzun yolda çok sakin gidemiyorum malesef atmosferik olduğu için çok yoruyor arabayı yakıtta çekiyor direk
 
@ozankyy hocam 1.6 megane 3 var bende de lpg 35 litre alıyor taş çatlasa bir depo ile güncel 20.79 dan lpg alıyorum 700 küsür tl ye doluyor bir depo ile şehir içi 400 km'yi zorluyorum şehir dışı beklenilen gibi olmuyor genelde 450 diye bilirim uzun yolda çok sakin gidemiyorum malesef atmosferik olduğu için çok yoruyor arabayı yakıtta çekiyor direk
doğru değerler bu gibi geliyor bana da. arkadaşlar 1 depo ile 500km'yi geçiyormuş. trafiksiz bir lokasyon + manuel aracın etkisi diye düşünüyorum. çünkü etrafımda da fabrikasyon lpgli aracı olan birçok kişi var ve onların yakıt tüketimi de ortalama 300km şehir içi. fb7-fc5 fabrikasyon lpgli aracı olup 1 depoyla 400-500km yapabilen var mı acaba forumda ?
 
IMG_20240716_224934.jpg

Aynı yolun dönüşü. Ortalama hız yükseldi yakıt ufak da olsa azaldı. 799 kmnin sanırım 230 civarı otoban . Bu sefer bagaj boş 3 kişi.
IMG-20240714-WA0032.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil ve bt
IMG_0035.jpeg

IMG_0036.jpeg


LPG’de 45 litre yakıt yakmış aşağı yukarı, bu sefer menzil güldürmedi. Tabii ki sürekli yokuş, kısa mesafe, fulş dolu kullanım ve klima da var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve kenblock
IMG20240720184247.jpg

IMG20240720184244.jpg


2010 Ford Focus Titanium 1.6 TDCI 110hp 5 ileri manuel
273.071 km

Rota: Sancaktepe - şile yolu sofular kavşağı - Hüseyinli kmo kavşağı - Çekmeköy kmo kavşağı olmak üzere 73.2 km

Tek kişi, klima ilk 10 km 3. Kademe sonrasında 1. Kademe olacak şekilde açık (toplam 7 kademe var), Ömerli taraflarına kadar yoğun-akıcı-dur kalk trafik şeklinde, Ömerliden sonrası komple gazlamalı kullanım, kmo yolunda anlık 2-3 defa 180-200 km/h görme de var, çoğu yerde 100-150 ara hızlanması da yaptım

Lastik ebatları orijinal, hava sıcaklığı 32 derece,

Ort hız: 68 km/h
Ort tüketim: 8 litre
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Dün verileri çekmeyi unuttuğum için kısa süreli ortalama silinmiş.
Rota: Şanlıurfa-İzmir
1 kişi, bagaj çakılı, klima arada açık
Eminlik gişelerine kadar 145 sabit, İzmir’e kadar da 121 sabit fakat bütün kalkışlar ve ara hızlanmalar tapa gaz şeklinde yapıldı. Rotayı bilen varsa otobandan sonra kalan 750 kilometre ciddi ışıklı bir güzergah.
Bu şartlarda ortalama yakıt tüketimi 5.1 oldu. Bence gayet başarılı.
Bilmeyenler için araç passat b7 1.6 tdi dsg cay motor. 1530 kg ruhsat ağırlığı ve 70 litre deposu var. Lastik ölçüleri de: 215/55/16.
 
1999 Model E200 Kompresör 5 ileri otomatik, araç kırmızı motor dediklerinden tam verilerini bilemedim beygirine 186 diyen var 192 diyen var, araç bir arkadaşımın 1.5 yıldır falan kapalıda yatıyordu bu ay çıkarıp biraz toparladılar

Bursa-Yalova-Ankara lastikler nedeniyle baya yavaş gidilmiş, lpg ortalaması 100km/13.5 litre.

Ankara içi de çok trafiğe girmeden bir pazar gününün tüketimi 100km de 16-17 litre gibi bir şey gazlamadım etmedim keyfini çıkardım böyle yaktı 🥲
 
W212 E350CDI 4matic DPF belli dolulukta Malatya şehir içi ve ilçeye gidiş-geliş tüketimi. Merkezde yıkım ve moloz taşıma işelmeleri olduğundan ilk 40dkda 2km yol gidebildim, dönerken de benzer bir seneryo yaşadım. İl dışı yolda yer yer 256km/h hızı bulacak şekilde kullandım. DPF tam açılırsa daha az tüketir. Klima hep açıktı.
20240728_160739.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195