Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

1999 Model E200 Kompresör 5 ileri otomatik, araç kırmızı motor dediklerinden tam verilerini bilemedim beygirine 186 diyen var 192 diyen var, araç bir arkadaşımın 1.5 yıldır falan kapalıda yatıyordu bu ay çıkarıp biraz toparladılar

Bursa-Yalova-Ankara lastikler nedeniyle baya yavaş gidilmiş, lpg ortalaması 100km/13.5 litre.

Ankara içi de çok trafiğe girmeden bir pazar gününün tüketimi 100km de 16-17 litre gibi bir şey gazlamadım etmedim keyfini çıkardım böyle yaktı 🥲
W210'daki kırmızı motor denilen M111 komp motor 186 beygirdir. Muhtemelen aracın bir arızası var ki o kadar fazla yakıyor. Genelde o kadar yakıt tüketen bir araç değildir. Şimdiden keyifli sürüşler dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
W210'daki kırmızı motor denilen M111 komp motor 186 beygirdir. Muhtemelen aracın bir arızası var ki o kadar fazla yakıyor. Genelde o kadar yakıt tüketen bir araç değildir. Şimdiden keyifli sürüşler dilerim.
teşekkür ederiz, aracın birçok arızası eksiği olabilir, uzun zamandır yatıyordu genel bi bakım yapılıp yürütüldü sadece. ama baktığım kadarıyla fabrika verileri de benzin olarak 8-10 litre gibi, zaten x1.2 1.3 desek bizim yaktığımızdan 1 2 litre aşağı düşecek galiba
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Fiat Egea 1.4 Fire 6 ileri manuel lpgsiz
İzmit-Fatsa yolculuğu
5 kişi + Dolu bagaj(2 büyük 1 orta 1 küçük boy valiz, gelinlik damatlık ve abiye elbiseler, sırt çantaları, piknik çantası, yaklaşık 15 litre su çay ve meşrubat)
ortalama hız fotodaki gibiydi yer yer 150yi de gördük yer yer radarlarla 70 e de düştük. Samsun’dan sonra yola tahammülüm azalınca seri kalkışlar ve daha kontrolsüz gaz fren kullanımı sonucunda 5.7lt/100km ortalama ile yolculuğu tamamladık.

Özetle bana ait olmasa da 1.4 Fire Egea b**lanmayı hak eden bir otomobil değil. O kadar yüke ve yolcuya rağmen rampalarda yerinde ve zamanında vites düşürürseniz gayette güzel yol alabilirsiniz. Şahsen ben 80in altına düşmedim o da virajlı ve trafikliyken oldu. 6 vitesli araba diye 4e düşmekten devir çevirmekten gocunmamak gerek. Öyle araba geberene kadar beklenirse 2.vitese de düşürür. Yakıt tüketimi verisi de ortada. Yağ eksiltme de yaşamadık. Uçmuyor kaçmıyor o beklentide de olmamak lazım.

CF997333-8446-4977-AB72-1076C2B8009A.jpeg
 
Fiat Egea 1.4 Fire 6 ileri manuel lpgsiz
İzmit-Fatsa yolculuğu
5 kişi + Dolu bagaj(2 büyük 1 orta 1 küçük boy valiz, gelinlik damatlık ve abiye elbiseler, sırt çantaları, piknik çantası, yaklaşık 15 litre su çay ve meşrubat)
ortalama hız fotodaki gibiydi yer yer 150yi de gördük yer yer radarlarla 70 e de düştük. Samsun’dan sonra yola tahammülüm azalınca seri kalkışlar ve daha kontrolsüz gaz fren kullanımı sonucunda 5.7lt/100km ortalama ile yolculuğu tamamladık.

Özetle bana ait olmasa da 1.4 Fire Egea boklanmayı hak eden bir otomobil değil. O kadar yüke ve yolcuya rağmen rampalarda yerinde ve zamanında vites düşürürseniz gayette güzel yol alabilirsiniz. Şahsen ben 80in altına düşmedim o da virajlı ve trafikliyken oldu. 6 vitesli araba diye 4e düşmekten devir çevirmekten gocunmamak gerek. Öyle araba geberene kadar beklenirse 2.vitese de düşürür. Yakıt tüketimi verisi de ortada. Yağ eksiltme de yaşamadık. Uçmuyor kaçmıyor o beklentide de olmamak lazım.

Ekli dosyayı görüntüle 47179
Ben 1.6 dizel 110hp focusla bile 2 kişiyken bazı yerlerde 5'ten 4'e çekip gittiğim oluyordu sırf hız düşmesin diye,
İnsanlarımızın çoğunda vites atmaya alerjisi var, benim babam da mesela vites atmamakta inatçıdır, geç vites düşürdüğü için çok kez aracı baymıştır (araç fark etmiyor),
Halbuki zamanında vitesi düşürüp ilerlense hem daha az yakacak araba, hem de araç ve şoför strese binmeyecek, trafik yavaşlamayacak,


Neyse başka bir şeyden bahsedeyim bende,

2.0 dizel 163hp yarı otomatik 1650kg boş ağırlığa sahip, yüklendiği zaman 2 tonu geçen Mondeo, 1.6 dizel 110hp 5 ileri manuel 1350kg boş ağırlık ve içinde 2 kişi + bagaj dolu olan focus'tan aynı koşullarda uzun yolda daha az yakıyor,

Ordudan İstanbul'a 2 araba gelirken fark etmiştim bunu, hep arka arkaya hız düşmeden gittik, mola yerleri falan hep aynıydı, anlık 160-190 görülen yerler de olmuştu, Mondeoyu 3 kişi + bagaj, focusu ise 2 kişi+ bagaj olacak şeklinde kullanmıştık,

Focus 7-7.5 litre yakarken Mondeo ise 6.2-6.5 litre gibi yaktı,

Şehir içindeyken ise tam tersi oluyor tabi,

Sadece uzun yol yapan biri yüksek hızlarda gitmeyi seviyorsa, 120-130km/h altına çok düşmüyorsa eski araçlarda 2 litre motoru olanlar daha az yakacaktır benim fikrim,
Yeni nesil araçlar dizel benzin fark etmeksizin az yakıyor bu hızlarda (1 litre olmadığı müddet tabi),

Bu kadar
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Ben 1.6 dizel 110hp focusla bile 2 kişiyken bazı yerlerde 5'ten 4'e çekip gittiğim oluyordu sırf hız düşmesin diye,
İnsanlarımızın çoğunda vites atmaya alerjisi var,

-2700 devirle rampaya giriş
-Gaza basmaya rağmen devir kaybı
-Israrla vites düşürmeyip 1900 civarına inip motoru iyice öldürmek
-Bir alt vitese geçse de 2800 devri anca bulmak ve gene çekiş olmaması
-"Bu atmosferik çekmiyor ya, çağdışı motorlar" diye söylenmek
-İstiklal marşı ve kapanış
 
2016 pejo 308 1.6 dizel manuel.
Denizli-Fethiye-Denizli. Fethiye. Fethiye merkezinde de sürüldü.
Klima sürekli açık, 2 kişi ve bagajı. Kullanım ne çok sakin ne çok performanslı(yollar da müsade etmedi zaten)

4.7 litre.
2006 Citroen C3 1.6 dizel manuel.
3-4 günde bir 20 km ilçeye gidiş geliş. Kalanı full şehir içi. Kullanan kişi bayan ve çok iyi kullanmıyor :))

Alındığından beri(yaklaşık 16 bin km) ortalaması 4.4 litre.

C3 bu motoruyla çok atik, şanzıman oranları kısa motor kasaya göre baya güçlü, yüklense güzel şaka makinesi olur aslında. 1.6 hdi'lerin önü çok açık değil ama hybrid turbo egzoz falan derken 150'ler görülebilir heralde.
 
-2700 devirle rampaya giriş
-Gaza basmaya rağmen devir kaybı
-Israrla vites düşürmeyip 1900 civarına inip motoru iyice öldürmek
-Bir alt vitese geçse de 2800 devri anca bulmak ve gene çekiş olmaması
-"Bu atmosferik çekmiyor ya, çağdışı motorlar" diye söylenmek
-İstiklal marşı ve kapanış
Dediklerinize aynen katılıyorum. Bugün Land Rover Freelander v6 ile tam 180km/h ve 5.vitesle %8 artı eğim olan rampaya girdim. Araç tam tork devrinde olmasına rağmen aracın kütlesi ve rüzgar direncinden ötürü 3km'lik rampa bitiminde 150km/h hıza düşmüştüm. Rampaya girmeden direk 4.vitese düşsem muhtemele rampayı 160-165km/h gibi bir hızda bitirecektim. Sonuç olarak benzinli atmosferik motor devrinin ve torkunun en ideal pik noktasında iyi yokuş çıkar.
 
Land Rover Freelander 2.5 v6 otomatik gaz pedalının çalışma aralığının tamamını tadarak ve arada tam sıkıştırmalı kullanım ortalaması 16.6lt/100km LPG. Açıkçası katalizör iptali yerine aynı boyutlarda susturucu, orta susturucu iptali ve KN Apollo short air intake sistemi ile araç tam istediğim gibi gidiyor ve yakıyor. Hava emiş ve egzoz sıcaklıklarınız da yakıt tüketiminizi etkilediğini unutmayın.
 
IMG20240803092937.jpg

IMG20240803092944.jpg


2013 Ford Mondeo 2.0 TDCI 163Hp powershift,
Km: 222421

Rota: Sancaktepe - Burhaniye (Balıkesir) olmak üzere 360km,

4 kişi + full bagaj, klima kapalı fan açık, normal 2 kişi kullanım,

Yolun ilk yarısını ben kullandım, ara hızlanma bol, gereksiz fren ve sert gazdan kaçınarak kullandım, ben kullanırken ort 120-130 ile gittim, ara ara 160-170'lere çıktım,

Babam kullanırken biraz daha fazla ara hızlanma yapmak zorunda kaldı, ist-izmir otoyolundan çıkmadan önce 180-190'a çıktı bı kaç defa, sonrasında daha düşük süratli yoldan gittik yaklaşık 85km,

Ort hız: 99 km/h
Ort tüketim: 6.3 litre
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve Cenk
2013 Ford Mondeo 2.0 TDCI 163hp powershift,
Km 222560

Rota: Burhaniye içindeki plajlara gidiş, 1 günlüğüne Burhaniye - Altınoluk git gel yaptık,
Toplam 140 km yol gittik,

Hep 4 kişiydik, babam ben ortaya karışık kullandık, dur-kalk ve düşük hızlar fazla, klima genelde %90 açık ve fan kademesi en yükseklerde, bagajda plaj eşyaları falan da var,
Hava sıcaklığı hep 30 derece üstü, şanzıman hep D modunda,

Ort hız: 40km/h civarı (tam bakmadım),
Ort tüketim: 8.8 litre, (ilk 100km'de 10.5 litre civarıydı)
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Ekli dosyayı görüntüle 47219
Ekli dosyayı görüntüle 47220

2013 Ford Mondeo 2.0 TDCI 163Hp powershift,
Km: 222421

Rota: Sancaktepe - Burhaniye (Balıkesir) olmak üzere 360km,

4 kişi + full bagaj, klima kapalı fan açık, normal 2 kişi kullanım,

Yolun ilk yarısını ben kullandım, ara hızlanma bol, gereksiz fren ve sert gazdan kaçınarak kullandım, ben kullanırken ort 120-130 ile gittim, ara ara 160-170'lere çıktım,

Babam kullanırken biraz daha fazla ara hızlanma yapmak zorunda kaldı, ist-izmir otoyolundan çıkmadan önce 180-190'a çıktı bı kaç defa, sonrasında daha düşük süratli yoldan gittik yaklaşık 85km,

Ort hız: 99 km/h
Ort tüketim: 6.3 litre
IMG20240810173011.jpg

IMG20240810173014.jpg


Aynı rotanın tam zıttı olacak şekilde geldik,

4 kişi + full bagaj + orta koltuk ve arka cam bölmesi dolu, klima hep %70-%100 kullanım olacak şekilde açık,
2 kişi normal kullanım,

Yolun ilk yarısını babam kullandı, İst-izmir otoyoluna çıkana kadar karayolu olduğu için değişken ara hızlanmalar ile gitti, otoyola çıktıktan 20-30 dk sonra ben devraldım,

Akıcılığı bozmayacak şekilde 120-160 bandında ilerledim, bir noktada kaza olduğu için 30-35 dk'lık dur-kalk trafiğe maruz kaldım, kazadan sonra Osmangazi köprüsüne yaklaşana kadar 130-160la gittim,
E80'e bağlanana kadar 90-100, sonrasında Sultanbeyli gişelere kadar 110-140 şeklinde gittim, gişelerden sonra bazı bölgelerde dur-kalk trafik oldu yine,

Şanzıman hep D modda, kazanın olduğu bölgede kafayı yemesin diye manuele aldım,
Ayriyeten otobandayken aşırı rüzgar vardı,
Sıcaklık genelde 32 dereceydi,

Ort hız: 75 km/h
Ort tüketim: 7.3 litre
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Accent Blue 1.4 D-CVVT Euro 6 100 HP CVT LPG ile Istanbul-Kuşadası arası yolculuğunun ilk ayağı Bursa’ya kadar sakin bir tempoyla gidildi. 2 kişi klima hep açık bagaj dolu şekilde gittik, vardığımızda 200 km’nin ortalaması;

IMG_0311.jpeg


IMG_0313.jpeg


Yolun geriye kalan kısmınds kuzey marmaradan gittim, yüksek tempolu 150 altına hiç düşmeden ve 30 km boyu limitörlü S90’la yarışarak İzmir’e kadar geldik. İzmir otobanında 160-170 altına düşmeden seri şekilde geldim.

IMG_0320.jpeg



Yolculuk sonu verisi;

IMG_0324.jpeg


IMG_0325.jpeg


IMG_0326.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve bt
IMG20240817234504.jpg

IMG20240817234515.jpg

Ford Mondeo 2013 2.0 TDCI 163hp powershift
Km 223068

Rota: Sancaktepe - bulgurlu - Caddebostan - Maltepe Sahil - Kayışdağı yolu - Sancaktepe olmak üzere 62.3 km

Bulgurluya kadar normal-sakin kullanım, bulgurlu - Maltepe Sahil arası agresif ve bazı bölgelerde dur-kalklı kullanım (sahilde park yeri bulmak için 7km boyunca tur attım), maltepeden Kayışdağı yoluna kadar bölgesel dur-kalk trafik, Kayışdağı çıkarken seri kullanım, sancaktpeye gelene kadar bölgesel sakin bölgesel agresif kullanım,

Bulgurludan sahile kadar 2 kişi klima kapalı, diğerlerinde tek kişi klima açık,

Ort hız: 23 km/h
Ort tüketim: 8.9 litre
 
  • Wow
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve bt
2006 Kangoo 1.5 dci 65 hp karma tüketim 7.5 lt
Bu tabii ki benim sürüşüm uzun yol ve daha normal kullanımlarda 4-5 arasına iner rahatlıkla
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve bt