Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Kaç para ya bi Corsa dedirten o görsel :D MaşAllah🧿
Eyvallah hocam 😂 uzun yolda sahiden çok iyi değerleri. Kolaylıkla kasmadan düşük tüketim alabiliyorsun. Düzce'den sonra kuzey marmaraya girdim. 130'dan asagi hiç düşmedim sadece 0.5 litre tüketim arttı. Ama yoğun trafik, yokuş, kısa mesafe derken şehir içinde 20 22 kmh ortalama hızlarda 9 9.5 litre yakıyor orada hiç acımıyor. 25 27 kmh ortalama hızlarda şehir içinde kullanabilecek olan varsa 7 7.5 ile kullanabilir. 😂
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap
IMG20240527143502.jpg


IMG20240527143454.jpg


2013 Ford Mondeo 2.0 TDCI 163hp Powershift
218.700 km

Rota: Sancaktepe - Maltepe - Körfez - Rahmiye olacak şekilde 118.1 km,

Genel olarak sakin kullanım, maltepeye gidene kadar bazı bölgelerde dur-kalk trafik, gereksiz hızlanma yapmaktan kaçınarak gittim, maltepeye vardığımda 5.2 litre tüketim vardı

Maltepeden sonra tuzlayı geçene kadar %98 dur-kalk trafik (d100'de kaldım :/ ), yakıt tüketimi 6.7 seviyesine çıkmıştı,

Tuzladan gebzeye kadar trafik rahatladı, 90-130 arası şeklinde gittim, çoğunlukla 100 civarıydı hızım,
gebzeden e80'e bağlandım, körfez gişelere kadar 130-140 şeklinde gittim, altına düşmedim,
gişelerden körfez kampüsüne doğru normal kullandım, yakıt tüketimi 6.5 olmuştu,

Körfezden Rahmiyeye gelirken derince taraflarına kadar sakin 80-100, sonrasında 50-70 şeklinde sakin gittim,

En sonda ort hız 42 km/h,
Ort tüketim 6.2 litre oldu,

Maltepeye kadar 2 kişi, sonra tek + bagaj yükleri (30kg), klima kapalı, havalandırma açık, yazlık lastikleri üzerinde, basınçlar olması gereken değerde
 

Ekli dosyalar

  • IMG20240527143454.jpg
    IMG20240527143454.jpg
    3 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG20240527143454.jpg
    IMG20240527143454.jpg
    3 MB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal, Cenk ve bt
IMG_20240529_155122.jpg

Rotayı yazmaya üşendim :d , numara numara anlatacağım,
Araç: 2013 Mondeo 2.0 TDCİ 163hp Powershift,
Km 218.800
Tek kişi + bagaj yükleri, klima bölgesel olarak kısa süreliğine açık, %90 havalandırma açık, yazlık lastikler üzerinde, hava sıcaklığı 20-30 derece arası,
Ort hız-yakıt, gidilen toplam yolu en başta sıfırladım

1. Numaralı güzergah sakin kullanım, yakıt almak için 1 numaranın bittiği yerde durdum, o esnada ort tüketim 5.5-6 seviyelerinde idi, şanzıman D modundaydı

2. Numaralı güzergah %80 gazlamalı kullanım, bol bol ara hızlanma, yüksek hız yapıldı, dönüş yapacağım yere yaklaşınca aracı soğutmak için sakin moda döndüm, şanzıman spor modda,

3. Numaralı güzergahta üniversitesinin oralara gelene kadar gazlamalı kullanım (2. Güzergaha benzer gittim), şanzıman spor modda, üniversiteye yaklaşınca aracı soğutmak maksadıyla sakin moda döndüm, bir tane burger kingte durdum, ort yakıt-hız 'ı çektim,

IMG20240529113039.jpg

IMG20240529113044.jpg

Gazladığım esnada 10 litreye kadar çıkmıştı,

4. Numaralı güzergahta üniversiteden Başiskele tarafındaki Skoda bayisine gittim, yokuş aşağı + sakin kullanım oldu, bu ve sonraki güzergahlarda şanzıman hep D moddaydı,

5. Numaralı güzergahta skodadan Ford bayisine gittim, yine sakin kullanım,

6. Numaralı güzergahta artık yurda geldim, normal kullanım ile gittim, gün sonunda yakıt değerleri şöyle oldu

IMG20240529145655.jpg

IMG20240529145700.jpg


Yakıt uyarı ışığı gazlarken çıkmıştı, sonra söndü kendi kendine
 
Passat Variant 1.5 TSI ACT

İzmir - İstanbul
Bursaya kadar eski yol, Bursa sonrası Osmangazi üzerinden yeni yol.
Genel yol limitlerinde, yeni yola girdikten sonra 170 kmh civarında bir grupla tempoya ayak uydurduk o kadar.

7.1 L/100 KM

Kalbimiz kırık, canımız sıkkın.
 
Son düzenleme:
eTSI Golf dengemi çok bozdu.
Şuan acayip fazla yakıyormuş hissi var.
Şehir içini bilemiyorum hocam orada hafif hibrid olsa bile mutlaka ilk kalkışlarda tüketime desteği oluyor. Ama uzun yolda özellikle de yüksek hızlarda etsi olmasının pek artısı olmaz diye düşünüyorum. Muhtemelen golf biraz daha hafif olduğu için benzer koşullarda daha az yakıyordu uzun yol dahil. Ama bence variant kasada böyle tempolu bir sürüş dahil 7 litre gayet güzel bir değer.
 
Şehir içini bilemiyorum hocam orada hafif hibrid olsa bile mutlaka ilk kalkışlarda tüketime desteği oluyor. Ama uzun yolda özellikle de yüksek hızlarda etsi olmasının pek artısı olmaz diye düşünüyorum. Muhtemelen golf biraz daha hafif olduğu için benzer koşullarda daha az yakıyordu uzun yol dahil. Ama bence variant kasada böyle tempolu bir sürüş dahil 7 litre gayet güzel bir değer.
Şu üzerinde gelen PremiumContact’larında etkisi var diye düşünüyorum o da ekliyor üzerine bir şeyler.
eTSI kendini uzun yolda falan da ayağı gazdan çekince komple kapatıyor. Yelken modu falan değil direk kapatıyor motoru onun da etkisi oluyor. Manuel TSI’a göre DSG eTSI her türlü ölçümümde 0.2-0.5 arası daha az yakıyordu.
Bu tempoda da Golf ile gelseydim de 5.3 falan yakardı.

Golf hem hafifti hem 1.0'dı, Passat fazla yakmamış Golf az yakıyordu :)
He ya tamamen bu konu zaten de psikolojik alışma süreci 🥲
 
  • Wow
Tepkiler: bt
İstanbul - Zonguldak

Kuzey marmara otoyolu, Anadolu otoyolu karışık. Bu sefer sakin sürmedim. Acelem vardı bu sebeple EDS olan yerler hariç otoban dışındaki yollarda bile 130 140'ın altına düşmedim. Düzce, Akçakoca, Ereğli vs tüm güzergahta 130 140 civarı gittim. 3 yetişkin, dolu bagaj, klima açık.

IMG_20240530_133122.jpg
 
İstanbul - Zonguldak

Kuzey marmara otoyolu, Anadolu otoyolu karışık. Bu sefer sakin sürmedim. Acelem vardı bu sebeple EDS olan yerler hariç otoban dışındaki yollarda bile 130 140'ın altına düşmedim. Düzce, Akçakoca, Ereğli vs tüm güzergahta 130 140 civarı gittim. 3 yetişkin, dolu bagaj, klima açık.

Ekli dosyayı görüntüle 46491
Düşük hacimli turbo benzinli makina için çok iyi değerler,


IMG20240530142123.jpg

IMG20240530142127.jpg


Rota: Rahmiye - körfez - Sancaktepe olmak üzere 101.6 km,
Mondeo 2.0 dizel 163hp powershift,
Km: 219.000
Tek kişi + bagaj yükleri (50-60kg), bölgesel klima açık, çoğunlukla havalandırma açık,

Rahmiyeden derinceye kadar sakin kullanım, derinceden körfeze kadar (e80) 100-130 km/h ile normal gidiş,

körfezden Samandıra gişelere kadar (d100) 80-90 km/h (Hereke gişeler kadar), (e80) 110-140 km/h - çoğunlukla 120 km/h - şeklinde normal kullanım,

Samandıra gişelerden sancaktepeye kadar %70 dur-kalk trafik + sakin kullanım

Ort hız: 50km/h
Ort tüketim: 6.2 litre
 
2024 | i20 | 1.4 MPI | 6 İleri TK

Yapılan yolun %80'i sabit Rota Ümraniye - Tuzla ICA üzerinden 130-140 sakin sürüş
Geriye kalanı şehir içi dur kalk trafik
Genelde 2 kişi - 3 kişi
Kalitenin adresi fyundai ortalama hızı yazmamış ancak alınan yol / zaman yaparsak 7688.7 km / 169.15 h 'dan 45,46 km/h ortalama hız ortaya çıkıyor.

1717502724362.jpeg
 
2024 | i20 | 1.4 MPI | 6 İleri TK

Yapılan yolun %80'i sabit Rota Ümraniye - Tuzla ICA üzerinden 130-140 sakin sürüş
Geriye kalanı şehir içi dur kalk trafik
Genelde 2 kişi - 3 kişi
Kalitenin adresi fyundai ortalama hızı yazmamış ancak alınan yol / zaman yaparsak 7688.7 km / 169.15 h 'dan 45,46 km/h ortalama hız ortaya çıkıyor.

Ekli dosyayı görüntüle 46531
Odometreli Casio saat ekranlı kiada bile ort hız yazıyordu