Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

B86D40AC-AB58-4430-8B4E-0FDF5511930E.jpeg


2019 model 1.6 tdi dsg golf. İstanbul içi yer yer trafik ve klimalı ortalamam.
 
IMG-20210814-WA0007.jpeg
yüksek hızlarda eskpress doğu turu.
70296 dan 70756 ya.(sadece bir deponun verisi)
460 kmde 29.98 litre yakıt.
100 kmde 6.5 litre.
Hız sabitleme 124, ama hemen hemen hiç altını görmedim .6 şehir geçerken 18 giderken 18 dönerken polis ve jandarma asayiş noktası.
Cam sesi için ön kelebek camı bantlamak zorunda kaldım.
2012 clio 0.9 geri görüş kamerası ekstralı.
 
Bitirdiğim son depo için ortalamam;

Sakarya, İzmit, İstanbul şehir içi kullanım, bu şehirler arası sürüş.

Aracın ortalaması 4.9L. Depoya aldığım mazot ile yapılan hesap sonrası değer 5.1L.

ay lav ciid
 
Haftasonu Ankarada düğün vardı.
Toplam km: 1275
Toplam alınan yakıt: 520 TL ortalama: 0.40krş.
Ortalama hız: 130~140 (CC 120 sabit, fırsat buldukça afyon düzlüğünde 150-160 bastım
2 yetişkin 1 çocuk (2 valiz)

Maşallah 🧿
 
İkame araç olarak verilen fiorinonun ortalaması
aynı güzergahta clio 5.5 yakıyor

2568F5DB-E8CA-452B-A64D-15F6C10DD17A.jpeg
 
Ben en son ziyaretimde araç kiraladım ve bana verilen araç Toyota Corolla Hybrid idi...2500km kadar yol yaptım ... çok büyük kısmı uzun yol olarak geçti ..
İstanbul -> Bodrum gidişimde ilk defa Bursa İzmir otobanı kullandım ve yolun 2/3 ünü 130km ye Cc ile, 1/3 ünü 150km ye sabitleyerek gittim... yolun diğer bölümlerinde de deli bir tempoda olmasada "yüksek tempoda", klima hep açık olarak gittim.... Bodrum a girdiğimde tüketimim 5.4 idi... dönerkende 5.6 ile geldim (biraz daha hızlı ve sıcak zamanda) ...

Bence benzinli bir hybrid e göre anormal iyi yaktı ... o tempom ile 1.6 dizel de böyle yakardı ...
 
DtXkn.jpg

Corolla 1.5 cvt karma kullanım, bazen bastım basmadığım zaman da ekonomik kullandım. Kocaeli içi 7.5 u kolay kolay geçmez bence benden geçer notu aldı.
7594E302-7E32-4C40-8E09-C3AA8BE42F22.jpeg
Pek sakin olmayan geneli uzun yol sürüş sonucu, ama chr gitmiyor bariz olarak. Tork değil mevzu uzunda yürümüyor alet. Sadece ilk kalkışta biraz kafa kaldırıyor o kadar.
Bir de çok saçma şeyler var, örneğin arabada hem cam tavan yoktu hemde gözlük kabı yok. Eşya gözleri abuk geldi bana uzun dar böyle. Vites desen cık yani azcik performanslı kullanmaya kalkınca baş ağrısı garantili.
Özet olarak pek sevemedim, anca işte sürekli şehir içi sakin kullanım genellikle kadınların tercih edeceği araba olarak gördüm.
Yol tutuş konusunda primacy 4 vardı üzerinde ancak hem yüksekliğinden dolayı aşırı yatıyor hemde tutmuyor yeterince. Yani ben yükseklikten dolayı yatacağını düşünüyordum ancak limitlerine ulaşmak kolay gibi geldi bana. Kötü mü ? Değil ancak ortalama altında kalıyor genel olarak yakıt, konfor, performans olarak bakınca.
Hatta bundan bi 10 sene sonra tigra yerini ch-r a bırakabilir 🥶




dip not: chr I olan arkadaşlar alınmasın şahsi olarak yorumumdur. Yorumum şahsidir, beklenti, önce ki sonra ki araba olarak bakınca çok daha değişik anlamlar yüklenebilir ve sevilebilir. Dikkatli ve keyifli sürüşler herkese.
 
Ekli dosyayı görüntüle 36623Pek sakin olmayan geneli uzun yol sürüş sonucu, ama chr gitmiyor bariz olarak. Tork değil mevzu uzunda yürümüyor alet. Sadece ilk kalkışta biraz kafa kaldırıyor o kadar.
Bir de çok saçma şeyler var, örneğin arabada hem cam tavan yoktu hemde gözlük kabı yok. Eşya gözleri abuk geldi bana uzun dar böyle. Vites desen cık yani azcik performanslı kullanmaya kalkınca baş ağrısı garantili.
Özet olarak pek sevemedim, anca işte sürekli şehir içi sakin kullanım genellikle kadınların tercih edeceği araba olarak gördüm.
Yol tutuş konusunda primacy 4 vardı üzerinde ancak hem yüksekliğinden dolayı aşırı yatıyor hemde tutmuyor yeterince. Yani ben yükseklikten dolayı yatacağını düşünüyordum ancak limitlerine ulaşmak kolay gibi geldi bana. Kötü mü ? Değil ancak ortalama altında kalıyor genel olarak yakıt, konfor, performans olarak bakınca.
Hatta bundan bi 10 sene sonra tigra yerini ch-r a bırakabilir 🥶




dip not: chr I olan arkadaşlar alınmasın şahsi olarak yorumumdur. Yorumum şahsidir, beklenti, önce ki sonra ki araba olarak bakınca çok daha değişik anlamlar yüklenebilir ve sevilebilir. Dikkatli ve keyifli sürüşler herkese.
Usb soketinin yanındaki alan gözlük kabı alanı olarak kitapçıkta makyajsız kasa için gösteriliyor.Ben de miyop olduğum için sürekli gözlük kaplarım ordadır.Kullanışlı.

Eşya gözlerin hem starbucks bardağı kadar bardağı tekte tutabiliyor hem de 1,5 litre su şişesini yatay alabiliyor. Bardaklıklarda taban plastiğinde derinlik için 2 seviye var.Yan desteklerinde yaylı bardak sallanmasını engelleyen plastikler var. Cam tavan olayı bir seçenek düz geniş tavan istenirse başka marka modellerde var.Burda coupe tavan ve tavan halısı üzerinde elmas detaylı döşeme işleri var.
Hibrite yaklaşık 75-80 km/h ortalama ile 8 litre yaktırmak ciddi başarı.5 kişi dolu dip gaz yüklenmeli sıçramalı uzun yol verisi 1,2 turbosu için 7,5 u geçmeyen bir durum olurken, 8,1 i görmem 1,2 ye daha da sempatik baktırdı.
Cvt yol tutuş vs yorumlarınız gerçeği yansıtmaktan çok temenni gibi geldi bana. Tabi ki alınma lütfen 4,5 yıllık chr kullanıcısı, 100 lerce model, model yılı otomobil kullanan olarak şahsi fikrimdir:)
Şehiriçi kadın kullanıcı arabası denmiş.Aman ha alındıktan 100 km sonra sağ arka kapı 3. Veya 4. Zor park girişlerinde ön ve arka tamponu. Dönüşlerde vs de marşpiyelleri aldıracak kadar dar görüş alanları kör noktaları mevcuttur.Bu yorumu okuyan arkadaşlar tanıdığınız kadın şoförlere en son önereceğiniz arabalardandır.Cüzdanına yazık alan kadının.

Umarım tigra kadar kalıcı olur son zamanlarda ismi piyasada torbacı markası diye geçen markalardan daha uzun ömürlü olacak bir altyapıya sahipmiş deriz. 🥶
 
Son düzenleme:
Ekli dosyayı görüntüle 36623Pek sakin olmayan geneli uzun yol sürüş sonucu, ama chr gitmiyor bariz olarak. Tork değil mevzu uzunda yürümüyor alet. Sadece ilk kalkışta biraz kafa kaldırıyor o kadar.
Bir de çok saçma şeyler var, örneğin arabada hem cam tavan yoktu hemde gözlük kabı yok. Eşya gözleri abuk geldi bana uzun dar böyle. Vites desen cık yani azcik performanslı kullanmaya kalkınca baş ağrısı garantili.
Özet olarak pek sevemedim, anca işte sürekli şehir içi sakin kullanım genellikle kadınların tercih edeceği araba olarak gördüm.
Yol tutuş konusunda primacy 4 vardı üzerinde ancak hem yüksekliğinden dolayı aşırı yatıyor hemde tutmuyor yeterince. Yani ben yükseklikten dolayı yatacağını düşünüyordum ancak limitlerine ulaşmak kolay gibi geldi bana. Kötü mü ? Değil ancak ortalama altında kalıyor genel olarak yakıt, konfor, performans olarak bakınca.
Hatta bundan bi 10 sene sonra tigra yerini ch-r a bırakabilir 🥶




dip not: chr I olan arkadaşlar alınmasın şahsi olarak yorumumdur. Yorumum şahsidir, beklenti, önce ki sonra ki araba olarak bakınca çok daha değişik anlamlar yüklenebilir ve sevilebilir. Dikkatli ve keyifli sürüşler herkese.
makyajsız chr’da kullanılan bir eski nesil hybrid sistem, makyajla corollalardaki sisteme geçildi ve tasarruf olarak çok daha iyi, performansı aynı.Uzunyolda %50+ gaza basarsanız haliyle hybrid’in avantajı kalmıyor, dizel öne geçiyor. Yine de yakıt tüketiminiz çok fazla. Ya araca özel bir durum var ya da kullanıcı etkeni. Şehiriçi ağırlıklı senaryoda hybrid çok avantajlı ama 7-8 sene sonra pilleri ne halde olacak bende elektrik mühendisi olarak onu merak ediyorum.

Tutuş olarak tnga ve chr çok başarılı lastiklerin ömrü etken olabilir kullandığın araçta. Şahsi fikrim Crossover segmentinde Chr ve puma en iyi tutuşa sahip araçlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
2019 Accent Blue 1.6 dizel otomatik. Sivas merkez, ilçeler ve köylerde kullanım. (3 yetişkin full bagaj)

1112 Total KM
580 TL x 78,32 LT yakıt
6.0 LT/ 100 KM yol bilgisayarı verisi
56 KM/H ortalama hız
 
IMG_20210820_123247.jpg
IMG_20210820_130513.jpg

Uçurumdan atmalı çok gerçekçi tüketim, eğer gaza basmayınca gerçekten sıfır yakıyosa sıfır litre mazotla 14km :D fiatlar anlıkta ve ortalamada 2.0 altı gösteremiyor

Ekleme: eraba 1.3 doplo 90lık euro5 klima açık
 
Son düzenleme:
2008 Clio 1.2 75 hp manuel

Lüksemburg karma tüketim verisi, klimaya sadece iki gün ihtiyacım olabildi.

Ortalama tüketim: 6.6 l/100 km
Ortalama hız: 50.7 km/h
Toplam mesafe: 1410 km
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve fujiwara
Bu arada kendi aracımı da yazayım.

2018 Passat Variant 1.4 TSI (150) DSG
Hollanda da edindiğim ortalama yakıt tüketimim 6.7 olarak gözüküyor.
Bu genellikle kısa mesafe kullanımı ... havalar genelde daha serin olduğundan klima kullanımı da düşük.. ama tabi kış etkisi de fazla.
Ülke düz( düm düz) ve trafik yok.

Tatlı kullanımda elde edilen değer..

Cüsse ve kısa mesafe kullanımı da göz önüne alırsak bence iyi..
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve fujiwara