2010 Ford C-Max Trend 1.6 atmosferik motor. 115 hp 155 nm tork var. Trafiğe az girmeme rağmen Bursa şehir içi 8.7 den aşağı inmiyor 

Bir ara bayide showroom'da görmüştüm, uygun fiyatlı 1.6 atmosferik C-Max satıyorlardı. Acaba alınır mı diyordum. 2 kere düşünüyordum, 5 kere düşünmek hesaplamak lazımmış2010 Ford C-Max Trend 1.6 atmosferik motor. 115 hp 155 nm tork var. Trafiğe az girmeme rağmen Bursa şehir içi 8.7 den aşağı inmiyor![]()
Biz ötv indirimi sırasında 36500 e almıştık bunu. Motor tee focus 1 deki 1.6 100 beygirlik motorun güncellene güncellene geldiği nokta sanırım. Ki yanlışsam arkadaşlar düzeltir, hala aynı motor 125 beygirlik versiyonla satıştaBir ara bayide showroom'da görmüştüm, uygun fiyatlı 1.6 atmosferik C-Max satıyorlardı. Acaba alınır mı diyordum. 2 kere düşünüyordum, 5 kere düşünmek hesaplamak lazımmış![]()
6 mayıs'ta attığım şu görselde araç 41 bin km'deymiş, ekim'in ortası geldi aradan 5 ay geçti 55 bin km'ye dayandı araba. Neredeyse ayda 3 bin km yol yapmışım.Bugun 760 km yapip Antalya'ya geldim. Normal ve bazen hizli kullanimla 170 liraya 760 km yaptim. Toroslari tirmanmak da dahil 200 km'lik yolun ortalamasi 4.4 litreydi.
Ekli dosyayı görüntüle 6951
6 mayıs'ta attığım şu görselde araç 41 bin km'deymiş, ekim'in ortası geldi aradan 5 ay geçti 55 bin km'ye dayandı araba. Neredeyse ayda 3 bin km yol yapmışım.
Güncel olarak, 160 km'lik şehir içi kullanımım şuan 5.9 litre. Soğuk motor, genellikle yokuş, git gel maksimum 20 km'lik mesafe, ortalama hız 21-22 kmh civarı. Ama ortalama tüketim oldukça nazlı bir durumda biraz gaza bassam 6,3 litreye çıkacak.
2015 mayısta almıştık arabayı işte 2,5 sene falan oldu. Yazın çok km yapıyoruz ama kışın haliyle azalıyor. Pc5 olmasa ben ortalama tüketimi 5,6'lara kadar indiririm ama lastik pek izin vermiyor.Ortalama hız 22 km olupda tüketimin 6 litrelerde olması başarılı. Arabayı sıfır aldıysan kac yılda 55000 km oldu. Ben 520 günde 29350 km yapmışım..
Yazacağım mesajın yeri burası mıdır bilmiyorum ama uygun gördüm. Değilse şikayet edin, silinsin.2015 mayısta almıştık arabayı işte 2,5 sene falan oldu. Yazın çok km yapıyoruz ama kışın haliyle azalıyor. Pc5 olmasa ben ortalama tüketimi 5,6'lara kadar indiririm ama lastik pek izin vermiyor.
Aslen direkt olarak ekonomi önceliğim değil. Öyle olsa muhakkak ecocontact tarzı lastiklere yönelmem gerekirdi. Normalde lastiklerin tüketime etkisini pek göz önünde bulunduran biri değildim fakat egp'dan sonra kullandığım hem kışlık hem de yazlık başka marka lastiklerde, aynı kullanım şartları ve koşullarında fark ettim ki 100 km'de 0,5-1 litre arası ( yol bilgisayarı verilerine göre ) artış gözlemledim. Özellikle lastiklerin yuvarlanma direncindeki farklılıklar, benim yaşadığım gibi yokuşu bol olan bölgelerde hızlanmaya başladığınız vakit hem çekişte hem yakıtta farklılık olarak oldukça dikkat çekiyor. Ben de mümkün olduğunca ıslak-kuru yol tutuş, yuvarlanma direnci, yakıt ekonomisi etiketi, fren mesafesi ve dayanıklılık hususunda denge tutturmaya gayret ediyorum lastik seçimlerimde.Yazacağım mesajın yeri burası mıdır bilmiyorum ama uygun gördüm. Değilse şikayet edin, silinsin.
Lastik ve tüketim konusunda kabaca şöyle bir hesabımı paylaşayım:
Eski lastiklerimin EU etiketi tüketim notu F, şimdikilerin E. Bu fark bile 100km'de en az 2,5 TL yakıt tasarrufu sağlıyor. Eski lastiklerimle yenileri arasında aldığım zaman en fazla 70 lira kadar fark vardı, ben onu kafadan fazla fazla 100 yazdım; 4 lastikte 400TL olsun.
100km'de 2,5TL
10000km'de 250 TL
Max. 16000 km'de de aradaki fiyat farkını amorti ediyor. Üstüne bir de her koşulda daha iyi olan sessiz ve konforlu bir lastik sahibi oluyorum.
Eski lastikleri 4 yıl önce 120 TL x 4 480 liraya almıştım
Yeni lastikleri 3 yıl sonrasında geçen yıl tanesi 220'den fazla bir fiyata aldım. Bu kadar farka rağmen en fazla 1,5 yılda kâr ettirecek diyebilirim.
Ekonomi önceliğinizse, lastiklerin tüketim notlarını, fiyatlarındaki 3e 5e bakmadan önemsemekte fayda var.
Sıkışık İstanbul trafiği, kaçabildiğimde kaçmak için ara sokaklar, arada gazlamalar, arada kısa mesafe soğuk motor seyahatleri, Kartepe'ye tırmanıp karlı parkur sürüşü, Şehir içinde tepelerdeki mahallelere gidişler. 2 kere de Kocaeli-İzmit 100km'lik yolculuk...Son zam öncesinde depo hesabım bu sefer fazla çıktı. Yoğun şekilde 1-2 km'lik menzil içerisinde kısa mesafe sürüşleri oldu. Son depom 6,5 lt/100km ortalama benzin tüketmiş. Zamsız tarife ile 35 krş yapmış.
Bizim i30 dizel otomatik station 8.5 un altina inmiyor yavankara her ikiside ortalama aynı vakit ve sıkışık trafik oranı %15, %15 ışıklı normal trafik ve geri kalanı akan trafik.
hyundai i30 elite manuel 1.6 crdi 5.2 lt/100km
hyundai i10 blue 6.4 lt/100km lpg tüketimi
Yük de taşıyorsanız çok iyi.
Yük taşımıyor. Genellikle babam kullanıyor. Benim tüketim B'de 9.6. İkisi de şehir içi ağırlıklı.Yük de taşıyorsanız çok iyi.