Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Fiat Panda denilen 1.2 69 beygir motora sahip, yaklaşık 3.65 m uzunluğunda, 1 ton ağırlığı olan arabamsı şey güncel fiyatlarda 79 kuruş yakıyor.

12.01.2022
Sağ ayağıma bacağıma kramplar sokturarak, ruhsatta 900kg yazsa da muhtemelen 930-950kg civarlarında, 3.82 m uzunluğunda olan 20 yaşındaki süleymanımla ben de aynı değerleri yakalıyorum. Ama hakikaten kramplı değerler...
 
Her zamanki gibi Zonguldak şartları, sürekli kısa mesafe, bol yokuş, bolca soğuk motorla kullanım ve ortalama hız 19-25 kmh arası. Bu şartlarda;

1.6 dizel 115 hp manuel Focus ortalama 6-6,5 litre
1.4 turbo 140 hp Astra J sedan otomatik 11,5-12 litre
1.5 tsi 150 hp Tiguan Dsg ortalama 10 litre
1.0 tsi 116 hp A3 s-tronic ortalama 9 litre

Benzin ve mazot arasında yakıt fiyatı farkı kalmasa da, hatta mazot kuruş hesabıyla bir miktar daha pahalı olsa da, özellikle sürüş şartlarının zor olduğu, araçların daha fazla zorlandığı bölgelerde dizel hala her halükarda, dramatik şekilde, sakin veya belli oranda agresif sürüş tarzından ödün vermeden de daha uygun sürüş maliyeti sunabiliyor.
 
Son düzenleme:
Her zamanki gibi Zonguldak şartları, sürekli kısa mesafe, bol yokuş, bolca soğuk motorla kullanım ve ortalama hız 19-25 kmh arası. Bu şartlarda;

1.6 dizel 115 hp manuel Focus ortalama 6-6,5 litre
1.4 turbo 140 hp Astra J sedan otomatik 11,5-12 litre
1.5 tsi 150 hp Tiguan Dsg ortalama 10 litre
1.0 tsi 116 hp A3 s-tronic ortalama 9 litre

Benzin ve mazot arasında yakıt fiyatı farkı kalmasa da, hatta mazot kuruş hesabıyla bir miktar daha pahalı olsa da, özellikle sürüş şartlarının zor olduğu, araçların daha fazla zorlandığı bölgelerde dizel hala her halükarda, dramatik şekilde, sakin veya belli oranda agresif sürüş tarzından ödün vermeden de daha uygun sürüş maliyeti sunabiliyor.
Katiliyorum yanliz 1.0 in bakim vergi gibi avantajlarini goz onunde bulundurunca is degisebilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Katiliyorum yanliz 1.0 in bakim vergi gibi avantajlarini goz onunde bulundurunca is degisebilir
Vergi sabit de bakımı bilemiyorum. Yetkili için konuşursak markadan markaya, hatta marka içinde bayiden bayiye bile fiyat farkları oluşabiliyor. Ford'da mesela bu fark çok değişken olabiliyor. Ama genelde yetkilide 1.0 ecoboost ile 1.5 tdci arasında bakım maliyeti yok denecek kadar az. Dışarıda yaptırılacağı zaman zaten seçenek çok. O yüzden bakımdan doğan masrafları pek dahil edemedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Vergi sabit de bakımı bilemiyorum. Yetkili için konuşursak markadan markaya, hatta marka içinde bayiden bayiye bile fiyat farkları oluşabiliyor. Ford'da mesela bu fark çok değişken olabiliyor. Ama genelde yetkilide 1.0 ecoboost ile 1.5 tdci arasında bakım maliyeti yok denecek kadar az. Dışarıda yaptırılacağı zaman zaten seçenek çok. O yüzden bakımdan doğan masrafları pek dahil edemedim.
Vergi derken tabi ayni sene ayni yas otomobilleri hesaba katmistim. Su an 0 km alacak olsam kesinlikle benzine bakarim.( alirken daha ucuz muhabbetine giremiyorum cunku cogu markada dizel kalmadi )Dizelin cikarabilecegi en basit enjektor problemi kotu bel bukebilir malum benzinlinin arizasi daha ucuz olmak zorunda. Bakim icin bildigim servisleri goz onunde bulundurdum tabiki ford ama farkliymis.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Vergi derken tabi ayni sene ayni yas otomobilleri hesaba katmistim. Su an 0 km alacak olsam kesinlikle benzine bakarim.( alirken daha ucuz muhabbetine giremiyorum cunku cogu markada dizel kalmadi )Dizelin cikarabilecegi en basit enjektor problemi kotu bel bukebilir malum benzinlinin arizasi daha ucuz olmak zorunda. Bakim icin bildigim servisleri goz onunde bulundurdum tabiki ford ama farkliymis.
Dediğim gibi ekstra maliyetleri hesaba katamıyorum çünkü çok kişisel kalıyor. Yani mesela bu 12 litre yakıyor dediğim 1.4 turbo astra j sahibi arkadaşımın aracı güya kötü yakıttan dolayı daha 30 bin km olmadan piston kırdı. 50 bin lira masraf açtı araba. Benim araba 130 bin km'ye geldi hala hiç masrafım yok. Tabi olmayacak diye bir şey de yok. Zaten astra'larda bu sıkıntı da kronik. Başka bir markanın dizel motorunda da kronik sıkıntı olabilir. Yani arızlar, olası sorunlar ve masrafları, hem üretilen ürüne hem de kullanım tarzına bağlı olarak çok değişkenlik gösterebildiğinden masraf konusuna dahil edemiyorum.

Misal benim kullandığım makinede klasik dpf ve enjektör sorunu elbet başıma gelecek. Kaçarım yok. Ama benim araca bilinçli bakımımla Allah bir sıkıntı vermezse bu sorunlar 200, belki 250 bin km'de başıma gelir ki zaten o km'lere geldikten sonra ister benzinli ister dizel olsun, beklenen veya beklenmeye şekilde her şartta masraf açacaktır. Genel tabirle bildiğim tek bir şey var ki kronik sorunu olmadığı müddetçe dizele de benzinliye de bilinçli ve iyi bakıldığı müddetçe uzun km'ler sıkıntısız götürüyor. Araba iyice yaşlandığı zaman da artık zaten masraflara yapacak bir şey yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Keçimiz formunda yine...
Screenshot_20220125-194616_Video Player.jpg
 
Havalar soğuyunca bizim oğlan biraz daha fazla yakmaya başladı.
Son biten depoda Sakarya şehir içi 6.2lt/100km
 
  • Üzgün
Tepkiler: bt
Son 170 km'nin ortalaması 6,53 lt/100km
Arabanın sesini dinlemek için dağ yolu tırmanma var, bolca şehir içi var, ama bölünmüş yollarda da sürekli 70 radarı var :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
VW Passat B6 2.0TSI K03s Turbo ve yazılımlı. Şanzıman Aisin TF-60SN. Ufak bir missfire durumu var çözülürse daha da az yakar. Kilometresi 292.xxxkm.
Şehir içi:9.5lt/100km
Şehir dışı (Malatya-Tunceli gidiş geliş ve azda olsa Tunceli şehir içi):8lt/100km
Ortalama:8.75lt/100

Land Rover Freelander 1 2.5 v6 Şanzıman: Jatco JE506E
Şehir içi: 14lt/100km
Şehir dışı:8.5lt/100km
Ortalama:12.3lt/100km