Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

İlk 4000 Km’nin ortalaması da benzerdi



DB39067B-708D-48F0-8F86-6385C9E65C37.jpeg



09338E8A-9890-4AE8-9C6A-79697AF98F36.jpeg
 
2013 Linea var fabrika verilerinin üzerinde yakıt tüketimi yapıyorum şu ara yaz geldi. Rakamlar zıpladı haliyle 7.4 civarı yakıyorum şehir içinde.
2006 Polo var eşimde benzinli, net rakam hesaplama imkanım olmadı ama sanırım Linea'nın iki katı yakıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: grandgrand
2013 Linea var fabrika verilerinin üzerinde yakıt tüketimi yapıyorum şu ara yaz geldi. Rakamlar zıpladı haliyle 7.4 civarı yakıyorum şehir içinde.
2006 Polo var eşimde benzinli, net rakam hesaplama imkanım olmadı ama sanırım Linea'nın iki katı yakıyor.
Yazın aksine tüketimin düşmesi lazım çünkü motor daha çabuk ısınıyor. Kışın geç ısındığı için de yakıt artması lazım..
 
Pejo 301 1.6 hdi tüketimim 5.2
Nissan micra 1.2 cvt tüketimim 6.3.
Kasım ayından beri aynı yollar kullanılıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve bt
Skoda Rapid Spaceback 1.4 CR TDI
Son 350km ortalaması 7.1 lt - Ortalama Hız 19 km/h
Hem şehir içi 5-10 km mesafe kullanım hem de Zonguldak'ın şehir yapısı nedeni ile ortalama bu 🦸‍♂️
 
Yazın aksine tüketimin düşmesi lazım çünkü motor daha çabuk ısınıyor. Kışın geç ısındığı için de yakıt artması lazım..
Bizde 1.3 multijet varken bizim de yazın 0.3 falan artardı klima nedeniyle. Motor hayli küçük olduğundan daimi klima kullanımı baya fark ettiriyordu. Biz de şehir içi kışın 7.0-7.1 yazın 7.5 civarları görürdük
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ford Focus 1.5 TDi ortalama 4 litre yakıyor
Ford Fiesta 1.6 benzinli 10 litre yakıyor

Yari yarıya hemen hemen
Yok canım iki katından da fazla fark. Eğer iki araç da aynı rotada aynı şekilde kullanılsa bu denli büyük fark oluşmazdı.Focus ile vag ortaklığı oldu ki heralde 1.5 tdi motor gelmiş 😉
1.5 tdci focus fazlası ile kullandım ki genellikle uzun yol her haftasonu 1200 km gibi bir rakam ve hiç o kadar az yakmadı dersem yanlış olmaz..
Burda dizel fanboyluğu yapmaya hiç gerek yok duruma göre benzinli karlı duruma göre dizel kârlı oluyor.
Adam yılda 3k kilometre yapıyor gidip dizel mi almali yani, zaten 5 depo doldursa ona fazlası ile yeter. Ama mesela ben bir yilda sahsi aracim ile 25k kendim baskça araclar ile 100k ya yakin yol yapiyorum ve bu yuzden evet bana dizel mantikli.
Veya ayağına sahip olabilen, sakin kullanan adam benzinli alirsa tabii ki yine az yakacaktır..
 
Yok canım iki katından da fazla fark. Eğer iki araç da aynı rotada aynı şekilde kullanılsa bu denli büyük fark oluşmazdı.Focus ile vag ortaklığı oldu ki heralde 1.5 tdi motor gelmiş 😉
1.5 tdci focus fazlası ile kullandım ki genellikle uzun yol her haftasonu 1200 km gibi bir rakam ve hiç o kadar az yakmadı dersem yanlış olmaz..
Burda dizel fanboyluğu yapmaya hiç gerek yok duruma göre benzinli karlı duruma göre dizel kârlı oluyor.
Adam yılda 3k kilometre yapıyor gidip dizel mi almali yani, zaten 5 depo doldursa ona fazlası ile yeter. Ama mesela ben bir yilda sahsi aracim ile 25k kendim baskça araclar ile 100k ya yakin yol yapiyorum ve bu yuzden evet bana dizel mantikli.
Veya ayağına sahip olabilen, sakin kullanan adam benzinli alirsa tabii ki yine az yakacaktır..
Gözünüzü seveyim cevap vermeyin şuna. Aklınca trollüyor burayı. Salın dolansın ortalıkta, eğlensin kendi kendine.
 
Yazın aksine tüketimin düşmesi lazım çünkü motor daha çabuk ısınıyor. Kışın geç ısındığı için de yakıt artması lazım..
Kışın soğuktan dolayı tüketim nasıl artıyorsa yazın da boğucu nem sıcağından dolayı tüketim artıyor. Rutubetli havada nefes almak zorlaşıyor, vücut zorlanmaya başlıyor. Aynı şey otomobillerin motorları için de geçerli. Dolayısıyla motoru zorlayıcı bir durum olduğundan tüketim yükselebiliyor. Malum artık küresel ısınmadan dolayı yaz aylarında güneş sıcağı değil, boğucu rutubet sıcağı yaşıyoruz genel anlamda.

Benim görebildiğim, bölgesel iklim farklılıkları hariç, otomobillerin en ideal yakıt tükettiği aylar sıcaktan soğuğa, soğuktan sıcağa geçiş aralıkları yaşandığı, havaların nispeten daha yumuşadığı ilk ve sonbahar ayları.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve Basri Amca
Kışın soğuktan dolayı tüketim nasıl artıyorsa yazın da boğucu nem sıcağından dolayı tüketim artıyor. Rutubetli havada nefes almak zorlaşıyor, vücut zorlanmaya başlıyor. Aynı şey otomobillerin motorları için de geçerli. Dolayısıyla motoru zorlayıcı bir durum olduğundan tüketim yükselebiliyor. Malum artık küresel ısınmadan dolayı yaz aylarında güneş sıcağı değil, boğucu rutubet sıcağı yaşıyoruz genel anlamda.

Benim görebildiğim, bölgesel iklim farklılıkları hariç, otomobillerin en ideal yakıt tükettiği aylar sıcaktan soğuğa, soğuktan sıcağa geçiş aralıkları yaşandığı, havaların nispeten daha yumuşadığı ilk ve sonbahar ayları.
Abi senin dediğin de çok doğru, insan biyolojisi gibi düşününce mantıklı oluyor. İlkbahar'da mesela sabah yürüyüşe çıkarsın ne üşütür ne daraltır seni o yüzden kesinlikle mantıklı dediklerin..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Abi senin dediğin de çok doğru, insan biyolojisi gibi düşününce mantıklı oluyor. İlkbahar'da mesela sabah yürüyüşe çıkarsın ne üşütür ne daraltır seni o yüzden kesinlikle mantıklı dediklerin..
Teknik anlamda bilimsel bir araştırma okumadım tabi. Ama deneyimlerimden gördüğüm kadarıyla insan vücudunun zorlandığı iklim şartlarında otomobillerin motorları da benzer tepkiler gösterip zorlanıyor. Aşırı soğuk, rutubet sıcakları, oksijen miktarının düştüğü rakımı yüksek bölgeler v.s bu tarz hava şartlarının hepsinde biz nasıl zorlanıyorsak motorlar da benzer tepkileri gösteriyor. Haliyle zorlandıkça da yakıyorlar. Bu hava şartlarında o yüzden motoru pek zorlamam ben.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
2017 1.4 tsi manuel Jetta sadece istanbul içi 7.5 sadece uzun yol 120 yi geçmeden 4.8 performanslı 6.0 karışık da 6.1 litre tüketimi var yakıt hep shell fuelsave alırım farkı olurmu bilmiyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
2016 Tucson 1.6 t-gdi 4x2 dct
İstanbul-Kırıkkale giderken 5 kişi+full bagaj(ayak altları dolu) köprü trafiği+kocaeli'ni 2 saatte geçiş(kaza) sonrasında 130-140 sabit gidiş ortalaması 8.5
Dönüşte 3 kişi+yarım bagaj 120 sabit, istanbulda normal dur kalklı köprü trafiği 6.6
 
Çok karışık (opet mehmetçik-kocaeli-gölcük-karamürsel-yalova-bursa-susurluk duraklamalı-manisanın bir bölümünden izmir-istanbul otobanına bağlanıp top speed denemeli kimi zaman 90 kimi zaman 110 sabit gitmeli, klima hep açık, bagaj ve araba hep dolu, susurluğa kadar şehiriçlerinde kırmızı ışıklarda çokca durmalı, son 50 kmsi akyaka şehiriçinde kullanmalı) ortalama tüketim. Ortalama hız 92 yakıt 5.3 idi ama akyaka şehiriçi kullanımıyla bu hali aldı. Depoda kalan mazota göre hesapladığımda 120 km daha gideri vardı. Toplam harcanan mazot/gidilen yol oranı 53 L— 915 km
09B7BDDF-064A-4DAC-BDCA-9AC06CB5C232.jpeg
 
Akyaka şehiriçi (akyaka-marmaris-datça-palamutbükü-bodrum yarımadasının çevresinde tam tur-torba Bp) 1 deponun ortalaması. Tüketilen mazot/ yapılan yol 44.5 L/707 km. İlk depoyu opetten doldurmuştuk sadece uzun yol kullanıldı, bp şehiriçi (belirttiğim ilçeleri bilenler yollarının eğimleri hakkında bilgi sahibidirler) ve eğimler dolayısıyla sıkılarak kullanıldı. Önceki depo ortalama 920 km menzile sahipken bu depo 830 km menzil sundu. Aynı kullanımda BP nin daha uzun menzil sunacağı kanısındayız.
587969BB-0535-4D74-8035-32E09719ADE8.jpeg