Denk geldi sjdjhgBak hele bak bak şarkılara bak.Taklitler aslını yaşatır -Optimus
Denk geldi sjdjhgBak hele bak bak şarkılara bak.Taklitler aslını yaşatır -Optimus
Yazın aksine tüketimin düşmesi lazım çünkü motor daha çabuk ısınıyor. Kışın geç ısındığı için de yakıt artması lazım..2013 Linea var fabrika verilerinin üzerinde yakıt tüketimi yapıyorum şu ara yaz geldi. Rakamlar zıpladı haliyle 7.4 civarı yakıyorum şehir içinde.
2006 Polo var eşimde benzinli, net rakam hesaplama imkanım olmadı ama sanırım Linea'nın iki katı yakıyor.
Bizde 1.3 multijet varken bizim de yazın 0.3 falan artardı klima nedeniyle. Motor hayli küçük olduğundan daimi klima kullanımı baya fark ettiriyordu. Biz de şehir içi kışın 7.0-7.1 yazın 7.5 civarları görürdükYazın aksine tüketimin düşmesi lazım çünkü motor daha çabuk ısınıyor. Kışın geç ısındığı için de yakıt artması lazım..
Yok canım iki katından da fazla fark. Eğer iki araç da aynı rotada aynı şekilde kullanılsa bu denli büyük fark oluşmazdı.Focus ile vag ortaklığı oldu ki heralde 1.5 tdi motor gelmişFord Focus 1.5 TDi ortalama 4 litre yakıyor
Ford Fiesta 1.6 benzinli 10 litre yakıyor
Yari yarıya hemen hemen
Gözünüzü seveyim cevap vermeyin şuna. Aklınca trollüyor burayı. Salın dolansın ortalıkta, eğlensin kendi kendine.Yok canım iki katından da fazla fark. Eğer iki araç da aynı rotada aynı şekilde kullanılsa bu denli büyük fark oluşmazdı.Focus ile vag ortaklığı oldu ki heralde 1.5 tdi motor gelmiş
1.5 tdci focus fazlası ile kullandım ki genellikle uzun yol her haftasonu 1200 km gibi bir rakam ve hiç o kadar az yakmadı dersem yanlış olmaz..
Burda dizel fanboyluğu yapmaya hiç gerek yok duruma göre benzinli karlı duruma göre dizel kârlı oluyor.
Adam yılda 3k kilometre yapıyor gidip dizel mi almali yani, zaten 5 depo doldursa ona fazlası ile yeter. Ama mesela ben bir yilda sahsi aracim ile 25k kendim baskça araclar ile 100k ya yakin yol yapiyorum ve bu yuzden evet bana dizel mantikli.
Veya ayağına sahip olabilen, sakin kullanan adam benzinli alirsa tabii ki yine az yakacaktır..
Kışın soğuktan dolayı tüketim nasıl artıyorsa yazın da boğucu nem sıcağından dolayı tüketim artıyor. Rutubetli havada nefes almak zorlaşıyor, vücut zorlanmaya başlıyor. Aynı şey otomobillerin motorları için de geçerli. Dolayısıyla motoru zorlayıcı bir durum olduğundan tüketim yükselebiliyor. Malum artık küresel ısınmadan dolayı yaz aylarında güneş sıcağı değil, boğucu rutubet sıcağı yaşıyoruz genel anlamda.Yazın aksine tüketimin düşmesi lazım çünkü motor daha çabuk ısınıyor. Kışın geç ısındığı için de yakıt artması lazım..
Abi senin dediğin de çok doğru, insan biyolojisi gibi düşününce mantıklı oluyor. İlkbahar'da mesela sabah yürüyüşe çıkarsın ne üşütür ne daraltır seni o yüzden kesinlikle mantıklı dediklerin..Kışın soğuktan dolayı tüketim nasıl artıyorsa yazın da boğucu nem sıcağından dolayı tüketim artıyor. Rutubetli havada nefes almak zorlaşıyor, vücut zorlanmaya başlıyor. Aynı şey otomobillerin motorları için de geçerli. Dolayısıyla motoru zorlayıcı bir durum olduğundan tüketim yükselebiliyor. Malum artık küresel ısınmadan dolayı yaz aylarında güneş sıcağı değil, boğucu rutubet sıcağı yaşıyoruz genel anlamda.
Benim görebildiğim, bölgesel iklim farklılıkları hariç, otomobillerin en ideal yakıt tükettiği aylar sıcaktan soğuğa, soğuktan sıcağa geçiş aralıkları yaşandığı, havaların nispeten daha yumuşadığı ilk ve sonbahar ayları.
Teknik anlamda bilimsel bir araştırma okumadım tabi. Ama deneyimlerimden gördüğüm kadarıyla insan vücudunun zorlandığı iklim şartlarında otomobillerin motorları da benzer tepkiler gösterip zorlanıyor. Aşırı soğuk, rutubet sıcakları, oksijen miktarının düştüğü rakımı yüksek bölgeler v.s bu tarz hava şartlarının hepsinde biz nasıl zorlanıyorsak motorlar da benzer tepkileri gösteriyor. Haliyle zorlandıkça da yakıyorlar. Bu hava şartlarında o yüzden motoru pek zorlamam ben.Abi senin dediğin de çok doğru, insan biyolojisi gibi düşününce mantıklı oluyor. İlkbahar'da mesela sabah yürüyüşe çıkarsın ne üşütür ne daraltır seni o yüzden kesinlikle mantıklı dediklerin..