İnsan işi değil.. Dram filmi gibi.
Vallahi omega daha az yakıyor
Birazcık tasarruf yapıyoruz
İnsan işi değil.. Dram filmi gibi.
Vallahi omega daha az yakıyor
Birazcık tasarruf yapıyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 23197
En son 5.20i ile uzun yola gitmiştim tek başıma. 70 litre deposu olmasına rağmen resmen sürekli yakıt almaktan bıkmıştım. Al al bitmiyor işkence gibiydi. Vallahi size maşaallah..
En son 5.20i ile uzun yola gitmiştim tek başıma. 70 litre deposu olmasına rağmen resmen sürekli yakıt almaktan bıkmıştım. Al al bitmiyor işkence gibiydi. Vallahi size maşaallah..
Heh şimdi oldu. Orada en azından yakıt uygun fiyatlı. Uzun zaman sonra ilk defa düzenli olarak benzinli araç kullandım. Yok bana göre değil. Psikolojim çöktü resmen. Kartla da değil nakit vardı yanımda yakıtı nakit aldım hep. Saatler içinde cüzdanımda ki para erimiştiKıbrıs acayip bir yer Kafadan +2 litresi var zaten
Heh şimdi oldu. Orada en azından yakıt uygun fiyatlı. Uzun zaman sonra ilk defa düzenli olarak benzinli araç kullandım. Yok bana göre değil. Psikolojim çöktü resmen. Kartla da değil nakit vardı yanımda yakıtı nakit aldım hep. Saatler içinde cüzdanımda ki para erimişti
Bildiğim kadarıyla Kıbrıs öyle pek büyük bir yer değil. Yakıtta nispeten daha uygun olunca yine bir nebze görmezden gelinebiliyor. Gerçi burada da aracını çok az kullanan için görmezden gelinebilir ama benim gibilere acayip ters. Bana da iyi bir deneyim oldu benim şartlarımda birinin benzinli kullanamayacağını görmek açısından.1 lira filan oynuyor. Tabii 98 oktan alıyorum o iyi oluyor.
Bildiğim kadarıyla Kıbrıs öyle pek büyük bir yer değil. Yakıtta nispeten daha uygun olunca yine bir nebze görmezden gelinebiliyor. Gerçi burada da aracını çok az kullanan için görmezden gelinebilir ama benim gibilere acayip ters. Bana da iyi bir deneyim oldu benim şartlarımda birinin benzinli kullanamayacağını görmek açısından.
Bence benzin hortumlarına ve depoya bi baktırın kaçak olabilir. Araba standart 520i v8 m5 filan da değil ve üstelik uzun yolda gittiğinizden bahsetmişsiniz, yakıt almaktan yorulacak kadar çok yakmışsa arabayı en kısa zamanda servise gösterin benceEn son 5.20i ile uzun yola gitmiştim tek başıma. 70 litre deposu olmasına rağmen resmen sürekli yakıt almaktan bıkmıştım. Al al bitmiyor işkence gibiydi. Vallahi size maşaallah..
Az çok biliyorum. Benim arkadaşım bile öğrenci haliyle 2-3 defa 2.el araba alıp kullanıp sattı. O da yakıtı pek problem etmezdi. Burası zaten ufak bir yer diyordu. İnşaallah senin de daha çok makine deneyimleme imkanın olur. Arabacı adamlar için güzel fırsatlar bunlar.Burası öğrenci memleketi. Her taraf küçük hacimli cvt li japon arabası kaynıyor. Bu sayede piyasadaki bütün japon b sınıfını kullanmışımdır.
Daha 50 bini görmemiş bakımları düzenli yapılan bir makine. Herhangi bir sıkıntısı yok. Kaçak olsa zaten sizden veya herhangi bir ustaya göstermeden evvel fark ederdim o konuda bir problem olmaz. Otobanda standart kullanımda, hafif tempolu 8.5 litrenin altını görmüyor. Sabit 90'la en sağdan eco pro eşliğinde gider, gaza dokunmayla dokunmama arasında kullanım yaparsanız 6.5-7 litre arasını görüyorsunuz ki söylediğim 6.5 litreleri de gördürdüm o araçta. Kaçak olsa görmesine imkan yok ama öyle bir kullanımda bir yerden sonra baygınlık getiriyor. Ne zaman ki 130 ve üstünde sabit gideyim derseniz o zaman 8 litrenin üstünü rahat rahat görüyor uzun yolda. Sert devirlenerek kullanmazsan böyle yakıyor, biraz sert devirlenerek nispeten yüksek hızlara çıkarsan tahammülü pek yok yakıtı direkt yükseltiyor.Bence benzin hortumlarına ve depoya bi baktırın kaçak olabilir. Araba standart 520i v8 m5 filan da değil ve üstelik uzun yolda gittiğinizden bahsetmişsiniz, yakıt almaktan yorulacak kadar çok yakmışsa arabayı en kısa zamanda servise gösterin bence
Az çok biliyorum. Benim arkadaşım bile öğrenci haliyle 2-3 defa 2.el araba alıp kullanıp sattı. O da yakıtı pek problem etmezdi. Burası zaten ufak bir yer diyordu. İnşaallah senin de daha çok makine deneyimleme imkanın olur. Arabacı adamlar için güzel fırsatlar bunlar.
Olsun fark etmez. Ne kadar çok araba o kadar çok tecrübe neticede. Zamanla öbürlerine de sıra gelirYakında 2 güzel araba deneyimleyecem de hiç biri benim kafamdaki arabalar değil
Daha 50 bini görmemiş bakımları düzenli yapılan bir makine. Herhangi bir sıkıntısı yok. Kaçak olsa zaten sizden veya herhangi bir ustaya göstermeden evvel fark ederdim o konuda bir problem olmaz. Otobanda standart kullanımda, hafif tempolu 8.5 litrenin altını görmüyor. Sabit 90'la en sağdan eco pro eşliğinde gider, gaza dokunmayla dokunmama arasında kullanım yaparsanız 6.5-7 litre arasını görüyorsunuz ki söylediğim 6.5 litreleri de gördürdüm o araçta. Kaçak olsa görmesine imkan yok ama öyle bir kullanımda bir yerden sonra baygınlık getiriyor. Ne zaman ki 130 ve üstünde sabit gideyim derseniz o zaman 8 litrenin üstünü rahat rahat görüyor uzun yolda. Sert devirlenerek kullanmazsan böyle yakıyor, biraz sert devirlenerek nispeten yüksek hızlara çıkarsan tahammülü pek yok yakıtı direkt yükseltiyor.
Benzinli emsal makineler arasında tüketim eğrisi ne noktada bilemem. 156'lık e serisinden az yakıyor ama onu biliyorum. Benim dizel bir araçta uzun yolda yaptığım sürüş alışkanlığından sadece gazı biraz daha dikkat ederek kullandım ve bu şekilde yakıyor. Kendi aracım gibi kullansam zaten 9-10 litre arasından aşağı inmek mümkün olmazdı. Benzinli kullananlara göre bunlar belki normal olabilir ama benim psikolojik sınırımın ve sürüş alışkanlığımın çok üstünde ilk paragrafta ki değer. O yüzden yakıt almaktan usandırdı beni. Ben böyle araba sürmek zorunda kalsam yanımda muhakkak birini getirir, direksiyonu ona verir uyurdum. Hiç bir zevki yok benim için böyle araç kullanmanın. Ben kullanırken kısıtlanmayı sevemiyorum.
Sizin 5.20i tecrübenize göre nasıl yakıyor ? Belki benden kaynaklı bir sıkıntı olmuş da olabilir. Siz kendi kullanım tecrübenizi anlatabilirseniz belki bir sonrakinde ben de öyle kullanır denerim.
Yorumumu tam okuduğunuzdan emin misiniz ? Bence ne yazdığımı anlamadan yorumlamışsınız. Bu benzinli araç. Kullanım şartları ve alışkanlığı tüketimi çok değiştirir. Ben İstanbul'da 10-11 litre aşağısını göremiyorum ki diğer forumları dolaşırsanız İstanbul sürücülerinin de bir çoğu 9,5 - 11 arasında dolaşıyor. Uzun yolda ayağına çok hakim olan, tin tin ağırdan gidenler az yaktırabiliyor ki ben de yaktırıyorum. Ama öyle kullanım sergiledikten sonra altımda ki araba 170-180 hp de olsa, 300 hp de olsa benim için bir anlamı yok. Benim beklentim otomobile az yaktırabilmek değil, istediğin özgürlükte kullandığında da az yaktırabilmeyi başarmaktır yahut yakıyorsa da yaktığına değecek performansı alabilmektir. 5.20i'nin motoru kastığında düşük tüketim sunabiliyor ama kasa ağırlığından dolayı basmaya başladığında yaktığına değecek bir performans vermiyor. Yoksa dikkat ettikten sonra eco pro'ya alıp 6.5 litre de yaktırabiliyorsun. Hatta dikkat ettikten sonra 2.0 - 3.0 turbo benzinli makineler bile günümüzde düşük tüketim sunabiliyor. Mevzu bu mu şimdi ?Ankara şehir içinde sürdüm oradaki tüketim değerlerime göre uzun yolda üzmez dedim ama siz yazınca şaşırdım. Şehri bilenler için; Esenboğa, aşti, sincan, esenboğa yaptım, ortalama 7.2 yada 7.7 idi. Kimi zaman dip gaz kimi zaman sakin. Yılda yaklaşık 8k km uzun yol yapıyorum. Ne yapalım vaz mı geçelim bu sevdadan?
Siz anlamamışsınız benim yazdıklarımı İstediğiniz arabaya kavuşursunuz inşallah, uğurlar olaYorumumu tam okuduğunuzdan emin misiniz ? Bence ne yazdığımı anlamadan yorumlamışsınız. Bu benzinli araç. Kullanım şartları ve alışkanlığı tüketimi çok değiştirir. Ben İstanbul'da 10-11 litre aşağısını göremiyorum ki diğer forumları dolaşırsanız İstanbul sürücülerinin de bir çoğu 9,5 - 11 arasında dolaşıyor. Uzun yolda ayağına çok hakim olan, tin tin ağırdan gidenler az yaktırabiliyor ki ben de yaktırıyorum. Ama öyle kullanım sergiledikten sonra altımda ki araba 170-180 hp de olsa, 300 hp de olsa benim için bir anlamı yok. Benim beklentim otomobile az yaktırabilmek değil, istediğin özgürlükte kullandığında da az yaktırabilmeyi başarmaktır yahut yakıyorsa da yaktığına değecek performansı alabilmektir. 5.20i'nin motoru kastığında düşük tüketim sunabiliyor ama kasa ağırlığından dolayı basmaya başladığında yaktığına değecek bir performans vermiyor. Yoksa dikkat ettikten sonra eco pro'ya alıp 6.5 litre de yaktırabiliyorsun. Hatta dikkat ettikten sonra 2.0 - 3.0 turbo benzinli makineler bile günümüzde düşük tüketim sunabiliyor. Mevzu bu mu şimdi ?
Yazdıklarımdan ne demek istediğimi anlayamayanlar açısından altyazı geçeyim de yorumlamaya çalışırken kolaylık olsun; 5.20i, E180 gibi makineler benim beklentimin altında kalan araçlar. Bugün kastığında her araç tüketim ekonomisi sunabiliyor. Önemli olan bunu iyi performansla, sürücünün beklentisini karşılayan performansla birleştirebilmek. 5.20i bastığında yahut tempolu sürüşler yapmaya başladığında eh işte, yeterli diyebileceğinden fazla bir performans veremediği gibi yakmaya başlıyor. Bu noktada ne benim sürüş alışkanlığıma, ne sürüş beklentime göre bir motor performansına sahip değil.
Hahaha yok hocam Ankara-Karabük arası gayet yokuş çıkış inişler mevcut özellikle otobanda gereksiz derecede...E ben dizeli satayım o zaman. Gizlimiz saklımız yoksa nereden nereye 200 km gidildi?