Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

İnsan işi değil.. Dram filmi gibi.
Vallahi omega daha az yakıyor 😂😂

Birazcık tasarruf yapıyoruz :D
WhatsApp Image 2020-01-11 at 19.23.03.jpeg
 
Kıbrıs acayip bir yer :) Kafadan +2 litresi var zaten
Heh şimdi oldu. Orada en azından yakıt uygun fiyatlı. Uzun zaman sonra ilk defa düzenli olarak benzinli araç kullandım. Yok bana göre değil. Psikolojim çöktü resmen. Kartla da değil nakit vardı yanımda yakıtı nakit aldım hep. Saatler içinde cüzdanımda ki para erimişti :D
 
Heh şimdi oldu. Orada en azından yakıt uygun fiyatlı. Uzun zaman sonra ilk defa düzenli olarak benzinli araç kullandım. Yok bana göre değil. Psikolojim çöktü resmen. Kartla da değil nakit vardı yanımda yakıtı nakit aldım hep. Saatler içinde cüzdanımda ki para erimişti :D

1 lira filan oynuyor. Tabii 98 oktan alıyorum o iyi oluyor. :)
 
1 lira filan oynuyor. Tabii 98 oktan alıyorum o iyi oluyor. :)
Bildiğim kadarıyla Kıbrıs öyle pek büyük bir yer değil. Yakıtta nispeten daha uygun olunca yine bir nebze görmezden gelinebiliyor. Gerçi burada da aracını çok az kullanan için görmezden gelinebilir ama benim gibilere acayip ters. Bana da iyi bir deneyim oldu benim şartlarımda birinin benzinli kullanamayacağını görmek açısından.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Bildiğim kadarıyla Kıbrıs öyle pek büyük bir yer değil. Yakıtta nispeten daha uygun olunca yine bir nebze görmezden gelinebiliyor. Gerçi burada da aracını çok az kullanan için görmezden gelinebilir ama benim gibilere acayip ters. Bana da iyi bir deneyim oldu benim şartlarımda birinin benzinli kullanamayacağını görmek açısından.

Burası öğrenci memleketi. Her taraf küçük hacimli cvt li japon arabası kaynıyor. Bu sayede piyasadaki bütün japon b sınıfını kullanmışımdır.
 
En son 5.20i ile uzun yola gitmiştim tek başıma. 70 litre deposu olmasına rağmen resmen sürekli yakıt almaktan bıkmıştım. Al al bitmiyor işkence gibiydi. Vallahi size maşaallah..
Bence benzin hortumlarına ve depoya bi baktırın kaçak olabilir. Araba standart 520i v8 m5 filan da değil ve üstelik uzun yolda gittiğinizden bahsetmişsiniz, yakıt almaktan yorulacak kadar çok yakmışsa arabayı en kısa zamanda servise gösterin bence
 
  • Haha
Tepkiler: FuckTheFuelEconomy
Burası öğrenci memleketi. Her taraf küçük hacimli cvt li japon arabası kaynıyor. Bu sayede piyasadaki bütün japon b sınıfını kullanmışımdır.
Az çok biliyorum. Benim arkadaşım bile öğrenci haliyle 2-3 defa 2.el araba alıp kullanıp sattı. O da yakıtı pek problem etmezdi. Burası zaten ufak bir yer diyordu. İnşaallah senin de daha çok makine deneyimleme imkanın olur. Arabacı adamlar için güzel fırsatlar bunlar.
 
Bence benzin hortumlarına ve depoya bi baktırın kaçak olabilir. Araba standart 520i v8 m5 filan da değil ve üstelik uzun yolda gittiğinizden bahsetmişsiniz, yakıt almaktan yorulacak kadar çok yakmışsa arabayı en kısa zamanda servise gösterin bence
Daha 50 bini görmemiş bakımları düzenli yapılan bir makine. Herhangi bir sıkıntısı yok. Kaçak olsa zaten sizden veya herhangi bir ustaya göstermeden evvel fark ederdim o konuda bir problem olmaz. Otobanda standart kullanımda, hafif tempolu 8.5 litrenin altını görmüyor. Sabit 90'la en sağdan eco pro eşliğinde gider, gaza dokunmayla dokunmama arasında kullanım yaparsanız 6.5-7 litre arasını görüyorsunuz ki söylediğim 6.5 litreleri de gördürdüm o araçta. Kaçak olsa görmesine imkan yok ama öyle bir kullanımda bir yerden sonra baygınlık getiriyor. Ne zaman ki 130 ve üstünde sabit gideyim derseniz o zaman 8 litrenin üstünü rahat rahat görüyor uzun yolda. Sert devirlenerek kullanmazsan böyle yakıyor, biraz sert devirlenerek nispeten yüksek hızlara çıkarsan tahammülü pek yok yakıtı direkt yükseltiyor.

Benzinli emsal makineler arasında tüketim eğrisi ne noktada bilemem. 156'lık e serisinden az yakıyor ama onu biliyorum. Benim dizel bir araçta uzun yolda yaptığım sürüş alışkanlığından sadece gazı biraz daha dikkat ederek kullandım ve bu şekilde yakıyor. Kendi aracım gibi kullansam zaten 9-10 litre arasından aşağı inmek mümkün olmazdı. Benzinli kullananlara göre bunlar belki normal olabilir ama benim psikolojik sınırımın ve sürüş alışkanlığımın çok üstünde ilk paragrafta ki değer. O yüzden yakıt almaktan usandırdı beni. Ben böyle araba sürmek zorunda kalsam yanımda muhakkak birini getirir, direksiyonu ona verir uyurdum. Hiç bir zevki yok benim için böyle araç kullanmanın. Ben kullanırken kısıtlanmayı sevemiyorum.

Sizin 5.20i tecrübenize göre nasıl yakıyor ? Belki benden kaynaklı bir sıkıntı olmuş da olabilir. Siz kendi kullanım tecrübenizi anlatabilirseniz belki bir sonrakinde ben de öyle kullanır denerim.
 
Son düzenleme:
Az çok biliyorum. Benim arkadaşım bile öğrenci haliyle 2-3 defa 2.el araba alıp kullanıp sattı. O da yakıtı pek problem etmezdi. Burası zaten ufak bir yer diyordu. İnşaallah senin de daha çok makine deneyimleme imkanın olur. Arabacı adamlar için güzel fırsatlar bunlar.

Yakında 2 güzel araba deneyimleyecem de hiç biri benim kafamdaki arabalar değil 😁
 
  • Haha
Tepkiler: Cenk
En son doğru düzgün ölçtüğüm depoda 7.1 yaktım.
İstanbul şehir içi %80'i ama bir kısmı çekmeköy-tuzla oldu.
Trafikli yerde genelde normal sürdüm ekstra dikkat etmedim veya gazlamadım çünkü öyle bir yer yoktu :D
Çekmeköy-Tuzla arası hem sevdiğim ve ezbere bildiğim yol olması, hem radar olmaması ( olsa da yerini biliyorum ), hem de geç kaldığım için epey tepesine tepesine binmeli sürüşler de dahil.
Bence gayet iyi yaktı. Hem o kadar gazladım hem de trafikte kalmama rağmen.
Araç : Focus 2 1.6 Tdci Manuel
Bu arada üstünde kışlık lastikler takılı Alpin 5
 
Daha 50 bini görmemiş bakımları düzenli yapılan bir makine. Herhangi bir sıkıntısı yok. Kaçak olsa zaten sizden veya herhangi bir ustaya göstermeden evvel fark ederdim o konuda bir problem olmaz. Otobanda standart kullanımda, hafif tempolu 8.5 litrenin altını görmüyor. Sabit 90'la en sağdan eco pro eşliğinde gider, gaza dokunmayla dokunmama arasında kullanım yaparsanız 6.5-7 litre arasını görüyorsunuz ki söylediğim 6.5 litreleri de gördürdüm o araçta. Kaçak olsa görmesine imkan yok ama öyle bir kullanımda bir yerden sonra baygınlık getiriyor. Ne zaman ki 130 ve üstünde sabit gideyim derseniz o zaman 8 litrenin üstünü rahat rahat görüyor uzun yolda. Sert devirlenerek kullanmazsan böyle yakıyor, biraz sert devirlenerek nispeten yüksek hızlara çıkarsan tahammülü pek yok yakıtı direkt yükseltiyor.

Benzinli emsal makineler arasında tüketim eğrisi ne noktada bilemem. 156'lık e serisinden az yakıyor ama onu biliyorum. Benim dizel bir araçta uzun yolda yaptığım sürüş alışkanlığından sadece gazı biraz daha dikkat ederek kullandım ve bu şekilde yakıyor. Kendi aracım gibi kullansam zaten 9-10 litre arasından aşağı inmek mümkün olmazdı. Benzinli kullananlara göre bunlar belki normal olabilir ama benim psikolojik sınırımın ve sürüş alışkanlığımın çok üstünde ilk paragrafta ki değer. O yüzden yakıt almaktan usandırdı beni. Ben böyle araba sürmek zorunda kalsam yanımda muhakkak birini getirir, direksiyonu ona verir uyurdum. Hiç bir zevki yok benim için böyle araç kullanmanın. Ben kullanırken kısıtlanmayı sevemiyorum.

Sizin 5.20i tecrübenize göre nasıl yakıyor ? Belki benden kaynaklı bir sıkıntı olmuş da olabilir. Siz kendi kullanım tecrübenizi anlatabilirseniz belki bir sonrakinde ben de öyle kullanır denerim.

Ankara şehir içinde sürdüm oradaki tüketim değerlerime göre uzun yolda üzmez dedim ama siz yazınca şaşırdım. Şehri bilenler için; Esenboğa, aşti, sincan, esenboğa yaptım, ortalama 7.2 yada 7.7 idi. Kimi zaman dip gaz kimi zaman sakin. Yılda yaklaşık 8k km uzun yol yapıyorum. Ne yapalım vaz mı geçelim bu sevdadan? :)
 
Ankara şehir içinde sürdüm oradaki tüketim değerlerime göre uzun yolda üzmez dedim ama siz yazınca şaşırdım. Şehri bilenler için; Esenboğa, aşti, sincan, esenboğa yaptım, ortalama 7.2 yada 7.7 idi. Kimi zaman dip gaz kimi zaman sakin. Yılda yaklaşık 8k km uzun yol yapıyorum. Ne yapalım vaz mı geçelim bu sevdadan? :)
Yorumumu tam okuduğunuzdan emin misiniz ? Bence ne yazdığımı anlamadan yorumlamışsınız. Bu benzinli araç. Kullanım şartları ve alışkanlığı tüketimi çok değiştirir. Ben İstanbul'da 10-11 litre aşağısını göremiyorum ki diğer forumları dolaşırsanız İstanbul sürücülerinin de bir çoğu 9,5 - 11 arasında dolaşıyor. Uzun yolda ayağına çok hakim olan, tin tin ağırdan gidenler az yaktırabiliyor ki ben de yaktırıyorum. Ama öyle kullanım sergiledikten sonra altımda ki araba 170-180 hp de olsa, 300 hp de olsa benim için bir anlamı yok. Benim beklentim otomobile az yaktırabilmek değil, istediğin özgürlükte kullandığında da az yaktırabilmeyi başarmaktır yahut yakıyorsa da yaktığına değecek performansı alabilmektir. 5.20i'nin motoru kastığında düşük tüketim sunabiliyor ama kasa ağırlığından dolayı basmaya başladığında yaktığına değecek bir performans vermiyor. Yoksa dikkat ettikten sonra eco pro'ya alıp 6.5 litre de yaktırabiliyorsun. Hatta dikkat ettikten sonra 2.0 - 3.0 turbo benzinli makineler bile günümüzde düşük tüketim sunabiliyor. Mevzu bu mu şimdi ?

Yazdıklarımdan ne demek istediğimi anlayamayanlar açısından altyazı geçeyim de yorumlamaya çalışırken kolaylık olsun; 5.20i, E180 gibi makineler benim beklentimin altında kalan araçlar. Bugün kastığında her araç tüketim ekonomisi sunabiliyor. Önemli olan bunu iyi performansla, sürücünün beklentisini karşılayan performansla birleştirebilmek. 5.20i bastığında yahut tempolu sürüşler yapmaya başladığında eh işte, yeterli diyebileceğinden fazla bir performans veremediği gibi yakmaya başlıyor. Bu noktada ne benim sürüş alışkanlığıma, ne sürüş beklentime göre bir motor performansına sahip değil.
 
Son düzenleme:
Yorumumu tam okuduğunuzdan emin misiniz ? Bence ne yazdığımı anlamadan yorumlamışsınız. Bu benzinli araç. Kullanım şartları ve alışkanlığı tüketimi çok değiştirir. Ben İstanbul'da 10-11 litre aşağısını göremiyorum ki diğer forumları dolaşırsanız İstanbul sürücülerinin de bir çoğu 9,5 - 11 arasında dolaşıyor. Uzun yolda ayağına çok hakim olan, tin tin ağırdan gidenler az yaktırabiliyor ki ben de yaktırıyorum. Ama öyle kullanım sergiledikten sonra altımda ki araba 170-180 hp de olsa, 300 hp de olsa benim için bir anlamı yok. Benim beklentim otomobile az yaktırabilmek değil, istediğin özgürlükte kullandığında da az yaktırabilmeyi başarmaktır yahut yakıyorsa da yaktığına değecek performansı alabilmektir. 5.20i'nin motoru kastığında düşük tüketim sunabiliyor ama kasa ağırlığından dolayı basmaya başladığında yaktığına değecek bir performans vermiyor. Yoksa dikkat ettikten sonra eco pro'ya alıp 6.5 litre de yaktırabiliyorsun. Hatta dikkat ettikten sonra 2.0 - 3.0 turbo benzinli makineler bile günümüzde düşük tüketim sunabiliyor. Mevzu bu mu şimdi ?

Yazdıklarımdan ne demek istediğimi anlayamayanlar açısından altyazı geçeyim de yorumlamaya çalışırken kolaylık olsun; 5.20i, E180 gibi makineler benim beklentimin altında kalan araçlar. Bugün kastığında her araç tüketim ekonomisi sunabiliyor. Önemli olan bunu iyi performansla, sürücünün beklentisini karşılayan performansla birleştirebilmek. 5.20i bastığında yahut tempolu sürüşler yapmaya başladığında eh işte, yeterli diyebileceğinden fazla bir performans veremediği gibi yakmaya başlıyor. Bu noktada ne benim sürüş alışkanlığıma, ne sürüş beklentime göre bir motor performansına sahip değil.
Siz anlamamışsınız benim yazdıklarımı :) İstediğiniz arabaya kavuşursunuz inşallah, uğurlar ola
 
2018 JeeP Compass 1.6 multijet 2 manuel
Şehir içi ort. Sakın kullanım 6-6,5
Şehirler arası 120 - 130 sabit genelde 5.5-6

2016 Peugeot 208 1.6 e-hdi yarı oto.
Şehir içi 4,5-5,5 sakın kullanım (aşırı sakın kullanımda 3.8 ve 4 civarı yakabiliyor.)
Şehirler arası 90 sabit 3.5-3.7
120 130 sabit 4-4.5
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams ve bt
5 gündür kullandığım Tiguan 1.5 TSI 150 HP 7 ileri DSG ile %60-65 şehir içi karma tüketim (ilk yakıt alımından sonra) 7.8 litre. Fabrika çıkışından beri olan ortalama tüketim de bu doğrultuda düşmeye devam edecektir. 120 km/s ile %80 otoban ve %20 yoğun trafik kullanım ortalaması da 7.3 litre. Yakıt + sürücüyle birlikte 1750 kg olan bir araç için iyi gibi görünüyor. Pazartesi günü yapacağım ilk yağ değişiminin ardından bir değişme olur mu bilmiyorum.


20200117_183129.jpg


20200117_183244.jpg