Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Terios 1.5 102 HP Galaxy 4 ileri tk 4WD

100 km civarı 100-120 civarı hızlarla sabit klima kapalı tek kişi sürüş ortalaması

IMG_3807.jpeg


Yolculuğun bundan sonrası 5+1 kişi şeklinde (6. bagajda) bagajla beraber yaklaşık 700 kilo ek yükle Kartepeye çıktım. Klima,rezinstans ne varsa sürekli açık, Kartepe’ye çıkarken 1-2. Viteslerle sürekli dipgaz halinde, karda debelenmelerle birlikte günü aşağıdaki tüketimle tamamladık;

IMG_3902.jpeg



Evden çıkmadan önce depoyu fullemiştim, gün sonu tekrar fulledim;

IMG_3903.jpeg
 
Terios 1.5 102 HP Galaxy 4 ileri tk 4WD

100 km civarı 100-120 civarı hızlarla sabit klima kapalı tek kişi sürüş ortalaması

Ekli dosyayı görüntüle 50185

Yolculuğun bundan sonrası 5+1 kişi şeklinde (6. bagajda) bagajla beraber yaklaşık 700 kilo ek yükle Kartepeye çıktım. Klima,rezinstans ne varsa sürekli açık, Kartepe’ye çıkarken 1-2. Viteslerle sürekli dipgaz halinde, karda debelenmelerle birlikte günü aşağıdaki tüketimle tamamladık;

Ekli dosyayı görüntüle 50186


Evden çıkmadan önce depoyu fullemiştim, gün sonu tekrar fulledim;

Ekli dosyayı görüntüle 50187
o yükle ve soğukta az yakmış yine de
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Tayron 1.5 e-Tsi, 18" Jant (Belirtme sebebim genelde 20" jantlı araçların bulunması bunun da tüketime etki edecek olması.)

Rota E 5 üzerinden Darıca-Avcılar, 4 kişi az bagaj ve klima, ısıtma donanımları açık. Ortalama hızdan ve süreden anlaşılacağı üzere bol trafikli bir sürüş oldu. Genel olarak aracı tanıma döneminde olduğum için çoğu zaman ACC sisteminin kendi durup kalkma özelliğini test ettim-kullandım. Yoğun trafikte gerçekten velinimetmiş.
1744562099099.png


Dönüş yolunda farklı olarak köprüye kadar E 5 yine çoğu kısımda dur kalk trafik, köprüden sonra da otoban üzerinden geldim 130-150 aralığında. Rodaj dönemi olduğu için ani hızlanmalardan kaçınarak yumuşak kullandım. Yine klima vs. açık şartlar üst durumdaki ile aynı.
1744562208563.png


Açıkçası arkadaşın Formentor'dan sonra gözüm epey korkmuştu ancak beklentimin altında bir tüketim sağlıyor. Rahmetli 1.6 dizel manuel Avensis cüssesine göre gerçekten çok az yakardı, bu bizi üzer mi diye düşünüyordum ama Tosun Paşa ile de iyi anlaşacağız gibi görünüyor hatatat
 
Tayron 1.5 e-Tsi, 18" Jant (Belirtme sebebim genelde 20" jantlı araçların bulunması bunun da tüketime etki edecek olması.)

Rota E 5 üzerinden Darıca-Avcılar, 4 kişi az bagaj ve klima, ısıtma donanımları açık. Ortalama hızdan ve süreden anlaşılacağı üzere bol trafikli bir sürüş oldu. Genel olarak aracı tanıma döneminde olduğum için çoğu zaman ACC sisteminin kendi durup kalkma özelliğini test ettim-kullandım. Yoğun trafikte gerçekten velinimetmiş.
Ekli dosyayı görüntüle 50195

Dönüş yolunda farklı olarak köprüye kadar E 5 yine çoğu kısımda dur kalk trafik, köprüden sonra da otoban üzerinden geldim 130-150 aralığında. Rodaj dönemi olduğu için ani hızlanmalardan kaçınarak yumuşak kullandım. Yine klima vs. açık şartlar üst durumdaki ile aynı.
Ekli dosyayı görüntüle 50197

Açıkçası arkadaşın Formentor'dan sonra gözüm epey korkmuştu ancak beklentimin altında bir tüketim sağlıyor. Rahmetli 1.6 dizel manuel Avensis cüssesine göre gerçekten çok az yakardı, bu bizi üzer mi diye düşünüyordum ama Tosun Paşa ile de iyi anlaşacağız gibi görünüyor hatatat


Farklı araçlar bakarken bu tip tüketim videolarını çok izlerdim, bu araçta böyle bir içerik bulamayınca düşünen insanlara da fikir olması adına şöyle bir video yapmaya çalıştım. Umarım faydalı olmuştur.

Edit: Videodaki yazım hataları için özür dilerim aceleye geldi, upload da 0.6 olunca düzeltemedim 🥲
 
Bu motor az yakma anlamında çok başarılı. Ben bir de Hyundai'nin 1.2 litre 4 silindirli motorunu merak ediyorum.
Ekonomi açısından 1.2 mivec gerçekten tatmin edici. Aslında akıcı trafikte çok daha düşük değerler yakalayabildim, ama malum dur kalk uzun süre bekle, tıkanık trafik tekrar dur kalk durum yine de iyi. Akıcı trafikte şehir içi rahatlıkla 5.0 civarına dusebiliyor. Tabi bir de motorun gücü kısıtlı olduğundan yüklu yüksüz farkı çok oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HaniBanaDemiş
Ekonomi açısından 1.2 mivec gerçekten tatmin edici. Aslında akıcı trafikte çok daha düşük değerler yakalayabildim, ama malum dur kalk uzun süre bekle, tıkanık trafik tekrar dur kalk durum yine de iyi. Akıcı trafikte şehir içi rahatlıkla 5.0 civarına dusebiliyor. Tabi bir de motorun gücü kısıtlı olduğundan yüklu yüksüz farkı çok oluyor.
1.2 MPİ manuel şanzımanla gayet başarılı diye duydum ama hiç deneyimlemedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HaniBanaDemiş
1000032996.jpg

Opel Astra J HB 1.6 CDTI 136hp Manuel,
199.000 km,

Rota: İstanbul (sancaktepe) - Ordu (akkuş) - sancaktepe olacak şekilde 1650km,

Ordu'ya giderken 4, dönerken 2 kişi + bagaj, yazlık lastikler takılı, değişken hava koşulları, klima kapalı yüksek ihtimalle,

babamla amcam kullandığı için sakin kullanım olmuştur, köy yollarında 1-2. vites yüksek kullanım (yaklaşık 20km),

ort tüketim: 5.7,
ort hız: 95 km/h
 
Passat B6, 1.6 FSI şehir içi sakin kullanım, akan trafikte 8-9, dur kalk/sıkışık trafik 10-10.5. Şehirler arası tek kişi otoban 120 km hız ile 6,5-7,5