Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

1000034802.jpg

Astra J 1.6 CDTI 136hp Manuel,
199.660 km,

rota: sancaktepe - sultanbeyli gişeler - izmit doğu gişeler - Rahmiye olmak üzere 93.5 km,

Tek kişi + 30kg yük, sult gişelere kadar dur-kalk trafik, gebzeye gelene kadar sakin, izmit doğu gişelere kadar yer yer yüksek tempo, rahmiyeye gelirken sakin akıcı trafik, genel olarak sakin - normal kullanım,

klima kapalı, ısıtma açık, yazlık lastikler, sıcaklık 15-20 derece,

ort tüketim: 5.4 litre
ort hız: 62.9 km/h
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
1993 Skoda Favorit 1.3 Karbüratör

15km şehir içi, üstüne 150km 90-110 aralığı hızlarla uzun yol senaryosu, sonra bi 15km daha şehir içi kullanımı;

8.1 litre / 100km LPG. Rota bilenler için Ankara-Polatlı-Ankara. İki kişi gidip geldik 280tl gibi bir maliyeti oldu. Tek kişi gidiş dönüş normal tren 240, yht 380tl. Süre olarak yht ye denk gittik sayılır tren garlarının yeri sebebiyle. Nerden baksan mantıklı
 
1979 Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 4 boğaz karbüratör

Tamamı şehir içi olmak üzere 100-110 km'de yaklaşık 24-25 litre civarı (620 TL'lik gaz) LPG tüketimi 🥲

Düz hesap ile 24L/100km LPG tüketimi ama içinde hem arabanın elimize geçmesinin ilk haftası olduğu için bol gazlama, boşta egzos sesi dinleme, performans testleri ve karbüratör ayarlarının yapılması için sürekli dur kalk denemeleri dahil. Yani biraz ekstrem seneryo. Normal kullanımda +/-20 litre civarlarında gezer. Ayrıca üstten mikserli bir LPG'si olduğu için ayarını hala tam olarak tutturamadık bunun da etkisi büyük.
 
1979 Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 4 boğaz karbüratör

Tamamı şehir içi olmak üzere 100-110 km'de yaklaşık 24-25 litre civarı (620 TL'lik gaz) LPG tüketimi 🥲

Düz hesap ile 24L/100km LPG tüketimi ama içinde hem arabanın elimize geçmesinin ilk haftası olduğu için bol gazlama, boşta egzos sesi dinleme, performans testleri ve karbüratör ayarlarının yapılması için sürekli dur kalk denemeleri dahil. Yani biraz ekstrem seneryo. Normal kullanımda +/-20 litre civarlarında gezer. Ayrıca üstten mikserli bir LPG'si olduğu için ayarını hala tam olarak tutturamadık bunun da etkisi büyük.
yalnız karbüratörlü 5,7 için çok iyi değer.
 
yalnız karbüratörlü 5,7 için çok iyi değer.
Aslında 3 vites tork konvertörlü otomatik olduğu düşünülünce gerçekten de fazla gelmiyor

Bunun en büyük etmeni bu motorlar petrol krizi zamanına denk geldiği için hem oldukça kısık hemde yakıt ekonomisi odaklayan bir karbüratörü var 4 boğazlı olmasına rağmen düşük devirde küçük olan 2 boğaz açık iken gaza yarıdan fazla basılması halinde kalan 2 büyük boğaz açılıyor yani 4 boğazın 4'ünüde kullanmak için gaza yarıdan fazla basılması gerek. Yani aslında uğraşılır ise şehir içinde benzinde 20 ve altlarını görmek çok hayal değil. Bizim araçtaki mikser ile bunlar biraz hayal tabiki ama genede imkansız değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ekli dosyayı görüntüle 50613
Astra J 1.6 CDTI 136hp Manuel,
199.660 km,

rota: sancaktepe - sultanbeyli gişeler - izmit doğu gişeler - Rahmiye olmak üzere 93.5 km,

Tek kişi + 30kg yük, sult gişelere kadar dur-kalk trafik, gebzeye gelene kadar sakin, izmit doğu gişelere kadar yer yer yüksek tempo, rahmiyeye gelirken sakin akıcı trafik, genel olarak sakin - normal kullanım,

klima kapalı, ısıtma açık, yazlık lastikler, sıcaklık 15-20 derece,

ort tüketim: 5.4 litre
ort hız: 62.9 km/h
ekstra olarak;
1000035067.jpg


rahmiye - umuttepe - rahmiye - umuttepe - izmit merkez - izmit doğu - sultanbeyli gişeler - çekmeköy yapıldı,

umuttepe yokuşunu basarak, geri kalan şehir içi kısmı sakin kullanım,

izmit doğudan çekmeköye kadar klima full açık, 2 kişi + bagaj, gebzeye kadar değişken yüksek tempo kullanımı, gebzeden sonra mecbur trafik,

genel ort tüketim: 5.7 litre
genel ort hız: 55.9 km/h oldu,
total yapılan yol: 280km
total maliyet: 760 TL + e80 ücreti
 
Babamın evdeki hesabı çarşıya uymadı😅

Mikserin performans kaybını minimuma indirmek için yaptığı ayarlar sağolsun bu depoda 700 TL'lik gaz yani 30 litre LPG ile 80 km (mil değil km, yanlış anlaşılmasın) yol gitti ayrıca yolun büyük çoğunluğu muayene istasyonuna gitmek için şehirlerarası yolda yapıldı 🥲
Yani düz hesap ile 36L/100km yakıt tüketimi oldu. Ayrıca önceki depodan daha sakin bir kullanım oldu bu depo boyunca.
 
Babamın evdeki hesabı çarşıya uymadı😅

Mikserin performans kaybını minimuma indirmek için yaptığı ayarlar sağolsun bu depoda 700 TL'lik gaz yani 30 litre LPG ile 80 km (mil değil km, yanlış anlaşılmasın) yol gitti ayrıca yolun büyük çoğunluğu muayene istasyonuna gitmek için şehirlerarası yolda yapıldı 🥲
Yani düz hesap ile 36L/100km yakıt tüketimi oldu. Ayrıca önceki depodan daha sakin bir kullanım oldu bu depo boyunca.
Olsun, piston kırmıyor-blok çatlatmıyor, trigeri 50.000'de değişmiyor sonuçta (!) 😁
 
  • Haha
Tepkiler: Künjek
Olsun, piston kırmıyor-blok çatlatmıyor, trigeri 50.000'de değişmiyor sonuçta (!) 😁
İşin komik tarafı işe yaramıştı, gerçekten performansı bariz artmıştı yani biraz(!) fazla yakmasını bizde bekliyorduk ama kazandığımız beygir ile aynı miktarda Litre artacağını tahmin etmiyorduk🥲. Büyük ihtimalle yaz içinde ya BRC'nin Türkiyede satılmayan 350 euroya bulunabilen ortası açık mikser + açık hava filtresi kombinasyonu yaoacağız ve performans farkını minimuma indireceğiz (otogazcımız önerdi) yada direkt karbüratörü deleceğiz (babamın fikri) o güne kadar performanssızlığı kabullendik🥲.
Hiç değilse tek marşta çalışıyor ve yolda bırakmıyor😁
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Çok iyi değer. Benim N13 ile aynı kasa aracımda bu değeri görmem için bir meydan okuma gibi kamyonların otobüslerin rüzgarlarını kovalamam gerekti :D
Tahmin edebiliyorum daha önce arkadaşımda makyajsız n13 vardı 8’i gördüğümüzde şükür namazı kılıyordu :)

130-140 sabit gidilse 4.5 civarı yakar ama ilk uzunyol etkisiyle biraz keyfiyle kullandım. ZF 8HP’nin oranlarının katkısı büyük
 
  • Beğeni
Tepkiler: zbetk
Bugün
1. Kartepe-Kartal-İzmit seferi ortalaması 6.3
2. İzmit-Kartal-Kartepe seferi ortalaması 5.7
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC