Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

1754689010483.jpeg

1754689035294.jpeg

1754689064874.jpeg


İ20 - 2024 - 1.4 Benzin - 6 İleri TK Şanzıman

Yaklaşık bir hafta sürekli kullanmak zorunda kaldım günde 100 km civarında.

Sadece akşamları eve gelirken 3 kere çekmişim ortalama hep 9 ve üstüydü.

Rota İstanbul Park İca bağlanıp - Çekmeköy, rotanın ilk 5 KM'si 30 dakika sürüyor (Kurnaköy gişeler bariyer rezaleti) sürekli dur kalk. Sonrası 120-150 bandında mümkün olduğunca 150 sabit sürüş.

Gidiyor mu gidiyor fena değil ancak yakıt anlamında dikkat etmeden sürünce hiç affetmiyor içiyor.

Deposuda 40 litre olunca durmadan benzin almak gerekiyor.

Araç genel olarak güzel şehir içi fıtı fıtı arabası, 0-45K km tecrübesinde en beğenmediğim yeri frenleri hem çabuk bitiyor hemde yeterli değil otoban süratlerinde ani yavaşlamalarda. Arkası böyle bi sağa sola oynuyor bozuluyor dip frende.

Kronik olan cam tuşunda problem yaşandı, başka da eşek niyetine kullanılmasına rağmen bir şey olmadı.
 
2021 Corolla Passion X-Pack 1.6 Valvematic 132 HP İstanbul-Didim

3 kişi yolculuk boyu klima 22 Auto ayarda, %80 adaptif hız sabitleyicili 140-150 sabit kullanım senaryosu

IMG_5517.jpeg


Yolculuk sonu ortalamayı 7.3 litreyle tamamlamış olduk.

IMG_5520.jpeg


Beklentim ise 0.5 litre daha az yakmasıydı ama yine de fena değil.
 
2021 Corolla Passion X-Pack 1.6 Valvematic 132 HP İstanbul-Didim

3 kişi yolculuk boyu klima 22 Auto ayarda, %80 adaptif hız sabitleyicili 140-150 sabit kullanım senaryosu

Ekli dosyayı görüntüle 51316

Yolculuk sonu ortalamayı 7.3 litreyle tamamlamış olduk.

Ekli dosyayı görüntüle 51317

Beklentim ise 0.5 litre daha az yakmasıydı ama yine de fena değil.
Standart 1.6 atmosferik manuel C sınıfı tüketimi aslında. Öyle bakınca güzel değerler.
 
PASSAT 1.4 TSI | DSG

Çakılı Bagaj - 5 Kişi

Rota: İstanbul - Amasya

Yolculuğun ilk yarısı özellikle ayak bileğime ve sinirlerime sahip olmayarak ilerledi.
İlk 40 DK kaza sebebi ile dur kalk ve bekleme ile ilerledi.

Bolu Tünelinde Durum

1755212927199.jpeg

Odometer Obsession

1755212975519.jpeg

Yolculuk Sonu

1755212998712.jpeg

Kasarak gelsem 5.5 litre ile falan gelirdim diye tahmin ediyorum ancak sabredemedim.

Gündüz yolculuğuna resmen tövbe ettim, gündüz, yaz tatili vb. durumlar birleşince bilinçsiz kendinden bi haber sarhoş gibi yolda olan sürücüler maalesef çoğalmakta.

Özellikle ilk yarı sıfır dikkat, ikinci yarı hız limiti + %10 ile ilerledim.
 
Ankara-Kemer
Gidiş 95 km/h ortalama (foto çekmeyi unutmuşum), dönüşe göre biraz daha tempolu, arkada 2 yetişkin, full bagaj.
Ortalama 6,4 lt/100 km
Dönüş 76 km/h 2yetişkin, 2 çocuk, full bagaj, köfte, çöp şiş, Tekke pazarı, sucuk ekmek, benzin, wc duraklamalı, sakin sakin gelindi
Ortalama 6,1 lt/100 km
3/4 depoyla çok rahat geldik.
Kia sportage 2014 1.6 gdi manuel
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2025-08-21 at 11.57.53.jpeg
    WhatsApp Image 2025-08-21 at 11.57.53.jpeg
    136.9 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2025-08-21 at 11.57.54.jpeg
    WhatsApp Image 2025-08-21 at 11.57.54.jpeg
    216 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2025-08-21 at 11.57.53 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2025-08-21 at 11.57.53 (1).jpeg
    150.6 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
2013 Elantra 1.6 D-CVVT 132 HP Otomatik, 220 küsür km kullanım ortalaması

IMG_5695.jpeg


80 km 110-130 sabit sürüş, geri kalanı şehir içi-dağ yolları karışık, 2 kişi klima sürekli açık (Auto, 22) şekilde kullanıldı. Mümkün olduğunca sakin kullanmaya çalıştım.

Ortalama hız

IMG_5694.jpeg


Ortalama tüketim

IMG_5696.jpeg


Tüketim, araç bakımsız olmasına rağmen memnun etti.
 
Son düzenleme:
2013 Elantra 1.6 D-CVVT 132 HP Otomatik, 220 küsür km kullanım ortalaması

Ekli dosyayı görüntüle 51441

80 km 110-130 sabit sürüş, geri kalanı şehir içi-dağ yolları karışık, 2 kişi klima sürekli açık (Auto, 22) şekilde kullanıldı. Mümkün olduğunca sakin kullanmaya çalıştım.

Ortalama hız

Ekli dosyayı görüntüle 51440

Ortalama tüketim

Ekli dosyayı görüntüle 51442

Tüketim, araç bakımsız olmasına rağmen memnun etti.
Bizim araçta mı problem var bilmiyorum ama henüz kadranda yazan veriye yaklaşamadık bile
Ekranda 5-6 arası yazdığında 8-9
Ekranda 8-9 yazdığında 10-11 civari yakıyor
En az 2 litre fark ediyor bazen daha bile fazla. Bizim araçla mı alakalı yoksa genel mi bilmiyorum ama 2 litre fark bence kabul edilebilir değil
 
1000041040.jpg

Astra J Sport HB 1.6 CDTI 136hp manuel,
205.260 km,

Rota: Sancaktepe - şile - sancaktepe olmak üzere 96.4 km,

2 kişi + 20kg yük, klima %50 açık, normal - seri kullanım, dur-kalk yok hemen hemen

ort tüketim: 5.7 L
ort hız: 74.5 km/h
 
Elektrikli araclarin tuketimleri ilginizi çekiyor mu bilmiyorum fakat alan ya da almayı düşünüp merak edenler varsa diye Pazartesi günü yaptığım Eskişehir-Side yolculuğumun detaylarını paylaşayım.

Öncelikle yola %95 şarjla çıktım, bu da bataryada yaklaşık 59 kw civarı bir enerji eder.

Yolu şarj noktalarıma göre genel olarak 3 parçaya böldüm. Bunlar
Eskişehir-Afium,
Afium-Isparta İyaş avm ve
iyaş avm-serikli opet.

Sabah tam 5:00 da yolculuk başladı, 2 kişi ve orta ağırlıkta bavullarla yola çıktık.
6:55 te Afiumun hemen gerisindeki watermall da gloria jeans önündeki ZES istasyonuna %61 ile giriş yaptım. Yaklaşık 15 dakika sonunda %95 e ulaştık fakat kahvaltı falan derken 100 olmasını bekledim ve 7:30 gibi bu istasyondan ayrıldım.
Bu kısımda aldığım elektrik : 27 kw / 357 tl

Yolun ilk kisminda afyona Dogru tirmanıştan dolayı 15kw/100km dolaylarında gezdi tüketim.

İkinci kısım çok daha rahattı, 9:30 da isparta iyaş avm ye park ettim. Bu sefer degişiklik olsun diyip Astor da sarj ettim. Tam 15 dakika durduk, %65 ten %96 ya şarj edip 21.8kw lık elektrik doldurduk, buna da 240 tl ödedim.

9:45 gibi serik tarafına doğru tekrar yola koyulduk. Hedef olarak sectiğim yer gideceğim otele 35km uzaklıkta bir petrol istasyonuydu. Orada fulleyerek otele nispeten yuksek % ile girip çıkış günü kafam rahat olsun dedim yoksa bu duraksamalardan 1 ini eksik yapsam bile otele çok rahat 50+ yüzde ile varabilirdim.

Neyse serik tarafındaki trugoya 11:45 gibi vardım fakat 3 istasyonun 3 üde doldu olduğu için bi 15 dakika beklemek durumunda kaldım. Serik tarafında şarj istasyonu eksikliği mevcut. 12:03 te yine yanlış hatırlamıyorsam %63 gibi bir yüzde ile şarja taktım, 21 kw alıp %95 ile saat 12:25 te çıkardım. İstasyon bir süre 22kw verebildi o nedenle normalden biraz daha fazla beklemek gerekti.

En sonda aradaki 35 km yi de tüketerek otele %85 ile saat 13:00 da park ettim.

Toplam yaptığım yol 460km.
Bu süreçte dışardan aldığım enerji tutarı toplamı 846 tl. Buna evden 95 ile çıkıp 85 ile vardığımı da eklersek buna biz 950tl diyelim düz.

Süre olarakta normalde 6:30 saat sürecek yolu şarjlarla 7:30 saatten biraz daha kısa sürede tamamlamak mümkündü. Hatta benim kadar pimpirikli olmazsanız 7 saatte bile tamamlanırdı.

Genel olarak ben keyifli bir yolculuk geçirdim. Dağ bayir tirmanmalarında tek şerit gidiş tek şerit dönüş yollarda sollamalarda yüzümde gülücükler saçarak kullandım elektrik motoru torkunu.
Dağ inişlerinde de 0 fren kullanarak 4kw/100km tüketimle seyrettim.

Bi tık uzun olduysa kusura bakmayın👋🏻.