Memory42

Murat
Senkromeççi
8 Şub 2024
42
24
70
35
Konya
Marka
Opel
Merhaba değerli forum sakinleri, astra h 1.3 aracımın satışını yaptım. Şu anda ise astra k almayı düşünüyor ve araştırıyorum. Genel olarak şehir içi, bir kaç kez ise şehir dışına çıktığımızdan dolayı ustam benzinli tercih etmemi tavsiye etti. Alacağımız araç otomatik olmak zorunda. İlanda denk geldiğim bir araç için telefonda görüşme yaptık. Satıcı araçta 10.000km önce güçlendirilmiş gm marka piston yenileme işlemi ve kolon kilidi çözümü yapıldığını söyledi. Bu sizce bir artı mı yoksa uzak durulması gerek bir durum mu? Sizce almak istersek eğer hangi kontrolleri yaptırmak gerekli? Ekspertiz + opel ustasından kontrol ettirmek yeterli olur mu? Tavsiye ve fikirlerinizden yararlanmak istiyorum. Alacağımız araç 2016 model ve 100.000km civarında. Şimdiden teşekkürler.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,070
7
51,458
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
@Otto Çevrimi sen iyi bilirsin bu mevzuları =) Gel de bir aydınlat buraları.

Motordan dışarı çıkıp kolon kilidi meselesine gelirsek, Astra K kroniğidir. Değişimi yapılmıştır, doğrudur. Bir gün tekrar nüksedecektir. Nüksettiği zaman direksiyon kolonu üzerinde bulunan mevzubahis yere tornavida, hafif bir çekiç vb. şeyle hafif tıklayarak kilidin salmasını sağlayıp geçici olarak çözümler üretebilirsiniz. Kalıcı çözüm olarak katalizör iptali yapar gibi kolon kilidini komple iptal ediyorlar, o derece kroniktir.

Astra K alırken bakın diyeceğim, aklıma gelen tek şey akü. Akünün sağlığı mutlaka kusursuz olmalı. Başka kronikleri varsa forumdaki aktif Astra K kullanıcısı arkadaşlar daha iyi yanıtlayabilir.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,775
3
9,722
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
@Otto Çevrimi sen iyi bilirsin bu mevzuları =) Gel de bir aydınlat buraları.

Motordan dışarı çıkıp kolon kilidi meselesine gelirsek, Astra K kroniğidir. Değişimi yapılmıştır, doğrudur. Bir gün tekrar nüksedecektir. Nüksettiği zaman direksiyon kolonu üzerinde bulunan mevzubahis yere tornavida, hafif bir çekiç vb. şeyle hafif tıklayarak kilidin salmasını sağlayıp geçici olarak çözümler üretebilirsiniz. Kalıcı çözüm olarak katalizör iptali yapar gibi kolon kilidini komple iptal ediyorlar, o derece kroniktir.

Astra K alırken bakın diyeceğim, aklıma gelen tek şey akü. Akünün sağlığı mutlaka kusursuz olmalı. Başka kronikleri varsa forumdaki aktif Astra K kullanıcısı arkadaşlar daha iyi yanıtlayabilir.
O konuda benimde tavsiyem var , direksiyon ayarını gevişetip çat çat diye ileri gerip yapıp vurunca düzeliyor :D
 
Son düzenleme:

Memory42

Murat
Senkromeççi
8 Şub 2024
42
24
70
35
Konya
Marka
Opel
@Otto Çevrimi sen iyi bilirsin bu mevzuları =) Gel de bir aydınlat buraları.

Motordan dışarı çıkıp kolon kilidi meselesine gelirsek, Astra K kroniğidir. Değişimi yapılmıştır, doğrudur. Bir gün tekrar nüksedecektir. Nüksettiği zaman direksiyon kolonu üzerinde bulunan mevzubahis yere tornavida, hafif bir çekiç vb. şeyle hafif tıklayarak kilidin salmasını sağlayıp geçici olarak çözümler üretebilirsiniz. Kalıcı çözüm olarak katalizör iptali yapar gibi kolon kilidini komple iptal ediyorlar, o derece kroniktir.

Astra K alırken bakın diyeceğim, aklıma gelen tek şey akü. Akünün sağlığı mutlaka kusursuz olmalı. Başka kronikleri varsa forumdaki aktif Astra K kullanıcısı arkadaşlar daha iyi yanıtlayabilir.
Cevap için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi aslında onu çok kafaya takmıyorum. Benim için motor mekanik daha önemli. Duruma göre kontrol edip olmadı bir akü değişimi yapabilirim.
 

nıneleven

Profesör
9 Nis 2021
658
766
1,820
Tekirdağ
Marka
Porsche
@Otto Çevrimi sen iyi bilirsin bu mevzuları =) Gel de bir aydınlat buraları.

Motordan dışarı çıkıp kolon kilidi meselesine gelirsek, Astra K kroniğidir. Değişimi yapılmıştır, doğrudur. Bir gün tekrar nüksedecektir. Nüksettiği zaman direksiyon kolonu üzerinde bulunan mevzubahis yere tornavida, hafif bir çekiç vb. şeyle hafif tıklayarak kilidin salmasını sağlayıp geçici olarak çözümler üretebilirsiniz. Kalıcı çözüm olarak katalizör iptali yapar gibi kolon kilidini komple iptal ediyorlar, o derece kroniktir.

Astra K alırken bakın diyeceğim, aklıma gelen tek şey akü. Akünün sağlığı mutlaka kusursuz olmalı. Başka kronikleri varsa forumdaki aktif Astra K kullanıcısı arkadaşlar daha iyi yanıtlayabilir.
Sahibi kolon kilidi çözümü dediğine göre bence iptal etmişler.

Ya da universal bir parça var , kolon kilidi varmış gibi arabayı kandırıyor vs. Artık çözdüler o işi. Kalıcı çözüm oluyor yani.

Sadece Astra K değil Mercedes'lerde de epey var.
W204 - Sprinter çok gördüm. Onlar tabi forumlarda yazan kitle değil 😁

Opel'in biraz da öyle bir tarafı var bence..
Genelde memur - ögretmen arabası olduğundan 🤣

LSPİ hakkında birşey şöyleyemem..
Ben de sırf 1.4T'den korktuğum için makyajlı 1.2T Manuel aldım.

1.6 CDTİ gibi yakıyor , 1.4T gibi gidiyor. Ama Manuel işte..

LSPİ için ; yağ olarak Liqui Moly , Mobil 1 tercih etmek ve arabayı Dynamic paketlerdeki Sport modunda kullanmak mantıklı.

Hatta bu yüzden Dynamic paketlerin , Excellence paketlerden daha pahalı olması gerektiğini düşünen arkadaşlar var 😅

1.4T Excellence deyince , kafadan "o arabada sport tuşu yok" diyor 🤣

VW gibi de değil işte.. VW'nin aftermarketi var..
1.4 TSİ 160'lık motora binen adam piston kırsın diye bekliyor zaten.
Kırsın da forged yapayım.. 250hp arabaya bineyim 😁

1.4T'de forged piston üreten firma.. Ya illaki vardır , İngilizler seviyor Vauxhall.. 🤔
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,651
1
5,175
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Son segman kanalı kırıldığında beyaz adam, rampada devir çevirmenin utanılacak bir şey olmadığını öğrenecek :)

Kolon kilidi karışık mevzu. Kapı switch'i zamanla yağsız kalıyor, çalışmıyor diye kapıyı tam kapanmadı algılayıp kilidi açmama durumu da duydum, direksiyonu ileri geri sallayınca düzeldiğini de. Aftermarket bir parçayla değişmediği veya emülatörle vs kandırılmadığı sürece aynı parçanın sıfırını alıp takmak, sadece saati başa kurmaktır. Ya da bilerek dolu paket alınmayacak ki anahtarsız çalıştırma olmasın :)

Motora gelince, Opel yetkili servislerinin en tepesindeki adam bile gelse, motorun içinde durumun ne olduğunu dışarıdan bilemez. Segman kanalının kırılması öyle sürece bağlı bir durum değil. İlk çatlak başladıktan çok kısa süre sonra piston kırılır. Önceden öngörmek diye bir şey söz konusu değil. Sağlam diye alırsın, 10 bin km sonra titreme başlar.

Güçlendirilmiş piston mevzusuna da inanmıyorum. Aşırı genleşip pistona basınç uygulayan segman, forged bile olsa kırar ya da kendisi kırılır ki aynı şey zaten. Segman ağız açıklıklarıyla oynamaları lazım. Onda da piston kırmazsın ama yağ yakma başgösterir vs. (1.4 tsi 180'likler, 160'lıklar kadar kolay kırmıyor ama acaba neden yağ bidonuyla dolaşıyorlar :) )

Dexos 1 gen 2 onaylı yağ ile falan bir nebze kurtarıyor ama daha ziyade 140'lıklarda var. Çünkü direkt enjeksiyon değiller. 150'liklerde hep bir soru işareti.

Ben şahsen Astra K otomatik almam. Çünkü benzinlide zaten bu problem var. Dizeli de zincir uzatıyor, değiştirmek için motor iniyor vs külfetli işler. Motoru kırmamak için de hep üst devirde kullanmaya çalışmak, sürekli "alttan basarsam kırar mı acaba" korkusuyla araç kullanmak eziyet olur insana.


Kıssadan hisse: Küçük hacimden kocaman güçler çıkarmayı yüksek teknoloji zannedermiş insanlar, uzun vadede sonuçlarıyla karşılaşıp "heee" diyene kadar.
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,619
18,410
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Son segman kanalı kırıldığında beyaz adam, rampada devir çevirmenin utanılacak bir şey olmadığını öğrenecek :)

Kolon kilidi karışık mevzu. Kapı switch'i zamanla yağsız kalıyor, çalışmıyor diye kapıyı tam kapanmadı algılayıp kilidi açmama durumu da duydum, direksiyonu ileri geri sallayınca düzeldiğini de. Aftermarket bir parçayla değişmediği veya emülatörle vs kandırılmadığı sürece aynı parçanın sıfırını alıp takmak, sadece saati başa kurmaktır. Ya da bilerek dolu paket alınmayacak ki anahtarsız çalıştırma olmasın :)

Motora gelince, Opel yetkili servislerinin en tepesindeki adam bile gelse, motorun içinde durumun ne olduğunu dışarıdan bilemez. Segman kanalının kırılması öyle sürece bağlı bir durum değil. İlk çatlak başladıktan çok kısa süre sonra piston kırılır. Önceden öngörmek diye bir şey söz konusu değil. Sağlam diye alırsın, 10 bin km sonra titreme başlar.

Güçlendirilmiş piston mevzusuna da inanmıyorum. Aşırı genleşip pistona basınç uygulayan segman, forged bile olsa kırar ya da kendisi kırılır ki aynı şey zaten. Segman ağız açıklıklarıyla oynamaları lazım. Onda da piston kırmazsın ama yağ yakma başgösterir vs. (1.4 tsi 180'likler, 160'lıklar kadar kolay kırmıyor ama acaba neden yağ bidonuyla dolaşıyorlar :) )

Dexos 1 gen 2 onaylı yağ ile falan bir nebze kurtarıyor ama daha ziyade 140'lıklarda var. Çünkü direkt enjeksiyon değiller. 150'liklerde hep bir soru işareti.

Ben şahsen Astra K otomatik almam. Çünkü benzinlide zaten bu problem var. Dizeli de zincir uzatıyor, değiştirmek için motor iniyor vs külfetli işler. Motoru kırmamak için de hep üst devirde kullanmaya çalışmak, sürekli "alttan basarsam kırar mı acaba" korkusuyla araç kullanmak eziyet olur insana.


Kıssadan hisse: Küçük hacimden kocaman güçler çıkarmayı yüksek teknoloji zannedermiş insanlar, uzun vadede sonuçlarıyla karşılaşıp "heee" diyene kadar.
1.6 Cdti motorda da zincir değişim maliyeti geçen ay 50 bin tl idi. Kaynak Nisa Otomotiv Opel servisi. Mayıs ayında da zam geleceğini söylüyordu acaba şu an maliyet kaç bin tl :) Çoğu dizel rakibinde aynı km periyodunda kayışı değiştiriyorsun ve ortalama maliyet 10 bin civarında kalıyor. Genel olarak Astra K'yı 1.4 Turbo ve 1.6 Cdti olarak tercih etmezdim.
 

nıneleven

Profesör
9 Nis 2021
658
766
1,820
Tekirdağ
Marka
Porsche
Son segman kanalı kırıldığında beyaz adam, rampada devir çevirmenin utanılacak bir şey olmadığını öğrenecek :)

Kolon kilidi karışık mevzu. Kapı switch'i zamanla yağsız kalıyor, çalışmıyor diye kapıyı tam kapanmadı algılayıp kilidi açmama durumu da duydum, direksiyonu ileri geri sallayınca düzeldiğini de. Aftermarket bir parçayla değişmediği veya emülatörle vs kandırılmadığı sürece aynı parçanın sıfırını alıp takmak, sadece saati başa kurmaktır. Ya da bilerek dolu paket alınmayacak ki anahtarsız çalıştırma olmasın :)

Motora gelince, Opel yetkili servislerinin en tepesindeki adam bile gelse, motorun içinde durumun ne olduğunu dışarıdan bilemez. Segman kanalının kırılması öyle sürece bağlı bir durum değil. İlk çatlak başladıktan çok kısa süre sonra piston kırılır. Önceden öngörmek diye bir şey söz konusu değil. Sağlam diye alırsın, 10 bin km sonra titreme başlar.

Güçlendirilmiş piston mevzusuna da inanmıyorum. Aşırı genleşip pistona basınç uygulayan segman, forged bile olsa kırar ya da kendisi kırılır ki aynı şey zaten. Segman ağız açıklıklarıyla oynamaları lazım. Onda da piston kırmazsın ama yağ yakma başgösterir vs. (1.4 tsi 180'likler, 160'lıklar kadar kolay kırmıyor ama acaba neden yağ bidonuyla dolaşıyorlar :) )

Dexos 1 gen 2 onaylı yağ ile falan bir nebze kurtarıyor ama daha ziyade 140'lıklarda var. Çünkü direkt enjeksiyon değiller. 150'liklerde hep bir soru işareti.

Ben şahsen Astra K otomatik almam. Çünkü benzinlide zaten bu problem var. Dizeli de zincir uzatıyor, değiştirmek için motor iniyor vs külfetli işler. Motoru kırmamak için de hep üst devirde kullanmaya çalışmak, sürekli "alttan basarsam kırar mı acaba" korkusuyla araç kullanmak eziyet olur insana.


Kıssadan hisse: Küçük hacimden kocaman güçler çıkarmayı yüksek teknoloji zannedermiş insanlar, uzun vadede sonuçlarıyla karşılaşıp "heee" diyene kadar.

1.4T Manuel yerine de bu alınır.. 😅 Tüketim çok farklı.. Neredeyse LSPİ diye birşey kalmamış.
Alt devirde zorlayınca korumaya alıyor.. Ben hiç yaşamadım ama epey yaşayan var.. Arabanın şanzımanı uzun. Bence 1.6 CDTİ'ın oranlarını kullanmışlar.
Ben 120'ye kadar 5. viteste gidiyorum , 120'den sonra 6'ya alıyorum.
6. viteste 100-110'a sabitleyip 1500-1800 devirde bir de üstüne yokuşa gelince.. CC basıyor tabi gaza..
O seneryoda çok zorlayınca korumaya alıp , atmosferik devam ediyormuş.


@DuzboruDownpipe E ne kaldı zaten 🤣
 
Son düzenleme:

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,619
18,410
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
1.4T Manuel yerine de bu alınır.. 😅 Tüketim çok farklı.. Neredeyse LSPİ diye birşey kalmamış.
Alt devirde zorlayınca korumaya alıyor.. Ben hiç yaşamadım ama epey yaşayan var.. Arabanın şanzımanı uzun. Bence 1.6 CDTİ'ın oranlarını kullanmışlar.
Ben 120'ye kadar 5. viteste gidiyorum , 120'den sonra 6'ya alıyorum.
6. viteste 100-110'a sabitleyip 1500-1800 devirde bir de üstüne yokuşa gelince.. CC basıyor tabi gaza..
O seneryoda çok zorlayınca korumaya alıp , atmosferik devam ediyormuş.


@DuzboruDownpipe E ne kaldı zaten 🤣
Makyajlı kasalardaki 1.2 turbo manuel ve 1.5 dizel otomatik kaldı başka da seçenek kalmadı :D
 

nıneleven

Profesör
9 Nis 2021
658
766
1,820
Tekirdağ
Marka
Porsche
Makyajlı kasalardaki 1.2 turbo manuel ve 1.5 dizel otomatik kaldı başka da seçenek kalmadı :D
O dizeli de 3 silindir diye beğenmiyorlar. Adblue var mı bilmiyorum büyük ihtimal var , Euro 6.2 çünkü.
Ama şanzıman güzel 9 ileri tork konvertör. Efsane az yakıyor.

Makyajlı 1.4T 3 silindir 145HP + CVT bir versiyon da var. Ama o da çok şii değil.

Ben 1.2T Manuel ya da 1.6CDTİ öneriyorum. 1.4T 4 silindir olanı da.. İlla benzin + otomatik Astra istiyorum diyene..
Benzin + otomatikse.. Aslında Golf.. mecbur.

1.6 CDTİ yÜz OtUz ALTOoo'nın zincir olayı can sıkıcı ama.. Yapacak birşey yok. Arabayı tamamlayan motor o.
Hatta Golf rakibi haline getiren 😅 BMW olunca paşalar gibi paraya kıyıp biniliyor da , Opel olunca mı kem-küm 😁
 

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
305
671
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
1.6 CDTİ yÜz OtUz ALTOoo'nın zincir olayı can sıkıcı ama.. Yapacak birşey yok. Arabayı tamamlayan motor o.
Hatta Golf rakibi haline getiren 😅 BMW olunca paşalar gibi paraya kıyıp biniliyor da , Opel olunca mı kem-küm 😁
136'lık J kasa bile çok sağlam gidiyor ama zincirin öyle olma durumunu yeni öğrendim, yeni zincir değişmiş makina almak lazım o zaman alınıyorsa
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,619
18,410
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
O dizeli de 3 silindir diye beğenmiyorlar. Adblue var mı bilmiyorum büyük ihtimal var , Euro 6.2 çünkü.
Ama şanzıman güzel 9 ileri tork konvertör. Efsane az yakıyor.

Makyajlı 1.4T 3 silindir 145HP + CVT bir versiyon da var. Ama o da çok şii değil.

Ben 1.2T Manuel ya da 1.6CDTİ öneriyorum. 1.4T 4 silindir olanı da.. İlla benzin + otomatik Astra istiyorum diyene..
Benzin + otomatikse.. Aslında Golf.. mecbur.

1.6 CDTİ yÜz OtUz ALTOoo'nın zincir olayı can sıkıcı ama.. Yapacak birşey yok. Arabayı tamamlayan motor o.
Hatta Golf rakibi haline getiren 😅 BMW olunca paşalar gibi paraya kıyıp biniliyor da , Opel olunca mı kem-küm 😁
Maalesef evet Opel olunca kem küm oluyor, Astra da arkadan itseydi sorun haline getirmezdik :D 3 silindirli dizellerle bir problemim yok, benim derdim motorun genel anlamda sorunsuz olması. Zaten F15DVH motor modüler bir motor, aynı Bmw B37 de olduğu gibi 3 litre dizelin yarısı, 2 litre dizelin 1 silindir eksiği :) Gayet sağlam ve uzun ömürlü olduğunu söylüyorlar yurtdışı forumlarında da.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,775
3
9,722
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
O dizeli de 3 silindir diye beğenmiyorlar. Adblue var mı bilmiyorum büyük ihtimal var , Euro 6.2 çünkü.
Ama şanzıman güzel 9 ileri tork konvertör. Efsane az yakıyor.

Makyajlı 1.4T 3 silindir 145HP + CVT bir versiyon da var. Ama o da çok şii değil.

Ben 1.2T Manuel ya da 1.6CDTİ öneriyorum. 1.4T 4 silindir olanı da.. İlla benzin + otomatik Astra istiyorum diyene..
Benzin + otomatikse.. Aslında Golf.. mecbur.

1.6 CDTİ yÜz OtUz ALTOoo'nın zincir olayı can sıkıcı ama.. Yapacak birşey yok. Arabayı tamamlayan motor o.
Hatta Golf rakibi haline getiren 😅 BMW olunca paşalar gibi paraya kıyıp biniliyor da , Opel olunca mı kem-küm 😁

Golf rakibi denilmiş alındım :D Golf gidip düz yolda kardeşleriyle oynasın :D

136'lık J kasa bile çok sağlam gidiyor ama zincirin öyle olma durumunu yeni öğrendim, yeni zincir değişmiş makina almak lazım o zaman alınıyorsa

Aslında zincir o kadarda sorunlu bir parça değil , düzgün yapılan bakım ve kaliteli sarf malzeme kullanımı ile 1.3 mjetdeki zincir neyse oda aynı mantık.
Zincir değişen makina ise kesinlikle ve kesinlikle kaliteli bir zincirle değişmiş olması lazım çünkü çokça yan sanayi parçası var diye biliyorum :)
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,775
3
9,722
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
1.4 T olmuyor, 1.6 cdti olmuyor, ne alınabilir ki ?

1.6 T 200 hp'lik makinede durum nedir ? Bari ona yönelsin astra K isteyenler.

Şimdi burada öveceğim fiyatları uçacak :D 1.6 T motor düzgün bir model :) Eskiden gelen 1.6 T'nin top noktası 1.6T GTC engine 200bg olan model , sorunlardan arındırılmış uslu bir çocuk olmuş aslında :D 1.6 motordan 5500 devirde 200 bg güç elde etmek gerçekten iyi bir mühendislik ve görünen köy klavuz istemez misali harika mühendisliklerle top noktaya ulaştırılmış motor üretildi (geliştirildi) ve nokta koyuldu. E6 bir motordan nasıl mükemmel faydalanılmış oturun ve sürün diyorum, tabi mevcutta varsa manuel lütfen :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,283
45,926
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Şimdi burada öveceğim fiyatları uçacak :D 1.6 T motor düzgün bir model :) Eskiden gelen 1.6 T'nin top noktası 1.6T GTC engine 200bg olan model , sorunlardan arındırılmış uslu bir çocuk olmuş aslında :D 1.6 motordan 5500 devirde 200 bg güç elde etmek gerçekten iyi bir mühendislik ve görünen köy klavuz istemez misali harika mühendisliklerle top noktaya ulaştırılmış motor üretildi (geliştirildi) ve nokta koyuldu. E6 bir motordan nasıl mükemmel faydalanılmış oturun ve sürün diyorum, tabi mevcutta varsa manuel lütfen :D
Arkadaşın bütçe ne kadar ? Eli yüzü ve donanımı düzgün 1.4 T makineler kaç para tabi bilemiyorum. Ama astra K'ya kafayı takmış olsam, illa alacağım desem ve eğer dediğin gibi motor güzel örneklerden biriyse otomatik 1.6 T alır hem günlük hem arada basmalık alır keyfime bakarım. Ama dediğim gibi illa Astra K olsun dersem ve bütçem yetiyorsa. Neticede 2.el piyasasına hakim değilim. Bu fiyatlara alternatif neler var çok da bilmiyorum :D
 

nıneleven

Profesör
9 Nis 2021
658
766
1,820
Tekirdağ
Marka
Porsche
Maalesef evet Opel olunca kem küm oluyor, Astra da arkadan itseydi sorun haline getirmezdik :D 3 silindirli dizellerle bir problemim yok, benim derdim motorun genel anlamda sorunsuz olması. Zaten F15DVH motor modüler bir motor, aynı Bmw B37 de olduğu gibi 3 litre dizelin yarısı, 2 litre dizelin 1 silindir eksiği :) Gayet sağlam ve uzun ömürlü olduğunu söylüyorlar yurtdışı forumlarında da.

1.2T'de de o durum var mı ?
Ben alırken 1.4'ün 1 silindir eksiğidir diye kendimi rahatlattım ama..
Bir bakımdan da bu motor sadece bu arabada var 😅 1.2 olduğu için 2020 senesinde alt ÖTV'de kalıyormuş galiba onun için fena satmamıştır.

Fiyatı çok uygundu.. Yani 2013 Golf 7 1.4 Comfortline + Manuel parasınaydı. Öyle olunca.. Bu paraya 1 yaşında , 20.000 KM'de boyasız C segment araba bulmuşuz..
Kamerası - sensörü - car playı falanı filanı.. Gözümüzü kapadık biraz 😁 Renk lacivert.. Ya boşver mezara mı götürecez sanki oldu 😄

Konu da baya ''Astra K Genel''e döndü 😃
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım