Atmosferik vs Turbo + ve - leri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan KeremDK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Atmosferik mi turbo mu (benzin)


  • Kullanılan toplam oy
    88
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
1.2 ford ka kullaniyosun nasil yorum yapiyosun diyenler olabilir, ikinci arac oldugu icin ustu kapali bisiklet niyetine kullandigimizdan pek bir beklentimiz yok. tek beklentimiz gaza basinca gitsin :) o da gidiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
1.2 ford ka kullaniyosun nasil yorum yapiyosun diyenler olabilir, ikinci arac oldugu icin ustu kapali bisiklet niyetine kullandigimizdan pek bir beklentimiz yok. tek beklentimiz gaza basinca gitsin :) o da gidiyor

Abi sen bu ülkeye dönme, kafayı yersin :D Benzin olmuş 6.20₺, 1.6 dizel golf 150 bin lira, geçen gün arkadaşlarla aramızda muhabbet geçti, şu şu şu işlem sıfır araba alır gibi dedim, öyle miymiş dedi, bilmem galiba öyle dedim :D sıfır araba nasıl alınıyor bilmiyoruz yani :D
 
Abi sen bu ülkeye dönme, kafayı yersin :D Benzin olmuş 6.20₺, 1.6 dizel golf 150 bin lira, geçen gün arkadaşlarla aramızda muhabbet geçti, şu şu şu işlem sıfır araba alır gibi dedim, öyle miymiş dedi, bilmem galiba öyle dedim :D sıfır araba nasıl alınıyor bilmiyoruz yani :D
Tatile geliyorum o bana fazlasiyla yetiyor :)
 
Ahaha 1.25 82 hp atmosferik fiesta candır :) LPG tüketimi şehir içi 8 litre. Anlıkkkkk :)
 
Ben turbo diyorum. 2 aracimda turbo birisi diesel birisi benzinli. Neden turbo sorusuna gelince. Gecen sene babam renault scenic almis 1.6 16v benzinli bana gore arac gitmiyor rampada vs vs sanki duruyor gibi belki guclu araca alistim bana oyle geliyor diyebilirim. Babamin eski araci 1.3 turbo diesel ve o arac bu 1.6 benzinliye gore ucuyor. Yani benim icin diyebilirimki aracin nefessi kuvvetli olacak azda olsa üflemesi tercihim ;)
Hocam o dediğiniz araba kocaman mpv ama
1.3dizel dediginiz araç neydi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Feridun
2.0 ve sonrası için atmosferik düşünülebilir, ki o da amacı sürüş olan güçlü bir araç için.

1.6 ve altı için atmosferik motor, tüp atılmadığı sürece bu devirde mantıksız. Yürüse yaktığı kadar yürümüyor. Yakıt için alt limiti yukarıda, sakin kullanımda verilen emek litre bazında geri alınmıyor benzeri bir turboya göre.

Tamam sesi, hissi güzel ama günlük kullanımda sorunsuzluk ve bakım masrafı dışında pek bir artısı yok. Altını çiziyorum günlük kullanımda. He dersiniz benzin fiyatı normal, devir çevirebilirsin; o zaman olur işte, böyle hatata hatata. :D
 
2.0 ve sonrası için atmosferik düşünülebilir, ki o da amacı sürüş olan güçlü bir araç için.

1.6 ve altı için atmosferik motor, tüp atılmadığı sürece bu devirde mantıksız. Yürüse yaktığı kadar yürümüyor. Yakıt için alt limiti yukarıda, sakin kullanımda verilen emek litre bazında geri alınmıyor benzeri bir turboya göre.

Tamam sesi, hissi güzel ama günlük kullanımda sorunsuzluk ve bakım masrafı dışında pek bir artısı yok. Altını çiziyorum günlük kullanımda. He dersiniz benzin fiyatı normal, devir çevirebilirsin; o zaman olur işte, böyle hatata hatata. :D
Benzin ucuz olsa direk E39 530i zaten:D
 
2 litre ustu atmosferik geri kalani icin turbo
Soyle ornek vereyim bir onceki aracimiz ix35 136 hp atmosferikti yakiti 9 lt
Simdiki arabamiz tucson tgdi yakiti 8.3 lt
Dusuk hacimde her turlu turbo
 
Her iki motor tipinin birbirine göre avantajları ve dezavantajları var. Yeni nesil atmosferik motorlar ile turbo motorları karşılaştırınca aralarında karar vermek zorlaşıyor.

Düşük hacimli turbo motorun artıları ile başlayalım

- Düşük devirde elde edilen yüksek tork nedeniyle yokuş çıkmak ve ara hızlanmalarda avantajlı.
- Düşük devirde kullanıma imkan verdiği için motor gürültüsü düşük. Daha sessiz bir sürüş sağlıyor.
- Motorun hacmi ile paralel olarak pistonlar vs. daha küçük olduğu için motorun iç sürtünmesi daha düşük. Bu da ufak miktarda bir yakıt tasarrufu sağlıyor.

Düşük hacimli turbo motorun eksileri

- Çabuk ısındığı için performanslı kullanıma uygun değil.
- Isı çabuk arttığı için motorun Nox salınımı yüksek.
- Motorun dayanıklılığı düşük.
- Turbo, intercooler vs gibi motor parçası çok olduğu için arıza ihtimali yüksek.
- Motor küçük olduğu için aracın ağırlığına göre motor freni etkisiz kalabiliyor.
-Motor haritası iyi ayarlanamamış araçlarda yaşanan tork patlaması konforu düşürüyor.
- Düşük devirde giderken ani gaza yüklenmede oluşan turbo lag can sıkıcı olabiliyor.

Atmosferik motorun artıları

- Dayanıklılığı üst seviyededir
- Arıza oranı düşüktür.
- Uzun süreli performanslı kullanıma uygundur.
- Yüksek devir çevirebildiği için toplam hızlanması tatmin edicidir.
- Motor bloğu büyük olduğu için daha az ısınır.
- Motor daha az ısındığı için nox salınımı düşüktür.
- Motor hacmi büyük olduğu için motor frenini daha etkin kullanır. Bu hem yakıt tasarrufu sağlar hem de balataların ömrünü uzatır.

Atmosferik motorun eksileri

- Torku düşük olduğu için yüklü halde yokuş yukarı hızlanması düşüktür. Dur kalk yapmak gerektiğinde can sıkıcı olabilir.
- Güç ve tork yüksek devirde geldiği için yolculuk daha gürültülü olur.
- Ara hızlanmalarda daha yavaş kalabilir.

Uzun süre atmosferik motor kullanmış ve şimdi turbo motor kullanan biri olarak motor gücü eşit ya da yakın ise atmosferik motorlu aracı tercih ederim. Motor hacimleri eşit ya da yakın ise turbo beslemeli motoru tercih ederim.

Eşit güçteki atmosferik ve turbo motoru karşılaştırınca atmosferik motor daha uzun süreli performans vereceği ve arıza oranı düşük olacağı için turbo motorun düşük devirde daha fazla tork üretmesi haricinde bir artısı kalmıyor.
 
Atmosferikciyim ama 2.0 a erişemediğim sürece şartlar dahilde turbo tercihimdir.
 
Her iki motor tipinin birbirine göre avantajları ve dezavantajları var. Yeni nesil atmosferik motorlar ile turbo motorları karşılaştırınca aralarında karar vermek zorlaşıyor.

Düşük hacimli turbo motorun artıları ile başlayalım

- Düşük devirde elde edilen yüksek tork nedeniyle yokuş çıkmak ve ara hızlanmalarda avantajlı.
- Düşük devirde kullanıma imkan verdiği için motor gürültüsü düşük. Daha sessiz bir sürüş sağlıyor.
- Motorun hacmi ile paralel olarak pistonlar vs. daha küçük olduğu için motorun iç sürtünmesi daha düşük. Bu da ufak miktarda bir yakıt tasarrufu sağlıyor.

Düşük hacimli turbo motorun eksileri

- Çabuk ısındığı için performanslı kullanıma uygun değil.
- Isı çabuk arttığı için motorun Nox salınımı yüksek.
- Motorun dayanıklılığı düşük.
- Turbo, intercooler vs gibi motor parçası çok olduğu için arıza ihtimali yüksek.
- Motor küçük olduğu için aracın ağırlığına göre motor freni etkisiz kalabiliyor.
-Motor haritası iyi ayarlanamamış araçlarda yaşanan tork patlaması konforu düşürüyor.
- Düşük devirde giderken ani gaza yüklenmede oluşan turbo lag can sıkıcı olabiliyor.

Atmosferik motorun artıları

- Dayanıklılığı üst seviyededir
- Arıza oranı düşüktür.
- Uzun süreli performanslı kullanıma uygundur.
- Yüksek devir çevirebildiği için toplam hızlanması tatmin edicidir.
- Motor bloğu büyük olduğu için daha az ısınır.
- Motor daha az ısındığı için nox salınımı düşüktür.
- Motor hacmi büyük olduğu için motor frenini daha etkin kullanır. Bu hem yakıt tasarrufu sağlar hem de balataların ömrünü uzatır.

Atmosferik motorun eksileri

- Torku düşük olduğu için yüklü halde yokuş yukarı hızlanması düşüktür. Dur kalk yapmak gerektiğinde can sıkıcı olabilir.
- Güç ve tork yüksek devirde geldiği için yolculuk daha gürültülü olur.
- Ara hızlanmalarda daha yavaş kalabilir.

Uzun süre atmosferik motor kullanmış ve şimdi turbo motor kullanan biri olarak motor gücü eşit ya da yakın ise atmosferik motorlu aracı tercih ederim. Motor hacimleri eşit ya da yakın ise turbo beslemeli motoru tercih ederim.

Eşit güçteki atmosferik ve turbo motoru karşılaştırınca atmosferik motor daha uzun süreli performans vereceği ve arıza oranı düşük olacağı için turbo motorun düşük devirde daha fazla tork üretmesi haricinde bir artısı kalmıyor.
Valla 7 senedir atmosferik motor kullaniyorum en buyuk eksisi yakit. Cok yakiyor yaktigi kadarda gitmiyor. En gelismis atmosferik motorlari mazda yapiyor malum turboya hala gecmemekte direniyor tek artilari biraz daha dusuk yakit tuketimi guc yine yok. Ama tabi atmosferik motorla tk sanzimanin keyfini hicbir turbolu araba veremez o baska.
 
Valla 7 senedir atmosferik motor kullaniyorum en buyuk eksisi yakit. Cok yakiyor yaktigi kadarda gitmiyor. En gelismis atmosferik motorlari mazda yapiyor malum turboya hala gecmemekte direniyor tek artilari biraz daha dusuk yakit tuketimi guc yine yok. Ama tabi atmosferik motorla tk sanzimanin keyfini hicbir turbolu araba veremez o baska.
Hocam sizin aracın çok yakmasının nedeni atmosferik motordan çok aracınızın 4 ileri tork konvertörlü şanzımana sahip olmasından kaynaklanıyor. Motorun ürettiği gücü yola aktarabilmek için zf8 gibi çok kademeli bir şanzıman kullanılıyor olsa yakıt tüketiminiz belirgin şekilde daha düşük olurdu. Şanzıman kademesi arttıkça yakıt tüketimi düşüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Hocam sizin aracın çok yakmasının nedeni atmosferik motordan çok aracınızın 4 ileri tork konvertörlü şanzımana sahip olmasından kaynaklanıyor. Motorun ürettiği gücü yola aktarabilmek için zf8 gibi çok kademeli bir şanzıman kullanılıyor olsa yakıt tüketiminiz belirgin şekilde daha düşük olurdu. Şanzıman kademesi arttıkça yakıt tüketimi düşüyor.
Yeni kasalari 6 ileri. Evet tuketim dusuyor ama yinede guc yok. Turbolarin yakiti birazda size kalmisken atmosferiklerde ozellikle ust veya alt limit cok degiskenlik gostermiyor. Bu yuzdende atmosferigin son kalesi mazda da atmosferigi birakiyor. Ses hissiyat ust devirler vs tamamda devir maalesef turbo devri.
 
Yeni kasalari 6 ileri. Evet tuketim dusuyor ama yinede guc yok. Turbolarin yakiti birazda size kalmisken atmosferiklerde ozellikle ust veya alt limit cok degiskenlik gostermiyor. Bu yuzdende atmosferigin son kalesi mazda da atmosferigi birakiyor. Ses hissiyat ust devirler vs tamamda devir maalesef turbo devri.

Son dönemde haberleri kaçırmış olabilirim en son yeni yüksek sıkıştırma oranlı ve yüksek torklu syactive motor üretiyor diye haberler vardı. Projeyi iptal mi ettiler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...