1.2 ford ka kullaniyosun nasil yorum yapiyosun diyenler olabilir, ikinci arac oldugu icin ustu kapali bisiklet niyetine kullandigimizdan pek bir beklentimiz yok. tek beklentimiz gaza basinca gitsino da gidiyor
Tatile geliyorum o bana fazlasiyla yetiyorAbi sen bu ülkeye dönme, kafayı yersinBenzin olmuş 6.20₺, 1.6 dizel golf 150 bin lira, geçen gün arkadaşlarla aramızda muhabbet geçti, şu şu şu işlem sıfır araba alır gibi dedim, öyle miymiş dedi, bilmem galiba öyle dedim
sıfır araba nasıl alınıyor bilmiyoruz yani
![]()
sıfır araba nasıl alınıyor bilmiyoruz yani![]()
Hocam o dediğiniz araba kocaman mpv amaBen turbo diyorum. 2 aracimda turbo birisi diesel birisi benzinli. Neden turbo sorusuna gelince. Gecen sene babam renault scenic almis 1.6 16v benzinli bana gore arac gitmiyor rampada vs vs sanki duruyor gibi belki guclu araca alistim bana oyle geliyor diyebilirim. Babamin eski araci 1.3 turbo diesel ve o arac bu 1.6 benzinliye gore ucuyor. Yani benim icin diyebilirimki aracin nefessi kuvvetli olacak azda olsa üflemesi tercihim![]()
Benzin ucuz olsa direk E39 530i zaten2.0 ve sonrası için atmosferik düşünülebilir, ki o da amacı sürüş olan güçlü bir araç için.
1.6 ve altı için atmosferik motor, tüp atılmadığı sürece bu devirde mantıksız. Yürüse yaktığı kadar yürümüyor. Yakıt için alt limiti yukarıda, sakin kullanımda verilen emek litre bazında geri alınmıyor benzeri bir turboya göre.
Tamam sesi, hissi güzel ama günlük kullanımda sorunsuzluk ve bakım masrafı dışında pek bir artısı yok. Altını çiziyorum günlük kullanımda. He dersiniz benzin fiyatı normal, devir çevirebilirsin; o zaman olur işte, böyle hatata hatata.![]()
Valla 7 senedir atmosferik motor kullaniyorum en buyuk eksisi yakit. Cok yakiyor yaktigi kadarda gitmiyor. En gelismis atmosferik motorlari mazda yapiyor malum turboya hala gecmemekte direniyor tek artilari biraz daha dusuk yakit tuketimi guc yine yok. Ama tabi atmosferik motorla tk sanzimanin keyfini hicbir turbolu araba veremez o baska.Her iki motor tipinin birbirine göre avantajları ve dezavantajları var. Yeni nesil atmosferik motorlar ile turbo motorları karşılaştırınca aralarında karar vermek zorlaşıyor.
Düşük hacimli turbo motorun artıları ile başlayalım
- Düşük devirde elde edilen yüksek tork nedeniyle yokuş çıkmak ve ara hızlanmalarda avantajlı.
- Düşük devirde kullanıma imkan verdiği için motor gürültüsü düşük. Daha sessiz bir sürüş sağlıyor.
- Motorun hacmi ile paralel olarak pistonlar vs. daha küçük olduğu için motorun iç sürtünmesi daha düşük. Bu da ufak miktarda bir yakıt tasarrufu sağlıyor.
Düşük hacimli turbo motorun eksileri
- Çabuk ısındığı için performanslı kullanıma uygun değil.
- Isı çabuk arttığı için motorun Nox salınımı yüksek.
- Motorun dayanıklılığı düşük.
- Turbo, intercooler vs gibi motor parçası çok olduğu için arıza ihtimali yüksek.
- Motor küçük olduğu için aracın ağırlığına göre motor freni etkisiz kalabiliyor.
-Motor haritası iyi ayarlanamamış araçlarda yaşanan tork patlaması konforu düşürüyor.
- Düşük devirde giderken ani gaza yüklenmede oluşan turbo lag can sıkıcı olabiliyor.
Atmosferik motorun artıları
- Dayanıklılığı üst seviyededir
- Arıza oranı düşüktür.
- Uzun süreli performanslı kullanıma uygundur.
- Yüksek devir çevirebildiği için toplam hızlanması tatmin edicidir.
- Motor bloğu büyük olduğu için daha az ısınır.
- Motor daha az ısındığı için nox salınımı düşüktür.
- Motor hacmi büyük olduğu için motor frenini daha etkin kullanır. Bu hem yakıt tasarrufu sağlar hem de balataların ömrünü uzatır.
Atmosferik motorun eksileri
- Torku düşük olduğu için yüklü halde yokuş yukarı hızlanması düşüktür. Dur kalk yapmak gerektiğinde can sıkıcı olabilir.
- Güç ve tork yüksek devirde geldiği için yolculuk daha gürültülü olur.
- Ara hızlanmalarda daha yavaş kalabilir.
Uzun süre atmosferik motor kullanmış ve şimdi turbo motor kullanan biri olarak motor gücü eşit ya da yakın ise atmosferik motorlu aracı tercih ederim. Motor hacimleri eşit ya da yakın ise turbo beslemeli motoru tercih ederim.
Eşit güçteki atmosferik ve turbo motoru karşılaştırınca atmosferik motor daha uzun süreli performans vereceği ve arıza oranı düşük olacağı için turbo motorun düşük devirde daha fazla tork üretmesi haricinde bir artısı kalmıyor.
Hocam sizin aracın çok yakmasının nedeni atmosferik motordan çok aracınızın 4 ileri tork konvertörlü şanzımana sahip olmasından kaynaklanıyor. Motorun ürettiği gücü yola aktarabilmek için zf8 gibi çok kademeli bir şanzıman kullanılıyor olsa yakıt tüketiminiz belirgin şekilde daha düşük olurdu. Şanzıman kademesi arttıkça yakıt tüketimi düşüyor.Valla 7 senedir atmosferik motor kullaniyorum en buyuk eksisi yakit. Cok yakiyor yaktigi kadarda gitmiyor. En gelismis atmosferik motorlari mazda yapiyor malum turboya hala gecmemekte direniyor tek artilari biraz daha dusuk yakit tuketimi guc yine yok. Ama tabi atmosferik motorla tk sanzimanin keyfini hicbir turbolu araba veremez o baska.
Yeni kasalari 6 ileri. Evet tuketim dusuyor ama yinede guc yok. Turbolarin yakiti birazda size kalmisken atmosferiklerde ozellikle ust veya alt limit cok degiskenlik gostermiyor. Bu yuzdende atmosferigin son kalesi mazda da atmosferigi birakiyor. Ses hissiyat ust devirler vs tamamda devir maalesef turbo devri.Hocam sizin aracın çok yakmasının nedeni atmosferik motordan çok aracınızın 4 ileri tork konvertörlü şanzımana sahip olmasından kaynaklanıyor. Motorun ürettiği gücü yola aktarabilmek için zf8 gibi çok kademeli bir şanzıman kullanılıyor olsa yakıt tüketiminiz belirgin şekilde daha düşük olurdu. Şanzıman kademesi arttıkça yakıt tüketimi düşüyor.
manuel - otomatık ? ıstanbul -baska sehır ?Valla bizim lancer çok az yakardı atmosferik olmasına rağmen, 6.5-7 ile gezerdim.
manuel, ankaramanuel - otomatık ? ıstanbul -baska sehır ?
Yeni kasalari 6 ileri. Evet tuketim dusuyor ama yinede guc yok. Turbolarin yakiti birazda size kalmisken atmosferiklerde ozellikle ust veya alt limit cok degiskenlik gostermiyor. Bu yuzdende atmosferigin son kalesi mazda da atmosferigi birakiyor. Ses hissiyat ust devirler vs tamamda devir maalesef turbo devri.