Şimdi gerekli gereksiz mevzusuna açıklık getireyim :
Öncelikle otomotiv firmaları için maliyetler önemli. Yakın bir dönemde çoğu marka amiral gemisi diye nitelendirebileceğimiz otomobilleri üretmeme kararı aldı. Mesela yakın bir dönemde buna Mondeo'yu örnek gösterebilirim. Firma bunları üretmek istemez mi ? Tabii ki ister ancak satışlar beklenenden düşük seyrederse istese de istemese de o aracın üretimini durdurmak zorunda kalır ve rüzgar hangi yöne esiyorsa o yöne yönelir. Avrupa'da küçük otomobiller revaçta, ayrıca SUV furyası almış başını gitmiş. Küçük otomobillerin revaçta olmasının başlıca sebepleri ; boyutları dolayısıyla kullanım kolaylığı, yakıt tüketimi, yıllık düşük masrafı vb.. olarak sıralayabiliriz.
Üretimi sonlanan D segmentlerini yakın bir dönemde gördük, peki hiç üretimi sonlanan B segment gördünüz mü yakın dönemde ?
Şimdi Avrupalı abiler de Premium Small Car Segment diye kendi çaplarında bir segment oluşturmuşlar. Bu segmentte hangi markalar var ? Kabaca Mini, Audi A1, Alfa Romeo Mito ve DS3 olarak sayabiliriz..
Audi A1 modeliyle Mini'den sonra en çok satan Premium small car segment arabası. Yıllık ortalama 90-100.000 bandında bir satış rakamı var ve Mini ile ciddi rekabet ediyor.. http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/audi/audi-a1/
Avrupa'da küçük otomobiller Türkiye'ye kıyasla çok daha fazla kullanılıyor. Kısaca bir aracın Türkiye'de satıp satmaması o aracın gereksiz veya anlamsız olduğu anlamına gelmez. A1'in amacı Mini ile rekabettir. Mini Avrupa'da ortalama 130-140 bin yıllık satışa ulaşırken A1 de 90-100 bin yıllık satışa ulaşıyor. Tabii ki Mini A1'e göre köklü geçmişi olan kült bir marka, bir yaşam biçimi..Ancak görüldüğü üzere adamlar VW'nin bir yıllık Türkiye satış rakamı kadar tüm Avrupa'ya bir yılda A1 modelini satıyor..
Scirocco da ulkemizde cok satti ama su anda onun uretimi durdu ve A1 uretilmeye devam ediyor. Bir de bu acidan bakmak lazim
Öncelikle otomotiv firmaları için maliyetler önemli. Yakın bir dönemde çoğu marka amiral gemisi diye nitelendirebileceğimiz otomobilleri üretmeme kararı aldı. Mesela yakın bir dönemde buna Mondeo'yu örnek gösterebilirim. Firma bunları üretmek istemez mi ? Tabii ki ister ancak satışlar beklenenden düşük seyrederse istese de istemese de o aracın üretimini durdurmak zorunda kalır ve rüzgar hangi yöne esiyorsa o yöne yönelir. Avrupa'da küçük otomobiller revaçta, ayrıca SUV furyası almış başını gitmiş. Küçük otomobillerin revaçta olmasının başlıca sebepleri ; boyutları dolayısıyla kullanım kolaylığı, yakıt tüketimi, yıllık düşük masrafı vb.. olarak sıralayabiliriz.
Üretimi sonlanan D segmentlerini yakın bir dönemde gördük, peki hiç üretimi sonlanan B segment gördünüz mü yakın dönemde ?
Şimdi Avrupalı abiler de Premium Small Car Segment diye kendi çaplarında bir segment oluşturmuşlar. Bu segmentte hangi markalar var ? Kabaca Mini, Audi A1, Alfa Romeo Mito ve DS3 olarak sayabiliriz..
Audi A1 modeliyle Mini'den sonra en çok satan Premium small car segment arabası. Yıllık ortalama 90-100.000 bandında bir satış rakamı var ve Mini ile ciddi rekabet ediyor.. http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/audi/audi-a1/
Avrupa'da küçük otomobiller Türkiye'ye kıyasla çok daha fazla kullanılıyor. Kısaca bir aracın Türkiye'de satıp satmaması o aracın gereksiz veya anlamsız olduğu anlamına gelmez. A1'in amacı Mini ile rekabettir. Mini Avrupa'da ortalama 130-140 bin yıllık satışa ulaşırken A1 de 90-100 bin yıllık satışa ulaşıyor. Tabii ki Mini A1'e göre köklü geçmişi olan kült bir marka, bir yaşam biçimi..Ancak görüldüğü üzere adamlar VW'nin bir yıllık Türkiye satış rakamı kadar tüm Avrupa'ya bir yılda A1 modelini satıyor..
Scirocco da ulkemizde cok satti ama su anda onun uretimi durdu ve A1 uretilmeye devam ediyor. Bir de bu acidan bakmak lazim
Son düzenleme: