Bu tip araçlarda, kasa tek parça olmadığı için normal bir durum. Kaza anında (yüksek hızda olduğunu varsayarsak) araç bütünlüğü önemli değil sürücü güvenliği.İnanılmaz olay diye yazmışlar birde :/
Detaylıca da anlatmışlar burdaR8'de ki gövde ve şasi şuan için kullanılan en yüksek teknolojili malzemelerden üretiliyor. Audi buna Uzay Şasi adını vermiş. R8'de ki uzay şasi ilk olarak 3 kısmın birleştirilmesiyle oluşuyor. Ön tarafta ki bagaj bölümü, kafes diye tabir edilen yolcu bölgesi ve arkada bulunan motor kısmı. Alüminyumdan üretilen bu araç, çelik gövdeli bir araca göre kaza anından yaklaşık 3 kat kadar daha fazla kazanın şiddetini absorbe edebilecek dayanıklılığa sahip. Nat Geo'nun R8 belgeselinde İron Man filmi için tedarik edilen R8'in bazı sahnelerde takla atması, tavanının parçalanması için özel ekipmanlar kullanılmış fakat neredeyse aracı parçalamayı başaramamışlar. Bunun için senaryo değiştirdikleri bile olmuş.
Kaza anında ön ve arka bölümler, orta bölüme yani kafes diye tabir edilen yolcu bölümüne kazanın oluşturduğu etkiyi minimum düzeyde iletmek için tampon görevi üstleniyor. Arka tarafın kopması da ağır olan motorun sürücü mahalline zarar vermemesi açısından bir nevi serbest bırakılma denilebilir. Yani bu görselde ki aracın parçalanması için almış olduğu darbenin çok ciddi derecede yüksek olması gerekiyor ki böyle sağlam bir gövdeyi bu hale getirebilsin. Sonuçta da kaza anında planlanan şey ' kafes ' diye tabir edilen yolcu kısmının en az hasarı alması, bunun içinde şasinin ön ve arka kısmının darbe emici görev üstlenmesidir.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.