Bedava yolculuk.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
İşte , işte buuu. Ülkeyi bunlarla doldursak, en azından petrol sorununu çözeriz.
Bu güneş panosu, Norweçin akşam güneşinde bile Model X için saate 8 km menzil sunacak kadar elektrik üretiyor. Model X 210 Kw enerji tüketimine sahip bir makine, İ3 saate 110 kw enerji tüketimine sahip. Bir BMW i3 sahibi olsaydık, saate 16 km şarj olabilcektik. Antalya gibi bir yerde inanıyorumki , bu değer Nissan Leaf gibi bir araba için saate 30 40 gibi değerlere çıkacaktır.

Fakat unutmayınki, Hareket halinde güneş enerjisi ile elektrik bataryasını şarj etmek henuz bu araçlarda mümkün değil. Römorkun güneş panoları açık hareket etmeside mümkün değil. Ama durağan halde şarj edip gece yolculuklarına çıkmak çok daha mantıklı olacaktır.

 
Çok mantıklı. Fikir projesi olarak düşünüldüğünde ebatlarda çok da takılmamak gerekir. Çok daha kompakt ünitelerle çok daha hızlı şarj, kat kat yüksek depolama kapasitesi bugün bile mümkün. İstenirse kısa sürede çok daha ileriye götürülebilir.
 
Ülkemizde petrol sorunu yok ama, petrol şu an için en büyük vergi gelir kalemlerinden biri ve bundan kurtulmak için herhangi bir adım atılmaz :)
 
2015 de 135 000 tl aldığım dairenin şimdiki fiyatı 270,000 tl. Benim maaşım 2013 den bu yana %25 zam aldı. Ama ev fiyatları %100 zamlandı.
Devlet önce yabancılara ev satışını onayladı, sonra bi güzel tl yi değerini kaybetti. Kanla alınan toprakları araplara parayla satıyor. Vatandaş ev arsa alacak para bulamıyor. Yaptıkları hatalar yetmemiş gibi bankalara yalvarıyor fazileri düşürün diye.

Hayatımın 10 yılını 200 bin krediyi ödemem için harcamam gerekiyorki, ev alayım. 200 bin kredinin 320 bin geri ödemesi var.
 
hocam ülkemizde hiçbir sorun yok. a habere baktım şimdi. yok hakikaten. petrol çıkaramıyoruz ama petrol sorunumuz yok. pkk var ama terör sorunumuz yok. ekonomi batmış üretim yok ama mali sıkıntımız yok. münhasır medeniyetler seviyesini de aşıp nirvanaya ulaştık reis i cumhur mübarek cennet ehli tarafından. dolar artsın düşsün umrunda mı salla
Cehennem kimler icin var hocam bos birakmamak lazim :)
 
Eğer bu proje ülkemizde denenecekse ve ülkeyi gündüz şarj edip gece gezecek birini ararlarsa beni yazın ben gelirim. :) Ha, belki i3'e sığamayabilirim o konuda garanti veremem :D
 
Bu elektrikli araçların bataryalarını doldurabilmek için kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürebilen bir sistem yapmak mümkün değil mi acep ? Lastikler döndükçe bataryalar dolar gibi..
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Bu elektrikli araçların bataryalarını doldurabilmek için kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürebilen bir sistem yapmak mümkün değil mi acep ? Lastikler döndükçe bataryalar dolar gibi..
Bu yeni toyotada vardi sanirim bahsettiginiz sey
 
Bu yeni toyotada vardi sanirim bahsettiginiz sey
Ben de buna benzer bir haber duydum gibi anımsıyorum ama kesin olarak var diyemedim o yüzden. Bu şarj mevzusu ve alternatif yolları sık sık gündeme gelince, böyle bir sistem yok ya da kullanışlı değil gibilerinden düşündüm. Belki tam bilgisi olan biri açıklayabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bu elektrikli araçların bataryalarını doldurabilmek için kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürebilen bir sistem yapmak mümkün değil mi acep ? Lastikler döndükçe bataryalar dolar gibi..
Hatırladığım kadarıyla fluence z.e'de bu sistem vardı. Ama bataryaları şarj etmek yerine elektronik sistemleri besliyordu(radyo, müzik sistemi, navigasyon vs). Fikir güzel ama neden bataryayı doldurmak için böyle bi sistem yapmazlar diye soruyorum kendime. Vardır elbet bi sebebi sonucuna varıyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Yakup♤34 ve Cenk
Hatırladığım kadarıyla fluence z.e'de bu sistem vardı. Ama bataryaları şarj etmek yerine elektronik sistemleri besliyordu(radyo, müzik sistemi, navigasyon vs). Fikir güzel ama neden bataryayı doldurmak için böyle bi sistem yapmazlar diye soruyorum kendime. Vardır elbet bi sebebi sonucuna varıyorum :)
Kendi kendine yetebilen sistemler üretmek belki ekonomik açıdan üreticileri, tedarikçileri v.b zor durumda bırakabilir. Hiç benzin almadan, mazot almadan kendi kendine üretebilen araçlar olduğunu düşünsenize, akaryakıt sektörü dibe vurur. Belki bundan dolayı sadece aracın diğer özelliklerini besleyebilen sistemler üretiyorlardır. Şarj istasyonları v.b yerleri tamamen saf dışı bırakmak istemiyorlardır belki, ben de tam bilemiyorum. Karmaşık bir yapı :)
 
Bu elektrikli araçların bataryalarını doldurabilmek için kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürebilen bir sistem yapmak mümkün değil mi acep ? Lastikler döndükçe bataryalar dolar gibi..

tekerlekler sürekli sabit hızda dönmediği için, tekerleklerde üretilen değişken değerli enerjiyi pili şarj edebilecek sabit değerlere çekebilmek için invertör vb. sistemler kullanmak gerekecektir. bu da (aracın zaman zaman ciddi hızlara ulaşıp üretilecek enerjinin de o nispette artacağını da düşünürsek) sıradan bir invertörden ziyade daha karmaşık bir sistem gerektireceği için bu da üreticiye ekstra ar-ge, araç içinde ekstra yer, ekstra yük ve tabiki yüksek maliyet manasına gelecektir diye tahmin ediyorum.

tabi araç sadece belli hızlar arasındayken bu sistemin devreye girmesi gibi olanaklar da var ama bunlar hep maliyet işte :)
ben yorumu yazarken fluence z.e örneği verilmiş. araç içi multimedia sistemlerini beslemek için kullanılacak sistemle aracın bataryasını şarj edecek sistem arasında uçurum olmasa da bir dağ vardır diye tahmin ediyorum. basit bir örnek: tesla model x'i şarj etmek için normal ev tipi bir prizden 240V / 48A gibi bir elektriğe ihtiyacınız var.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
tekerlekler sürekli sabit hızda dönmediği için, tekerleklerde üretilen değişken değerli enerjiyi pili şarj edebilecek sabit değerlere çekebilmek için invertör vb. sistemler kullanmak gerekecektir. bu da (aracın zaman zaman ciddi hızlara ulaşıp üretilecek enerjinin de o nispette artacağını da düşünürsek) sıradan bir invertörden ziyade daha karmaşık bir sistem gerektireceği için bu da üreticiye ekstra ar-ge, araç içinde ekstra yer, ekstra yük ve tabiki yüksek maliyet manasına gelecektir diye tahmin ediyorum.

tabi araç sadece belli hızlar arasındayken bu sistemin devreye girmesi gibi olanaklar da var ama bunlar hep maliyet işte :)
ben yorumu yazarken fluence z.e örneği verilmiş. araç içi multimedia sistemlerini beslemek için kullanılacak sistemle aracın bataryasını şarj edecek sistem arasında uçurum olmasa da bir dağ vardır diye tahmin ediyorum. basit bir örnek: tesla model x'i şarj etmek için normal ev tipi bir prizden 240V / 48A gibi bir elektriğe ihtiyacınız var.
Söylediğiniz şekillerde mutlaka farklılıklar, değişken durumlar vardır bana da mantıklı geldi. Aslında istenilse bu tarz bir arge çalışması içine de girilebilir diye düşünüyorum, yani bu konuda gelişmiş sistemler üretilebilecek teknolojik seviyeye geldiğini tahmin ediyorum bu sektörün en azından. Fakat bence yapmak için pek istekli olmadıklarına inanıyorum çünkü söylediğim gibi şarj istasyonu gibi bu tarz oluşacak sektörleri de devre dışı bırakmak istemiyorlardır. Kendi kendine yetebilen araçlar, bu tarz ilişkili sektörleri de bitirecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
Söylediğiniz şekillerde mutlaka farklılıklar, değişken durumlar vardır bana da mantıklı geldi. Aslında istenilse bu tarz bir arge çalışması içine de girilebilir diye düşünüyorum, yani bu konuda gelişmiş sistemler üretilebilecek teknolojik seviyeye geldiğini tahmin ediyorum bu sektörün en azından. Fakat bence yapmak için pek istekli olmadıklarına inanıyorum çünkü söylediğim gibi şarj istasyonu gibi bu tarz oluşacak sektörleri de devre dışı bırakmak istemiyorlardır. Kendi kendine yetebilen araçlar, bu tarz ilişkili sektörleri de bitirecektir.
ya tabiki, bizimkiler sadece laf. :) büyükşehirlerde en azından toplu taşımanın belirli bir kısmını tam elektrikli sistemlere geçirmemek için hiçbir neden yok aslında. kimi lastik satıyor, kimi ülkeye giren petrolü tekeline almış. biz kahvede ülke kurtaran dayı modundan öte geçemiyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
ya tabiki, bizimkiler sadece laf. :) büyükşehirlerde en azından toplu taşımanın belirli bir kısmını tam elektrikli sistemlere geçirmemek için hiçbir neden yok aslında. kimi lastik satıyor, kimi ülkeye giren petrolü tekeline almış. biz kahvede ülke kurtaran dayı modundan öte geçemiyoruz.
Aynen öyle, bizim gibi ülkeler için bu tarz köklü değişiklikler pek mümkün değil. Daha biz henüz toplu taşıma araçlarını, insanlarla istiflenmiş kaçak mülteci gemileri modundan bile çıkaramadık. Bagajda bile insan taşıyacaklar neredeyse. Avrupalı keşfedecek, üretecek, stabil hale getirecek, o teknolojiyi eskitip yenisine geçecek de bize eski teknolojiyi verip kullanacağız. Ölme eşeğim ölme. Dünya bor rezervinin %70'i bizim topraklarımızda ve 600'den fazla proje sunuldu bu devlete bor ile çalışan otomobillerle ilgili. Hayata geçmesini bırak, kamuoyu duymadı bile. Ana sektörden yan kollar halinde bir çok bağlantılı sektör çıkarıp bizim gibi ülkeleri daha çok sömürmek her zaman büyük devletlerin politikaları haline geldi. Sizin de söylediğiniz gibi biz de ancak ya kıraathanede ya da vasıfsız yazarların katıldığı tv programlarında ancak ülke kurtarıyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
Ben küçükken sokağımızda bi Sezai abi vardı. Hafiften aklen malüldü yani iyiyi kötüyü çok seçemezdi. sağlığı sıhhati de yerinde olduğu için bir işe soktular, çalışır dururdu orada. haftalığını aldığında babası yanına gelir Sezai abinin cebinden banknotları çıkarır "Al oğlum onlar eski, bak bunlar demir, daha güzel" diye bozuk paraları verirmiş. Öyle duyardık. Geçen gördüm yine Sezai abiyi. üzerinden 25 sene geçti hala çalışıyor adam. Hala sağlıklı.

Bizim ülkemiz de işte bu Sezai abi gibi. Elimize bozuklukları tutuşturup bakkala yolluyorlar boyna :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Cenk
ben bor madenin tamamen bir balon olduğunu düşünüyorum. Zamanında SR71 adlı Süper Hızlı amerikan ucağının Yakıtına Bor mineralleri koyup ucurtuklarından, borun harika bir yakıt olma potansiyeli dedikodusu 55 yıldır dile getiriliyor. Bor ile madenle uğraşmak yerine SR71 ucağını yapmakla uğraşsaydık, madene felan gerek kalmazdı.
Türkiye Avrupaya 50 tır demir madeni ihaç ediyor. karşılığında 1 tır Notebook alıyor.
Siz önce olan madeni değerlendirin sonra gerisi gelirdi zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg
Ben küçükken sokağımızda bi Sezai abi vardı. Hafiften aklen malüldü yani iyiyi kötüyü çok seçemezdi. sağlığı sıhhati de yerinde olduğu için bir işe soktular, çalışır dururdu orada. haftalığını aldığında babası yanına gelir Sezai abinin cebinden banknotları çıkarır "Al oğlum onlar eski, bak bunlar demir, daha güzel" diye bozuk paraları verirmiş. Öyle duyardık. Geçen gördüm yine Sezai abiyi. üzerinden 25 sene geçti hala çalışıyor adam. Hala sağlıklı.

Bizim ülkemiz de işte bu Sezai abi gibi. Elimize bozuklukları tutuşturup bakkala yolluyorlar boyna :D
Ahahah güzeldi :) Allah Sezai Abinin de bizim de yardımcımız olsun ne diyelim. Kurunun yanında yaşta yanıyor, halinden şikayetçi olmayanlarla aynı şartlarda yaşamaya maruz bırakılıyoruz ya en çokta bu üzüyor insanı. Hayırlısı olur inşaallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
ben bor madenin tamamen bir balon olduğunu düşünüyorum. Zamanında SR71 adlı Süper Hızlı amerikan ucağının Yakıtına Bor mineralleri koyup ucurtuklarından, borun harika bir yakıt olma potansiyeli dedikodusu 55 yıldır dile getiriliyor. Bor ile madenle uğraşmak yerine SR71 ucağını yapmakla uğraşsaydık, madene felan gerek kalmazdı.
Türkiye Avrupaya 50 tır demir madeni ihaç ediyor. karşılığında 1 tır Notebook alıyor.
Siz önce olan madeni değerlendirin sonra gerisi gelirdi zaten.
Değerlendirecek teknolojiyi ürettirmiyorlar. Atatürk'ün kurduğu uçak fabrikası ilk uçak Vecihi'yi üretti de daha sonra 1950'de kapattırdılar bu fabrikayı. Eğitim için güzel işler yapan Köy enstitüleri de aynı şekilde kapatıldı. Borun sadece metalurji ve nükleer sektöründe kullanılması bile bu madenin ne kadar kıymetli olduğunun göstergesidir, hele ki dünya petrol rezervlerinin yüz yıllar içeren bir potansiyeli kalmamışken. Kütahya, Eskişehir, Bursa dünyada bilinen en büyük bor rezervlerinin bulunduğu yer olarak geçiyor, ama bor tek başına bir işe yaramaz. Evet, önce bunu üretecek, işleyecek teknolojiyi bulmamız gerekiyor fakat sana bana onu buldurmuyorlar, bulsan da ürettirmiyorlar.
 
Son düzenleme:
Bir gün elektirik ile çalışan otomobilim olursa böyle birşey yaptırmayı düşünüyorum :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...