Abi keşke hepsi bu kadar özenli toplansa, adamlar yeni kabin getirip takmışlar komple parça değişimi yapıp çiçek gibi toplamışlar bu arabaya hiç sözüm yok da perti alıp özensiz toplayıp satan çok insan var.Toplanan aracın plakası farklı, öncekinin farklı. Hayır anlamıyorum ki hurda belgesi alacak kadar dağılmış bir aracı nasıl tamir edip, muayeneye sokup yeni plaka alabiliyorlar inanılır gibi değil.
İsterseler Türkiye'nin bütün iyi ustalarını bir araya getirip konsorsiyum kurup aracı tamir etsinler yine bir şey ifade etmez. Şasenin sağ tarafı komple kopmuş. Siz bu kopan kısmı hangi malzemeden tekrar ürettiniz ya da orijinal malzemeyi nasıl düzelttiniz ? Yahu hepsini geçtiğim kopan şaseyi gövdeye neyle tutturdunuz ? Kaynakla olacak iş değil bu. Şasenin, direklerin bütün dayanım gücü gitmiş. En ufak kazada o görselde ki ilk kazasından bile daha fena dağılacak o araç.Abi keşke hepsi bu kadar özenli toplansa, adamlar yeni kabin getirip takmışlar komple parça değişimi yapıp çiçek gibi toplamışlar bu arabaya hiç sözüm yok da perti alıp özensiz toplayıp satan çok insan var.
Benzer bir durum birinin başına gelmişti hiç unutmam, araba golf 6, bir forumda görmüştüm. Adam boya, değişenini bilerek alıyor ama görünürde hiçbir şey yok, exper de farkedememiş ve hatırladığım kadarıyla perti bırak hasar kaydı dahi yoktu. Adam sonradan bi farkediyor ki arabanın çok ciddi bir kazası var, alt takım emaneten tutturulmuş ve adamın yazdığına göre çok ciddi anlamda yani kaza yaptıracak derecede kötü, hava yastıklarını bi açıyorlar içi boş, toplanan parçalar hep emanet ve 2. sınıf. Adam tek tek o parçaları toplama aşamasını atmıştı ve sonunda çiçek gibi yapmıştı. Sonunda da satılığa çıkarmıştı, forumdaki başka biri dur arayacam yazmıştı ve aramıştı. Adama bayağı giydirip dolandırıcısın sen, arabayı toplayıp yazmıyorsun yazmıştı, adam da arabayı kazalı mı satıyorum, veya üç kağıtla mı topladım arabayı, tüm parçalar orjinal ve fotoğrafları var, değişen boyasını da belirttim yazmıştı ve arayan kişi de ayıp ettik adam haklı falan demişti.
Biraz alakasız olabilir ama yazmak istedim
Nasıl topladılar, kaynak nasıl yapıldı bilemiyorum da abi bence bu kadar özen verildiyse ve şasenin her parçası değiştiyse güzel olur ama tabii ki hiçbir zaman fabrikasyon gibi olmaz, o efsane şase direnci gitmiştir.İsterseler Türkiye'nin bütün iyi ustalarını bir araya getirip konsorsiyum kurup aracı tamir etsinler yine bir şey ifade etmez. Şasenin sağ tarafı komple kopmuş. Siz bu kopan kısmı hangi malzemeden tekrar ürettiniz ya da orijinal malzemeyi nasıl düzelttiniz ? Yahu hepsini geçtiğim kopan şaseyi gövdeye neyle tutturdunuz ? Kaynakla olacak iş değil bu. Şasenin, direklerin bütün dayanım gücü gitmiş. En ufak kazada o görselde ki ilk kazasından bile daha fena dağılacak o araç.
Golf sahibine de üzüldüm ama bir araç o kadar dağılmış ve toplanmışsa bunu anlayamamak da ayrı bir enteresan. Demek ki işini bilen birilerine göstermemiş ya da doğru düzgün baktırmamış araca. Yoksa ortaya çıkmaması mümkün değil, hele ki alt takımlarda.
Açıkçası ben araçların toplanmasına karşı değilim. Sadece 2 beklentim var; birincisi toplanması planlanan bir araç muhakkak devletin kuracağı uzman kişiler tarafından denetlenecek, aracın kazalı hali, toplanma aşamasında yapılanlar ve son hali resmi kaynakların elinden geçecek. Merdiven altı tabirli yerlerde kimse bu işi yapamayacak. İkincisi de toplanmadan sonra uzman kişilerce testleri yapılan ve onayı verilen bir araç satışa çıkarılacağı zaman sanki kazasızmış gibi satılamayacak. Potansiyel alıcı bunu bilecek, fiyat ona göre belirlenecek.Nasıl topladılar, kaynak nasıl yapıldı bilemiyorum da abi bence bu kadar özen verildiyse ve şasenin her parçası değiştiyse güzel olur ama tabii ki hiçbir zaman fabrikasyon gibi olmaz, o efsane şase direnci gitmiştir.
Golf olayında da piyasadaki her expere güvenilmemesi gerektiğine, işini iyi yapan yer bulmak gerektiğine örnektir. Ama devamında cidden güzel toplamıştı adam arabayı, en küçük detayına kadar fabrikasyon hale getirmişti helal olsun adama.
Güzel diyorsun da, yeni şasi getirtip aracı onun üzerine taşımanın maliyeti sıfır araçtan fazlaya gelir. Zaten o yüzden yurt dışında hurdalığa gidiyor arabalar.Açıkçası ben araçların toplanmasına karşı değilim. Sadece 2 beklentim var; birincisi toplanması planlanan bir araç muhakkak devletin kuracağı uzman kişiler tarafından denetlenecek, aracın kazalı hali, toplanma aşamasında yapılanlar ve son hali resmi kaynakların elinden geçecek. Merdiven altı tabirli yerlerde kimse bu işi yapamayacak. İkincisi de toplanmadan sonra uzman kişilerce testleri yapılan ve onayı verilen bir araç satışa çıkarılacağı zaman sanki kazasızmış gibi satılamayacak. Potansiyel alıcı bunu bilecek, fiyat ona göre belirlenecek.
Şase eğilmesi, bükülmesi, kopması gibi durumlarda da şasenin gerçekten tekrar kullanılmaya başlanmasının en sağlıklı şartı şudur; eğer şasenin üretildiği malzeme geri dönüştürülebilir bir malzemeyse üretilen fabrikaya gönderilecek, aracın gövdesi şaseden ayrılacak, şase dökümhaneye gönderilip eritilecek, kalıba sokulacak ve gelişmiş makinelerle sıfırdan üretiliyor gibi hesaplamaları yapılıp hazır hale getirilecek. Başka türlüsü de yapılır ama sağlıklı olmaz.
Tabii zaten o sebeple bu tarz kazalarda şase hasarlarının büyük çoğunluğu dikiş tutmuyor. Gönderip fabrikasına dökümhanede eritip tekrar üretmek lazım geliyor. He, belki fabrikasının eritmeden şaseyi tamir edebilecek teknolojisi vardır ama o işin astarı yüzünden pahalıya gelir. Yapılacak iş değil yani bende onu anlatmaya çalışıyorum açıkçası.Güzel diyorsun da, yeni şasi getirtip aracı onun üzerine taşımanın maliyeti sıfır araçtan fazlaya gelir. Zaten o yüzden yurt dışında hurdalığa gidiyor arabalar.
Bir de, devletin hangi denetim mekanizması öyle çiçek gibi detaylı çalışıp işliyor bir göstersene be hocam Çok ütopik beklentiler bunlar. O yüzden benim tek sağlıklı beklentim, perte ayrılmış arabaların hurdacılarda parçalatılmasının zorunlu hale getirilmesi, gerekirse bu işlemin sıkı sıkı denetlenmesi olur. Çok teknik bir denetim gerekmiyor, bir görevli gidip çayını yudumlarken parçalanışını izleyecek o kadar
Zaten şase parçaları da hazır fabrikadan geliyor, burada yapılması gereken tek ve en önemli olay kaynak. Kaynak çok iyi yapılmalı ki değişmiş olan şase parçaları en iyi kondisyonu versinler. İşte bu kaynak ne kadar başarılı olur orası tartışılır.Açıkçası ben araçların toplanmasına karşı değilim. Sadece 2 beklentim var; birincisi toplanması planlanan bir araç muhakkak devletin kuracağı uzman kişiler tarafından denetlenecek, aracın kazalı hali, toplanma aşamasında yapılanlar ve son hali resmi kaynakların elinden geçecek. Merdiven altı tabirli yerlerde kimse bu işi yapamayacak. İkincisi de toplanmadan sonra uzman kişilerce testleri yapılan ve onayı verilen bir araç satışa çıkarılacağı zaman sanki kazasızmış gibi satılamayacak. Potansiyel alıcı bunu bilecek, fiyat ona göre belirlenecek.
Şase eğilmesi, bükülmesi, kopması gibi durumlarda da şasenin gerçekten tekrar kullanılmaya başlanmasının en sağlıklı şartı şudur; eğer şasenin üretildiği malzeme geri dönüştürülebilir bir malzemeyse üretilen fabrikaya gönderilecek, aracın gövdesi şaseden ayrılacak, şase dökümhaneye gönderilip eritilecek, kalıba sokulacak ve gelişmiş makinelerle sıfırdan üretiliyor gibi hesaplamaları yapılıp hazır hale getirilecek. Başka türlüsü de yapılır ama sağlıklı olmaz.
Bence bu durumda yedek parça mafya işine dönerdi. Çok duyardık millet arabasını perte çıkarmak için uğraşırdı veya bunu meslek haline dönüştürüp sokakta arabalara çarpıp kaçanlar falan filan. Bizim millet çok felaket yerlere getirirdi bu durumu.Güzel diyorsun da, yeni şasi getirtip aracı onun üzerine taşımanın maliyeti sıfır araçtan fazlaya gelir. Zaten o yüzden yurt dışında hurdalığa gidiyor arabalar.
Bir de, devletin hangi denetim mekanizması öyle çiçek gibi detaylı çalışıp işliyor bir göstersene be hocam Çok ütopik beklentiler bunlar. O yüzden benim tek sağlıklı beklentim, perte ayrılmış arabaların hurdacılarda parçalatılmasının zorunlu hale getirilmesi, gerekirse bu işlemin sıkı sıkı denetlenmesi olur. Çok teknik bir denetim gerekmiyor, bir görevli gidip çayını yudumlarken parçalanışını izleyecek o kadar
Fikir güzel, ama onun da manipülasyonu çok olur. Bugün hasar ve değer biçmekten sorumlu olan sigorta eksperlerine de, gayrimenkul eksperlerine de nasıl büyük sakallar teklif ediliyor İllaki şeytana uyanı çok olur...
Benim düşüncem, bir araba satılacaksa eğer exper raporu alma zorunluluğu getirilsin ve bu yerler de devlet tarafından onaylansın ve denetlensin. Mesela bir araba alacaksan eğer o araba detaylı expere girecek ve devlette bu arabanın dosyası olacak, arabayı satın almaya mı gittin, aha arabanın önceki exper raporu buydu, şimdiki exper raporunu ver bakalım neler olmuş bu arabaya. Bence en mantıklı olay bu ama ne kadar tutar bilemem.
İşte denetimi her kurumda olduğu gibi her işte olduğu gibi çok iyi duruma getirmemiz lazım, dediğim gibi ne kadar tutar belli olmazFikir güzel, ama onun da manipülasyonu çok olur. Bugün hasar ve değer biçmekten sorumlu olan sigorta eksperlerine de, gayrimenkul eksperlerine de nasıl büyük sakallar teklif ediliyor İllaki şeytana uyanı çok olur
Bu da uçtuValla şu ortadan ikiye bölünmekten beter olan Supra'yı bile son derece muazzam topladıklarını hatırlayınca Ceed'in toplanması bana normal geldi .
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-gt-garage-toyota-supra-520941264/detay
Özgür'den haftada bir böyle forumda hit yapan başlıklar gelince bayılıyorsun değil miİlan uçmuş. İzleniyoruz.
Sen ne diyorsun abi bayılmak ne kelime Adam ikinci populer konuyla arasında farka gitti resmen, hep boyleÖzgür'den haftada bir böyle forumda hit yapan başlıklar gelince bayılıyorsun değil mi
Zaten şase parçaları da hazır fabrikadan geliyor, burada yapılması gereken tek ve en önemli olay kaynak. Kaynak çok iyi yapılmalı ki değişmiş olan şase parçaları en iyi kondisyonu versinler. İşte bu kaynak ne kadar başarılı olur orası tartışılır.
Sıkıntı çıkarmasınlar bizeİlan uçmuş. İzleniyoruz.
Valla her şey yasalara uygun, çıkartabilecekleri bir durum yokSıkıntı çıkarmasınlar bize
İsterseler Türkiye'nin bütün iyi ustalarını bir araya getirip konsorsiyum kurup aracı tamir etsinler yine bir şey ifade etmez. Şasenin sağ tarafı komple kopmuş. Siz bu kopan kısmı hangi malzemeden tekrar ürettiniz ya da orijinal malzemeyi nasıl düzelttiniz ? Yahu hepsini geçtiğim kopan şaseyi gövdeye neyle tutturdunuz ? Kaynakla olacak iş değil bu. Şasenin, direklerin bütün dayanım gücü gitmiş. En ufak kazada o görselde ki ilk kazasından bile daha fena dağılacak o araç.
Golf sahibine de üzüldüm ama bir araç o kadar dağılmış ve toplanmışsa bunu anlayamamak da ayrı bir enteresan. Demek ki işini bilen birilerine göstermemiş ya da doğru düzgün baktırmamış araca. Yoksa ortaya çıkmaması mümkün değil, hele ki alt takımlarda.
Nasıl topladılar, kaynak nasıl yapıldı bilemiyorum da abi bence bu kadar özen verildiyse ve şasenin her parçası değiştiyse güzel olur ama tabii ki hiçbir zaman fabrikasyon gibi olmaz, o efsane şase direnci gitmiştir.
Golf olayında da piyasadaki her expere güvenilmemesi gerektiğine, işini iyi yapan yer bulmak gerektiğine örnektir. Ama devamında cidden güzel toplamıştı adam arabayı, en küçük detayına kadar fabrikasyon hale getirmişti helal olsun adama.
Nerdeyse ikiye bölünecek kadar hasar alıp orjinaline dönülecek şekilde tamir edilen arabanın sağlıklı olacağını hiç sanmıyorum sadece kaza güvenliği olarak değil en ufak zorlamada şasi esner yamulur, bence böyle bir arabaya yapılabilecek tek şey şasiye kaynaklı full roll cage ile yarış arabasına çevirmek0 dan araba yapmislar galiba
Kia değil ya suprayı diyorumValla her şey yasalara uygun, çıkartabilecekleri bir durum yok
Yine ilana koyulacaktır lakin bir süre bu konunun soğumasını bekliyorlardır. Neticede ekspertiz raporunda hasarlı yerleri yazmışlardı.