Benzinli ile Dizel Arasındaki Uçurum Fiyatlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Dizelin bir geleceği yok. Benim şu anki aracımda dizel. Ama alırken benzinli ile arasında 2700 tl fark vardı. Farkı verip dizel aldık. Parasını belki 10 defa çıkardı. Ama bakıyorum şimdi sıfır araçlarda durum öyle değil. Yılda yapılan km'ye göre fiyatı iyi hesaplamak lazım. Ama aşırı şekilde gezmiyorsanız, çoğu otomobil artık dizel farkını kurtarmıyor.

Dizel'in AB'de yasaklanması, ar-ge'lerin durdurulması dizelin sonunu getirecek. Ülkemizde bu geç olsa da, önümüzdeki 5 yıl içinde her yer hybrid araç dolacak. Japonlar bu konuda biraz daha hızlı. Bu yüzden piyasayı ilk olarak, Toyota ve kore araçları domine edebilir.
 
Olay alırken pahalı almak yada sonradan amorti etmek değil. Pek çoğunun alırken o fiyat farkı gözüne gelmiyor. Çünkü yeni bir araba yeni bir heyecan hele birde 0 km ise. Ama kullanmaya başlayıp ta cepten perakende olarak para çıkmaya başladımı insanın canı sıkılıyor. Başta topluca verdiğinden göze batmayan paranın belki binde biri pompacıya verirken daha çok rahatsız ediyor insanları. Yani düşünülmesi gereken olay alırken değil kullanırken cepten çıkan paralar. Misal herkes dizelin bakımı daha maliyetli der ama oysa bence tam tersi. Dizelde ekstra mazot pompası var. Benzinlide de muhtemelen lpg kullanılacağından zırt pırt lpg kalibrasyonu ve lpg filtre değişimleri var. Artı dizel araba genelde kıl yün sensör arızaları vermezken benim her benzinli arabamda bu sensörlerle ciddi anlamda uğraşmışlığım vardır. Dizel almak yerine benzinli bir araç alıp elde kalan paranın tamamını akaryakıt alımlarınıza harcadığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız eminim :D
 
Olay alırken pahalı almak yada sonradan amorti etmek değil. Pek çoğunun alırken o fiyat farkı gözüne gelmiyor. Çünkü yeni bir araba yeni bir heyecan hele birde 0 km ise. Ama kullanmaya başlayıp ta cepten perakende olarak para çıkmaya başladımı insanın canı sıkılıyor. Başta topluca verdiğinden göze batmayan paranın belki binde biri pompacıya verirken daha çok rahatsız ediyor insanları. Yani düşünülmesi gereken olay alırken değil kullanırken cepten çıkan paralar. Misal herkes dizelin bakımı daha maliyetli der ama oysa bence tam tersi. Dizelde ekstra mazot pompası var. Benzinlide de muhtemelen lpg kullanılacağından zırt pırt lpg kalibrasyonu ve lpg filtre değişimleri var. Artı dizel araba genelde kıl yün sensör arızaları vermezken benim her benzinli arabamda bu sensörlerle ciddi anlamda uğraşmışlığım vardır. Dizel almak yerine benzinli bir araç alıp elde kalan paranın tamamını akaryakıt alımlarınıza harcadığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız eminim :D
Hocam bence duruma su yonden bakmak lazim.benim kulladigim aracin dizelinin bakimi yetkili serviste benden yaklasik 250 lira daha fazla.buna 50 binde turbo bakimi vs ekstra seyleri katmadan tabi.bide benim yetkili servis zorunlulugum var iyi niyet garantisi vs cogu insan dizel bakimi icin iyi meblalar veriyor.Kaldiki dizellerin en ufak arizasi cok buyuk sorunlara yol acabiliyor.gunumuzde az yakan benzinli araclar var.kucuk hacimli olup sehir icinde dizelden biraz fazla yakan motorlarda var.(ustelik vergileri 1.6 dizellerden az)kisacasi dizel icin dediklerinize katiliyorum ama 10 yas alti arabalar icin. Yeni araba alacak olsam bir kac litre icin dizel yukumlulugune katlanmam . Alirken fiyat farkida oldukca fazla.son zamanlardaki mtv artislarida goz onunde bulundurulunca 2.0 dizeller haric 1.6 dizelin benim gozumde avantaji kalmadi.
Gelelim lpg konusuna. Bu hafta icinde lpg ye yine zam geliyor. Zam gelmeden once lpg li aracin kar orani 100 km de 10 liraydi.degermi kesinlikle son artistan sonra ozellikle degmez(v8 gibi rolantide 15 litre yakan benzinliler haric) ustelik motorun omrunu yemenizde cabasi.
 
ben bu dizel çok km yapmıyosan gereksiz işine karşıyım. alırken daha pahallı tamam peki satarken hem daha ucuza yol yapıyosun hem de daha pahallıya satıyosun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Dizel arabanın, çoğrafik şartlara göre alınması daha mantıklı olacaktır. Dağlık bir alanda sürekli tam yük kullanmadığım sürece dizel arabayı günlük kullanım için bile almam. Ancak gerçekten ucuza bir fark yok ise alınır tabi.
 
Yüksek km yapılmayacaksa (yılda 20.000-25.000 km) benzinli her zaman avantajlıdır
Satın alırken aradaki fiyat farkını geçtim, dizel motor her zaman benzinli motora göre daha fazla masraf çıkarır
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Kim?
Yılda 4000-5000 km arası yol yapıyoruz. 2. El de benzin fiyatına dizel bulunca dizel aldık. ama bence yıl da 20.000 üstü yol yapmıyorsanız 10-15 bin tl fark verip sıfır dizel almayı da pek mantıklı bulmuyorum.
 
Sene de 25 bin km yapan ben için dizel almak daha mantıklı olur. 2 yılda aradaki fark çıkıyor. Ayrıca satarken de ona göre satıyorsun pek bir şey fark etmiyor. Ha ben ticaret yapan adamım aradaki 13 bin TL ye 2 sene de 5 kez takla attırırım dersen benzin al geç.
biraz konu hortlatmak gibi oluyor ama işimden dolayı 1 yılı doldurmadan 35 bin i devirdim :D
istanbul gibi bir yerde trabzona geldiğimden beri rahatım nerdeyse kontak vurmuyorum araca :D
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...