KAPALI Beyinnn Fırtınası, yağ sıcaklığı nasıl düşürülür(pist için)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Bazılarınız bilir, yağ sıcaklığı sorunu çekiyorum :( şimdilik birkaç önlem aldım, 10 temmuzda körfezde olacağım hayırlısı ile, aklıma gelmeyen bir yöntem var mı beyin beyin fırtınası yapalım:

Antifreeze değişti, oringler değişti
%10 ethanol koycam, yola çıkmadan 5 litre koyarım, üstüne tık edene kadar fullerim, varana kadar iyice karışır
buji-bobin değişmişti, buji daha geçen ay istanbul parka gircem diye değiştim, soğuk buji taktım, bobin ngk
yazılım daha kısık
motul specific 5w40 ll04 yağ
fren hidroliği rbf660 olarak değiştim geçen ay
balatalar daha 20-25k daha var

acaba radyatör intercooler temizliği falan mı yapsam,böyle ucuz yollu, pratik ne önerirsiniz?

motul mocool alayım mı? :) popoya giren şemsiye açılmaz, 420 pist, ethaolü benzini, yağı,...

bu ay açım, az kilo veririm belki, 105 kg çok yav :(
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Bazılarınız bilir, yağ sıcaklığı sorunu çekiyorum :( şimdilik birkaç önlem aldım, 10 temmuzda körfezde olacağım hayırlısı ile, aklıma gelmeyen bir yöntem var mı beyin beyin fırtınası yapalım:

Antifreeze değişti, oringler değişti
%10 ethanol koycam, yola çıkmadan 5 litre koyarım, üstüne tık edene kadar fullerim, varana kadar iyice karışır
buji-bobin değişmişti, buji daha geçen ay istanbul parka gircem diye değiştim, soğuk buji taktım, bobin ngk
yazılım daha kısık
motul specific 5w40 ll04 yağ
fren hidroliği rbf660 olarak değiştim geçen ay
balatalar daha 20-25k daha var

acaba radyatör intercooler temizliği falan mı yapsam,böyle ucuz yollu, pratik ne önerirsiniz?

motul mocool alayım mı? :) popoya giren şemsiye açılmaz, 420 pist, ethaolü benzini, yağı,...

bu ay açım, az kilo veririm belki, 105 kg çok yav :(

Yağ soğutucusu takamıyormusun filtrenin ordan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yine Motor, Tahrik uyarısı diyorum ben, yok mu arttıran? :D

Hayra aç ağzını :D

@İstanbullu abi o işe sonra girişeceğim

Yağ işine karar veremiyorum bir türlü, motul specific LL04 5w40 mı yoksa motul xclean+ 5w30

Bmw orj yağ:
http://www.widik.se/pdf/product-sheet/Se/1120.pdf

5w40:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/.../199/Specific_LL-04_5W-40_(GB).pdf?1503893519

5w30:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/...5/8100_X-clean__5W-30__28GB_29.pdf?1492016013
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bazılarınız bilir, yağ sıcaklığı sorunu çekiyorum :( şimdilik birkaç önlem aldım, 10 temmuzda körfezde olacağım hayırlısı ile, aklıma gelmeyen bir yöntem var mı beyin beyin fırtınası yapalım:

Antifreeze değişti, oringler değişti
%10 ethanol koycam, yola çıkmadan 5 litre koyarım, üstüne tık edene kadar fullerim, varana kadar iyice karışır
buji-bobin değişmişti, buji daha geçen ay istanbul parka gircem diye değiştim, soğuk buji taktım, bobin ngk
yazılım daha kısık
motul specific 5w40 ll04 yağ
fren hidroliği rbf660 olarak değiştim geçen ay
balatalar daha 20-25k daha var

acaba radyatör intercooler temizliği falan mı yapsam,böyle ucuz yollu, pratik ne önerirsiniz?

motul mocool alayım mı? :) popoya giren şemsiye açılmaz, 420 pist, ethaolü benzini, yağı,...

bu ay açım, az kilo veririm belki, 105 kg çok yav :(
İntercooler büyütelim ve downpipe son susturuculu diorm bn de
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Demin bi ölçüm yaptık, kadran verisi de var gps de, benim araba gps 100-200 21 saniye, stock 118i 25 saniye, civic 200 ü gps de göremiyor :( ama görse 26-27 saniye falan
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben götü bayra açsam da o ısınma sorunu ile insanın aklına başka bir şey gelmiyor.
 
Direkt olarak yag sogutucusu isine girmenizi tavsiye ederim. Motul’un mocool’u ben test ettim malum California sicak memleket yazlari faydasini gormustum fazlasi ile. Pistte yag sicakligini kontrol altinda tutmak gercekten cok onemli hepimizin bildigi gibi, onun disinda motul yag kullanicaksan eger 300V kullanmalisin kesinlikle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve RYAN7R
Direkt olarak yag sogutucusu isine girmenizi tavsiye ederim. Motul’un mocool’u ben test ettim malum California sicak memleket yazlari faydasini gormustum fazlasi ile. Pistte yag sicakligini kontrol altinda tutmak gercekten cok onemli hepimizin bildigi gibi, onun disinda motul yag kullanicaksan eger 300V kullanmalisin kesinlikle.

İnternette denk gelmişsindir, piotr test diye bi kanal var, motul öyle ahım şahım bir sonuç vermiyor, bmw nin orijinal yağı olan shell ortalamanın çok üstünde sonuç veriyor, anlamadım gitti, shell koycam yağ olarak büyük ihtimal bir de motul mocool, yağ soğutucu şimdilik zor gibi.
 
İnternette denk gelmişsindir, piotr test diye bi kanal var, motul öyle ahım şahım bir sonuç vermiyor, bmw nin orijinal yağı olan shell ortalamanın çok üstünde sonuç veriyor, anlamadım gitti, shell koycam yağ olarak büyük ihtimal bir de motul mocool, yağ soğutucu şimdilik zor gibi.

yağ soğutucusuz o iş olmaz :)
 
Yağ soğutucusu dramatik olarak düşürür. Fakat kullanmadan pratik yol, Düşük yanma sıcaklığı = düşük yağ sıcaklığı. (yağ soğutucusunun vereceği verimi beklemeyin)

Water injection azaltır. Hatta çok amatörce ama, suyu intercooler'ın içine değil üstüne bile sıkabilirsiniz atomize ederek. Yazılım da gerektirmez ama efektif olmaz :) Yazılımdan hafif zengine çekilerek de düşürülür. Motor karteri eğer ön tamponun epey gerisinde kalıyorsa karter koruma plastiği de sökülebilir. Eğer önde kalıyorsa, akış aracın altından dönüp de kartere gelmez, boşuna şeetmeyin :)
 
Yağ soğutucusu dramatik olarak düşürür. Fakat kullanmadan pratik yol, Düşük yanma sıcaklığı = düşük yağ sıcaklığı. (yağ soğutucusunun vereceği verimi beklemeyin)

Water injection azaltır. Hatta çok amatörce ama, suyu intercooler'ın içine değil üstüne bile sıkabilirsiniz atomize ederek. Yazılım da gerektirmez ama efektif olmaz :) Yazılımdan hafif zengine çekilerek de düşürülür. Motor karteri eğer ön tamponun epey gerisinde kalıyorsa karter koruma plastiği de sökülebilir. Eğer önde kalıyorsa, akış aracın altından dönüp de kartere gelmez, boşuna şeetmeyin :)

Öneriler için teşekkür ederim, dikkate alacağım :) benim yazılım zaten stage 1 idi, çok ısınıyor diye zengine çektik arabayı, yine ısınıyor, anlamadım ben bu işi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...