KAPALI Beyinnn Fırtınası, yağ sıcaklığı nasıl düşürülür(pist için)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Bazılarınız bilir, yağ sıcaklığı sorunu çekiyorum :( şimdilik birkaç önlem aldım, 10 temmuzda körfezde olacağım hayırlısı ile, aklıma gelmeyen bir yöntem var mı beyin beyin fırtınası yapalım:

Antifreeze değişti, oringler değişti
%10 ethanol koycam, yola çıkmadan 5 litre koyarım, üstüne tık edene kadar fullerim, varana kadar iyice karışır
buji-bobin değişmişti, buji daha geçen ay istanbul parka gircem diye değiştim, soğuk buji taktım, bobin ngk
yazılım daha kısık
motul specific 5w40 ll04 yağ
fren hidroliği rbf660 olarak değiştim geçen ay
balatalar daha 20-25k daha var

acaba radyatör intercooler temizliği falan mı yapsam,böyle ucuz yollu, pratik ne önerirsiniz?

motul mocool alayım mı? :) popoya giren şemsiye açılmaz, 420 pist, ethaolü benzini, yağı,...

bu ay açım, az kilo veririm belki, 105 kg çok yav :(
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
@Renard sende yağ sıcaklığı durumu ne? Artık biraz da yazılımla alakalı olduğunu düşünmeye başladım
benim nazar değmesin keyfim yerinde. gazlayınca 130'a geldiğinde gazlamayı bırakıyorum. hemen de gelmiyor yani 245'lere yaklaşmak lazım. ya da çok fazla alt vites zorlayacaksın. haricinde 115 120 civarındanyım. zaten raşit abi sınırı 140'dan 135'e çekti. 135'e getirsem direkt korumaya alacak ama ben o kadar uzun vadeli zorlamıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Ben kendi arabama kufrederdim, bi yag sensoru yok diye. Ama adam koymus babalar gibi sulu sogutucuyu, "gerisini dert etme" demis resmen:)

Bmw ise "aman abi dikkat et, sensorden gozunu ayirma, tatli tali kullan, basimiza cikmasin" modundaymis :)

Gercekten yazik ama yani, bu kadar guzel ve bu kadar pahali bir arabada, temel bir ihtiyactan kacinilmasi yazik yani.
İhtiyaç temel değil abi. Stok arabada gereksiz. Yazılımlı arabada da uzun süre gazlama yapmıyorsan sıkıntı çıkmıyor. Kaldı ki bu modeller piste çıkılacağı düşünülen modeller de değil. Standart hb aile arabası sonuçta. 14 model 16i'mde hiçbir sıkıntı yaşamadım ben senelerce. Zaten 213 km'de hız sınırlayıcı var, üstüne de çıkamıyorsun. Dolayısıyla yağ kritik derecelere gelmiyor. Bunu bildikleri için 18i'ye koymuşlar zaten.
 
İhtiyaç temel değil abi. Stok arabada gereksiz. Yazılımlı arabada da uzun süre gazlama yapmıyorsan sıkıntı çıkmıyor. Kaldı ki bu modeller piste çıkılacağı düşünülen modeller de değil. Standart hb aile arabası sonuçta. 14 model 16i'mde hiçbir sıkıntı yaşamadım ben senelerce. Zaten 213 km'de hız sınırlayıcı var, üstüne de çıkamıyorsun. Dolayısıyla yağ kritik derecelere gelmiyor. Bunu bildikleri için 18i'ye koymuşlar zaten.

Valla ben unutmuyorum, stock olduğum ilk yaz ayında uzun yolda yağ sıcaklığım 130 derecelerde geziyordu, seyir hızımda 120-130 falandı, bence stock 116i ye bile lazım, en azından yağın ömrünü uzatıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Valla ben unutmuyorum, stock olduğum ilk yaz ayında uzun yolda yağ sıcaklığım 130 derecelerde geziyordu, seyir hızımda 120-130 falandı, bence stock 116i ye bile lazım, en azından yağın ömrünü uzatıyor.
Valla bilmiyorum hacı, belki senin arabaya özgü bir şeydi o zamanki. Gereksiz ısındığını kabul ediyorum, o konuda bir sıkıntı yok ama standart kullanıcıyı etkilemiyor diyorum sadece.

Şu yağ soğutucu işini hallet de biz de faydalanalım hadi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve RYAN7R
Merakımdan soruyorum. Motor yağı sıcaklığı 100 130 lara dayandığında , motor suyu harareti kaçlara çıkıyor. Motorun su sucaklığı 87 derecede gezerken, motor yağı sıcaklığı bağımsız artabilir mi?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...