KAPALI Beyinnn Fırtınası, yağ sıcaklığı nasıl düşürülür(pist için)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Bazılarınız bilir, yağ sıcaklığı sorunu çekiyorum :( şimdilik birkaç önlem aldım, 10 temmuzda körfezde olacağım hayırlısı ile, aklıma gelmeyen bir yöntem var mı beyin beyin fırtınası yapalım:

Antifreeze değişti, oringler değişti
%10 ethanol koycam, yola çıkmadan 5 litre koyarım, üstüne tık edene kadar fullerim, varana kadar iyice karışır
buji-bobin değişmişti, buji daha geçen ay istanbul parka gircem diye değiştim, soğuk buji taktım, bobin ngk
yazılım daha kısık
motul specific 5w40 ll04 yağ
fren hidroliği rbf660 olarak değiştim geçen ay
balatalar daha 20-25k daha var

acaba radyatör intercooler temizliği falan mı yapsam,böyle ucuz yollu, pratik ne önerirsiniz?

motul mocool alayım mı? :) popoya giren şemsiye açılmaz, 420 pist, ethaolü benzini, yağı,...

bu ay açım, az kilo veririm belki, 105 kg çok yav :(
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Merakımdan soruyorum. Motor yağı sıcaklığı 100 130 lara dayandığında , motor suyu harareti kaçlara çıkıyor. Motorun su sucaklığı 87 derecede gezerken, motor yağı sıcaklığı bağımsız artabilir mi?

Valla yağ soğumak isterse motor bloğundan geçen sıvı ile soğuyor, yağ benim 130-140 a dayandığı zaman soğtma suyu 80 dereceye düşüyor.
 
İhtiyaç temel değil abi. Stok arabada gereksiz. Yazılımlı arabada da uzun süre gazlama yapmıyorsan sıkıntı çıkmıyor. Kaldı ki bu modeller piste çıkılacağı düşünülen modeller de değil. Standart hb aile arabası sonuçta. 14 model 16i'mde hiçbir sıkıntı yaşamadım ben senelerce. Zaten 213 km'de hız sınırlayıcı var, üstüne de çıkamıyorsun. Dolayısıyla yağ kritik derecelere gelmiyor. Bunu bildikleri için 18i'ye koymuşlar zaten.
Öyle diyorsun da, 120hp'lin t jet linea'da bile var bu meret.

Tamam sakin kullanımda kolay kolay ihtiyaç olmaz ama, sıcak memlekette, iki sıkma sonrasında lazım olur.
 
Beyler, körfez e Paşaoğlu Bekir’de geliyormuş galiba, benim cenaze namazı 10 Temmuz’da kalkar heralde :D
bffdb72ab8e779feb3f7aa24b18ac6c5-9000x9000.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Normal buz kanka hatta drift arabalarında direk radyatörün üstüne koyuyolar eriyip soğuk su olarak radyatörü yukardan aşağı soğutuyor
edit: örn 11:30

Ohaaa, harbi buz koyuyor, alüminyumun erime noktası 660 dereceymiş, 0.3-0.5 civarı olsa(saf olduğunu düşünürsek), 200 derecelerden aşağıdır eminim sıcaklığı, buz koymanın hiç bi sakıncası yok. Valla güzel sistem ama buzu bulmak zor orda
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Klima ile performansa fayda dodge demon'da var.

o da şöyle oluyor, drag moduna alınca arabayı, starttan önce klimayı köklüyor ve klima kanalları motor hava girişine yönlendirilip ekstra bi soğutma sağlıyor. Gaza yüklenince de klima devreden çıkıp, ön tekerler havada gidiyor işte alet.

alet nalet spek olduğundan demon, ancak burada sohbetini yaparız, bizim 1.6'larda "klimaya kapa kapa" diye bir birimize bağırırız:)))
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...