KAPALI Beyinnn Fırtınası, yağ sıcaklığı nasıl düşürülür(pist için)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Bazılarınız bilir, yağ sıcaklığı sorunu çekiyorum :( şimdilik birkaç önlem aldım, 10 temmuzda körfezde olacağım hayırlısı ile, aklıma gelmeyen bir yöntem var mı beyin beyin fırtınası yapalım:

Antifreeze değişti, oringler değişti
%10 ethanol koycam, yola çıkmadan 5 litre koyarım, üstüne tık edene kadar fullerim, varana kadar iyice karışır
buji-bobin değişmişti, buji daha geçen ay istanbul parka gircem diye değiştim, soğuk buji taktım, bobin ngk
yazılım daha kısık
motul specific 5w40 ll04 yağ
fren hidroliği rbf660 olarak değiştim geçen ay
balatalar daha 20-25k daha var

acaba radyatör intercooler temizliği falan mı yapsam,böyle ucuz yollu, pratik ne önerirsiniz?

motul mocool alayım mı? :) popoya giren şemsiye açılmaz, 420 pist, ethaolü benzini, yağı,...

bu ay açım, az kilo veririm belki, 105 kg çok yav :(
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Eveeet, shell ect 5w30 konuldu(220tl), motul mocool kondu(110tl), yağ filtresi de 60, shelldeki adam yağı 5 litre koymuş, tam çıktım, artan yağı almayı unuttum tüh dedim, döndüm, abi artan yağı unuttum dedim, ne artanı diyince vay aq malı dedim içimden, boşalttırdım 0.8 litre. Valla kutuya boşalttırdım, hiç çöpe atamam, 40₺ litresi :D

Valla 2 bin erken girdim bakıma, 7 bin km olmuştu mobil 1 ile, bu süreçte 1 litre yaktı, ekledim, ona rağmen yağ çıktığında gebermişri, acayip kurum yapmış, mobil 1 ve motul artık beğenmediğim yağlar kategorisinde benim için, shell ile ilk izlenimimim iyi, umarım ilerleyen kmlerde de iyi olur, pistte beni üzmez.
 
Son düzenleme:
Bu arada, parçacı da yağ soğutucu meselesini araştırdım, parça listesi çıkardık, 4 bin tuttu, yağ filtre haznesi de değişmeliymiş, yıldız hurda sanayiye gidip 1500 e falan belki çıkma hallederim, eldeki parçayı da verirsem daha ucuza kapatırım gibime geliyor. Eğer halledemezsem hiç girişmem bu işe, komple egzoz intercooler falan girişirim daha iyi çünkü.
 
Son düzenleme:
Eveeet, shell ect 5w30 konuldu(220tl), motul mocool kondu(110tl), yağ filtresi de 60, shelldeki adam yağı 5 litre koymuş, tam çıktım, artan yağı almayı unuttum tüh dedim, döndüm, abi artan yağı unuttum dedim, ne artanı diyince vay aq malı dedim içimden, boşalttırdım 0.8 litre. Valla kutuya boşalttırdım, hiç çöpe atamam, 40₺ litresi :D

Valla 2 bin erken girdim bakıma, 7 bin km olmuştu mobil 1 ile, bu süreçte 1 litre yaktı, ekledim, ona rağmen yağ çıktığında gebermişri, acayip kurum yapmış, mobil 1 ve motul artık beğenmediğim yağlar kategorisinde benim için, shell ile ilk izlenimimim iyi, umarım ilerleyen kmlerde de iyi olur, pistte beni üzmez.
kararmayan yağdan korkmalısın eğer bakımda akan yağ siyahsa motorun içi pırıl pırıl demektir, eğer yağ ilk günkü renginde aktıysa motorun iç yüzeyi balçık gibi olmuş demektir.
 
Bu da günümden kalanlar, sanayi günlüklerim(zaman çok hızlı geçiyo aq):

C36175F3-77C6-473E-A348-A99DD1368504.jpeg


59000774-B0F7-4796-9779-59EAF274E7CB.jpeg


Şu parça için artık münasip bi yerimi vericem(f10 520i N20, N13 değil)

C0B6D7BA-292A-4D59-BBB0-884039E41DED.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cussler
Biraz garip ve ucuz olmayabilecek bi fikir ama diff sogutmasi için yağ kapasitesi arttırılmış diff kapakları vardır ya, onun yağ karteri için olan versiyonu yokmudur? Yağ hacmini 4.2 yerine mesela 5 e çıkartan ?
Dediğim ürüne bi örnek, brz ler icin dif yağı kapasitesini 1.2 lt den 1.7 ye çıkartıyor
http://www.ft86speedfactory.com/ft8...ifferential-cover-2013-ft86.html#.Wz4uxp88XqA

Yapıyolar da riskli o iş bence, girişmek istemiyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
%99.9 gündelik kullanıyorsam, %0.1 lik kısımda falan belki piste giriyorumdur, tabak gibi olması daha iyi, sol dizimi kapıya yaslayarak her türlü yanal desteği alıyorum :D

Bak bende yağ değiştirdim. Kalın yağdan ince yağa geçince motor çalışma sıcaklığı artıı. Belki viscozite değerinde değişiklik yaparsan seninde çalışma sıcaklıkların değişebilir. :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...