Bile Bile hata yapmak ve İnat etmek.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Dün ciddi bir sıkıntı yaşadım.. Saate 50 km hız ile 4ncü vitesde yan yoldan otobana girdim. Arkamda yaklaşık 300 400 metre geriden saate 90 km hızla yaldır yaldır gelen Scania tırı önceden fark etmiştim. Fakat aracımın zamanında hızlanıcağını bildiğimden 4 de gaza yarım bastım. Ama gel görki, otobanın rampa kesiminden girdiğim için arac hızlanmıyor. Sırf o değil arabada ekstra 2 kişi daha olması durumu giderek kötüleştiriyor. Otobana girince öngörüm yerlebir oldu. Scania beni görünce yolun orta şeridine gecti. Arabam 4 de 90 km bulana kadar, scania benimle kafa kafaya sonra , yarım boy önüme gecicek kadar hızlı idi. Neden vitesi 3.e düşürmediğimi bilmiyorum. Benim inadım yüzünden sıkıntılı zamanlar gecirdim. TAm böyle 3e takıp 100 km hıza kadar çıkıcak elham bir pozisyondayken, vitesi düşürmeden 4 de hızlanmaya çalışmak tuhaf bir iç güdü. Sürücülük yeteneklerim, üşengeçlik . Tamam anladıkda dibime girdiğinde bile halen 4 de 80 km hıza yeni ulaşmışım. Yinede o adrenaline rağmen 3'e çekmedim. Bile bile 3 e çekmedim. Bunun sebebi nedir. nedendir. Sizlerde böyle hatalar yaparmısınız. Söz konusu sadece vites değiştirmek değil. Aynı şeyi kavşakda yol önceliği veririken, Önünü görmedinğin rampada araba sollaraken, virajda tek şeritte araç sollarken.

İnat etmek ve bile bile hata yaptığınız anılarınımızı değerlendirelim :)
 
Valla sen insaflısına denk gelmişsin. Genelde bu tarz durumlarda arkana sıfır yanaşıp selektör yapıp korna çalıyorlar. Ucuz atlatmışsın :)
Bende bazen üşeniyorum vites düşürmeye. Araba rampada tıkanıyor ama rampa bitsin diye zorluyorum da zorluyorum. Aslında arabayı da üzüyorum, kendimi de :D
 
.....
Bunun sebebi nedir. nedendir. Sizlerde böyle hatalar yaparmısınız.
upload_2017-4-14_10-36-37.png


O hatayı yaptığım gün öldüğüm gündür hocam. :) Zaten çoğu yerde sınırlarda kullanıyorum, kafamda öyle bir senaryo kodlanmış dahi değil. Tasvir ettiğin gibi otoyol bağlantılarına gerekirse 2. viteste 80'e kadar, 3. viteste 120'ye kadar çıkarak girerim. Hele kör virajlarda sollamalar filan söz konusu bile olamaz.
 
Ali abi o dediğin hatayı bende bi kere yaptım 5. Viteste 60la gidiyodum e5te kararsız kaldım sağdanmı girsem düzmü gitsem diye o sırada hem telefonla konuşuyodum heycan yapıp bian sola atladım arkamdanda 90-100 le gelen bi araba vardı gaza bastım ve ondan önceki gün turbo palini büyüttüğüm için turbonun davranışını tam bilmiyordum ve beni üzdü hızım bu arada 50ye falan düşmüştü 5. Viteste sonra yavaştan turbom doldu ve yürüdüm sıkıntı olmadı ama o 2 saniye çok korktum bi vites küçültseydim çoktan giderdim ama yapmadım neden yapmadığımıda orda sorguladım ama bi neden bulamadım
 
Daha kolayı var OTOMATİK almak, ben en çok şehir içi setlerde ve çukarlarda yavaşladıktan sonra birinci vitese düşmek istemezdim manuel kullanırken.
onun için bazı torku düşük araçları hiç sevmem (şimdi burada saymayayım) 10-15km de ikinci vites ile kalkacakken ya stop eder ya hızlamaz bunlardan nefret ederim. Torku yüksek bir dizel ile bu skıntı olmadan devam. Common rail bu gibi düşük km lerden hızlanmalarda çok zevkli oluyor denemenizi tavsiye edereim. Değişken zamanlı turbo var onlarda turbo alt devirlerde cevap vermeye başlıyor özellikle dip gazlarda
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Otobana giriş için Prosedur uygulamak gerekir. Mutlaka vites 3 de olmalı şeklinde bir madde olmalı.
Bunun kontrolü yapılamayacağı gibi 7-8-9 vitesli araçlar da var. Ayrıca hızlanma şeridi de akışa uyum sağlamak için yeterli olmalı. Bu şekilde olmasa da bahsettiğiniz olay benim de başıma geldi. Bazen gerçekten de yaptığımız bir şey için "Neden yaptık?" diyebiliyoruz. Neyse ki bir sorun çıkmamış, geçmiş olsun.
 
Bir kaç kere benimde başıma geldi özellikle ekonomi kasmak istediğimde ya da arabayı yormak istemediğimde hep böyle alt devirleri tercih ediyorum ondan dolayıda bir kaç kere aynısı oldu iyi tırcıya denk gelmişsiniz öbür türlü ben biriyle bayağı kornalaştım adam ezecekti neredeyse beni:D:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Tek şeritli gidiş geliş olan eski usul yollarda araba sollamak çoğu zaman sıkıntılıdır. Normalde karşıdan araba geldiğini gördüğünüzde şoför için mesafe yeterli mi ? Sollama güvenli mi ? Kaçıncı viteste sollayıp hemen şeride girmeliyim ? v.s gibi soruları sormak 1-2 saniyesini alıp o an karar verip sollamayı yapıp bitirmesi lazım. 2-3 defa düşündüğünüz yerde sakın sollamaya geçmeyin diye de sürekli uyarılır.

O gün niyeyse basiretim bağlandı. Beynim mi durdu, düşünemedim mi, iyi hesap mı yapamadım bilmiyorum ama karşıdan gelen araçla birlikte sollamaya yeteri kadar mesafe kalmamışken vitesi küçültüp sollamaya çıkmıştım. Sanki o hareketleri yapan ben değildim ilginç bir andı. Karşıdan gelen frene basıp emniyet şeridine geçti de kıl payı içeri kırdım. Solladığım aracın durumu görmesine rağmen milim fren yapmayan sürücüsüne de buradan selamlar. Hadi ben bir halt yedim, mala bağladım çıktım sollamaya. Durumu görüyorsun sen niye frene basmıyorsun ? Neyse ömrümde yaşadığım en ciddi mala bağlama durumuydu. Adam çok küfür etti bana ama haklıydı. Hakkını helal eder inşaallah.
Şu mevzunun tam olarak düz yoldaki haliydi..
 
Son düzenleme:
Bizim sürdüğümüz küçük hacimli araçlarda(1.7 istisna) hızlanacaksan vitesi küçülteceksin bu bir sürüş klasiği
Aslında abi senin dediğin gibi bi olay banada oldu ,gidiş dönüş köy yolunda adama yol vermemek için yolu ortaladım, adam arkamdan selektör yapıyor hızlanırken vitesi küçültmeden gitmeye çalıştım (sonuda da gittim ama biraz yavaş ivmelendi) bende caddy onda da connect
Neticede trafik dikkat istiyor ,hatayı kabul etmiyor
 
Önünü görmediğin rampada sollamak, virajda sollamak falan dalgınlık değil cahillik. Karşıdan araç gelmesi durumunda özür kabul etmeyecek büyük bir kusur. Rampanın devamını görmediğim tek yön yollarda bile gazı keserim, İstanbul içinde o şekilde rampa bittiği an trafiğin kucağına düşme ihtimali fazla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan, stan ve bt
@istanbul ben sana sorunu söyleyeyim abi, yakıt ekonomisi işine fazla kafayı takmaktan. Ben bir kere küçük kaza yaptım gecenin 3 ünde yakıt kasacağım diye, detaya gerek yok, bugünde senin gibi aşırı yakıt kasan bir arkadaşım sırf yakıt kasacağım diye airbag açmalı kaza yaptı, kendisinde bir şey yok Allah'tan, ben en çok kaza tehlikesini yakıt ekonomisi yaparken yaşıyorum. Gerçekten bu kadar abarttığına değmez. İnsan her gün birçok şeye para harcıyor, hepsini minimum şekilde harcayamıyorsundur eminim, en iyi yakıt ekonomisi az gezmektir, 10 günde bir 50 lira yakıt alıyorum bu aralar, neden, az geziyorum, gereksiz km yapmıyorum, eskiden ayda 2 depo biterken artık 1 depo bile bitirmiyorum, kazasız sürüşler dilerim.
 
Bu mesela... Bunun adı dalgınlık olamaz. Kamera olan araç hızlı olsaydı ne olacaktı? Sokağa çıkalım eminim yol çizgileri ne demek, tabelaların ne olduğunu bilen sürücü sayısı azınlık çıkacak. Gerçi bırakın şeridi çizgiyi falan, aklı başında biri, birazcık yetisi olan biri böyle bir yolda sollamaya çıkmaz.

Düzeltme: Yol çizgisi yerine şerit yazmışım.
 
Son düzenleme:
Bu mesela... Bunun adı dalgınlık olamaz. Kamera olan araç hızlı olsaydı ne olacaktı? Sokağa çıkalım eminim yerdeki şeritler ne demek, tabelaların ne olduğunu bilen sürücü sayısı azınlık çıkacak. Gerçi bırakın şeridi falan, aklı başında biri, birazcık yetisi olan biri böyle bir yolda sollamaya çıkmaz.
Adam öldürmeye tam teşebbüs.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...