Bir garip ''tokat'' mevzusu.

FocusMonster

Profesör
Beta Programı
9 Ara 2018
701
864
1,770
Tokat tipi: çevre yolu (düzlük)

Kullanılan araç: Honda Civic sedan 1.6 I-DTEC otomatik

Rakip araç: Egea sedan 1.6 multijet manuel

Olay: Honda Civic'i yeni almışız. Eve doğru yol alıyoruz. Ben Civic'i kullanıyorum bizimkiler Egea ile önden gidiyor. Bir süre arabada müzik açma ile uğraştım. O sırada Egea ile bizimkiler epey fark atmış hiç acele edilecek bir şey olmamasına rağmen. Yakalamaya çalıştım tabi Honda Civic'i yeni aldığımızdan araca tam hakim değilim. Vitesi sport a alıp bizimkileri yakalamaya çalıştım. Yalan yok birkaç km yakalayamadım onları. En son yol ayrmına doğru yavaşladıkları için yan yana gelebildik..

Civic ile Egea aynı motor hacmi ve aynı güçte olmalarına rağmen Civicle Egea'yı yakalamakta zorlandım. Acaba Civic 9 ileri olmasından dolayı mı böyle oldu diye düşünmüyor değilim. Aradaki 20nm tork farkının çok büyütüleceğini sanmıyor ama yine de bir sebebi bu olabilir.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Tokat tipi: çevre yolu (düzlük)

Kullanılan araç: Opel Insignia 1.6 T Manuel

Rakip araç: Audi TT-S Quattro

Olay: Gece İstanbul'dan tempolu şekilde gelmişim. Evime de az kalmış. Önümde bir audi tt var ama, arkasında tam olarak ne yazdığını kestiremiyorum. Bunların speclerine de pek hakim değilim. Dedim herhalde 1.8 tfsi falan çıkar. Öyle bariz basma amacım da yok. Bir selektör yaptım. Gitmedi. Önünde adam varmış zaten. Önündeki çekildi, baktım bu bilerek gaza basmıyor. Selektör yapmamı bekliyor. Yakından tek selektör yapmamla arkadaki S yazısının parlaması. Bir de üstüne garanti downpipe var. Gaza bastığında voooo diye ses gelmesi. Delikanlılığa laf getirmemek için bastım ama beni çok temiz ayıkladı :)

İleride sağa döndük, sonra ben köprü altından dönecektim. Yanından geçerken kornayla selam verdim, takmadı bile. Bu sebeple arkasından güzel saydırdım, okursa görür.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Tokat tipi: çevre yolu (düzlük)

Kullanılan araç: Opel Insignia 1.6 T Manuel

Rakip araç: Opel Astra J 1.6 CDTI

Olay: Eve gidiyorum. Bir önceki olayla aynı düzlük. Gece de boş yollar. Bir tane astra baya arkama geldi, selektör yaptı. Baktım bu aranıyor, sisler falan açık zaten. Vites küçülttüm, yarıya kadar gaza bastım. Bu hafif bir uzaklaştı. Hemen peşimden bastı. Bir baktı yakalayabiliyorum sandı, torkuna falan güvendi herhalde veya 1.4 sandı. Gaza geldi iyice selektör yaptı. O selektörden sonra gaz pedalının kalan yarısına da basıp arkadaşın ümitlerini yolda bırakmıştım :)
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,025
4,274
4,220
varsova
Marka
Porsche
bmw 140 varken roll yapardik aksamlari, tokatladikladim cok fazla ama ayni segmentte tokat yediklerim a45 audi rs3

isvicrenin dag yollarinda bir audi R8 beni cok saglam gecmisti ama adam trafik cezasindan korkmuyordu bariz sekilde :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Bu da foruma üye olmayan bir arkadaşın hikayesi. Güzel hatırlattı. Bu hikayede arkadaş üçüncü tekil şahıs.

Ankara'ya doğru gidiyor, otobanda sol şerit 130. Arkadan bir şey selektör yapıyor. Bu da kendini orta şeride atıyor. Arkadaş yavaş yavaş yaklaşıyor bu da aynadan bakıyor.

Dedi ki, önü passat cc gibi ama sanki stationwagon gibi, arkasında bir şey var. Aradan kısa bir zaman geçiyor, passat cc yanından 180-190 geçiyor. Hemen arkasında stationwagon bir tempra, passat cc ye selektör yapıyor. Arka bagaj kapağında 2.0 i.e. :)
 

FocusMonster

Profesör
Beta Programı
9 Ara 2018
701
864
1,770
Geçen yaz bizim Ford Courier (1.5 tdci 95hp) ile İskenderun-Antakya arası Belen yokuşunu tırmanırken Mercedes Benz Travego beni sollayıp geçti. Biraz gaza geldim gaza sonuna kadar bastım. Baktım ki bizim araba bırak sollama yapmayı yokuşu çıkamıyor. Vitesi 1 küçülttüm olmadı, 2 küçülttüm eh işte. Ondan sonra düzlüğe geçince epey bastım. Sonuç olarak anlamış oldum ki Courier'le havamız anca düz yolda olabilirmiş. Yokuş çıkmak bize göre değilmiş. :D
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Tokat tipi: Şehirlerarası yol (düzlük)

Kullanılan araç: Alfa 156 2.0 TS

Rakip araç: W202 ve W203 C230 Kompressor

Olay: Sağ şeritte sabit 110 giderken yanimdan 180-200 km/s ile 2 adet Mercedes C Class'ın geçmesi. Ben bunları yakalarım diyip hızlanmam. Onlara yetişip geçmem ve bir süre o hızlarda devam ettikten sonra ekonomi için 110 sabit hıza geri dönmem.
 

MertEren

Panpa
8 Eyl 2016
1,216
2,194
3,770
25
İstanbul
Tokat tipi: Sol şerit

Kullanılan araç: Toyota Rav4 2.0 Atmosferik-151 beygir (2013)
Rakip araç: Audi A3 1.0 TFSI-116 beygir (2018)

Rakip araç sürücüsünün ciddiyeti: Ben ciddiydim ama A3 sürücüsünü bilmiyorum.

Sonuç: Bir cumartesi sabahıydı, yolda tek tük araba olmasının etkisiyle sol şeritte 140-150 civarı hızla keyifli bir şekilde yürüyordum. Ardından sağ şeritteki A3 sollama yapmak için tahmini 110-120 civarı bir hızla sollamaya çıktı aramızda mesafe vardı sollamayı yapıp sağa geçer diye düşünüyordum. Fakat düşündüğüm gibi olmadı ve hafif frenle hızımı düşürdüm ve selektör attım, aramızda 1 araba boyu mesafe kalınca çekilmeyeceğini düşünüp gaza dibine kadar basıp sağına geçmeye yeltendim bu esnada A3 sürücüsü de gaza bastı ve dip gaz gidiyor olmama rağmen aramızdaki farkın ufak ufak açılmaya başladığını gördüm. Ayrıca yolda hissedilen bir eğim bile yoktu baya düzdü. Sonra aramızdaki fark 1 araba boyundan yaklaşık 3 araba boyuna çıktı ve hiç A3'ü geçmeyi denememiş gibi bozuntuya vermeden gazı biraz saldım. A3'ün uzayıp gitmesiyle beraber, yarım kadar motorlu arabadan yediğim tokadın yüzüme bir tokat daha çarpmasıyla Rav4'ü yakmak isteyerek yoluma devam ettim. :confused:

Not: Plakasıyda daha yeniydi o yüzden yazılımlı olduğunu da düşünmüyorum. O gün bugündür, 1.0 motora olan saygım arttı.
 
Son düzenleme:

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Tokat tipi: Sol şerit

Kullanılan araç: Toyota Rav4 2.0 Atmosferik-151 beygir (2013)
Rakip araç: Audi A3 1.0 TFSI-116 beygir (2018)

Rakip araç sürücüsünün ciddiyeti: Ben ciddiydim ama A3 sürücüsünü bilmiyorum.

Sonuç: Bir cumartesi sabahıydı, yolda tek tük araba olmasının etkisiyle sol şeritte 140-150 civarı hızla keyifli bir şekilde yürüyordum. Ardından sağ şeritteki A3 sollama yapmak için tahmini 110-120 civarı bir hızla sollamaya çıktı aramızda mesafe vardı sollamayı yapıp sağa geçer diye düşünüyordum. Fakat düşündüğüm gibi olmadı ve hafif frenle hızımı düşürdüm ve selektör attım, aramızda 1 araba boyu mesafe kalınca çekilmeyeceğini düşünüp gaza dibine kadar basıp sağına geçmeye yeltendim bu esnada A3 sürücüsü de gaza bastı ve dip gaz gidiyor olmama rağmen aramızdaki farkın ufak ufak açılmaya başladığını gördüm. Ayrıca yolda hissedilen bir eğim bile yoktu baya düzdü. Sonra aramızdaki fark 1 araba boyundan yaklaşık 3 araba boyuna çıktı ve hiç A3'ü geçmeyi denememiş gibi bozuntuya vermeden gazı biraz saldım. A3'ün uzayıp gitmesiyle beraber, yarım kadar motorlu arabadan yediğim tokadın yüzüme bir tokat daha çarpmasıyla Rav4'ü yakmak isteyerek yoluma devam ettim. :confused:

Not: Plakasıyda daha yeniydi o yüzden yazılımlı olduğunu da düşünmüyorum. O gün bugündür, 1.0 motora olan saygım arttı.
4x4 ve büyük kasa verimi çok düşürüyor. Normal bir sedan 2.0 atmosferik ile içini dışarı çıkarırdı a3'ün 😁
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren

DKB34

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
862
2,004
2,520
27
İstanbul
Marka
Seat
Pek tokat sayılmaz ama, bir tane 2012 model civarı Audi A6'nın, beni selektör manyağı yapması ve sonrasında, İstoç'tan başlayıp arkasında 1 arabalık yer bırakacak mesafede Tem Silivri sapağına kadar peşinde gitmiştim. (not: gece 12 sularıydı)

Birde genel olarak virajlı yada düz yollarda aranan, selektör atan arabaların üstüne bir miktar duman atıp basıp geçiyorum. Favorilerim: köz paket 116, 316, c180. Geri kalanı da passat, insignia, leon, golf vb. gibi araçlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Tokat tipi: Limitte viraj

Kullanılan araç: Renault Clio I 1.4 RT

Rakip araç: VW Polo 6N (Tek kapı)- Motor(1.6)?

Rakip araç sürücüsünün ciddiyeti: 5/5

Sonuç:
Okuldan dönüş yolunda zamanında karşılaştığım bu senaryoda hava yağışlı olmasa da yerler yaştı ve yol kenarlarında biriken tozlar mevcuttu 3 şeritli yol.

Polo muhtemelen 1.6 75 bg lik motorlusu(?), 3 şeritli yolda 130 gibi süratlerde limitte virajı alırken yanında bende viraj için uğraşıyordum, o virajı alırken içeride kaldı ve orta şeritten(tozsuz) zeminden 130 civarı virajı bitirirken ben dışarıdaki şeride geçtim ve aşırı bir risk alarak 130-140 arası virajı dıştan apex’e uzak noktadan virajı onun önünde tamamladım.

Viraj bittiğinde sert 90 derece sola dönüş var hızımı bayağı bir yavaşlatıp “handbrake turn” ile sertçe virajı aldım.

tam uzaklaşırken...

...8-9 boy fark sonra aynı virajda(el frenli 90 derece virajda) onun kafadan açılıp mıcıra girdiğini gördüm, 4 lüleri yakıp yavaşlayıp, yavaş yavaş(5-10) ile mıcırın içinde seyrederken yanımdan kendi aracıma çok aşırı yakın bir şekilde süratle aynama neredeyse dokunacak şekilde mıcırın içinden langur lungur geçti.

Canını fena acıtmışız sahte 3 kapılı spor şekerin :)
 
Son düzenleme:

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
@Mt.Akina dostum bu önden çeker teknikleri hakkında bir konu açar mısın sanırım bilgin vardı bu konuda.
Ondan önce şanzıman kontrolü ve limit fren öğrenmek daha doğru olabilir;
1. Heel and toe veya debriyajla yapılan motor frenini hatasız yapabilmek
2. Limit freni hatasız yapabilmek;

İkisini de öğrenmek için düz yollarda, eğer bir de bol kasisliyse baya tam gaz yardırıp limit frenle kasisin tam tepe noktasında durma antrenmanı yapabilirsiniz

Virajdan önce hızlanmayı, fren yapmayı, viraj içinde motor frenini kullanmayı öğrenmiş olursunuz, bunları öğrendikten sonrası çok daha kolay ve daha az riskli olur.
 

MertEren

Panpa
8 Eyl 2016
1,216
2,194
3,770
25
İstanbul
4x4 ve büyük kasa verimi çok düşürüyor. Normal bir sedan 2.0 atmosferik ile içini dışarı çıkarırdı a3'ün 😁
4x4 ve büyük kasanın dezavantajı var ama ben bu olaydan önce 1.0 a3 veya golf için en kötü ihtimal yüksek hızda fark açamam ama burun farkıyla falan önünde olurdum 190'a kadar falan diye düşünüyordum. Zaten benim araba CVT belasının etkisiyle 190 üstünü görmüyor. 1.0 tsiların 220'ye kadar çıkabildiğini düşünerek 190 sonrasında beni zaten geçer diyordum. Tabi olayı yaşayınca teorimin pratikte tamamen bir hayal olduğunu gördüm. 😒
 
  • Üzgün
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Tiff Needell bi kaçını gösteriyor.
Ondan önce şanzıman kontrolü ve limit fren öğrenmek daha doğru olabilir;
1. Heel and toe veya debriyajla yapılan motor frenini hatasız yapabilmek
2. Limit freni hatasız yapabilmek;

İkisini de öğrenmek için düz yollarda, eğer bir de bol kasisliyse baya tam gaz yardırıp limit frenle kasisin tam tepe noktasında durma antrenmanı yapabilirsiniz

Virajdan önce hızlanmayı, fren yapmayı, viraj içinde motor frenini kullanmayı öğrenmiş olursunuz, bunları öğrendikten sonrası çok daha kolay ve daha az riskli olur.


@1987EP konu açmaya gerek kalmadı sanırsam arkadaşlar açıkladılar.

Arkadaşların ve Tiff’in açıklamalarına dediklerine ek olarak benim ekleyeceğim şu olur; internette bunun adına çok bir bilgi yok, özellikle Renault &Peugeot gibi Fransız araçları “trail-brake oversteer” i çok severler hem R9 hem de Clio I de çok severdim onu yapmayı, bu teknikle viraj girişlerinde aracın arkasını koparıp aracın kafasını içeriye sokabiliyorsunuz.İnternetteki videolardan bakabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda ve Kagan

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
@Kaganglc @Mt.Akina
Yinede bir konu güzel olur ya detaylı şekilde açıklanırsa. İnternette çok bir bilgi yok videolarda ingilizce az buçuk anlıyorum ama püf noktaları kaçırıyormuşum gibi hissediyorum. Hem sorulacak sorularda daha rahat sorulabilir, kafama takılanlar var ama soramıyorum, şu an bile kirletiyorum bu konuyu :/
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Kagan

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,535
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Tokat tipi: Sprint ( Rota ektedir :D )

Kullanılan araç: Fiat Doblo 2.0 Mjet

Rakip araç: Audi A6 (C7) TDI

Rakip araç sürücüsünün ciddiyeti: 5/5 Güzel Makas Atmalı Bir Kapışmaydı

Sonuç: 2.10 a kadar arkasından geçmeme izin vermeyen A6 2.20 de pes etti burun farkımı öne almak zorunda kaldı ve viraja girerken kendisini çok kesti , virajı aldıktan ve rampayı tırmaladıktan sonra hala arkamda devam ediyordu , sonuç ben öndeydim fakat burundan esen rüzgara yenildim , alt muhafazanın ana ve sağ yan parçası kopunca kendimi sağa attım :D

Yani yine bir yarışın bedelini ödedim alt muhafaza ve yan muhafaza değişti :D
 

Ekli dosyalar

  • rotaaa1214.jpg
    rotaaa1214.jpg
    34.1 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım