Bir Kaza Süreci - Tesla, TikTak ve PPF

Munferit

Panpa
Destekçi
1,839
Selamlar,

Hala forum kültürü ile ilerlemeye çalışan bir avuç insan olarak, yaşadığımız olayı hem anlatmak istedim, hem de güncel gündem içerisinde merak edilen birden fazla noktaya cevap olabilme ihtimali ile konuyu açtım.

Geçtiğimiz günlerde bir kazaya karıştık.
Kaza aslında birçok konunun cevabını içeriyor. :D
Tesla, Tiktak ve PPF...

Kaza ben herşeyden habersiz "cadde" statüsünde bir yolda ilerlerken, "DUR" tabelasının olduğu ara sokaktan çıkan bir sürücünün tam yan-ortadan çarpmasıyla gerçekleşti.
Ben aracı hiç görmedim. Tek sahne, çarpma anında sola baktım ve sürücünün elindeki telefonun ön cam-konsol arasına fırladığını gördüğüm bir an yaşadım.

KARŞI ARAÇ: TikTak uygulamasından kiralanmış, sürücüsünün yaşı da tahminimce 19 falan genç bir kardeşimiz...
İlk konu burası olsun. Gerçekten trafikte Getiraraç, Tiktak araçlarının çok problemli kullanılıyor oluşu, İstanbul içerisinde trafiği iyice katlanılamaz hale getiriyor.

TESLA: Ülkemizde fiyatı ve sunduklarıyla inanılmaz bir hype var Tesla'ya karşı. Ben de ID4 aldığım zamanda da istiyordum ancak maddi sebepler ile o dönem almamıştım. Sonrasında ID4 satıp, Legacy kasaların ucuzlaması ile beraber geçiş yaptım. Şimdi burada inanılmaz hype kısmını anlıyorum ancak aracına tapar tayfanın atladığı durumlar var. Servis, aracın vaadettiklerini yerine getirmesi, parça durumu vs.

İlk falso ile başlayalım.
Tesla, bu kaza anını otomatik kaydetmedi.
Tüm ayarlar otomatik kayda uygun şekildeydi, ancak yine de kazadan hemen sonra kısayol tuşunu kullanarak son 10dk'yı kendiniz kaydetmeniz gerekiyormuş.
Bu kaza anı kaydı yalnızca çok büyük kazalarda çalışıyormuş. Kaza anında hızlıca aşağıya inip aracı P konumuna aldığımızdan kayıt yok.
Açıklama bu ama nereden baksanız saçmalık. 3 bin liraya alacağınız dashcamler bile bu anda o kaydı otomatik alırdı.
Neyse bu kısmı öğrenmiş olduk. Yeni sahip olacaklara da bilgilendirme ve ders olsun. Çok şükür şaibeli, videoya gerek olacak bir kaza değildi ancak ya olsaydı?

İkinci falso.
Bu aracın satış, hype operasyonu kadar yeterince geniş bir servis ağı ve parça tedariği yok.
İki kapımızın+plastik marşpiyelimizin değişmesi gerekiyor. Parça tedarik süresi minimum 1 AY.
Tesla'nın bu kadar uzun parça tedarik süreci ile ilgli ikame araç, süreci yönetmek gibi bir derdi de pek yok. Kaskonuzla başbaşasınız. Kaskonuzda ikame araç varsa ne ala.
Ancak totalde süreci 1,5 AY'ı bulacak bu süreçte kimin kasko poliçesinde 45-60 gün ikame araç opsiyonu vardır? Bence neredeyse kimsenin. Başınızın çaresine bakacaksınız.
Parça tedariği uzunluğu ile alakalı Tesla tarafının olağanüstü çözümü: Hasarlı aracınızı alın, burada durmasın. Böyle kullanın :)

Üçüncü durum.
Buraya falso demedim benim açımdan değil ancak Türkiye gerçeklerini ve alışkanlıklarını unutmamak lazım. Bu alışkanlıklar öyle kolay değişecek şeyler değil.
Tesla kaporta parçaları, kapılar Alüminyum = Çoğunlukla düzelmiyor, uğraşıp düzelten saçma sapan paralar istiyor. Ufak hasarlarda bile parçalar değişiyor.
Benim umrumda değil ancak umrunda olacak çok insan tanıyorum. Ben düzeltecez deseler de napın edin değiştirin derim ama konumuz bu değil.
Sol ön ve arka kapı kaza sonucu değişecek.

PPF: Konu PPF ile ne alaka? Şu işin uzun zamandır ne kadar saçma olduğunu söyleyip duruyorum etrafa, piyasanın bizi yönlendirmesi, influencer otomobil gazetecilerinin pohpohlamısyla herkes aracına komple PPF kaplatmaya başladı.
(Bu arada bizim araçta da bir önceki sahibinin hediyesi komple PPF uygulaması var. Üstelik piyasadaki en marka yerden. 150K elimde faturası var. Büyük saçmalık.)
Günün sonunda PPF'te olsa düzeltilemeyen kapıda ve kaporta materyali ile sadece boşuna yapılmış bir masraf. Onarım sonrası tamamını söktürebilirim. İlave olarak bu değerdeki bir aracı neyi neyden koruyoruz? 150 bin lirayı satarken düşsek arabayı döverek elimizden alırlar. Neyse bu başka bir konu.
İşin özeti PPF'in bu kadarlık bir hasarda bile Tesla'da koruyabildiği hiç bir şey yok. 4-5M değerinde bir aracınız yoksa net paranıza yazık etmeyin.
(Araç komple PPF'li diye piyasadan pahalıya değil, aksine ucuza bile aldım. Satarken de bir değeri yok.)

Biraz kaza ve hasar fotoları ekleyeyim;
1755345225858.png


Bu hasar sonucu: Sol ön çamurluk düzelebilecek seviyede minik darbe aldığından düzeltilip boyanacak.
Alüminyum kapılar değişiyor. Ön kapıda minik bir yırtıkta var. Arka kapı darbe sonrası kapanmıyor. Lastiğimizin yanağını da tahminen plaka ile kesilmiş o da değişecek. Altta yer alan plastik marşpiyel de kırık o da yenilecek. (Lastik değişimi sonrası diğer tarafını da ben yenileyeceğim, yapacak bişey yok.)


Burada kazanın içerisinde Tesla, servis hizmetleri ve karşı tarafın Tiktak oluşu ile ilgili standart dışı bir akış olacağını düşündüğüm için konuyu güncelleyeceğim.

İLK DURUM
Tahmin edilebileceği gibi kusur %100 karşı tarafa çıktı zaten.
Eşimin dediğine göre araç kendi manevra yaptı ama kurtaramadı. Ben o an farketmedim. (Kurtardığı net bir kaza oldu bu arada, orada hakkını yiyemem.)
Karşı taraf Tiktak olduğundan değer kaybı vb. süreçlerde nasıl ilerleyeceğiz onarım sonrasında hep birlikte göreceğiz. En başta dedik ya Türkiye koşullarındayız ve elimizde iki kapısı değişecek, çamurluğu boyanacak bir araç var :)

Çok iyi düzelten yerler, Alüminyum ile de çalışan göçük düzeltmeciler de var diyenler olacaktır. Olsa bile mantıklı değil dostlar. Hem cepten yaptırılacak bir durum değil, hem ne gerek var? Bu arada sadece meraktan Kartal ve Maltepe'de çok iyi denilen yerlere hafif yırtık olduğunu söylemeden sordum. (Fotoğrafta pek anlaşılmıyor.) İkisi de hiç getirmeyin olmuyor dediler.

Gerisini hep beraber göreceğiz.
Şu an araç yatıyor. Kasko 14 günlük bir ikame sağladı ama sonrası nolacak bilmiyorum. Tiktak ve değer kaybı kısımlarının sürece etkisini de göreceğiz.


Son söz:
Çok Tesla'ya gömdük gibi oldu ancak o kadar çok aracına, markaya tapan var ki kimse bunları söylemiyor.
Ben araçtan son derece memnunum. Bu handikapları düşünerek aldım zaten. İndirimden EAP'da alıp hayatıma devam edeceğim.
Ama maalesef yaşananlarda böyle...
 
Son düzenleme:
Öncelikle geçmiş olsun.. Yazış şeklinizden çok sakin bir şekilde yazmışsınız gibi hissediliyor. Dur tabelası ve telefon olayında ben bile okurken gerildim.

Tiktak vs. firmalar ilk çıktığı zaman mantıklıydı. Uyguna ve temiz araçlar ile yolculuk yapılabiliyordu. Fakat yaygınlaştıkça arabaların kondisyonu da bir o kadar berbat hale geldi. Sonradan bir kaza durumunda kiralayanlar içinde çok zorlu bir süreç olduğunu okudum. O gün bugündür uzağım.

PPF konusunda ki düşüncelerinize ise katılmamaktayım. Sizin kazanızda maalesef ki kapı malzemesi işi biraz kötüleştirmiş. Fakat asıl mesele ufak tip kazalarda meydana çıkıyor. Karşı tarafın ya da sizin hatanız ile oluşabilecek hatalarda, ne tamir işleriyle uğraşıyorsunuz, ne kaskonuz deliniyor ne de araç değer kaybediyor. Benim aracımda da PPF yok ama keşke olsa dediğim bir iki durum oldu. Uzun süreli binilecek araçlar için ben hala yapılabilir diyorum. Özellikle renk tonu tutmayan bazı araçlar var, onlar da durum daha da önemli hale geliyor.

Tesla alıpta fanboy olmayan nadir kişilerdensiniz. Genel olarak Çin markaları ve Tesla özelinde bu parça ve servis olayları gerçekten can sıkıcı bir durum. Umarım bir an önce işiniz hallolur. Tekrar aracınız ile güzel yolculuklara çıkarsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Hocam çok geçmiş olsun. Allah beterinden korusun.

PPF aslında darbe şiddeti fazla olan, gövde parçalarında yırtık olabilecek kadar sert darbelere karşı etkisiz. PPF'in fayda sağlayacağı tek yer çok düşük hızlarda, yahut park yerlerinden vs çıkarken yatay şekilde araçlara sürtme sonucu boyayı çizme, boya geçme, boyayı kaldırma gibi durumlarda işe yarıyor. Minimal sürtmeler dışında zaten PPF dahil komple gövde malzemesi de tamamen hasar alıyor.

Değer kaybı olayında sigortacınızla iletişime geçin. Sigorta şirketleri bazen sizin değer kaybınızı kendisi veriyor, sonra karşı taraftan bunu rücu ediyor. Yani o aradaki süreçte müşteriyi uğraştırmayabiliyor. Dediğim gibi hepsi yapmıyor ama yapan şirketler var. Sadece değer kaybı işlemlerinin başlatılması, değer kaybı tespitinin yapılması bir kaç haftayı bulabiliyor.

Parça tedariği ve tamir konusunda zaten yapacak bir şey yok. Tesla ilk çıktığı zamanlar kasko yapan firma bile bulmak zordu. Şuan firmalar kaskoyu yapıyor ama servis ağı ve müşteri hizmetleri hala çok zayıf. Bu Tesla'ya özel bir şey de değil. Bugün chery, byd falan da alsanız benzer süreçler yaşıyorsunuz ne yazık ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Öncelikle geçmiş olsun.. Yazış şeklinizden çok sakin bir şekilde yazmışsınız gibi hissediliyor. Dur tabelası ve telefon olayında ben bile okurken gerildim.

Tiktak vs. firmalar ilk çıktığı zaman mantıklıydı. Uyguna ve temiz araçlar ile yolculuk yapılabiliyordu. Fakat yaygınlaştıkça arabaların kondisyonu da bir o kadar berbat hale geldi. Sonradan bir kaza durumunda kiralayanlar içinde çok zorlu bir süreç olduğunu okudum. O gün bugündür uzağım.

PPF konusunda ki düşüncelerinize ise katılmamaktayım. Sizin kazanızda maalesef ki kapı malzemesi işi biraz kötüleştirmiş. Fakat asıl mesele ufak tip kazalarda meydana çıkıyor. Karşı tarafın ya da sizin hatanız ile oluşabilecek hatalarda, ne tamir işleriyle uğraşıyorsunuz, ne kaskonuz deliniyor ne de araç değer kaybediyor. Benim aracımda da PPF yok ama keşke olsa dediğim bir iki durum oldu. Uzun süreli binilecek araçlar için ben hala yapılabilir diyorum. Özellikle renk tonu tutmayan bazı araçlar var, onlar da durum daha da önemli hale geliyor.

Tesla alıpta fanboy olmayan nadir kişilerdensiniz. Genel olarak Çin markaları ve Tesla özelinde bu parça ve servis olayları gerçekten can sıkıcı bir durum. Umarım bir an önce işiniz hallolur. Tekrar aracınız ile güzel yolculuklara çıkarsınız.

Hocam çok geçmiş olsun. Allah beterinden korusun.

PPF aslında darbe şiddeti fazla olan, gövde parçalarında yırtık olabilecek kadar sert darbelere karşı etkisiz. PPF'in fayda sağlayacağı tek yer çok düşük hızlarda, yahut park yerlerinden vs çıkarken yatay şekilde araçlara sürtme sonucu boyayı çizme, boya geçme, boyayı kaldırma gibi durumlarda işe yarıyor. Minimal sürtmeler dışında zaten PPF dahil komple gövde malzemesi de tamamen hasar alıyor.

Değer kaybı olayında sigortacınızla iletişime geçin. Sigorta şirketleri bazen sizin değer kaybınızı kendisi veriyor, sonra karşı taraftan bunu rücu ediyor. Yani o aradaki süreçte müşteriyi uğraştırmayabiliyor. Dediğim gibi hepsi yapmıyor ama yapan şirketler var. Sadece değer kaybı işlemlerinin başlatılması, değer kaybı tespitinin yapılması bir kaç haftayı bulabiliyor.

Parça tedariği ve tamir konusunda zaten yapacak bir şey yok. Tesla ilk çıktığı zamanlar kasko yapan firma bile bulmak zordu. Şuan firmalar kaskoyu yapıyor ama servis ağı ve müşteri hizmetleri hala çok zayıf. Bu Tesla'ya özel bir şey de değil. Bugün chery, byd falan da alsanız benzer süreçler yaşıyorsunuz ne yazık ki.

Teşekkürler iyi dilekler için, bakalım en çok değer kaybı kısmında ilave uğraş gerekecek mi onu merak ediyorum.

PPF kısmı için hepsine katılıyorum. Yine de çok pahalı. Bahsedilen senaryolarda işe yaraması için ₺150K para verilmez. Tesla özelinde hiç verilmez o daha ayrı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Teşekkürler iyi dilekler için, bakalım en çok değer kaybı kısmında ilave uğraş gerekecek mi onu merak ediyorum.

PPF kısmı için hepsine katılıyorum. Yine de çok pahalı. Bahsedilen senaryolarda işe yaraması için ₺150K para verilmez. Tesla özelinde hiç verilmez o daha ayrı :D
Premium bir aracınız yoksa komple ppf bana göre kesinlikle mantık dışıdır.Mevcut aracımın ortalama değeri 950k TL.150k TL gibi (aracın değerine kıyasla) astronomik bir rakam cebimde olsa gider aynı aracın 3 yaş üstünü alırım, bu kadar basit.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Selamlar,

Hala forum kültürü ile ilerlemeye çalışan bir avuç insan olarak, yaşadığımız olayı hem anlatmak istedim, hem de güncel gündem içerisinde merak edilen birden fazla noktaya cevap olabilme ihtimali ile konuyu açtım.

Geçtiğimiz günlerde bir kazaya karıştık.
Kaza aslında birçok konunun cevabını içeriyor. :D
Tesla, Tiktak ve PPF...

Kaza ben herşeyden habersiz "cadde" statüsünde bir yolda ilerlerken, "DUR" tabelasının olduğu ara sokaktan çıkan bir sürücünün tam yan-ortadan çarpmasıyla gerçekleşti.
Ben aracı hiç görmedim. Tek sahne, çarpma anında sola baktım ve sürücünün elindeki telefonun ön cam-konsol arasına fırladığını gördüğüm bir an yaşadım.

KARŞI ARAÇ: TikTak uygulamasından kiralanmış, sürücüsünün yaşı da tahminimce 19 falan genç bir kardeşimiz...
İlk konu burası olsun. Gerçekten trafikte Getiraraç, Tiktak araçlarının çok problemli kullanılıyor oluşu, İstanbul içerisinde trafiği iyice katlanılamaz hale getiriyor.

TESLA: Ülkemizde fiyatı ve sunduklarıyla inanılmaz bir hype var Tesla'ya karşı. Ben de ID4 aldığım zamanda da istiyordum ancak maddi sebepler ile o dönem almamıştım. Sonrasında ID4 satıp, Legacy kasaların ucuzlaması ile beraber geçiş yaptım. Şimdi burada inanılmaz hype kısmını anlıyorum ancak aracına tapar tayfanın atladığı durumlar var. Servis, aracın vaadettiklerini yerine getirmesi, parça durumu vs.

İlk falso ile başlayalım.
Tesla, bu kaza anını otomatik kaydetmedi.
Tüm ayarlar otomatik kayda uygun şekildeydi, ancak yine de kazadan hemen sonra kısayol tuşunu kullanarak son 10dk'yı kendiniz kaydetmeniz gerekiyormuş.
Bu kaza anı kaydı yalnızca çok büyük kazalarda çalışıyormuş. Kaza anında hızlıca aşağıya inip aracı P konumuna aldığımızdan kayıt yok.
Açıklama bu ama nereden baksanız saçmalık. 3 bin liraya alacağınız dashcamler bile bu anda o kaydı otomatik alırdı.
Neyse bu kısmı öğrenmiş olduk. Yeni sahip olacaklara da bilgilendirme ve ders olsun. Çok şükür şaibeli, videoya gerek olacak bir kaza değildi ancak ya olsaydı?

İkinci falso.
Bu aracın satış, hype operasyonu kadar yeterince geniş bir servis ağı ve parça tedariği yok.
İki kapımızın+plastik marşpiyelimizin değişmesi gerekiyor. Parça tedarik süresi minimum 1 AY.
Tesla'nın bu kadar uzun parça tedarik süreci ile ilgli ikame araç, süreci yönetmek gibi bir derdi de pek yok. Kaskonuzla başbaşasınız. Kaskonuzda ikame araç varsa ne ala.
Ancak totalde süreci 1,5 AY'ı bulacak bu süreçte kimin kasko poliçesinde 45-60 gün ikame araç opsiyonu vardır? Bence neredeyse kimsenin. Başınızın çaresine bakacaksınız.
Parça tedariği uzunluğu ile alakalı Tesla tarafının olağanüstü çözümü: Hasarlı aracınızı alın, burada durmasın. Böyle kullanın :)

Üçüncü durum.
Buraya falso demedim benim açımdan değil ancak Türkiye gerçeklerini ve alışkanlıklarını unutmamak lazım. Bu alışkanlıklar öyle kolay değişecek şeyler değil.
Tesla kaporta parçaları, kapılar Alüminyum = Çoğunlukla düzelmiyor, uğraşıp düzelten saçma sapan paralar istiyor. Ufak hasarlarda bile parçalar değişiyor.
Benim umrumda değil ancak umrunda olacak çok insan tanıyorum. Ben düzeltecez deseler de napın edin değiştirin derim ama konumuz bu değil.
Sol ön ve arka kapı kaza sonucu değişecek.

PPF: Konu PPF ile ne alaka? Şu işin uzun zamandır ne kadar saçma olduğunu söyleyip duruyorum etrafa, piyasanın bizi yönlendirmesi, influencer otomobil gazetecilerinin pohpohlamısyla herkes aracına komple PPF kaplatmaya başladı.
(Bu arada bizim araçta da bir önceki sahibinin hediyesi komple PPF uygulaması var. Üstelik piyasadaki en marka yerden. 150K elimde faturası var. Büyük saçmalık.)
Günün sonunda PPF'te olsa düzeltilemeyen kapıda ve kaporta materyali ile sadece boşuna yapılmış bir masraf. Onarım sonrası tamamını söktürebilirim. İlave olarak bu değerdeki bir aracı neyi neyden koruyoruz? 150 bin lirayı satarken düşsek arabayı döverek elimizden alırlar. Neyse bu başka bir konu.
İşin özeti PPF'in bu kadarlık bir hasarda bile Tesla'da koruyabildiği hiç bir şey yok. 4-5M değerinde bir aracınız yoksa net paranıza yazık etmeyin.
(Araç komple PPF'li diye piyasadan pahalıya değil, aksine ucuza bile aldım. Satarken de bir değeri yok.)

Biraz kaza ve hasar fotoları ekleyeyim;
Ekli dosyayı görüntüle 51363

Bu hasar sonucu: Sol ön çamurluk düzelebilecek seviyede minik darbe aldığından düzeltilip boyanacak.
Alüminyum kapılar değişiyor. Ön kapıda minik bir yırtıkta var. Arka kapı darbe sonrası kapanmıyor. Lastiğimizin yanağını da tahminen plaka ile kesilmiş o da değişecek. Altta yer alan plastik marşpiyel de kırık o da yenilecek. (Lastik değişimi sonrası diğer tarafını da ben yenileyeceğim, yapacak bişey yok.)


Burada kazanın içerisinde Tesla, servis hizmetleri ve karşı tarafın Tiktak oluşu ile ilgili standart dışı bir akış olacağını düşündüğüm için konuyu güncelleyeceğim.

İLK DURUM
Tahmin edilebileceği gibi kusur %100 karşı tarafa çıktı zaten.
Eşimin dediğine göre araç kendi manevra yaptı ama kurtaramadı. Ben o an farketmedim. (Kurtardığı net bir kaza oldu bu arada, orada hakkını yiyemem.)
Karşı taraf Tiktak olduğundan değer kaybı vb. süreçlerde nasıl ilerleyeceğiz onarım sonrasında hep birlikte göreceğiz. En başta dedik ya Türkiye koşullarındayız ve elimizde iki kapısı değişecek, çamurluğu boyanacak bir araç var :)

Çok iyi düzelten yerler, Alüminyum ile de çalışan göçük düzeltmeciler de var diyenler olacaktır. Olsa bile mantıklı değil dostlar. Hem cepten yaptırılacak bir durum değil, hem ne gerek var? Bu arada sadece meraktan Kartal ve Maltepe'de çok iyi denilen yerlere hafif yırtık olduğunu söylemeden sordum. (Fotoğrafta pek anlaşılmıyor.) İkisi de hiç getirmeyin olmuyor dediler.

Gerisini hep beraber göreceğiz.
Şu an araç yatıyor. Kasko 14 günlük bir ikame sağladı ama sonrası nolacak bilmiyorum. Tiktak ve değer kaybı kısımlarının sürece etkisini de göreceğiz.


Son söz:
Çok Tesla'ya gömdük gibi oldu ancak o kadar çok aracına, markaya tapan var ki kimse bunları söylemiyor.
Ben araçtan son derece memnunum. Bu handikapları düşünerek aldım zaten. İndirimden EAP'da alıp hayatıma devam edeceğim.
Ama maalesef yaşananlarda böyle...
geçmiş olsun,

kameranın kaza anını kaydetmemesi garip olmuş. Sonradan takılan g-sensörlü çoğu kamera sert çukura girseniz bile o anı silmiyor, hafızada saklıyor (bknz: viofo). Kameranın kaydetmesi gerekirdi otomatik, zaten özellik açık olduğu halde kaydetmemiş.

parça tedariği değişken bir durum, bizim 12 yıllık mondeonun kapısını göçerttiğimiz vakit orijinal parça için 1 aya yakın beklemiştik (2024'te). Eğer araç piyasada yeniyse veya az bulunuyorsa biraz normal uzun sürmesi.

ikame araç kaskoda yazanın üstüne çıkmaz, karşı taraftan talep edilirse belki tamir süresi boyunca verilir. Onu konuşmak lazım.

ppf'in sadece farlara yapılmasını mantıklı buluyorum. Komple boyama parası verip kaplama yaptırmak israf gibi geliyor bana. Lüks arabam olmadığı sürece yaptırmam.

umarım en kısa sürede aracınız yapılır ve seneye de sürpriz kasko fiyatıyla karşılaşmazsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Teşekkürler iyi dilekler için, bakalım en çok değer kaybı kısmında ilave uğraş gerekecek mi onu merak ediyorum.

PPF kısmı için hepsine katılıyorum. Yine de çok pahalı. Bahsedilen senaryolarda işe yaraması için ₺150K para verilmez. Tesla özelinde hiç verilmez o daha ayrı :D
O kadar parayı ben de vermem hocam. He aracim 3 5 milyonluk bir sey olur o zaman 100 150 bin lirayı gozum gormez. Ama ben zaten komple PPF'e de karşıyım. Benim araca yaptıracağım uygulama otoparklarda falan surtme ihtimali olan, deger kaybı yaşatacak, tamiratı maliyetli olan kapılar ve çamurluk kısımları olur o kadar. On arka tampon, kaput, tavan, bagaj buralara yaptırmam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
ppf'in sadece farlara yapılmasını mantıklı buluyorum.
Zamanında otomobiller icin far ureticisi ve tedarikçisi olan Hella'ya, farlara ppf kaplama icin mail atmıştım. Bana geri dönüş olarak farların yüzeyinde kararma ve solma önleyici kimyasallar oldugunu ve ppf uygulamasının bu kimyasalları bozarak farlardaki güneş ve kullanım odaklı kararmayi, bozulmayi hizlandirdigini o yuzden kaplamayi onermediklerini söyleyip mail atmışlardı.
 
@Munferit Öncelikle çok geçmiş olsun nispeten büyük bir kaza da olsa, cana bir şey gelmemiş olması sevindirici 🙏.


Arabanın otomatik kayıt almasını beklerdim bende. Umarım hatırlamam gerekmez ama olası bir durumda sizin bu yazınız sayesinde ben o kayıt butonuna özellikle basarım bundan sonra.

PPF'in amacı aslında diğer arkadaşlarında yazdığı gibi bence de düşük hızlar ve park halindeki sizden ya da başkasından kaynaklanacak olan tatsız durumları çok ucuza ve kalıcı bir hasara dönüşmeden kurtarabilmesi. Bundan fazlasını beklemek biraz amacını aşıyor gibi malzemenin.

Tesla servis ve parça olayı benimde devamlı aklımda olan ve bu araçla ilgili devamlı kafamda ya şöyle olursa ya böyle olursa diye düşündüğüm bir konu ne yazık ki. Umarım devlet biraz daha yasalarla bu üreticileri (BYD, Cherry, Tesla vb.) sıkıştırırda sersiv ve parça yatırımlarını arttırmak zorunda kalırlar.

Tekrardan bununla gelmiş geçmiş olsun, bilgilendirici yazı için de ayrıca teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Parça konusunda 12 yıllık bir aracın, 1 ayda tedariğini anlarım ve hatta överim. Sanırım bir modele 10 yıl parça tedariği durumu var markalarda, buna rağmen orijinal parça geliyorsa müthiş iş.

Benim buradaki lafım bu organizasyonsuzluğa. Bir ülkeye çat kapı X bin araç sokuyorsanız, bunun parça ve servis organizasyonunu da yapacaksınız. Tesla, BYD, Chery neyse artık. Sanırım bunların arasında en düzgün parça tedarik edebilen Chery.

Günün sonunda Tesla fiyatına göre çok iyi bir araba. 1 haftadır Grandland kullanıyorum, fayda maliyet kıymetini daha net anladım. Fiyatına göre sundukları tartışılmazdı. Yeni fiyatıyla biraz tartışılabilir. Bir de marka kaynaklı parça probleminden çıkan mağduriyeti marka çözmeli. Hasarlı aracınızı alın gelene kadar dememeli.
Kimin kaskosunda 45-60 gün ikame araç var? Yıllardır yaptırırım 30’u geçeni görmedim. Bu da 15x2 şeklinde olur.
 
Son düzenleme:
Öncelikle geçmiş olsun. Kamera konusunda videoyu otomatik kaydetmemesi ciddi mana da büyük bir problem bence. Haricinde kendi yaş aralığımdaki insanların çoğunun hunharca ve aşırı dikkatsiz araç kulanmasını ben de çok kez yaşıyorum. Geçen gün benzer bir kazaya yolda giderken şahit oldum ama onda tek kendisini yakmıştı.


Alüminyum malzeme konusuna gelirsek ciddi işçilik isteyen ve çoğu kişinin bulaşmak istemeyeceği bir durum, muhtemelen sigorta çıkma kapıları dışarıda yaptırır ve satar. Yine de bence sizin değişim istemeniz daha normal bir durum. PPF konusuna gelirsek direk taş alan yerler dışında ben de hiç mantıklı bulmuyorum çünkü zamanla hem solma yapıyor hem de ne kadar kaliteli olursa olsun sökülmesi yıl geçtikçe zorlaşıyor. Onun yerşne üreticiler ciddi kaliteli bir boya yapsalar sürtmelerde-sürtme esiklerinde bile boya zarar görmüyor (örnek olarak W212'de benzer bir sürtme yaşadık arabayı yıkayınca boyanın hasar bile almadığını gördük).


Parçanın geliş süresi konusuna gelecek olursak Türkiye'deki her firma gibi Tesla'da müşteriyi düşünmeyen bir firma olduğunu bence açıkça belli ediyor. Muhtelif firmalardan araçları için yedek parça veya nakım sorduğumuzda biz onu yapamıyoruz veya yaparsak da garanti veremeyiz gibi muhabbetlerden ötürü insanı araçlarından soğutuyorlar. Her işte olduğu gibi bu işlerde de firmaların ve çalışanların iş ahlakı eskiye göre düşüyor ve sadece günü kapatmayı düşünüyorlar bence.


Tekrardan geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
 
Aluminyum meselesinin ilk defa kitabına uygun konuşulduğunu görüyorum.

Hatırladığım kadarıyla E60 BMW, C6 A6 gibi araçların da gövdenin ön kısmı aluminyumdu. Onlar nasıl oluyorsa yıllardır düzeltilip biniliyor 😁
PPF konusunda kesinlikle aynı fikirdeyim, hatta ben seramiğe de biraz karşıyım. İyi yerlerde, kaliteli malzemeyle yapılırsa sorun olmuyor ama bu sefer fiyat çok uçuyor.

Biraz şaibeli yerlerde yapınca da faydadan çok zararı olabiliyor. Söküldüğünce iz bırakıyor, seramik kimyasal zaten daha da riskli.

Markaya göre boya kalitesi çok değişiyor, araba tercih ederken ekspertiz videosu izleyip boya kalınlığını öğrenmek faydalı olabilir 🙂

Kaliteli arabalarda 6 ayda bir hızlı cila iş görür diye düşünüyorum. 7-8 senelik kullanım sonunda bir pasta yapılır devam edilir.

İnce boyalılarda evet, seramik-ppf gibi çözümler konuşabiliriz. O zaman pasta hakkı da sınırlı oluyor çünkü.

Geçmiş olsun, umarım en kısa zamanda ve en düşük kayıpla atlatırsınız. Grandland elektrikli değilse yakıt kaybı da var aslında 😁

Belki ben evime güneş paneli kurdum bedava biniyorum, iş adamıyım günde 200km yol yapıyorum.. Şimdi hergün 12lt mazot parası vereceğim 😔 45 gün desek 30.000TL zarar.